Je leest het goed: Dioga en ik stoppen met onze werkzaamheden als administrator. Dioga en ik hebben dit eigenlijk onafhankelijk maar op ongeveer hetzelfde moment besloten. De reden hiervoor is dat we beiden allerlei andere activiteiten hebben naast xbw die niet meer met elkaar te combineren zijn. Daarnaast merkten we allebei dat we minder fanatiek en betrokken raakten bij het forum. Na lang nadenken hebben we beiden voor onszelf besloten dat het beter is om ons werk als administrator erbij neer te leggen. Achter de schermen hebben we ons vertrek al een paar dagen geleden aangekondigd, en gelijk onze opvolging geregeld. Nu is duidelijk wie ons gaat vervangen, en onze opvolgers zijn: Pejannl en Graveheart. Twee fantastische moderators, die het ongetwijfeld ook fantastisch gaan doen als admins. Zij zijn vanaf nu eindverantwoordelijk voor het forum en de moderators. Heb je dus vragen of problemen met het forum in het algemeen of met een van de moderators, dan kun je bij hun terecht. Met de aankondiging van ons vertrek gaf ook Eckie aan dat hij zijn taak als moderator aan de wilgen hangt. Voor hem geldt eigenlijk dezelfde reden als voor ons: tijdgebrek en gebrek aan toewijding, die hem heeft doen besluiten te stoppen met modereren. Het vertrek dus van drie leden van de forum crew, de admins Dioga en Darkwing, en de moderator Eckie. Maar niet getreurd, de nieuwe admins Graveheart en Pejannl zijn nu al hard bezig om een plan van aanpak op te stellen dat een nieuwe wind door het forum moet blazen. Daaronder hoort ook het aanstellen van een aantal nieuwe moderators. Dat betekent overigens niet dat je kunt solliciteren voor deze functie, moderators worden door de crew zelf gezocht. Solliciteren heeft dus geen zin! Tot slot wil ik van de gelegenheid gebruik maken om iedereen te bedanken waarmee ik de afgelopen anderhalf jaar met zoveel plezier gewerkt heb: alle mods, admins, crewies en natuurlijk alle members! En ik weet zeker dat ik hierbij ook namens Dioga spreek Ik zal overigens gewoon als member te vinden blijven op het forum, al zij het misschien wat minder frequent als voorheen. Dit was mijn laatste officiƫle actie als administrator, en hiermee wil ik graag besluiten met een heel hartelijk Bedankt en tot ziens!
Mannen, het zal een machtige opgave worden om jullie zware taken over te nemen en net zo consentieus, gewetensvol en met zoveel energie in te vullen als jullie gedaan hebben. Ik weet met zekerheid dat ik namens de hele community schrijf als ik stel dat jullie bijdragen altijd een aanwinst voor XBW zijn geweest en dat we jullie handen node zullen missen. Dank! Hopelijk komen we elkaar nog vaak tegen. Misschien hier; misschien elders.