[XOne] De goedkoopste splitsing tussen pc en xbox?

Discussie in 'Games' gestart door salva, 3 apr 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. salva

    salva Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik wil graag live gaan, maar om hier nu een router van rond de 65€ + het starterspakket van 55€ voor aan te schaffen vind ik nogal.

    Wie kan mijn vertellen wat de goedkoopste manier is om te kunnen live xboxen en ook nog te kunnen internetten??.

    Met vriendelijke groeten Salva
     
  2. JAW-001

    JAW-001 nOOb?!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt aan je provider en modem. Ik kan direct mijn xbox in het modem pluggen en online(heb wel een HUB, geen zin in gerommel met kabels). Internet connection sharing is een optie, maar in sommige gevallen lukt het niet zonder router.

    Live xboxen en internetten tegelijk is sowieso niet handig, of je moet een hele snelle verbinding hebben.
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2003
  3. Marnixio

    Marnixio World Of Warcraft

    Berichten:
    339
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag live gaan, maar om hier nu een router van rond de 65€ + het starterspakket van 55€ voor aan te schaffen vind ik nogal DUUUUUUR:D.
     
  4. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Euhm, gewoon ICS... Als je windows 98 se of hoger hebt kan dat heel makkelijk
     
  5. salva

    salva Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    o ja dit zal ik dan ook maar even vermelden, ik draai mijn pc op Windows ME en mijn modem van chello is een Terayon.

    En nu wil ik graag weten hoe ik de kosten van een router kan besparen.

    Groeten,

    Salva :p
     
  6. salva

    salva Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    ICS???, Kun je me mischien in helpdesk taal uitleggen?. En welke hardware of kabels ik moet aanschaffen.

    Thanxs,

    Salva
     
  7. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    2e netwerkaart aanschaffen en internet delen...als je een system link kabel hebt liggen hoef je niet eens een extra utp kabel te kopen (you cheap bastard ;))
     
  8. SirMarco

    SirMarco SMW

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    als je chello hebt kan je direct in je modem pluggen
     
  9. JAW-001

    JAW-001 nOOb?!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  11. salva

    salva Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja die tweede netwerkkaart lijkt me wel wat, maar moet mijn pc dan niet aan blijven staan? (dit kost natuurlijk weer stroom he:9 )

    Maar ik kan dus ook gewoon kabeltjes ruilen met het modem(pc eruit xbox erin.).

    En mijn god wat een snelle respons hier, geweldig!

    Cheers,

    Salva:D
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Even een quote uit de oude doos ;)


    Xbox live Connectie
    Hoe ga ik live met mijn xbox?


    • Directe Connectie
    Kies voor een directe verbinding als:
    o Je de makkelijkste weg verkiest om on-line te gaan
    o Je jouw breedband verbinding voor xbox live niet wilt delen met een computer

    • Router/Hub/Switch connectie
    Kies een Router/Hub/Switch verbinding als:
    o Je jouw breedband verbinding voor xbox live wilt delen met een computer
    o Jouw kabel of DSL modem een ethernet verbinding ondersteund
    o Je met xbox live wilt kunnen spelen als je computer aan of uit staat

    NB deze setup werkt ook voor system link via gamespy of xbconnect

    • Windows ICS connectie (dubbele netwerk kaart/USB modem)
    Kies een Windows ICS verbinding (dubbele netwerkkaart/USB modem) als:
    o Je jouw breedband verbinding voor xbox live wilt delen met een computer
    o Jouw computer een USB (niet ethernet) of een interne Kabel/DSL modem heef t
    o Je het niet erg vindt dat jouw computer aanstaat als je met jouw xbox live gaat spelen

    NB deze setup werkt ook voor system link via gamespy of xbconnect

    Directe Connectie

    [​IMG]

    De directe connectie is de gemakkelijkste en de goedkoopste manier om xbox live te instaleren

    1. Schakel je Xbox en je kabel/DSL modem uit.(zie instructie uitschakelen kabel modem)
    2. Sluit de ethernet kabels aan op de xbox en de kabel modem (zie instructie kabel modem
    om te controleren welke kabel je moet gebruiken)
    3. Schakel je kabel/DSL modem aan, vervolgens zet je jouw xbox aan (zonder disk)
    4. Kies vervolgens Xbox Live via de Dashboard of plaats een xbox live spel in jouw xbox

    Als je via de Dashboard het xbox live welkom scherm word vertoond ben je on-line!

    Router/Hub/Switch connectie

    [​IMG]

    Een Router/Hub/Switch verbinding is meestal de beste manier om jouw breedband verbinding met een computer te delen.

    1. Schakel je Xbox , PC en je kabel/DSL modem uit.(zie instructie uitschakelen kabel modem)
    2. Sluit de ethernet kabels aan op de router en de kabel modem (zie instructie kabel modem
    om te controleren welke kabel je moet gebruiken)
    3. Sluit de ethernet kabels aan op de router, de pc en de xbox
    4. Schakel je kabel/DSL modem aan, vervolgens zet je jouw pc aan
    5. Controleer of je met je pc een verbinding hebt op het internet
    6. Zet jouw xbox aan (zonder disk)
    7. Kies vervolgens Xbox Live via de Dashboard of plaats een xbox live spel in jouw xbox

    Als je via de Dashboard het xbox live welkom scherm word vertoond ben je on-line!

    Windows ICS connectie (dubbele netwerk kaart of een USB modem + 1 netwerk kaart)

    [​IMG]



    Een Windows ICS (Internet connection sharing) word aangeraden als je een dubbele netwerkkaart hebt of als jouw kabel/DSL modem gebruik maakt van een USB kabel. Jouw computer moet dan wel aan staan als je met xbox live wilt gaan spelen.

    Windows ICS connectie maakt gebruik van Windows internetdelen. Deze kan je vinden onder je control panel van Windows XP, ME, 2000 en 98 SE

    1. Schakel je Xbox, PC en je kabel/DSL modem uit.(zie instructie uitschakelen kabel modem)
    2. Sluit de ethernet kabels aan op de PC en de kabel/DSL modem (zie instructie kabel modem
    om te controleren welke kabel je moet gebruiken)
    3. Sluit de ethernet kabel aan op de netwerk kaart van de PC en sluit deze aan op je xbox (cross cable)
    4. Schakel je kabel/DSL modem aan, vervolgens zet je jouw pc aan
    5. Configureer Windows internetdelen , Controleer of je met je pc een verbinding hebt op het internet. (Voor meer informatie zie windows documentatie)
    6. Zet jouw xbox aan (zonder disk)
    7. Kies vervolgens Xbox Live via de Dashboard of plaats een xbox live spel in jouw xbox

    Als je via de Dashboard het xbox live welkom scherm word vertoond ben je on-line!

    Voor meer info zie:

    www.xbox.com/live/connect/choose.htm
    http://www.xbox.com/LIVE/connect/homenetworking.htm
     
  13. salva

    salva Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik denk dat na jullie snelle en goede hulp ik het maar eens ga proberen ik ga straks naar de pc winkel om te kijken wat het goedkoopste is de tweede netwerkkaart, router, hub of switch.

    Ghost recon heb ik al tweedehands gekocht vandaag dus de hel kan in het weekend losbarsten na het kiezen van een goede gamers tag.

    bedankt voor de hulp

    Salva
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    tweede netwerk kaart is het goedkoopst alleen moet je xbox dan wel dicht bij je pc staan .... en je pc moet aan blijven staan ... een router is beste oplossing maar ook de duurste
     
  15. salva

    salva Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar dit kan dan ook een switch of hub zijn?.
    En mijn pc en xbox staan zo'n 3mtr uit elkaar.

    Salva
     
  16. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom moet een Xbox dichtbij een pc staan bij ICS? Ik heb een UTP-kabel van 15m is dat al te veel dan? Ik heb nog niet echt problemen met mijn connection gehad op Live.
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nee is geen probleem .. hij hoeft ook niet dichtbij te staan ... maar vaak is het wat lastiger als je een kabel elke keer moet uitrllen om te spelen ;)
     
  18. salva

    salva Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Uitrollen?, die stop je toch zeker wel even netjes achter de plintjes ofzo?.
    Mijn vrouw moet al die kabels niet door het huis hebben, anders flipt ze hem uit.
    Moet zeggen dat ze het ook niet kan begrijpen dat iemand van 29 met een communicator op de bank kan gaan zitten onlinen.
    Ma ja vrouwen snappen wel meer niet van ons heerlijk simple wezens mannen!8)

    ]Salva[
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    hehehe mijn vriendin snapt mij ook niet ;) en ik ben 28 ... maar alle kabeltjes zijn weg gewerkt in de grond

    Ze snapte ook niet waarom ik in de keuken die kabels wilde hebben ... en in de slaapkmer ...enz
     
  20. salva

    salva Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké 2de netwerkkaart gekocht en geinstaleerd drivers voor ME geinstaleerd en alles aangesloten.
    Hoe stel ik nu dat zogenaamde ICS in??

    Groetjes
    Salva
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina