De didactische waarde van games (of: games als leermateriaal)

Discussie in 'Algemeen' gestart door So1aris, 7 apr 2003.

1. So1aris

So1aris Headshooter

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er spellen waar je echt iets van opgestoken hebt? En dan bedoel ik niet van, leuke sfeer, goede indruk, lekker wijf, maar iets waardevols voor het echte leven.

Bijvoorbeeld:
    Door het spelen van operation flashpoint, waar ik moest ontsnappen uit het kamp van de vijand, heb ik geleerd waar de grote beer en de noorderster liggen.

2. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    ik heb geleerd van Mario, als de prinses wordt ontvoerd laat haar maar :D, want in het vervolg wordt ze toch weer ontvoerd. Nee, wat je misschien ontwikkelt met gamen is de oog hand coördinatie

3. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Eum bij racegames leer je wel nog veel, hoe je bochten moet nemen.
    Ik speelde vroeger heel veel race games en kon het ook heel goed.
    En als ik dan ga karten met vrienden ben ik toch wel bij de beste.
    Ik denk wel dat het daaraan ligt.
    En vroeger vond ik voetbal op tv maar saai maar nu ik fifa 2003 heb interesseert het me wel veel meer.
    Games ownen!!!

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb zeker wat geleerd: Engels. Als je het engels vergelijkt van een kind van de basischool (dat dus nog geen Engels les heeft gehad) die gamed met iemand die niet gamed merk je meteen het verschil, vooral in uitspraak.

Een vriend van mij (we zitten beide in 2e klas, beide vwo) die kijkt ontzettend veel films. Toch, hoewel ik minder game dan hij films kijkt, spreek ik veel beter Engels als hij (bij hem is het meer een komedie).

Laatst bewerkt: 7 apr 2003
  5. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik denk dat ik er wel onbewust redelijk wat van heb geleerd.
    en net zoals jij zegt, engels. dat leer je echt goed met games. behalve als stomme mensen bij spellen als Fifa nederlandse verslaggever gaan inspreken. laat lekker die john motson en die andy nog wat spreken. en tekenfilms moeten ook engels blijven. daar kan ik me zo aan ergeren, dat ze die gaan vertalen naar het nederlands. alleen Grim and Evil is erg goed in het nederlands.
    maar dingens zoals eek the cat niet.

maar goed, ik denk zeker dat het op veel punten leerzaam is. en hoe realistischer sommige spellen worden hoe meer je over bepaalde situaties gaat nadenken, en zo. zoals bij ghost recon, dat je na 1 schot dood bent terwijl je dat mannetje nergens hebt gezien die je kapot schoot. dat is in het echt ook bij die special forces die dat soort acties in het echt doen. dus dan ga je toch wel ff denken hoe lijp dat eigenlijk is. en zo ook bij racegames, vast nog wel een paar genres.

6. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Yep net zoals het woordje: to swap .
    Dat kende ik niet tot in halo: swap for...
    Nuja Engels leer je wel heel veel van tv & games.

7. Bombermania

Bombermania New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is bij mij juist niet zo:confused:.

Ik heb eigenljjk nog niet zoveel opgestoken uit games. Behalve dan dat het besturen van een formule 1 wagen errug moeilijk is(Grand Prix 4).

8. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kdenk dat racen, de goeie lijn, en dat een geweer omhoog gaat als je schiet 8), bij raven shield en cs is da zo,
    veel over geweren, m4, ak 47, allemaal van cs, nu ken ik ze :p
    da was het, er zal vast wel wat verborgen zitten , dat ik niet weet ;)

9. ChandleR

ChandleR jag älskar Göteborg

Leuk Bevonden:
    2
    IDD is gamen nu een van de belangrijkste bronnen om Engels te leren. De jongere volwassenen van nu (waar ik mijzelf onder reken) zijn voornamelijk opgegroeid met Sky channel, en daar ben ik erg gelukkig om, want die tekenfilms hebben mijn Engels behoorlijk goed laten ontwikkelen.
    Als ik nu bevoorbeeld kijk naar Kindernet ofzo, is alles na-gesynchroniseerd, waardoor het algemene peil drastisch zal gaan dalen. Ze groeien gewoon niet meer met Engels op, als ze niet gamen...

10. OCM3RZ

OCM3RZ Ik vereer Mezelf

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb heel veel geleerd van redcat en freddie fish :+ :+ :+

nee, maar ff serieus, racen leer je wel veel van met die juiste lijn, en ook bijvoorbeeld sims, dat je je geld goed moet besteden :)

11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Uit MGS heb ik ook veel over wapens enzo geleerd. Tony Hawk leerde me hoe die tricks enzo heten (anders had ik nooit geweten wat een grind bijv. was), RCT leerde me veel over achtbanen.

12. ITNL

ITNL Guest

alleen engels denk. En dan vooral het lezen en begrijpen. En nu met xbox live ook het praten. (net nog capcom vs snk2 gespeeld tegen iemand uit Florida)

13. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Jah engels leer je wel goed met de gamez. Maar ik denk dat je vooral het meeste opsteekt met sport games.

14. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Engels vooral (mede door Halo en vooral het boek natuurlijk). Beetje over auto's ( PGR ), beetje knokken (DOA3 :eek:)

Maar door dat boek heb ik echt heel veel Engels geleerd.

BTW. De duitsers en fransen zouden moeten stoppen met hun films en spellen te vertalen. Echt erg als je hoort hoe slecht zij engels spreken

15. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat door games mijn engels zeker een stuk verbeterd is. Maar ik denk ook best wel dat je gewoon onopgemerkt wat dingen opsteekt.. En dan denk ik vooral uit games die zich in de geschiedenis afspeelde. Denk aan Empire Earth of van die WW2 games.

16. da_master_chief

da_master_chief Morrowind Master

Leuk Bevonden:
    0
    Engels zeker, voor luister en leestoetsen haal ik allemaal dikke punten. Als iemand een woord kan vertalen kan ik het vaak vertalen of de betekenis uitleggen. Mijn reactievermogen is denk ik ook wel verbeterd door spellen en als laatste mijn oog/handco-ordinatie. Ik denk niet dat je door games veel feitenkennis opdoet, hoogstens wat dingen over de romeinen in een RTS die zich in die tijd afspeelt.

17. SuperZaadje

SuperZaadje Mosterdn00b

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb heel veel Engels geleerd van Games, begon al op de atari dat je je games moest kiezen in het menu :D

en vooral racen, ik win bijna altijd met karten, neem bochten hele goed, en dat kan niet anders dan dat het door die vele uren Gran Turismo komt :)

en ik heb ook leren sluipen en sneaken van splinter cell :)

en ben nu bezig met die pennentruuk van lisa in introfilmpje van Doax!
    fucking moeilijk
    8)

18. Locke

Locke Organic intellectual

Leuk Bevonden:
    0
    Taal kan je inderdaad aanvoeren als een van de dingen die je van gamen een beetje kan leren (als je er jong mee begint) en wellicht ook coordinatie.

Wat dachten jullie van leren om te gaan met overlegsituaties en samenwerking (zoals bij teamgames op Live)? Met relatieve vreemden toch snel een samenwerkingsrelatie opbouwen. Komt misschien later bij je werk nog van pas.

Overigens, ik hoor jullie alleen over 'positieve' dingen die je kan leren. Zijn er ook negatieve? Beeldvorming in games is misschien een negatief punt. Ik heb het niet direct over games en kinderen die met wapens op school rond gaan lopen (hoewel games hier wel invloed op kunnen hebben, zijn games hier niet de oorzaak van denk ik), maar over meer subtiele zaken. 'Slechterikken' zijn vaak Russen of Arabieren, etc. Vrouwen zijn of lustobject en hulpeloos of lustobject en superstoer, etc. Natuurlijk ligt dit niet aan games op zichzelf, maar aan de inhoud ervan. Het kan dus ook anders; iets waar developers wel eens aan mogen denken.

- Locke

19. DaNoS

DaNoS Geboren Held

Leuk Bevonden:
    0
    precies...

lijkt me wel dat kinderen er agressief van kunnen worden ofzow...
    ff die vette moves van DOA nadoen op het schoolplein... 8)

20. systemerror14

systemerror14 Sonic Deaf Monkey

Leuk Bevonden:
    0
    iemand zei dat je het beste engels kan leren van een sport game :confused:. lijkt mij dat dat RPG hoort te zijn. ik heb engels geleerd van final fantasy 7 een heeeele tijd geleden.

Deel Deze Pagina