Heej, Ik heb het virus van het modden te pakken, en hierbij dus mijn eerste echte casemod Ik ben van plan om mijn PC in een Ikea PS kastje te bouwen: Hiervoor heb ik verschillende ideeën opgedaan, zoals ipv de roostertjes vooraan plexiglas, radiator weggewerkt bovenin etc. Het kastje zelf heb ik al, Alleen heb ik nog geen dremel en dat soort dingen. Die moet ik dus gaan lenen/Kopen. Ik ben nu bezig met een paar ontwerpen. Als die klaar zijn zal ik ze hier posten. Verwacht niet elke week een update, want dit project gaat waarschijnlijk een hele tijd in beslag nemen. Ook omdat er tussendoor verschillende dingen zijn waarvoor ik moet gaan sparen. Gr Daan Update Maandag 12 april 2010 De eerste ontwerpen zijn er! Inmiddels veroudederd, als iemand zin/tijd heeft om een nieuwe te maken, laat het me weten! Update Zaterdag 17 April 2010 Zo als te zien staan hier de onderdelen in hun laatste likje verf: Update Zondag 18 April 2010 Even een totaalshot van alles Update 8 Mei 2010 Het gat voor de voeding en het moederbord is gedremeld. Niet helemaal recht, maar dat word geveild
Haha, ja ik schiet echt niet op, Maar had ook niet altijd de juiste spullen, maar nu blijkt mijn pa op zn werk alle spullen te hebben die ik nodig heb xD Nu pak ik het weer op, met een deadline voor April 2011 De tekeningen zijn ook verouderd, wil hem denk ik oranje, met 2 dunne zwarte strepen hebben.
wel leuk hoor maar waarom een ikea kastje? zodat hij mobiel is d.m.v die wieltjes? whaha ben wel benieuwd naar het eindresultaat haha
En hoe denk je het met koeling te doen? Je moet dan ook wel een gat met fan in de zijkant doen omdat je anders geen circulatie hebt.
En let er daarbij op dat de koude lucht wel langs je warme componenten gaat. Anders heb je nog niks aan de airflow
inderdaad, de tekeningen zijn ook outdatet Ik kan alleen zelf geen nieuwe maken Maar, er komt 3x120mm in de achterkant, ventilatie gaatjes in de bovenkant De rest weet ik nog niet Waarom een ikea kastje, tsja. Had hem nog staan, en was nog niet gedaan
Ohja, en in de linker zijkant komen er ook 3 Kan anders worden, dan ik het zo doe: Rechterzijkant: 3 fans onderin Linkerzijkant : 3 fans bovenin Boven: Ventilatie gaten er komt geen gpu enzo in, want het word een servertje Voor mn PC heb ik een gemodde kast.
Kan ook Ik wil eigenlijk meerdere 3D tekeningen hebben, zodat ik kan kijken wat nu de beste manier is.
Ja, ik moet alleen even kijken hoe, want aan de rechterzijkant zit ook het gat voor de voeding en mobo. Nu zoek ik nog een plek in Enschede waar ik metaal kan laten snijden
Haha, nee ik heb echt 2 linkerhanden.. Kan het trouwens laten watercutten voor 7,50 per gat van 120mm Valt me mee eigenlijk Alleen de positie van de Fans baal ik van, want ik wou eerst: 3x Rechtsonder 3x Linksboven Maar Rechtsonder past niet, omdat daar de voeding en mobo al zitten..
Erg cool Daan! Ook handig wanneer je je pc een upgrade geeft. Gewoon ff een sleuteltje pakken en openmaken.