kep het al gelezen, ergens anders stond dat ps2 70% van de markt beheersd, GC 15 en XB 14.. nek aan nek zou ik zeggen, ik moet niet zeggen dat ik het gevoel heb alsof de xbox de gamecube in een stofwolk achter zich laat.. in tegendeel.. maar zoals MrSilver al zei: gewoon importeren anders..
In het krantenbericht bevestigd Nintendo dat ze iets meer als 1 miljoen Gamecube`s in europa hebben verkocht. Hieronder staat een thread waarin staat dat ze er 2,5 miljoen hebben verkocht! Cijfers zijn niet te vertrouwen, we wachten maar af.
Oh mijn god, de cube doet het slecht in België wat een ramp, zo'n gigantisch afzetgebied, dit gaat ze tientallen euro's kosten! *sigh* En dan ook nog uit een gewone krant, dat zijn gewoon journalisten die eens wat moeten schrijven over 'wat de jeugd aanspreekt' en dan maar zulke onzinstukjes in elkaar brouwen, en niemand die ze tegenspreekt want niemand @ zo'n krant heb d'r verstand van.
toch denk ik niet dat de gc een flop is. ik geloof nl idd dat nintendo de enige is die winst maakt op haar consoles.
Niemand maak winst op zijn console`s, misschien dat Sony op dit moment winst maak op zijn PS2 maar dan alleen puur vanwege de verkoopcijfers en de tijd dat hij al op de markt is.
nintendo heeft de goedkoopste hardware.. en ik weet wel zeker dat ze minder verlies lijden dan MS met hun sega-pack.. (no offence)
En wat denk je dan dat een ontwikkeling van zo`n apparaat kost, het opzetten van een nieuwe assemblagelijn enz. enz.
veel.. maar materiaal om de spullen te maken kost praktisch niks.. ik betwijfel ook of ze winst maken, maar dat beweer ik toch ook helemaal niet in mijn laatste post?
Ik hoop niet dat dit waarheid wordt, want ookal heb ik geen Gc en ook geen behoefte om er één te kopen, Nintendo is nog altijd wel een naam die veel historie heeft. En dus moet hij gewoon doorverkocht worden in België.
http://nu.nl/news.jsp?n=85576&c=55 AMSTERDAM - De dagen van GameCube lijken geteld in België. Verschillende winkelketens overwegen de Nintendo-spelcomputer uit het assortiment te halen. "Als de GameCube niet beter gaat verkopen, halen we de console in 2003 uit de rekken", aldus een winkelier. De Belgische speelgoedketen Fun Belgium verwacht nauwelijks verbetering in de verkoop, ondanks de meestal goed lopende decembermaand. "Van de drie consoles PS2, Xbox en GameCube, doet die laatste het slecht. In die mate zelfs dat we, als de verkoop niet verbetert, de GameCube in 2003 uit de rekken halen. De kerstperiode kan misschien nog wat schade beperken, maar zoals het er nu uitziet, heb ik er geen goed oog in", verklaart verkoopmanager Luc Smets van Fun Belgium in het Gazet van Antwerpen. Ook bij ExtraZone staat de GameCube allesbehalve bovenaan de verkooplijst. "Je hebt de PlayStation 2 die het goed doet, gevolgd door de Xbox die aan een inhaalbeweging bezig is. En helemaal achteraan hinkt de GameCube", zegt Alex Heering, brandmanager games bij ExtraZone. "Ik geef het nog de kans tot eind februari en dan maak ik de rekening. Als die negatief is, moeten wij stappen ondernemen." Nintendo Volgens Nintendo spreekt de stagnerende verkoop van de GameCube (vooralsnog) tegen. De Japanse spelfabrikant zegt zelfs winst te maken. Het bedrijf kan geen concrete cijfers geven, maar laat weten dat de verkoop in Europa met ruim een miljoen verkochte spelcomputers op schema ligt. Voor Game Mania is de tegenvallende verkoop geen reden om de GameCube te verbannen. "Ons doel is de gamer zo'n uitgebreid mogelijk gamma hardware en software aan te bieden. Daarom kunnen we niet zonder de GameCube. Dat gold indertijd ook voor de Dreamcast van Sega. Op de laatste dag hebben we van die console zelfs nog eentje verkocht", vertelt Jurgen Haes, marketing manager bij Game Mania in het Gazet van Antwerpen.
Hier zegt Nintendo zelf: 1 miljoen verkochte Gamecubes in Europa Dus zeker niet de 2 1/2 miljoen zoals eerder beweerd. En de Xbox heeft er dan 1,5 miljoen verkocht (hoop/denk ik) dus de Xbox gaat anderhalf keer zo goed hier in Europa. Mooi
De 2,5 miljoen was een prognose voor het eind van dit jaar. En ruim een miljoen is het zelfde als 1,2miljoen of 1,9 miljoen