1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Examenthread van 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door KhaosFoShow, 15 apr 2010.

  1. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Kan iemand de opbouw even snel formuleren.
    Bijv.
    Schrijver titel
    inleiding----------
    -------------------
    1 e alinea--------
    -------------------
    enz.

    Moet er eigenlijk wel een inleiding inzitten?
    En vind hier net 2 examenbundels van 04/05 ned en 05/06 bio kan ik die nog gewoon gebruiken?
     
  2. Wii

    Wii Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik (vwo) schrijf gewoon alles aan elkaar bij die samenvatting, gewoon nergens aan denken aleen die punten achter elkaar uitwerken.
     
  3. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Geen alinea's?
     
  4. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Geen inleiding, geen voorbeelden etc. Gewoon punt voor punt opschrijven wat de opdracht van je vraagt. Hoeft geen lopend verhaal te zijn
     
  5. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja wat hierboven staat.

    En ik heb laatst een eindexamencursus nederlands gehad, daar hebben ze me als tip gegeven om tijdens het lezen van de tekst, de belangrijkste zinnen uit iedere alinea te onderstrepen. De zinnen die betrekking hebben op wat van je gevraagt wordt zijn dit meestal. Op deze manier haal je veel beter de grote lijn uit het verhaal.

    Ik dacht eerst ook onzin, maar het werkt echt! Werkt trouwens voor en tekstverklaring en samenvatting;)
     
  6. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan je zoiets nou zeggen als je niet weet welke boeken wij gebruiken?
     
  7. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Zo, net het examen gemaakt uit 2008. No brain mode, zonder te leren en met de laptop aan alsnog een 6,4. Wel chill, nederlands stelt dus idd weinig voor.

    Geschiedenis heb ik nu zowat af qua leren. Ook mooi.

    Wiskunde en M&O zijn toch wel de 2 kutste vakken vind ik. Ik weet ook niet echt wat ik voor wiskunde nog kan doen.
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2010
  8. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Ik heb ook dit jaar examen HAVO. Ik heb eerst VMBO-T gedaan, tot de 3e HAVO toen terug gezakt omdat ik geen zin had om te blijven zitten :+. Maar ik heb nu wel al ervaring met examens en weet dat het niet zoveel voorstelt als je in eerste instantie zou denken. Heb wel redelijk magere punten.

    NE - 5,5
    WA - 5,2
    EC - 5,3
    EN - 6,5
    IF - 6,8
    MA - 7,0
    LB - 6,0
    MO - 5,8
    GS - 6,2
    PWS - 7,0

    Had voor WA en EC na de eerste periode wel voor beide een 3, dus nog best redelijk opgehaald. Heb ook wel vertrouwen in deze examens, aangezien bij de laatste schoolexamens alleen vragen van oude eindexamens zaten. Had voor WA een 5,7 en EC een 6,8. Sowieso maken ze bij ons op school de schoolexamens moeilijker als de eindexamens, zodat je beter voorbereid bent.
     
  9. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Examen Nederlands is zooo easy gwoon begrijpend lezen :p in concentreer me op Bio en Wiskunde
     
  10. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    En bedenk bij Nederlands ook! Als je erachter komt dat je duidelijk te weinig woorden heb, dat je dan wat ben vergeten en bij het omgekeerde dus teveel dingen heb opgeschreven.

    @Kaasstengel
    THNX!

    Btw mensen, misschien de gekste vraag maar kan iemand mij in normale woorden uitleggen wat men bedoelt (bij geschiedenis) met 'exploiteren'?
     
  11. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Er zit toch geen minimum aan het aantal woorden?
    Mijn nederlands docent zei dat een samenvatting van 50 woorden ook goed kan zijn mits er alles instaat.
     
  12. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmz, net even gedeeltelijk een examen gemaakt. Was echt niet serieus bezig, half gokkend gemaakt en de open vragen heb ik zowat geskipt/bullshit opgeschreven. Heb de tekst ook niet eens helemaal gelezen en haalde 10 punten voor tekstverklaring. Laten we zeggen dat ik 10 punten zou kunnen halen voor samenvatten had ik gewoon een 4.9 :eek:. En ik mag minimaal een 5 halen voor NL.

    Ik ga nu proberen om even serieus een NL examen (tekstverklaring) te maken.
     
  13. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet altijd zo, ik had laatst iets van 50 teveel woorden bij het proefexamen. Nou had ik alle dingen die je erin moest verwerken wel benoemd, maar ik had het gewoon te uitgebreid uitgelegt waardoor het toch teveel woorden waren. Je moet gewoon alles heel beknopt vertellen en een beetje scheit hebben aan de structuur van je samenvatting.

    Nee er zit geen minimum aan. En het klopt ook wel wat je leraar zegt, maar het is onmogelijk om in een samenvatting van 50 woorden alles benoemt te hebben. Daar kom je snel genoeg achter als je een proefexamen maakt ;)
     
  14. Wii

    Wii Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Janter,

    je kan een Kolonie exploiteren dus dat je een kolonie veroverd zegmaar ter verrijking van het eigen land, dus dat je daar de mensen uitbuit en grondstoffen vandaan haalt en er zelf rijk mee wordt. Als het goed is :9
     
  15. KhaosFoShow

    KhaosFoShow Ad Fundum!

    Berichten:
    334
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is het geval bij koloniën natuurlijke grondstoffen uit de koloniën halen om die met winst al dan niet bewerkt weer door te verkopen. Dat is exploiteren.
     
  16. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Doet er trouwens iemand examen in muziek? Ik had voor de grap eens zo`n examen doorgenomen, en allemachtig wat is dat moeilijk:x
     
  17. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat dat zo'n beetje de standaard verhouding is voor een goede samenvatting ;) .
    En het boek maakt in principe niet zoveel uit. Ministerie stelt elk jaar de de 2 onderwerpen op voor het examen. Zo zijn er dus verschillende examenkaterns van verschillende uitgevers maar heeft het dezelfde inhoud. Het moet namelijk voldoen aan de gestelde kerndoelen van de overheid.
    Om jezelf te overhoren kun je de kerndoelen laten overhoren door je ouders/vrienden/vriendin/vriendje en testen of je de stof kent.

    ik zou er wel het uitbuiten van de inheemse bevolking erin verwerken
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2010
  18. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Thnx!
     
  19. KhaosFoShow

    KhaosFoShow Ad Fundum!

    Berichten:
    334
    Leuk Bevonden:
    0
    ja sorry.:'-(
     
  20. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Hmm, Ik krijg nu wel spanning hoor8)

    Ik sta voor de vakken:

    NL: 7.0
    ENG:7.3
    ICT: 7.1
    Wis: 6.3
    NASK:6.2

    Ik maar me geen zorgen over NL, Engels en ICT. maar over Natuur en scheikunde alleen maar meer:9 Ik probeerde het examen 2008 te maken, van de 8 vragen had ik er 1 goed.
    Dus ik moet behoorlijk hard gaan leren denk ik zo=(
     

Deel Deze Pagina