1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Examenthread van 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door KhaosFoShow, 15 apr 2010.

  1. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ik vind geschiedenis eigenlijk wel meevallen, zeker de Republiek. Vietnam is ook niet super moeilijk alleen al die namen van die gasten en de presidenten ken ik ook niet allemaal.
     
  2. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    Maak me ook niet echt zorgen om geschiedenis eigenlijk. Volgens mij zou ik daar nu ook wel een 5-6 voor halen zonder te leren.

    Waar ik me wel echt zorgen om maak is filosofie :mad:
     
  3. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Geschiedenis is echt peanuts, altijd goed in geweest.

    @ Corona: Ik vind de Republiek juist kut terwijl Vietnam echt simpel is. Had ook een dossiertoets over de examenstof (exact hetzeflde, gewoon beide boeken) en had bij Vietnam 17 van de 22 punten en bij de republiek 5 van de 21:lol: Iedereen had de Republiek keihard verneukt.
     
  4. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0

    Het is vooral belangrijk dat je de grote lijnen kent. Dus wat je weet WAT die gasten hebben gedaan en wat voor invloed dat heeft gehad :thumbs: .

    Maar ik zie wel PM's / e-mails binnen komen met de problemen :)
     
  5. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Filosofie had ik vorig jaar, even hard verneukt zeg. Heel dat jaar geen voldoende kunnen krijgen. Verder hadden we voor dat examen Rede&Religie, vond ik zelf helemaal niet te doen, had een vijf uiteindelijk. Maar ik ben daar nooit goed in geweest.

    @Dyonko: Wij hebben het ook al gehad, was goed te doen, alleen de chronologische volgorde had ik niet helemaal en had daar veel punten op laten liggen.
     
  6. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Op mijn school vinden ze het leuk om voor bepaalde vakken (GS/economie /m&o) moeilijkere dossiertoetsen te geven als het examen zelf. Was bij Geschiedenis ook het geval en bij M&O is dit al helemaal erg.
     
  7. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een redelijke samenvatting kan maken die alle grote lijnen bevat ben ik wel geinteresseerd. Ik stuur je vanavond wel een PM.

    Zelf vind ik geschiedenis erg makkelijk, vooral Vietnam lijkt me niks. Is altijd makkelijk dat soort oorzaak -> gevolg dingen want 90% van de tijd zijn het dezelfde situaties in oorlogen. Dynamiek en Stagnatie daarentegen is ontzettend saai en ook moeilijk volgens mij. Ik wil een 6 halen zodat ik gemiddeld een 7 kan staan.
     
  8. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    |:-|:-|:-|:-|:-|:-|:-|:-|:-|:-|:-|:-|:-
     
  9. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zegt dat ik voor vragen naar jou toe kan komen, ik ben geinteresseerd in een kleine samenvatting :+. Zo moeilijk is de republiek volgens mij niet, eerder irritant omdat het zo verwarreng is. Eerst gaat het goed, dan minder goed maar niet slecht genoeg, dan weer enorm slecht, dan weer beter maar toch niet zo goed en dan heb je een crisis en dan gaat het weer goed.
     
  10. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga geen samenvatting voor je maken. De beste manier om te leren is door zelf de stof te lezen en daar gelijk een samenvatting van te pakken, een beknopte samenvatting. Dus 1 kantje per 10 à 15 pagina's is beknopt.
     
  11. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
  12. KhaosFoShow

    KhaosFoShow Ad Fundum!

    Berichten:
    334
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je wel!:cool:
     
  13. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Zijn alle jaartallen belangrijk op VMBO GT examen? onze leraar wou dat niet vertellen 8)
     
  14. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Pfff, heb nu wat M&O examens van voorgaande jaren gemaakt, en die zijn toch wel behoorlijk pittig, stuk boven het niveau van de schoolexamens! =(
     
  15. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja ligt er een beetje aan, ik heb hier 2006 en 2008 liggen en ik vind 2006 beduidend moeilijker dan 2008. 2008 zijn nog veel vragen die je uit je boek bv kan halen , 2006 kan je met je boek erbij maken en dan schiet je er nog geen flikker mee op.
     
  16. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik ga zo een (oefen)examen van Nederlands maken. Ben benieuwd hoe ik het er vanaf breng.
     
  17. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    De examens Nederlands die ik tot nu toe gedaan heb waren erg goed te doen. Scoorde tussen de 7.5 en 8.5, zijn niet zo moeilijk.
     
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Die samenvatting is erg belangrijk, de rest is peanuts (mits je het een beetje kan).
     
  19. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Iemand tips voor de samenvatting?
     
  20. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Nooit maar dan ook echt nooit voorbeelden in je samenvatting opnemen.
    Het hoeft geen lekker lopend verhaal te worden, en ga ook nooit vanuit een 3e persoon opschrijven(Dus niet: "De auteur vertelt de lezer....."). Qua aantal woorden mag je altijd 10% boven de max. zitten zonder punten te verliezen, doe dit dan ook. Liever eerst teveel woorden, en later knippen, dan te weinig woorden. Extra informatie wordt je namelijk niet aangerekend, te weinig informatie wel.
    Verder ook eerst een klad maken op een aparte pagina, waar je lekker in kan krassen. Meestal heb je toch tijd zat om die samenvatting wel 10x op te schrijven. Ook nooit proberen om dingen zelf te formuleren, gewoon letterlijk ieder woord overnemen uit de tekst. En tot slot: je aantal woorden opschrijven. Als jij dit doet dan wil de (2e) corrector dit nog wel eens overslaan ;) Waardoor die niet merkt dat je toch iets te veel woorden hebt gebruiktO-)
     

Deel Deze Pagina