1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grootste Deeltjesversneller

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Freezing Aaron, 4 aug 2007.

  1. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    It will be the 7 hour war all over again... only this time, we won't last 7 minutes....

    Doet me zo denken aan half life, ook dit experiment ging fout want de oorzaak was van de portal storms zodat de aarde word gedomineerd door een buitenaards ras....



    :+

    OH wel, morgenvroeg even al mijn spaargeld uitgeven:thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2008
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ach, ze hebben de atoombom ook ooit getest, dus dit kan er ook wel bij :+

    Maar wat *NERAZZURRI* zegt: Misschien komt er wel iets vooruitstrevends uit, waar wij als mensheid een hele stap vooruit kunnen komen. Misschien bestaan er dan over 10 jaar wel lightsabers :+
     
  3. Biba

    Biba Active Member

    Berichten:
    1.232
    Leuk Bevonden:
    0
    Let ik nou gewoon niet op, of is dit nauwelijks in het nieuws geweest de laatste tijd? Als het zo bijzonder/belangrijk is als hier beweerd wordt, zou het toch in iedere krant groot uitgemeten zijn?!
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Inderdaad vreemd. Maar op de dag dat ze echt gaan testen (donderdag? 11 september? 8)) zal er vast wel wat over in het nieuws komen.

    Bij de meeste mensen is het toch 'ene oor in, andere oor uit' materiaal. Denk niet dat Henk en Tonnie beseffen wat er gebeurt als het in Hart Van Nederland in Jip en Janneke taal wordt uitgelegd.
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2008
  5. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag is het overal op het nieuws geweest.
     
  6. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    En het is in een gebergte dus ze weten de weg.

    Ben wel benieuwd naar de beelden ervan, of je überhaupt iets zal zien.
     
  7. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Zeer interessant allemaal,

    heb het alleen niet zo op dit soort experimenten. Lijkt me sterk dat de wereld vergaat, maar heb hier toch nooit zo'n fijn gevoel bij. Overigens vind ik dat als ze al dat ruimtevaart geld en experimenten als deze beter hadden kunnen stoppen in de bevolking op aarde. Dan hadden we gewoon schoon drinkwater voor iedereen en zouden we waarschijnlijk medisch ook wel een stuk verder zijn. Maarjah, historie van de mens wijst er ons toch op dat we telkens verkeerde keuzes maken :+
     
  8. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471

    Wat wil je dan zien? Bij alle vorige deeltjesversnellers zag je ook alleen spiralen en banen van waar gesplitste protonen en neutronen zich waanden. Allemaal computer-generated, waarin de leek toch niets ziet. 8) De conclusies zijn veel interessanter! Ik las dat ze dit keer meer willen weten over de oorsprong van donkere materie, door onze materie nog verder te ontleden dan we tot nu toe gedaan hebben. Ik ben wel benieuwd!
     
  9. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, de aarde verneuken we sowieso al. Dus laten we het dan maar doen met een interessant experiment.
     
  10. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Veel meer dan dit soort animaties zul je inderdaad niet zien:

    [​IMG]

    Tenzij we echt allemaal naar de knoppen gaan. Dan zal je het die paar miliseconden vast wel door hebben :+
     
  11. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Het zou toch vet zijn als we straks door dit experiment antimaterie kunnen maken :D Dat spul heeft zo gigantisch veel energie! Andere zonnestelsels, here we come!
     
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Energie die we ook gelijk weer verspillen door al die spoelen in de deeltjesversneller te jagen. :+

    Er stond vandaag in de krant dat er blijkbaar vier meetpunten zijn in de kring, alle vier met een eigen team van wetenschappers. En elk meetcentrum onderzoekt iets anders: Gluan-quark plasma (wat na de oerknal onstond), Meson-B (ofzo iets? Zegt mij niks), antimaterie en het ontbrekende deeltje in de puzzel van de kwantumfysica.
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    En de davinci code moet ook nog ontcijferd worden, als ze dat dan ook meteen doen :+
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [yt]j50ZssEojtM[/yt]
    Wel lollig mensen daar bij de LHC :+

    http://quegrande.org/countdown/

    Mja, mijn mening: Geen enkele wetenschappelijke vooruitgang is het waard om zoveel levens op het spel te zetten.
    En dan maakt het me niks uit hoe klein de kans dat het daadwerkelijk gebeurd is. Het feit dat de kans er is vind ik al genoeg.

    Idioot dat ze dit doen voor wat meer kennis. |:-

    [yt]neSnOYrJ5wU[/yt]
     
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Je gelooft toch niet echt die onzin van Quegrande? Het CERN heeft zelf gezegd dat ALS er toch een zwart gat zou ontstaan,dat het dan meteen verdwijnt. En n het onmogelijke geval van niet, dat het dan nog 10 miljard jaar duurt voordat het groot genoeg is om de Aarde in gevaar te brengen. Reacties als deze vinden ook plaats in de ruimte, daar verdwijnen toch ook geen sterrenstelsels in één dag? Alsof wij mensen fenomenen van kosmische grootte kunnen nabootsen. Je denkt toch niet dat ze hier niet goed over hebben nagedacht vóór de bouw? :) De risico's/gevaren zijn echt wel overwogen. Relax, je overleeft deze dag wel. :cool:

    Het is niet zomaar wat kennis. Het is het antwoord op de vraag waarom alle natuurwetten gelden.
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik moet toegeven dat ik nogal beperkte kennis over dit onderwerp heb, dus ik moet afgaan op wat ik hoor.
    Als het echt zo veilig is als jij zegt: :thumbs:

    Maar ik blijf erbij dat als er ook maar een minuscuul risico is dat het op wat voor manier dan ook mis kan gaan dat ik het onverantwoord vind om dat risico te nemen. En dat voor wat meer kennis.

    (maar een zwart gat was toch niet de enige optie tot verdoemenis? Er waren toch ook andere dingen die mis konden gaan.
    Oeh, misschien openen ze wel een wormgat naar een parallelle dimensie! :+)
     
  17. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Het experiment is volgens mij net van start gegaan... Dat we nog niet zijn verzwolgen! LOL... Het experiment zal mogelijk effecten hebben die we nog niet kennen, of er zullen helemaal geen bijwerkingen zijn... En als die bijwerkingen plaatsvinden, mogelijk kunnen we daar ook nog wat uit leren... Want dat is al vaak genoeg gebeurd in het verleden: iets uitproberen dat wel lukt, maar de bijwerkingen zijn onvermoed en geven aanleiding om nog meer onderzoek te doen of er volgt direct een nieuwe ontdekking...

    Al die rare verhalen die uit angst ontstaan... Mensen zijn altijd bang als er iets gaat gebeuren waarvan ze niet weten wat er uit zal volgen... De wetenschappers van CERN zijn zelfs met de dood bedreigd, dat gaat toch wel erg ver... En wat die zwarte gaatjes betreft die zich aan elkaar zouden koppelen tot één groot zwart gat... Ach... Er is een supernova (het ontploffen van een ster) nodig om een zwart gat te creëren, dus kan de deeltjesversneller dit wel veroorzaken? Ik denk zelf van niet... Maar een aantal mensen zijn bang, net zoals men ooit bang was toen de eerste stoomtrein op de rails ging rijden...

    Voorzichtigheid is logisch, maar ik denk niet dat CERN toestemming zou hebben gekregen voor het experiment als men niet breeduit heeft uitgemeten bij de betrokken overheden dat er geen gevaar dreigt... :b:
     
  18. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Niks in het leven is zonder risico. Met munitie depots riskeer je ook levens, vuurwerk opslagplaatsen ook. En de kans dat er iets mis gaat is klein dus van mij mogen ze.
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Niks kan 100% zeker goed gaan. Volgens mij is de kans groter dat je morgen door een auto wordt platgereden dan dat daar iets ergs gebeurt.
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ja.... Maar dat zijn veel kleinere risico's. Daar gaat het alleen om mij, of die kleine groep medewerkers die ervoor gekozen hebben daar te werken (vuurwerk/munitiedepot)
    Dit zou volgens de doemdenkers om de hele wereld gaan. Dat is wel een iets ander risico dan de straat over steken. ;)
     

Deel Deze Pagina