DC++ ---> internet down

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door wesleyX, 7 jan 2005.

1. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    DC++ zorgt ervoor dat mijn internet verbinding uit valt. Dit gebeurd na 30 min ongeveer en het hangt af van hoeveel programma's ik in gebruik heb.
    Hoe kan ik dit verhelpen?

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Heb er nooit last van. Misschien verkeerde instelling ergens? Had met vorige router veel dat internet eruit viel, maar dat kwam niet door dc++.

3. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Zit je achter een router? Zo ja even een poort opengooien: 4012 zou ik nemen. DC wil wel eens veel connecties aanmaken en dit wordt vaak niet gerespecteerd door modem of router. Daarnaast kan je ook UnDP controle aanzetten in DC (zorgt ie zelf voor doorgang) . Het programmaatje up to date houden wil ook wel eens werken want vele versies kennen een hoop irritante bugs.

4. wesleyX

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb versie 0688 dat is de nieuwste geloof ik. Mijn verbinding is direct naar het modem kastje. Ik heb dus geen router. UnDP controle staat aan.

5. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je in de general settings de instellingen op active gezet? Zonder poort?

6. Jorrit

Jorrit Server admin XBW.nl Bestuur XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    13
    Je zou het beste even het merk router kunnen posten. Goedkope routers (Sweex en consorten) hebben een nogal lage connectiecapaciteit. Op het moment dat software, zoals peer to peer software, maar ook gamebrowsers, veel connecties gaan maken, valt de verbinding (deels) weg. Ikzelf heb hier ook last van gehad icm het programma The All-Seeing Eye, waarmee je gameservers kunt vinden. In dit programma kun je het aantal connecties beperken. Probeer dus in DC++ de optie te vinden om het aantal connecties te beperken of koop een nieuwe router. Probeer ook eens of het probleem zich voor blijft doen als je de pc direct op internet aansluit, dit kan alleen als de modem en de router gescheiden apparaten zijn.

7. wesleyX

Leuk Bevonden:
    0
    TCP UDP en IP staat niets ingevuld, maar hij staat wel op active.
    Ik heb dus geen router mijn internet is direct verbonden met het modum (Tompson).

8. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is je gemiddelde aantal connecties? Uploads en downloads? Probeer die eens wat te verminderen naar ongeveer 5-10 downloads en 3 uploads, daarnaast ook je bandbreedte in peil houden met netlimiter (www.netlimiter.com)

9. wesleyX

Leuk Bevonden:
    0
    Netlimiter werkt niet, loopt na 3sec vast. Als ik 1 hub neem en 1 slot en een paar downloads heb loopt het vast. Het kan ook zijn dat windows automatische de verbinding afsluit als de energie te hoog wordt. Ik weet alleen niet meer waar ik die instelling kan veranderen.

10. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Ok zet eens wat specificaties van je pc neer en ook je OS. Dit wordt wel erg vaag :confused:

11. wesleyX

Leuk Bevonden:
    0
    ALDI PC Medion
    windows XP
    3,4 Ghz
    512 mb
    GeForce 6610 XL
    chello classic
    thompson modum

Laatst bewerkt: 9 jan 2005
  12. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Zit je niet over je datalimiet heen? En laat chello je geen bandbreedte meer toe ofzo?

13. wesleyX

Leuk Bevonden:
    0
    chello classic is unlimited

Deel Deze Pagina