[PC] De feiten van ilovebees

Discussie in 'Games' gestart door falcon NL, 11 aug 2004.

1. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Feiten van ilovebees

Feiten van ilovebees Omdat als je wat echte informatie wil weten over ilovebees moet je de hele forums doorzoeken daarom hier ALLEEN ECHTE FEITEN.Dat houd in niet geruchten opschijven,geen idee uitwisslen.Ik hoop dat jullie dit begrijpen omdat dit dan als infobank voor de puzzellaars moet dienen.Dat betekend ook geen onnodig gelul overniets
    Feiten
    1. www.ilovebees.com is een site van Margaret Efendi en haar nichtje Dana Awbrey
    2.Melissa is een A.I
    3.haar geheugen is gewist door het 'ongeluk' op Dana computer
    4.De gene die de crash heeft veroorzaakt is Dana en Spider
    5.De Spider is een mindere A.I die Melissa repareerd
    6 De Spider is een verouderde A.I en lijkt ouder dan 7 jaar
    7.Metastasized zijn: uitzaaien,groeie,verplaatsen van een gezwel
    8.AXONS is een zenuw verbinding die impulsen vervoerd
    9. 1-415-248-2617 een tel. nummer met Dana stem te horen op een viocemail
    die je hier kan horen
    10.De teller op ilovebees loop af op maandag 24-08 om 6:06 NL
    11.De site www.ilovebees.com is een ARG (alternative roleplaying game)
    12.Het Hotmail aders van Dana is: danatwing@gmail.com.
    13.Dana heeft ook via blogspot contact met mensen
    14.De coördinaten op ILB zijn hier te zien vanuit een wereldkaart
    15.The Pious Flea is een A.I die de spider tegenwerkt
    16.The Flea de herringer van Melissa probeerd opteroepen
    17.Dat Melissa zicht tegen Spider heefd gekeerd

En als jij denkt een feit te weten post hem dan gewoon
    Veel plezier met deze forum groeten Falcon NL

Laatst bewerkt: 12 aug 2004
  2. guAsTo

guAsTo Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    je kan zelf toch ook effe een beetje zoeken :+

maar 1 ding is zeker: halo komt niet de 24 ste uit 8)

3. midnightwarrior

midnightwarrior .

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar dan moet je wel 110 pagina's doorzoeken :+

4. guAsTo

guAsTo Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    LUI
    :+ een beetje met de topic's bemoeien dan weet je al heel veel :+ en afw8 tot de 24ste he :cool:

5. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Is opzich wel handig, want ik heb dat hele Ik hou van bijen gemist. En beetje lastig inkomen vanaf deze positie, want elke keer zie ik weer nieuwe dingen en dan denk ik 'Waar gaat dit over'. Mij lijken wat feitjes wel handig, dan kan ik er misschien nog inkomen :). Alleen dan moet FalconNL wel even alle feiten in de openingspost zetten.

6. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    jammergenoeg zijn er nog geen feiten over ilovebees, alleen maar geruchten, tot de 24 tast iedereen in het duister denk ik, het enige feit is dat ilovebees van bungie en ms is, maar over die raadsels, iedereen heeft zijn eigen interpretatie ervan, dus van feiten kan je niet spreken

7. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    Die feiten van falcon nl zegge mij niet zo veel, terwijl ik het toch wel redelijk gevolgd heb. Moet je nagaan hoe het is voor mensen die het helemaal niet gevolgd hebben.

8. Seroth

Seroth w00t!

Leuk Bevonden:
    0
    Feiten:

De Ilovebees.com site is van Margaret Efendi en haar nichtje Dana Awbrey

Dana Awbrey is een character waarmee communicatie mogelijk is, via haar e-mail
    of via haar blog (ilovebees.blogspot.com). Over communicatie met Margaret is niks bekend.

De site is overgenomen door een A.I. genaamd Melissa. De verscheidene stukken text die op de site te vinden zijn, gaan over wat Melissa op dat moment denkt.

Na de gebeurtenis (onbekend tot nu toe) waardoor melissa in Dana's PC (of server) terecht is geraakt, is zij onder reparatie door het SYSTEM PERIL DISTRIBUTED REFLEX. Ook wel bekend als SPDR, Spider, of 'The widow'. Dat de spider ook als 'The Widow' bekend staat komt door het verhaaltje over The Queen wat te vinden was op Ilovebees. Het complete verhaal kun je hier lezen: http://bees.netninja.com/wiki/index.php?title=Story
    Melissa word met de Queen vergeleken.

------------------------------------------------
    Hier is melissa's eerste monoloog volledig te lezen:

http://bees.netninja.com/wiki/index.php?title=The_Operator's_Monologue

Hier de tweede monoloog, waarvan de stukken text op de website verschenen
    na het metastasizen (incompleet):

http://bees.netninja.com/wiki/index.php?title=August_10th_Monologue

Na het metastasizen zijn er ook merkwaardige coördinaten verschenen op de website, en .wav files waarop de stem van melissa te horen is (misschien een nieuwe manier van communicatie?)

Hier een link naar de coordinaten incl. 2 maps (wel met 1 fout punt erop, maar goed);

http://bees.netninja.com/wiki/index.php?title=GPS_Coordinates

Verdere feiten:

De A.I. lijkt ouder dan 7 jaar, wat eigenlijk de maximum levensduur van een A.I. hoort te zijn.

De A.I. wil Dana doden, omdat ze zelf dacht dat dana háár wou vermoorden. Dit was echter niet waar. Aan de waarschuwing op de homepage, die daar neergezet was door de spider, had Dana moeten zien dat ze niet aan de site moest zitten. Dana wist echter niet wat er allemaal aan de hand was en probeerde toch toegang te krijgen tot de site en dingen te veranderen. Hierdoor verloor Melissa ook een deel van haar geheugen door beschadigingen. De A.I. heeft inmiddels via de webcam foto's gemaakt van Dana en weet nu ook hoe ze eruit ziet. Die foto's zijn te vinden op error-pages van Ilovebees. In die foto's zit ook weer verborgen text verstopt, er word in gecommuniceerd door 'The Princess'. Het is nog niet helemaal duidelijk wie of wat dat is. Waarschijnlijk een subroutine/mindere A.I. net zoals de spider.

Dana zit op dit moment in China (bejing) maar overweegt terug te komen.

Het is nog onbekend waarom er voor bijen is gekozen. Men kan een vergelijking trekken met de covenant (bijen), mensen (bijen?) en de flood (Varroa Mites) maar er bestaat ook een theorie dat de Varroa Mites vergeleken moeten worden met de Spartans.

Er zitten verborgen berichten in de foto's op Ilovebees.com. Hier is onder andere het verhaal van The Queen uit gehaald.

Er zitten ook verborgen berichten in de audio op de site. De woorden
    'Hello' en 'Connection' kunnen gehoord worden als je een file achteruit speelt. En in de wav building-a-voice zegt melissa er sneaky tussendoor: "I'll Kill you"

*EDIT* Reactie op de post met feiten van Falcon:

Ik heb niks gehoord over een crash van dana's computer. Ook is hierdoor niet haar geheugen gewist, haar geheugen is gewist door het 'ongeluk' (wat dat dan ook is) waardoor ze in Dana's PC terecht is gekomen, en haar geheugen word door de spider tijdens de reparaties ook soms gewist. Ze is nog niet al haar geheugen kwijt (dit word in elk geval niet gemeld) Verder is Metastasizen verplaatsen en/of uitzaaien. Dus, de A.I. 'groeit', zaait uit, zo moet je het zien.

*EDIT*

Toevoeging:

The Pious Flea

Er is ook melding gemaakt van een ander programma (?) genaamd The Pious Flea. Er is nog niet veel over bekend, er werd gespeculeerd dat de Flea de e-mails van en naar ladybee777@hotmail.com onderschept en/of zelf stuurt en veranderd.

Nieuwe info sinds Phase 3 is dat de Pious Flea een A.I. is die de spider tegenwerkt. De flea probeert de herinneringen van Melissa op te graven, en ontwijkt tegelijkertijd de spider. De flea wist melissa ervan te overtuigen dat de spider een outdated version is (en dat de flea een nieuwere versie van de SPDR is) en Melissa delete de spider. Nu kan de flee ongestoord zijn gang gaan en de verschillende herinneringen opgraven.

"Seek the truth Behold the truth Reveal the truth That is the
    law and the whole of the law"

Dit bericht is blijkbaar van de Flea. Verdere info over de flea kan gevonden worden op: http://bees.netninja.com/wiki/index.php?title=The_Pious_Flea

Laatst bewerkt: 11 aug 2004
  9. BUZZA

BUZZA dit is mijn internet

Leuk Bevonden:
    0
  10. Gurbe

Gurbe Hi everybody

Leuk Bevonden:
    0
    _O_
    EDIT: voicemailboodschap is:
    Dana's voicemail
    VM #1

Transcript: "Hi, this is Dana. Leave me a message... blah blah blah."
    Link to Dana's original voicemail message
    (http://forums.unfiction.com/forums/files/danaleavemessage.wav).

VM #2

Transcript: "Hi, this is Dana. I'm going away - far away - for a long time. Leave a message, although I dunno when I'll get it. Mom, I know you're calling just to hear the sound of my voice. I love you too." [Then, in Chinese:) "I'm not coming back" [or, "I'm lost"], I'm sorry"
    Link to Dana's second voicemail message (http://forums.unfiction.com/forums/files/newvoicemail-lemures.mp3).

dit komt allemaal van wiki

11. Seroth

Seroth w00t!

Leuk Bevonden:
    0
    *Edit*: Gurbe was me voor, nice work

12. FabianNL

FabianNL Guest

ok, dankje seroth, gube en falcon nl, nou is het een stuk duidelijk, en nou nog ff deze topic proberen overzichtelijk te houden en dat is het helemaal geweldig!

13. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Netje Gurbe héél netjes

14. Gurbe

Gurbe Hi everybody

Leuk Bevonden:
    0
    falcon NL, staat de klok van je pc goed? de teller loopt af op 24 aug, om 06:07uur of 00:00uur (EST=oost amerika)
    EDIT: *) dank falcon nl, seroth en faniannl *)
    EDIT: lamaar, je had het al veranderd

15. Gurbe

Gurbe Hi everybody

Leuk Bevonden:
    0
    mooie en duidelijke post trouwens Seroth! _O_
    _0/

16. Seroth

Seroth w00t!

Leuk Bevonden:
    0
    Weer een stukje toegevoegd, over The Pious Flea, check mijn post op de eerste pagina (valt haast niet te missen) :)

En nog ff over de feiten van Falcon NL:

Tsunami heeft volgens mij niks te maken met de ARG zelf. Natuurlijk geinig dat je de flood kan linken naar Tsunami maar het is niks relevants voor de game, de flood bestond immers al vóór deze ARG en voordat er iets bekend was over Xbox Live 3.0. Het lijkt me overzichtelijker als we het hier houden bij feiten die echt met de ARG zelf te maken hebben. Dus double check voordat je een feit post.

De 'onbekende taal' blijkt chinees te zijn, check de post van gurbe voor de vertaling.

Verder is feit nr.6 niet helemaal correct, Metastasizen is het uitzaaien van een gezwel (hoeft geen ******gezwel te zijn), of verplaatsen/groeien.

17. Gurbe

Gurbe Hi everybody

Leuk Bevonden:
    0
  18. Seroth

Seroth w00t!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had de coördinaten al genoemd
    Ik had ergens een plaatje gezien van een map waarop alle coordinaten aangevinkt stonden. Ben op dit moment de link daarnaar aan het zoeken zodat ik die erbij kan zetten. Ik betwijfel echter of die indo.com link er iets mee te maken heeft verder. Maar goed, nu staat hij al in jouw post, dus onnodig om hem dan ook nog naar mijn post te kopieren :)

19. Gurbe

Gurbe Hi everybody

Leuk Bevonden:
    0
    oh, dat stukje tekst had ik gemist. Ik had in de grote ilovebeestread een paar keer een link naar een kaart gezet (ergens rond pag. 100 of post ?1600?) Wel opletten dat je de goede pakt, zonder punt in de grote oceaan.

Deel Deze Pagina