Ik zit ook nog op een ander forum, daar hebben ze ook een dank knop, dit is als je een post van iemand nuttig vind, druk je op dank! je krijgt dan onder het bericht het aantal mensen dat de poster bedanken, Misschien een idee om dit hier ook in te voegen
Grappig maar een admin zal hier antwoord op moeten geven , weet niet of het tot de mogelijkheden hoort van deze forum software.
We hebben wel eens eenzelfde soort systeem gehad. Alleen dan kon je iemand kudo's geven voor een post als ik me het goed herinner. Bleek een beetje "hey stuur jij mij kudo's, stuur ik jou" systeem te worden. Het idee is leuk maar bij de uitvoering krijg je altijd dat soort dingen. Eerlijkgezegd zie ik ook niet echt de meerwaarde.
ALS het al mogelijk is dan moet er imo over gestemd worden door de forumgebruikers. Want voor hun bestaat het forum uiteindelijk. Ik zit zelf ook bij meerdere fora waar er gebruik wordt gemaakt van karma/kudos/punten etc en er zijn zat users die het fantastisch vinden. Mij doet het niet zoveel, maar ik heb dan ook al 'mod' onder mijn naam staan
Mee eens Danger, daarnaast is die functie meer gericht op de 'dig it' functie die je op blogs ziet. Leuke optie maar om zulke dingen te doen op een forum lijkt me een beetje nutteloos, aangezien een forum gedeelte meestal (en al helemaal op XBW) uit heel wat meer pagina's bestaat dan een blog. Wordt dan elke keer een zoektocht naar de nuttige info die je zoekt, gewoon een quote post geven met een 'dankjewel' is genoeg.
Het zal veel meer vriendjes politiek worden etc. Met deze functie zou je makkelijker de sterrenmembers kunnen slecteren. Alleen denk ik wel dat het niet echt veel toevoegd.
Ik snap eigenlijk ook het nut er niet zo goed van, het is toch niet omdat je ziet dat iemand een hoge reputatie heeft dat je selectief, terwijl je in een thread aan het rondkijken bent, enkel zijn posts gaat doorlezen. Een forum is sowieso een plaats om van mening te wisselen, informatie te vinden, vragen te stellen, en anderen te helpen. 'In principe' zou iedere post iets moeten bijdragen op een of andere manier, natuurlijk is dit in de praktijk niet zo maar dat ga je ook op deze manier niet kunnen verhelpen lijkt me. Misschien denk ik hier zo wel over omdat zulke systemen me doen denken aan kwaliteitsloze Amerikaanse spam fora waar de signatures zo kleurrijk en groot zijn dat ze naast epilepsie uitlokken ook nog eens de helft van mn scherm vullen. Toch zie ik het nog niet direct als een nuttige toevoeging, het moet geen populariteits wedstrijd worden.
Het zou niet zichtbaar moeten zijn voor de users (?). Hierdoor weten de mod etc. wie een grote hulp is op het forum...mods zien ook niet alles
Maar ja, zullen mensen er dan nog wel op gaan drukken als het voor hun geen directe nut heeft? Of wordt er een selectief groepje dat het wel doet en de rest niet? Dan krijg je alleen de mening van een selectief groepje wat helemaal niet overeen hoeft te komen met de massa.
Gaat niet echt werken denk ik, omdat je dan zoals danger al zegt van die members krijgt die alleen maar op elkaar gaan stemmen omdat ze op elkaar gaan stemmen..
Het is wel mogelijk, maar wij zien er eigenlijk geen brood in. Mensen die een positieve bijdrage leveren worden sowieso al gewaardeerd door members en crew. Met zo'n ratingsysteem druk je het alleen maar in cijfertjes uit, wat nogal fraudegevoelig is en dus inhoudelijk weer weinig toevoegt.
Hehe klopt, was in 'mijn tijd' dat we dat hebben uitgeprobeerd... was geen succes. Iedereen liep om reputatie te schooien, zelfs in signatures e.d. Heb even het topic erover opgegraven: http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=50757 Eind april 2004 zijn we er dus mee begonnen, na amper twee maanden hebben we het weer afgeschaft. Hier nog een topic erover, waarin veel argumenten staat waarom zoiets niet werkt.
Hmm het werkt misschien niet echt, maar het zou wel leuk zijn. Maar aangezien het dus idd erg fraude gevoelig is zal het helaas niet echt gaan werken..