1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grootste Deeltjesversneller

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Freezing Aaron, 4 aug 2007.

  1. fetEX

    fetEX Guest

    ik zie het nog niet bijna mogelijk dat er een gevaarlijk zwart gat zal ontstaan.
    het aantal protronen dat hier per seconde tegen elkaar botst is waarschijnlijk onverstelbaar veel kleiner dan tijdens de echte big bang.

    het lijkt me zelfs zo dat er maar heel weinig bekende elemeten zullen ontstaan, aangezien er zo ''weinig'' botsingen zijn.

    maar theoretisch gezien zouden er dus ook nieuwe elementen kunnen ontstaan tijdens het experiment? (al zal die de kans daarop niet erg groot zijn)

    ik ben wel erg benieuwd naar de uitslag!!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 aug 2007
  2. Leo

    Leo R.I.P. Proof

    Berichten:
    238
    Leuk Bevonden:
    2
    ze hebben gewoon dat idee uit dat boek gejat man:eek:
     
  3. fetEX

    fetEX Guest

    ja man dat is het. ze dachten hee dat is leuk om eens voor de grap te doen.
    het is niet zo dat wij erachter willen komen hoe het universum is ontstaan.
     
  4. The Disco Mole

    The Disco Mole Active Member

    Berichten:
    45
    Leuk Bevonden:
    0
    LOL ik heb geen probleem met de dood maar bij die documentaire zeggen ze het word op 26 november gestart, DAN BEN IK VERDOMME NET PAS 1 MAAND BEZIG MET HALO 3.
    WACHT TOT VOLGEND JAAR MENSEN
     
  5. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    net alsof ze da mogen testen,
     
  6. fetEX

    fetEX Guest

    eeuhm ja maar iedereen overdrijft hier... lees een paar posts terug.
    dat is alleen puur om het sensatie te geven.
     
  7. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Het is niet per se het circuleren van het deeltje wat belangrijk is. Dit circuleren wordt gedaan omdat de deeltjes met zo'n hoge snelheid ont-zet-tend veel afstand afleggen. Om te voorkomen dat je in Finland een deeltje afschiet en vervolgens in Zuid-Afrika de resultaten moet gaan interpreteren laten ze de deeltjes maar cirkeltjes draaien. :D

    Het uiteindelijke experiment is het laten botsen van deeltjes met extreem hoge snelheden. En het is op de plaats en het moment van de botsing dat zo'n zwaartepunt zou kunnen ontstaan.

    PS:
    Gericht aan de mensen die dit niet intresseert: ik snap dat dit een game forum is enzo maar laat s.v.p. deze thread dan gewoon links liggen. Want er zijn zo te zien ook een hoop mensen die dit wel serieus heel intressant vinden, en ik denk dat het een heel leuke thread kan worden!
     
  8. Freezing Aaron

    Freezing Aaron Registered member

    Berichten:
    608
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat ie in mei pas werd gestart.
     
  9. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
  10. fetEX

    fetEX Guest

    het is leuk dat het niet al te lang duurt voordat ze hem zullen aanzetten. ik ben alleen wel bang voor het feit dat we echt een tijd zullen moeten gaan wachten tot we iets van het project hebben geleerd/ontdekt.
     
  11. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Hmmm volgens mij heb je een vergissing gemaakt; hij heeft het niet over Halo. En verder is het niet zo raar als mensen zo reageren in het begin van deze thread. Je kon niet zoveel met de startpost zoals die was.

    Ik heb even die quote van Wikipedia erin gezet, aan de topicstarter de startpost een beetje van informatie te voorzien. :)
     
  12. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Maarja, dan heb je teminste nog wat om naar uit te kijken. Als een van 's werelds grootste mysteries dit jaar zou worden opgelost wordt het natuurlijk wel een beetje saai. :+

    Ik vind het op zich wel een interessant onderwerp, dit was op school ook het enige onderwerp tijdens de Natuurkunde lessen waar ik m'n aandacht er bij kon houden. :)

    Edit: @fetEx dus. :D
     
  13. fetEX

    fetEX Guest

    @ midas-vb :het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met '':D''
    maar ik vind het wel koning van je
     
  14. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar slaan al die opmerkingen op? ''Ik vind het niet erg als ik dood ga als ik X maar heb gespeeld''...
    En iedereen maar emo's bashen hè? :+

    Iedereen die hier zegt dat hij het niet erg vind om dood te gaan jankt het hardst als de wereld ineens op een klokhuis lijk!
     
  15. fetEX

    fetEX Guest

    ja maar dit heeft er ook weer weinig mee te maken
    maar dit eigenlijk ook wat ik nu zeg.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 aug 2007
  16. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Morgen is het zover :D
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dit heb ik bij DWDD gezien, ben benieuwd ja.
     
  18. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het bestudeerd ennuh... we gaan allemaal dood 8)
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oei, snel even mijn schietgebedje zeggen. :eek:

    *Het zal toch uitgesteld worden*
    Helaas waren de bronnen niet 100% betrouwbaar. ;)
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2008
  20. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik vind dit zo tof hé :cool:

    Alleen al voor dit enorme project vind ik het al geweldig. Als er niks gebeurd is het jammer, maar damn!: 4 miljard euro, duizenden wetenschappers, 8 jaar werk en 10.000 supermagneten!

    Als dit geen Star Trek is dan weet ik het ook niet meer _O_

    Iemand enig idee om welke tijd, nederlandse tijd, dit alles gaat plaatsvinden?

    Edit://

    Uitgesteld? :'-(

    _O_
     

Deel Deze Pagina