1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dé vraag in het leven: Porsche of Ferrari

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kombat, 24 apr 2006.

  1. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een vraag, ferrari natuurlijk, porsche is mooi maar toch erg gewoontjes en een beetje te rond. Al die boebels... Ferrari daarentegen is Italiaanse klasse verpakt in mooi rood _O_ Btw. @de topicstarter: Je argumenten zijn niet echt goed onderbouwd. En een beetje kort door de bocht.
    Voor mij ferrari iig :)

    En dat wanstaltige ding in de post boven me zullen we het maar helemaal niet overhebben. :p

    Edit:
    Kwoot van de topicstarter
    "- Porsche bouwt auto's voor de racesport niet om zijn F1 team te financieren, kortom porsche probeert zijn auto's zo goed mogelijk te maken
    - Ferrari's zijn vulgaire ordinaire onbetrouwbare roestbakken
    - Ferrari's zijn voor mensen met te veel geld, ZONDER SMAAK. "

    Dat een automerk geen F1 raceteam heeft betekend niet dat ze dan automatisch alleen daarvoor geld proberen te ronselen. En laat ik je uit de droom helpen: Elke fabrikant wil geld verdienen, porsche net zo goed als ferrari...
    Op die tweede opmerking ga ik niet eens in, dat is gewoon belachelijk, dat je dit over skoda zegt ofzo, maar verder geld dit voor weinig merken... En je laatste argument is een lomp gebrachte mening. (btw. porsche is goedkoop wou je zeggen :D)
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2006
  2. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Soulfighter zei:Dat een automerk geen F1 raceteam heeft betekend niet dat ze dan automatisch alleen daarvoor geld proberen te ronselen.
    Enzo Ferrari heeft eens letterlijk gezegt dat hij alleen sportwagens bouwde om zijn raceteams te kunnen betalen, voor hem was sportwagens maken voor 'het volk' pure financiele noodzaak.
    dus geen loos argument

    Ik vond ook nog een speciale versie van de 575M Maranello; het gaat om een 575 GTZ een uniek opnieuw ontworpen auto met dezelfde techiek. ontworpen door het Italiaanse ontwerphuis Zagato
    En als je hem v/d zijkant bekijkt lijkt ie wel op....jaja een 911![​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2006
  3. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou euh, een Ferarri Enzo kost bijna €1 miljoen en een Porsche ongeveer €100.000,-. Dat is NIET dezelfde prijsklasse. :{ Je ziet niet voor niets veel vaker Porsches rijden en Ferarri bijna nooit.
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2006
  4. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Dude, je noemt de duurste ferrari op en niet de duurste porsche. Niet erg objectief, een leuke ferrari zoals de F430 heb je al voor 250.000 ;) Al geef ik toe dat ferrari duurder is en dat mijn argumenten van mijn post hierboven ook niet allemaal kloppen.

    Desalniettemin; over smaak valt niet te twisten en het nut / niveau van deze discussie is ver te zoeken...
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2006
  5. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    De duurste Porsche is in elk geval goedkoper dan de goedkoopste Ferrari. Zegt voldoende lijkt me. O-)
     
  6. Rush nl

    Rush nl FRAUDE!

    Berichten:
    125
    Leuk Bevonden:
    3
    Mag ik kiezen voor een Aston Martin?
     
  7. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerder 99,5% :+.
     
  8. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    nou er rijden heel wat 944's rond hier in NL
     
  9. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Dat zijn mensen die graag een porsche willen maar geen geld hebben ;)


    Duur is relatief. Een mooi Ferarri is goedkoper dan een lelijke Porsche. Ook al moet je meer betalen :)









    :+
    Niet al te serieus op ingaan. Wilde even geen discussie doen opwaaien :9
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2006
  10. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Ik kies toch een Batavus boven alle auto's :+

    Stil, leuke toeter op 't stuur en meestal nog al eens een TomTom op horloge formaat! :+ :)
     
  11. NL_Wouter

    NL_Wouter The_Guardian

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    4
    jaaa grappig supahmaster kruip nu maar weer terug in je donkere holletje :)
     
  12. Eerke

    Eerke Fantasy realm

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    En dan te bedenken dat Ferrari een stationwagon heeft gebouwd O-) Zo die argument weg ;)

    Maar even serieus. Ik zou het niet zo weten. Bedoel Porsche 911 is toch echt een auto die in de loop der jaren echt een staat van perfectie heeft gekregen. En hij is niks voor niks door Discovery uitgeroepen tot de sportwagen van het moment.
    Alleen tjah die Enzo.. ik vind het wel een mooie auto..

    Mjah denk dat ik toch voor de Porsche ga. Minder duur, patserig. En je trekt er toch elke tunebak er nog mee uit ;)
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De goedkoopste Ferrari die je op het moment nieuw kan kopen: 210.278 euro.

    De duurste Porsche die je op het moment nieuw kan kopen: 646.605 euro.
     
  14. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Inderdaad , en de enige reden dat lamborghini met de bouw van
    supersportwagens begonnen is, is het feit dat hij zelf met ferrari's reed en niet te spreken was over de geleverde kwaliteit en duurzaamheid van zijn ferrari's.
    Hij besloot dan maar om voor zichzelf supersportwagens te gaan ontwerpen die kwalitatief de meerdere van ferrari moesten worden.
    In elk geval hebben we dank zij lamborghini enkele fantastische sportwagens mogen begroeten die als onvergetelijk mogen geklasseerd worden , denk maar aan de diablo en vooral de wondermooie miuria die in mijn ogen nog altijd de mooiste sportwagen ter wereld is.
    Oow , en als ik moet kiezen tussen ferrari en porsche , wel geef mij dan porsche maar omdat dit de wagen is die het beste geschikt is voor dagdagelijks gebruik en die je redelijk conformtabel en snel van punt a naar b vervoerd zonder dat je het risico loopt om je onderweg op de ene of andere verkeersdrempel vast te rijden.
    O, en wisten jullie ook dat percentueel gezien over de gehele automarkt de grootste concentratie ter wereld aan porsche's in ons belgisch apelandje rondrijdt.
     
  15. FERRARI die boeken zo lekker met hun 6 miljoen cc dingen en velgen met spinning rims en motor enzo
     
  16. simmertje

    simmertje Noessoes

    Berichten:
    736
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja zoals in torque enzo je weet toch.
     
  17. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Zou dan denk ik toch voor Ferrari gaan alhoewel een Porsche ook geen straf is. Mocht ik echte vrij kiezen zou er een lambo of nog liever veel motoren komen.
     
  18. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Doe mij dan maar een aston martin , kom ik wekelijks wel eentje van tegen aangezien de enige garage in belgie minder dan 500 meter van mijn werk gevestigd is .:+
    En dan liefst de vainquish als het kan , mens wat is me dat een karretje .
    bloedmooi , een streling voor het oog .
     
  19. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien was dit de verkeerde website om zo'n vergelijking te starten; mensen beginnen te lullen over fietsen en lambo's en Aston martins en gaan de prijzen vergelijken, terwijl het hier toch echt gaat om waarom JIJ voor porsche of Ferrari kiest.
    De enige Ferrari die ik wel mooi vind is de Dino (de oude dan he!) De Ferrari fans zullen het niet met me eens zijn waarschijnlijk omdat ie geen V12 heeft KIJK:[​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2006
  20. mega tuner

    mega tuner rossi the best

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    buggatti veryon jongens dat is pas het echte werk:
    PRIJS: €1.242.000,-. MOTOR: 7.993 cc, w16 met 4 turbo's, 1001 pk, 1.250 nm trekkracht. TRANSMISSIE: 7 versnellingen DSG. PRESTATIES: 0-100 2,5 seconden, topsnelheid 407,5 kmh verbruik op topsnelheid is 1:1. Kijk toch maar eens top gear op veronica elke vrijdag avond 9:20 tot 10:20
     

Deel Deze Pagina