De 'gameboy' van Sony!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Stone, 14 mei 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stone

Stone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Sony gaat in de aanval op de portable console-markt. Zullen ze de Gameboy gaan verslaan? Nintendo zal hier in ieder geval niet blij mee zijn. En dit verlegt misschien ook de aandacht van de on-line activiteiten, dus kan de Xbox erbij gebaat zijn. Dit las ik net op rtlz.nl:confused:ony zet met draagbare spelcomputer aanval in op de Gameboy

---
    Sony komt eind volgend jaar met een kleine draagbare spelcomputer. Het Japanse elektronicaconcern kondigde het nieuwe product met de naam PSP dinsdag aan op een computerspellenbeurs in Los Angeles.

Aanval op Gameboy
    Met de nieuwe spelcomputer wil Sony de aanval inzetten op de Gameboy van concurrent Nintendo, die met populaire spellen als Mario Bros en Zelda al jaren de markt van handzame spelcomputers beheerst. Eerder dit jaar besloot het Finse Nokia al de positie van Nintendo te bevechten met een mobiele telefoon met geavanceerde computerspelletjes.

PSP
    Het spelletjesmobieltje N-Gage van Nokia is begin oktober dit jaar verkrijgbaar voor consumenten en zal in de Verenigde Staten 299 dollar gaan kosten. Spelletjes, in eerste instantie ongeveer twintig stuks, worden geprijsd op 30 tot 40 dollar. Het nieuwste model van de Gameboy, de Advance SP, ligt in de winkels voor 129 tot 139 euro.

De PSP van Sony wordt een draagbare variant van de Playstation 2, de populaire spelcomputer van het Japanse concern. Sony belooft beelden met dvd-kwaliteit, maar heeft nog niets gezegd over de prijs van het nieuwe apparaat.
    ---

Wat vinden jullie ervan?

:+

2. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Meeeeeeeehhhhh

Ik heb bijna enkel sony-apparaten in huis (stereo, tv, camera)
    Maar een gameconsole van sony komt bij mij niet binnen (niet op ingaan pleez)

beelden van dvd kwaliteit????

Ik weet niet eens wat ze daarmee bedoelen...

Wait and see...

3. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Laat ze elkaar maar lekker doodconcurreren op de handheld markt, en dan gaat de xbox ervandoor met de hoofdprijs. De CONSOLE strijd :D. Nee, ik weet het niet, dit is nou net zoals de consoles, de tijd zal het leren.

4. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    lijkt me nogal stug maar ik w8 het wel af:p

5. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    DVD kwaliteit op een gameboy??? Wow, als dat waar is....

6. Spartan117

Spartan117 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het niet eens zo erg dat er eindelijk een beetje concurrentie komt op handheld gebied. Ik vind dat Nintendo namelijk wel een beetje misbruik maakt van hun monopolie positie aldaar; veel teveel poorts en om de anderhalf/twee jaar met een kleine verbetering komen, nee...dat vind ik toch behoorlijk matig. Laat die concurrentie maar komen!

Maar er loopt hier al een thread van...

7. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Maar er loopt hier al een thread van...

Wou 't net zeggen....:+

Laatst bewerkt: 14 mei 2003
  8. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    maar de graphics van de "PSP" zijn (volgens Sony) beter dan de PSX! Nou dan kan de GBA met zijn "Snes" graqphicxs wel inpakken

9. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    vind ik niet:{
    ik vind de meeste snes spellen veel aangenamer om naar te kijken dan psx-spellen

donkey kong country ziet er toch gewoon veel beter uit dan driver 2?

Ook al is het een in 3d en het ander niet

10. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Het word een draagbare variant van de ps one niet van de ps2

11. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    beelden op dvd kwaliteit is niet zo bijzonder.. het is dan alleen heel scherp, de gba heeft dan ook gewoon dvd kwaliteit..

maar handhelds boeien mij sowieso niet, en sony en games/game hardware mag ik al helemaal niet..

12. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0

Nee het word een variant op de Ps2,op tiscali.nl word hij toch eht een variant op de Ps2 genoemd.

13. Het laatste wat ik aan ga schaffen is een gameboy of een PSP.

Ik denk dat ook MS zich in deze strijd gaat mengen.

14. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Denk het niet, het lijkt me slimmer dat MS zich voor,opig even gaat concentreren op Xbox en Xbox Live.

Want met 4 handhelds valt als nieuwkomer niet zo gek veel geld te verdienen (Nintendo, Sony, Nokia en Microsoft). En met Sony's naams bekendheid word het gegarandeerd een succes..

15. Ricardovic

Ricardovic Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jahoor ik weet nie hoe groot ze dat ding willen maken. Volgens mij is het technisch wel te doen om een draagbare console te maken met psx graphics, maar das amper te betalen.

Sony lult wel vaker, maar er komt meestal nix van terecht. Of dat ding laat nog 4 jaar op zich w88 of ze zijn weer aan het ijlen net als de ps3 die 4000x zo snel zou zijn als de huidige pc's.

16. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina