1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dé vraag in het leven: Porsche of Ferrari

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kombat, 24 apr 2006.

  1. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Tsja, ben niet zo'n autogek. Maar ben wel gek op racespellen. En als ik race vind ik die Porsches altijd op elkaar lijken. Zo saai.
    Doe mij maar Ferrari. Alleen dan niet in het rood. Dat vind ik ook zo saai...;)
     
  2. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0

    spreek AUB eens voor jezelf ipv het op zo'n manier te zeggen alsof jij het allemaal weet ... ;)

    enne...wedden dat je nog geneens je rijbewijs hebt.

    /edit ohja ontopic

    voor mij is deze topic een uitgesproken zaak omdat ik vanaf jongs af aan al pro-Porsche was :) Deze auto's raakten mij altijd door de perfecte ronde vormen en de boxermotor achterin. Zelfs in de jaren '90 was er geen rechte lijn in een Porsche te ontdekken. Tegenwoordig met de nieuwe 911 (ookwel 997) zijn ze weer teruggegaan naar het verleden, waarbij de koplampen recht waren. Eerst vond ik het heel erg wennen, maar nu vind ik het toch wel weer klasse. De nieuwe 997 Turbo en de GT3 zijn zo vreselijk mooi. Voor maar 145000€ heb je al zo'n GT3, terwijl je voor een beetje Ferrari ongeveer het dubbele betaald.
    Dan krijg je wat meer PK, meer exclusiviteit, minder luxe in de auto zelf. Maar om daar het dubbele voor te betalen, nee dank. Dan koop ik voor die andere 145000 euro wel een Honda Civic type R, een Seat Leon TDI Cupra R en nog een leuke BMW ofzo.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 apr 2006
  3. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0

    omdat Ferrari's namelijk standaard een V8 hebben gast

    en Porsche's meestal een V6 ...klinkt de V8 meestal wat roffeliger...maar dat wil niet zeggen dat het geluid van de Porsche minder is...


    trouwens over je SUV-argument van Porsche....als Ferrari een SUV besluit te gaan bouwen maakt mij geen reet uit, mooi moet hij eigenlijk wel zijn. Porsche besloot van de 'we bouwen alleen sportwagens' -gedachte af te gaan en boekte door die zet enorm veel winst. Spyker heeft dit afgekeken van Porsche en komt binnenkort ook met een SUV. Er zijn niet veel merken te noemen die zó top-exclusief zijn als Spyker. Dan bouwen ze dus ook nog een SUV>waar ik heen wil is dat het geen reet uitmaakt voor de exclusiviteit.

    En als laatste: als je de Cayenne lelijk vind is dat jou mening. Als ik een Cayenne zie staan kijk ik echt wel. ik vind hem dus mooi...
     
  4. harXcore

    harXcore Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    mensen met teveel geld die een sportwagen willen, maar totaal geen verstand van auto's hebben, duh.

    zoals ik al zei: er is geen ferrari die op kan tegen een 911 turbo. dat geldt ook voor het geluid van die 911.

    morpheuß somt het voor de rest super op.
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2006
  5. Sander Sander

    Sander Sander Active Member

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    ..
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2006
  6. harXcore

    harXcore Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    hey, waar heb ik dit toch eerder gehoord?
     
  7. Sander Sander

    Sander Sander Active Member

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat maar,:{
     
  8. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Sander Sander zei: 'Als je een sportwagen-merk bent waarom ga je dan in godsnaam een vreselijke SUV maken?'
    Goh iemand kan ook Topgear kijken...O neej jij had natuurlijk toevallig ook die mening..
    Lamborghini heeft ook een 'SUV' gemaakt en dat deden ze puur om hun Arabische investeerders een plezier te doen (LM 002)
    Bij Porsche zal dit ook hebben meegespeeld + de populariteit van de SUV
    Als je ooit in een Cayenne hebt kunnen (mee)rijden dan zul je denk ik wel van mening veranderen want het is een fantasisch stuk techniek; een terreinwagen die snelheden ruim boven de 200 km/h haalt en toch nog goede terrein-eigenschappen heeft
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2006
  9. Bountyspot

    Bountyspot Just for Fun

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben zelf altijd voorstander geweest van Porsche! Vooral die uit Badboys I de 911 Turbo wat een dikker ride! Welke ik ook dik vind van de porsche is de RT-12 turbo. Ja die zit ook in PGR 3 :D.

    Maar om terug te komen op het voorstander zijn van Porsche. Vorig jaar in een 550 Marenello gereden. En moet ik zeggen Ferrari mag er ook zeker wat een dikke auto was dat zeg! Dus voor mij nu niet echt een keuze mogelijkheid beide wel dikke auto's
     
  10. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de Cayenne ook een zeker goede auto, ziet er ook goed uit. Over de vraag kan ik eigenlijk kort zijn: Porsche, maar toch liever een Lambo:9 . Maar ik vind het beter om gewoon per model te bekijken, ieder merk heeft wel zijn goede modellen en zijn slechtere.
     
  11. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Rare vraagstelling, voor zover ik weet zitten Porches en Ferarri's niet in dezelfde prijsklasse. Volgende topic: BMW of Kia. :{
     
  12. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    en dan te bedenken dat lamborghini begonnen is met TRAKTORS
     
  13. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaja ahun! niet dezelfde prijsklasse:confused: .....deze beste man heeft er verstand van...
     
  14. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Touche on that one. :+

    Je merkt inderdaad dat veel mensen direct hun oordeel klaar hebben als je met een golf bij het stoplicht staat. Maar voor 700 euro.... Is geen geld voor een auto, zeker niet een auto die zo goed is onderhouden als die van mij. (ik rij dus ook Golf :cool:)

    Om ten slotte nog effe in te haken op het porsche ferrari verhaal: Zeker weten porsche. :p
     
  15. harXcore

    harXcore Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je inderdaad gelijk in.
     
  16. No_Name

    No_Name -

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    vergeet de porsche en de ferrari..met zijn 1001 pk verslaat de goeie ouwe bugatti alle concurrentie !! ( owh jah ,hij is gemaakt door Volkwagen )

    [​IMG]
     
  17. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Als ik de keuze later zou krijgen tussen een porsche of een ferrari zou ik kiezen voor de ferrari...(bedankt voor de PM Kombat !)

    Dit komt omdat IK vind dat er in ferrari's meer passie zit. Ze hebben altijd fantastische sportwagens gebouwt. Ook ligt mijn voorkeur bij italië, als het gaat om design en afwerking. Denk alleen al aan die prachtige beige/licht bruine bekleding met het ferrari logo, dat in het zwart gestikt is. Met daaromheen een mooi rode ferrari corrosserie.

    Ook het geluid van een ferrari doet mij veel meer dan bijvoorbeeld een Porsche GT3 (996), of BMW M6. Ferrari's zijn auto's die "iets hebben", je kan er niet omheen als je er eentje ziet. Ze zijn niet voor €5000 te vinden op marktplaats, en ze zijn niet Duits. (verder niks mis mee, we rijden zelf MB, en daarvoor 2 keer Opel).

    In Stuttgart hebben ze imo niet zoveel passie in die auto's gestopt, ze liggen mij gewoon minder dan Ferrari.

    Over het SUV gedeelte en dat ze alleen sportwagens mogen bouwen. Tjah...ik vind de Cayenne dus écht wel een gave auto. En zekers wel dat de Cayenne Turbo S een sportwagen is als je dat wilt. Het is gewoon een slimme zet geweest om de Cayenne te gaan produceren. Want lange afstanden in sportauto's rijden is niet te doen. Kijk naar Gumball3000, de lui in de BMW X5 hebben vast geen fysio moeten nemen. En de lui in de ferrari's/porsches/enz. wel !

    These were just my €0,02
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2006
  18. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Dude dude dan zie je het nu even verkeerd: beide zijn (voor ~90% v NL) onbetaalbare (super)sportwagens.

    Je moet serieus geld hebben om zo'n bak te kopen. Ook al koop je een 'goedkope' Cayenne van 75k € dan moet je nog benzine betalen _0/ dat ding rijdt ongeveer 1 op 6 schat ik. Dan nog over ongeveer 2200 kilogram wegenbelasting betalen + verzekering en als er iets kapot gaat of er een kras op de buitenkant komt ben je ook de lul.
     
  19. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    JAAAAH goh JIJ hebt verstand van auto's; die bugatti is alleen goed op een recht stuk! + Deze bugatti is gebouw met kennis van volkswagens 'porsche-mensen'
    En het is een vreselijk designer mode statement!
     
  20. harXcore

    harXcore Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    nee.
     

Deel Deze Pagina