DD geluid op TV zonder scart

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door The Stig, 19 aug 2004.

1. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals de titel luid wil ik dus mijn xboix aansluiten op mijn TV die alleen van die tulp stekkertjes heeft (geen scart dus, is een oude tv nl.) en ik wil het geluid via mijn 5.1 speakerset laten lopen. (daarvoor heb ik de creative inspire 5500) eerst stond deze set bij een breedbeeld TV die wel scart had en daarvoor had ik een advanced scart cable gekocht en toen werkte alles goed, hoe kan ik nu alles goed laten lopen?

2. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    Met de inspire 5500 kun je geen 5.1 geluid krijgen. Deze heeft namelijk geen optische in. En die heb je nodig en je hebt ook een advanced scart nodig dus het kan sowiezo niet bij jou.... :mad:

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Tv dumpen ... dus het gaat niet werken .... ik ben bang dat je een nieuwe tv moet aanschaffen.... Hmmm tja aangezien je geen optisch nodig hebt ... kan je misschien een av pack kopen .... maar deze kan het geluid niet splitsen ... dus je hebt een andere tv nodig

Laatst bewerkt: 19 aug 2004
  4. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    de 5500 heeft volgens bij mij wel een optische ingang, want ik had er m'n advanced scart kabel op aangesloten en ik had dolby digital geluid, staat er ook op trouwens. verder had ik over een zeer uitgebreide kabel geizen met allerlei uitgangen waaronder s video en die tupl stekkertjes en ook een optische uitgang, kan dat klopen?

5. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    ow sorry, ik d8 dat de 5500 geen optische in heeft... Maar je kan idd met coax kabeltje ook dd geluid hebben icm de advanced scart. Maarja dan zul je een andere tv moeten kopen vrees ik

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    kortom je hebt een andere tv nodig

7. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    Werken jullie allemaal bij een of ander tv-verkoop bedrijf ofzo? Beetje die jongen een nieuwe tv aansmeren:)

De optische uitgang van de xbox heeft helemaal niets te maken met scart. Het is alleen jammer dat de meeste kabels met een optische uitgang ook meteen een scart ingang nodig hebben. Maar hé, zoals xboy zegt, er is vast wel een kabel voor. Ik neem als voorbeeld dit leuke speeltje. Kan je gewoon je 5500 op aansluiten én je tv m.b.v. de gele, witte en rode plugjes. Je moet hier dan wel je xbox scart cable instoppen (je kan gewoon degene gebruiken die bij je xbox kwam) en je moet er 3 tulpkabeltjes bij kopen. Die zijn voor de gele, rode en witte tulpjes.

8. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    en kan ik op die "Exquisite Commutator" toevallig ook goed een beamer op aan sluiten, aangezien ik volgend jaar van plan ben een beamer te kopen, maar ik nu toch al van m'n 5.1 geluid zou willen genieten.

9. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    Pfff, waarom ook niet? :) Volgens mij moet je de meeste beamers aansluiten met de gele rode en witte stekkertjes, en die zitten hier op ja. Maar volgens mij zitten er echt een hoop aansluitingen op, dus die van jou vast ook wel! Weet wel, ik gebruik dit product als voorbeeld. Ik heb er geen persoonlijke ervaringen mee en ik ken ook niemand die hem heeft.

10. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens ik heb de Creative Inspire 5700 besteld, maar nu mijn vraag, heb je voor 5.1 geluid perce een scart aansluiting nodig of kan het ook via die rode, witte en gele ingang? Ik heb een advanced scart cable.

11. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    dat is nu precies dezelfde vraag eigenlijk die ik hier ook stel en huub himself zei net dat het nioet egt met elkaar te maken heeft, maar dat ze (helaas) alleen optische uitgangen aan scartkabels maken voor de xbox

12. MasterApu

MasterApu De klassieker

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig zag ik dat ik 2 scart aansluitingen heb, en met de bijgeleverde optische kabel, en mijn advanced scart cable moet het lukken.

Deel Deze Pagina