1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

de "big" motoren,scooters en brommers thread :)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 17 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Het gaat om de cilinderinhoud, die nu dus 70cc is en 50cc moet zijn. Dit kan je alleen verhelpen door er een nieuwe 50cc cilinder op te zetten. Kan je zelf doen maar dat loopt wel in de kosten.
     
  2. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ow oke dat houdt dan op. Deze vond ik ook wel mooi, is dit een goede? Rieju Rs1. Alleen zegt die kerel dat hij 90kmp loopt, dat is toch ook mega illegaal of niet? xD
     
  3. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Die brommer staat niet op kenteken dus valt dan ook gelijk af. Je brommer mag officieel maar 45 kmh kunnen inderdaad, boven de 59kmh krijg je op de rollerbank dan ook een mooie boette mee. Bij de derde keer boven de 67kmh ben je je brommer kwijt. Maar schakels gaan al snel 80-90, je hoeft enkel de prop uit de uitlaat te halen bij de meeste om dit te bereiken.

    Overigens is een volledig begrenste (en dus standaard) brommer niet aan te raden, het rijd erg onprettig qua handling en je kan amper mee komen met het verkeer. Daarbij ziet het er ook gewoon enorm dom uit als je toeren loopt te janken en met 30kmh langs rijd :+

    Maar dr zit een heel verschil tussen snelheid en het aantal cc's van je brommer, meer dan 50cc is een motor en dan maak je je schuldig aan rijden zonder motorrijbewijs, zonder verzekering en al dat soort dingen. Ben je dus goed de lul en al helemaal als je een ongeluk veroorzaakt.

    Deze: http://link.marktplaats.nl/148161308 ziet er wel okee uit. Helaas wat onduidelijke foto's maar hij is netjes 50cc en staat op kenteken. Maar het blijft zaak om gewoon ter plekke heel goed te bekijken of hij echt het geld waard is. Heb zelf in m'n enthousiasme al twee verkeerde brommers 2ehands gekocht. Eentje bleek niet op kenteken te kunnen en de ander was achteraf gezien het geld niet waard (geburnde achterband, al na 1.5 week een vastgelopen cilinder en kapotte krukas).
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2008
  4. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Geel is jak :p. Ik heb mijn budget trouwens opgehoogt naar supermaximaal (liever niet :p) 700 euro. Alleen hoe werkt dat dan met een begrenzer? Is het gewoon een knopje waar je op drukt waardoor hij in een keer minder hard loopt?
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2008
  5. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Én dat kan ik beamen. Ik heb de laatste weken flink geïnvesteerd in mijn relatie met mn vrienden van justitie. Ik was al stilstaande aangehouden door een undercover auto voor in eerste instantie een papier controle. (Even voor de duidelijkheid, ik heb geen enkele overtreding gemaakt of de maximumsnelheid (40) overtreden). Ik had natuurlijk al mijn papieren netjes bij me en ze konden niks vinden om me op te "pakken". De ene agent maakte bij mij een hele aardige indruk en die had zoiets van hij heeft keurig zijn papieren op orde, we hebben verder geen enkele aanwijzing dat hij iets fout doet of heeft gedaan dus zullen we hierbij houden collega? De collega vond dat mijn brommer er behoorlijk snel uit zag en dus hadden ze me maar bij gebrek aan betere klussen even meegenomen naar de rollerbank. Daar scoorde ik 73 KM/H (Agent had de 6de versnelling gemist :+). Met correctie dus 68 km te hard. Dat is een overschrijding van 18 KM/H vanaf de maximale constructie snelheid (50). Tot en met 15 KM/H krijg je een boete van €50. Ik heb in deze situatie een MISDRIJF gepleegd en ik word verdacht van "een strafbaar feit". Boete word dus bepaald door de Officier van Justitie. Wat een feest! Verder moet ik ook zorgen dat mijn brommer niet harder rijd dan 50KM/H binnen een tijdsbestek van 4 weken. Anders zou hij doorgaan voor herkeuring bij het RDW en werd mijn kenteken ongeldig verklaard. Een deel van mijn kentekenbewijs was ingevorderd, dus ik mocht niet rijden, verkopen of wat dan ook.

    2 dagen na mijn MISDRIJF krijg ik een brief van het RDW op de deurmat. Hierin staat dat mijn kenteken ongeldig is verklaard en hij gekeurd moet worden bij één van de RDW keurstations. Ik kan bellen voor een afspraak. Na 4 weken pas een herkeuring bij het RDW volgens de agent en nu is opeens mijn kenteken ongeldig verklaard en moet ik hem herkeuren bij het RDW. Beetje tegenstrijdig niet?

    Na 2x op het bureau te zijn geweest, ze me niet konden vertellen wat die brief te betekenen had en ik uiteindelijk zelf het antwoord op internet gevonden te hebben wist ik waar ik aan toe was. De brommer moest binnen 4 weken nogmaals de rollerbank op en hij moest onder de 50 km/h scoren. Hij hoefde dus niet naar een betaalde RDW keuring en de brommer hoefde ook niet te voldoen aan de RDW eisen (o.a. emissie eisen etc). Dus kon ik naar de brommerzaak. Nu schijnt het afvoeren heel wat lastiger te zijn dan het opvoeren. Het heeft de brommerzaak veel zweet en moeite gekost om hem af te voeren en mij een hoop geld.

    Vandaag heb ik de brommer opgehaald en ben ik terug gereden van Zoetermeer naar mijn woonplaats. Mijn perfect rijdende brommer rijd nu als een opgevoerde scoot-mobil. Ik kan nu ongeveer 4000 toeren maken. Even ter vergelijking, ik schakelde (toen hij nog goed reed) op ongeveer 7000 toeren. Vervolgens ik naar de rollerbank, kreeg ik een motoragent die het schakelen niet helemaal snapte bij mijn brommer. Hij probeerde in zijn vrij snelheid te maken. Uiteindelijk gaf hij het op bij 20 KM/H. Nadat hij hem in zijn 2 had gezet. Conclusie, als ik diezelfde motoragent had gehad en mijn brommer niet had laten afvoeren was ik er waarschijnlijk ook doorheen gekomen.

    Wat heb ik ervan geleerd? Mijn brommer word deze maandag weer opgevoerd!

    Edit: Het word tijd voor een motor (rijbewijs)...
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2008
  6. Vincent R

    Vincent R Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    heb vorige week me introductie les gehad en vandaag eerste les motorrijden bij De Hoog in Vlaardingen!

    Bevalt me goed!

    Weet iemand hier een leuk adresje voor kledinng. kan ik alvast een beetje kijken
     
  7. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben vrijdag bij motozoom in utrecht geweest, die hebben mooi spul en leuke aanbiedingen. www.motozoom.nl
     
  8. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    morgen vrij.....morgen mooi weer....



    MORGEN MOTORRIJDEN!!!!!!!


    vrouwen (alleen de oude en dikke) en kinderen binnen houden.......beuk gaat de straat op :+
     
  9. Vincent R

    Vincent R Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0

    bedankt voor de tip.

    Heb nog ff rond gekeken en vond ook nog een zaakje in de admiraliteitskade in rotterdam.
     
  10. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat ik me nu wel afvraag is wat die brommerzaak (welke overigens?) heeft gedaan om hem af te voeren. In principe is het een kwestie van een prop maken/vinden en vastlassen. Zouden ze niet zo moeilijk over moeten doen en zou je echt niet meer dan 20 euro moeten kosten.

    Overigens een tip voor als je een choke op je stuur heb: maak de luchtfilter box opening zo groot dat je brommer normaal gesproken veels te veel lucht krijgt en dus zo'n bwoap geluid maakt. Vervolgens kan je dan met de choke erop volle snelheid rijden (luchtschacht wordt begrenst) en op de rollerbank zet je 'm dan zonder choke en zal die niet al te hoge snelheden behalen.

    Schakels worden trouwens ook dikhard genaait op de nieuwe rollerbanken, die dingen komen dikwijls veel hoger uit de meting dan andere brommers.
     
  11. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    :eek: nou heb ik een mooie gevonden, en ook nog eens in de buurt (40km :+).
    Met 50cc cilinder, loopt hard genoeg en geen beschadingen. Iets wat ik over het hoofd zie?
    Aprillia AF1
     
  12. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Dynamic. Moet je wel kennen als je in Zoetermeer woont. Ik ben trouwens totaal niet genaait hoor. Het lassen van een propje in de uitlaat gaat niet werken, dan gaat hij nog veel te hard. De vertandingen etc moeten allemaal vervangen worden, hij is op verschillende punten begrensd, de in- en uitlaat etc. Dynamic vond het achteraf één groot drama. Dus ik ben nog redelijk goedkoop uit omdat ze me niet alle werkuren hebben gerekend. Dus daar ben ik erg tevreden over, ook over de service. Alleen niet over het feit dat mijn brommer zo ranzig was toen ze hem afleverde dat ik vermoed dat ze er een crossbaan o.i.d mee op zijn gegaan. Ga dat nog eens navragen, want dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.

    Ik heb geen choke op mijn stuur, althans niet dat ik weet. Ik ken alleen een choke op mijn carburateur. Jij hebt toch een Derbi/schakel o.i.d gereden? Wat voor model was dat?
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    :D

    Morgen regen? :mad:
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    verdomme ja...alles is nog zeiknat hier!!!!


    kijk later vanmiddag wel even of de blubber hier van de weg is want....

    ik spring nu in me auto om even naar oisterwijk te rijden om daar naar een ducati desmosedici te kijken,luisteren en wellicht nog te zien rijden ook.

    de meest bijzondere fiets van dit moment wordt over een anderhalf uur afgeleverd aan een klant met een serieus dikke tiet met geld :+

    pics volgen.
     
  15. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Morgen eerste motorrijles. Heb er zin in :D. Jammer dat je eerst moet lessen, marja wel zo veilig en kan gewoon niet anders.
     
  16. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Dynamic is vlak bij me ja, geen enkele goede ervaring met die zaak, erg klant onvriendelijk, geven 9 van de 10 keer de verkeerde onderdelen mee en hebben over t algemeen echt weinig verstand.

    Overigens is het onzin dat er meer dan alleen een prop in de uitlaat nodig is, met een goede prop erin issie echt niet meer vooruit te branden, je had gewoon alleen duidelijk moeten maken dat het tijdelijk is misschien. Dan hoeftie niet helemaal opnieuw afgesteld te worden. Maar wat heb je ze nou betaald uiteindelijk?

    Ik heb nu een Derbi GPR Nude, daar zit choke aan't stuur, jij had een senda geloof ik en daar zittie inderdaad direct op de carb. Dus daar kan je niet zoveel mee...
     
  17. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Die laatste modellen 250cctjes zijn idd heel vet, vind het alleen jammer dat ze "in verhouding met 4takt motoren" veel meer onderhoud nodig hebben.

    Heb zelf een RS125 gehad en dat was echt drama (powervalves die niet meewerken, warmloper na 35kilometer nadat hij net was afgestelt door de dealer).

    Hoop dat ze er ooit nog het blokje uit de SVX erin gooien :p 550cc 4takt V-twin met 60 PK ;)
     
  18. Calvinn

    Calvinn Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds vorige week deze:
    [​IMG]
    Hij rijdt erg goed!
     
  19. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Zaterdag mijn AVB gehaald. Tijdens het uurtje oefenen daarvoor ging de langzame slalom 4 van de 10 keer fout, maar op het examen alles in één keer goed. Vandaag ook mijn leren broek en jas weer opgehaald. De jas (zustermerk van Dainese) had geen universele rits om aan de broek te ritsen en dat heeft de winkel waar ik mijn broek vandaan heb dus voor me gefixed. Grapje koste wel 55 euro, maar kon het echt nergens goedkoper vinden.

    Nu op naar het laatste examen!
     
  20. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Belofte maakt schuld :+

    Overigens afgelopen zondag na een hele tijd weer voor het eerste de motor goed werkend gekregen en gereden. Was weer even wennen maar wel genieten _O_
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina