1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] De grote Dreamcast thread!

Discussie in 'Games' gestart door Biscuitje, 4 okt 2003.

  1. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    De grote Dreamcast threat!

    Zo, het valt me op dat nauwelijks/geen Dreamcast threads zijn op dit forum. Dus maak ik er maar eentje!
    Vertel hier lekker je verhaal, zolang het maar over Sega's Dreamcast gaat. Het lijkt mij trouwens ook leuk om een lijstje met echte DC-toppers (spellen dus) te maken, dus misschien kun je dat ook posten.
    [​IMG]

    De spellen die ik erg leuk vind zijn:
    -Shenmue
    -Virtua Tennis 2k2
    -Tokyo Extreme Racer (2)
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2004
  2. Slashhead

    Slashhead Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, de dreamcast wordt altijd een beetje over het hoofd gezien. (niet geheel onterecht natuurlijk aangezien hij al een heel stukje ouder is dan de andere 3 consoles)
    Toch speel ik er niet to nauwelijks op, maar nu ik dit lees begint het toch weer een beetje te jeuken.
    Spellen die ik veel speel(de) zijn:
    Alle 2k2 spellen (virtua tennis, nfl, nhl etc) en natuurlijk Soul Calibur
    :9 O-)
    *Haalt dreamcast onder het stof vandaan8) *
     
  3. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan een mod de D van threaD in de titel even aanpassen dat is echt Dreamcast onwaardig!!!

    Mijn favo games:

    Virtua Tennis 2K2 [Zoals iedereen bijna, check hem ook eens op de GBA!!!]
    Shenmue 1+2
    SEGA marine Fishing + Bass Fishing [wel met rod!!]
    House of the dead [met gun!!]
    Coaster Works [beetje ondergewaardeerd spel, maar voor rollercoasterfreaks een musthave!!!]
     
  4. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    De Dreamcast was de shit, nog steeds de beste console die ik heb gehad. Mijne is nu een beetje kapot maar ik heb er echt uren House of the Dead 2 en Sonic Adventures op gespeeld. Tokyo Extreme Racer vond ik ook wel leuk, en uiteraard shenmue.

    Jammer dat Atoll Soft en EA hem hebben vermoord. Dreamcast kon gewoon makkelijk meekomen met de PS2. Soul Calibur was zooo mooi man en ook half life op de Dreamcast was beter dan op de PS2 maarja dies nooit uitgekomen omdat sony de schande niet aankon.
     
  5. JeanV

    JeanV Groovy baby!

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Ooga Booga is ook echt een wereldgame! Virtua tennis is de reden dat ik een dreamcast heb gekocht, zoveel geld in gesmeten in spanje!
     
  6. Ghost

    Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    1
    *Halflife is wel gereleased, niet officiel maar is uit gelekt.
    Je kan hem dus zo downloaden als je wilt.

    En voor de echte sega fans ----> www.segaforum.nl
     
  7. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Kijk met jou kan ik praten!! Tokyo Extreme Racer te cool gek. Nog niet echt een spel geweest waar het upgraden zo leuk was :p
     
  8. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem nog staan met 48 spellen en een extra's zoals de gun.
    Man wat een goede console ik vond het zo jammer dat de recencenten hem zijn graf in schreven.
    Alles om de PS2 maar op te krikken ik baalde daar cht stevig van.
    Ik vind soul caliber echt ongelooflijk mooi.
    Zoals de haren van Mitsurugi in de wind bewegen, dat zag er toen beter uit als dat struisvogelkapsel dat hij in de xboxversie draagt.(Is toch echt een wierd kapsel)
    Ik vond Ferrari ook erg goed er uit zien.
    De Power stone serie heb ik ook ernstig van genoten.
    Ik hoop dat ze een hoop van de dreamcast games nog eens gaan opwaarderen naar xbox kwaliteit en het opnieuw uitbrengen op een compilatie cd of zo. _O_
     
  9. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ikzelf heb geen dc, maar het is idd een van de beste consoles ooit..
    wat me trouwens opvalt is dat altijd iedereen positief is over de dc, maar dat die tog gigantisch is geflopt..
     
  10. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    De console was goed, de controller hopeloos netzoals de n64 controller.
     
  11. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou laat ik het zo zeggen dat is persoonlijk, en ik deel die mening niet, ik vind het nog steeds een lekkere controller, dat de DC niet zoon groot succes is geworden [toch wereldwijd 1 miljoen van verkocht], komt omdat het een console is die zijn tijd ver vooruit was, de massa was er nog niet klaar voor, veel mensen wachtte op de PS2, SEGA kan gewoon geen reclame maken voor hun producten [of heeft het geld er niet voor] mede dankzij deze en nog meer redenen is het niet zoon succes geworden als dat het eigelijk had moeten worden, alleen de diehard gamers zagen de mogelijkheden, de massa werd "gebrainwashed" door Sony en zijn gigantische reclame budget, de rest is geschiedenis.
    Maar de DC blijft voor mij samen met de Xbox mijn meest geliefde console!!!
     
  12. GAGGAG

    GAGGAG The Outsider

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ook een dreamcast met iets van 35 spellen.

    De leukste games vind ik: Soul Calibur, Crazy taxi 2(damn wat een snelheid had het spel, vet verslavend) Sonic Adventure 2 (ik vind dit 1 van de beste sonic game, vooral toen sonic supersayen werd:), King of fighters, shenmue 1+2 blijft vet enz.
     
  13. KiLLerKnight

    KiLLerKnight Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    Dreamcast is top! Zeer jammer en onterecht hoe het is gelopen, maar ja, de wereld is niet eerlijk :mad:

    Mijn favo games:
    Skies of Arcadia, Grandia 2, Street fighter 3:third strike, Marvel vs Capcom 2, Virtua tennis 2, Jet set radio, Soul Calibur.
     
  14. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik las net dat je ook nieuwe spellen op je VMU kon zetten. Wisten jullie dat al? Dan moet je via je DC online, en dan kun je ze op je VMU downen.

    Hier staan wat spellen.
    Link 1
    Link 2

    Ohja, en dan heb ik nog een vraagje. Ik heb een VGA box gekocht, maar als ik Utopia bootdisc erin stop om de officieel-nooit-uitgekome Half-Life te spelen. Zegt m'n monitor: 'Out of range', en dan iets met de frequentie. Weet iemand hoe dit komt/ wat ik moet doen?
    Ik weet dat ik hier niet veel kans van slagen heb, maar het valt te proberen.
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2003
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik had een DC maar ik heb die verkocht. Daar heb ik nu spijt van :'-(.

    Dit waren/zijn mijn favo DC games:
    - Soul Calibur: zééér goede fighting game.
    - Doa2: ook een goed fight game maar kon het niveau van SC niet halen.
    - Metropolis Street Racer: zie PGR.
    - Sonic Adventure: de beste 3D Sonic game :p.

    En dan waren/zijn er nog goede DC games, maar ze zijn niet goed genoeg om in het lijstje te komen.



    1/2 Offtopic: Ik heb Tokyo Extreme Racer niet op de DC, maar op de PS2 gespeeld. Dat is teminste een racer waar de Gran Turismo reeks nog iets kan van leren in het gebeid van "tune-mogelijkheden.
     
  16. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Lol, het loopt nu al dood :p

    Nougoed, voor de schandalen die nog geen dreamcast hebben; ik kwam laatst een site tegen waar ze heel goedkoop nieuw te krijgen zijn.
    Voilà

    Heeft iemand trouwens ervaring met onofficiële memorycards? Ik had eerst namelijk een neppert gekocht voor m'n N64. Maar wat bleek; deze gebruikte van die knoopbatterijtjes. Oftewel, na een paar jaar ben je je saves weer kwijt! Terwijl de orginele flash-memory gebruikte. Oftewel, de data staat er voor eeuwig, zonder stroom te verbruiken.
    Nou is mijn vraag dus, is dit ook bij neppe memcards voor de DC (zoals deze)?
     
  17. Rick

    Rick Extreme gamer

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf ook een neppe maar ik heb er geen problemen mee en er zitten geen batterijtjes in,en die bij futuremax denk ik ook niet als je zeker wil weten zou ik even bellen.:D
     
  18. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ervaring is dat je het beste alleen officiele SEGA produkten kan kopen, de batterijen in je VMU zijn trouwens alleen voor de games die je erop kan spelen, de batterij word NIET voor je saves gebruikt, een VMU met een lege knoopcel werkt gewoon en saved gewoon, alleen minigames kan je er niet op spelen!!!
     
  19. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Dat begrijp ik. Maar geheugen dat stroom verbruikt is aanzienlijk goedkoper dan flash-geheugen. Daarom wordt dat meer gebruikt bij de 'neppe' artikelen.
    Vandaar mijn vraag.
     
  20. mdemos

    mdemos Active Member

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb mijn dreamcast helaas verkocht om een xbox te kunnen kopen, Ik vond eerder genoemde spellen als, sc en virtua tennis top maar daarnaast ook skies of arcadia en grandia 2, twee hele goede rpg´s
     

Deel Deze Pagina