1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Examenthread

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 8 mei 2012.

  1. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Zoals anderen al zeggen gewoon examens van andere jaren maken, als dat lukt komt het goed. Probleem is wel dat ik dan echt een kut samenvatting moest maken(nauwelijks richtlijnen waardoor je geen idee had wat je er wel en niet in moest zetten). Had voor de oefenexamens steeds een 7,5 en 8 maar voor het uiteindelijke examen maar een 5,5 :+ Maar met een beetje mazzel haal je zo een voldoende :)
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Voor de taalvakken heb ik destijds nooit iets voor gedaan, ik was ook van mening dat ik er niet voor kon leren, resultaat was op Nederlands een 6.6 (Duits een 4,8 en Engels een 7,x), ik was tevreden :+
     
  3. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Succes iedereen! Voor mij alweer 3 jaar geleden (gaat snel:eek:).

    Hoogste punt op m'n rapport 6,2 :cool:, op 1/100 m'n examen in een keer gehaald:lol:, damn wat was ik toen ongemotiveerd!
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2012
  4. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben opzicht niet zo zenuwachtig voor de examens. Wiskunde A vind ik verre van moeilijk. Als de toets hetzelfde niveau is als die van 2011 verwacht ik rond een 8 als cijfer. Geschiedenis is ook te doen, al is de Republiek wel een dodelijk saai onderwerp. Ik weet alleen niet wat ik kan verwachten van MnO en Economie. Dat is dus wel een beetje spannend.
     
  5. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Het verschil tussen wiskunde A en B is echt schandalig groot. M'n vriendin is aan het eind van de vijfde overgestapt naar A, omdat ze een 4.8 gemiddeld stond. Ze staat nu een 8.4 gemiddeld voor wiskunde A, terwijl ze anderhalf jaar aan stof gemist heeft en dit dmv een deal niet allemaal heeft moeten inhalen. Ze leert niet voor haar examen, omdat ze de examens van voorgaande jaren zo makkelijk vond en alleen maar 8'en haalt..

    Ik ben zo jaloers, want ga niets met wiskunde B doen. :'-(
     
  6. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb veel slechte verhalen gehoord over Wis B. Voornamelijk dat het een moeilijk vak is. Af en toe heb ik wel spijt dat ik geen Wis B heb, omdat ik gewoon wil kijken of ik het aankan. In ieder geval, de motivatie is zo ver te zoeken. Ik dacht dat ik wel gemotiveerd zou zijn naarmate de examens dichterbij zijn, maar nee... FML.
     
  7. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Iemand hier die kan helpen met SK?
    Om bij het solderen een goede hechting tussen metaal en soldeer te verkrijgen,
    wordt gebruik gemaakt van een zogenoemd vloeimiddel. Een voorbeeld van zo’n
    vloeimiddel is ‘soldeerwater’: een oplossing van zinkchloride (ZnCl2) in zoutzuur.
    Soldeerwater kan gemaakt worden door vaste stukjes zink te laten reageren met
    een overmaat geconcentreerd zoutzuur. Hierbij ontstaat ook waterstofgas.

    Geef de vergelijking van de reactie van zink met zoutzuur waarbij soldeerwater
    en waterstofgas ontstaan

    Het antwoord is:
    Zn + 2 H+ → Zn2+ + H2

    Wat ik krijg:
    Zn + 2H + Cl -> ZnCl2 + H2

    Waar komt die Zn2+ dan vandaan? En waarom wordt ZnCl2 in het antwoord weggelaten?
    Ah I see, het is opgelost, dus Zn en Cl schrijf je dan appart en dan kan je de Cl weglaten.
    Opgelost :)
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2012
  8. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Klopt, het is een stuk abstracter dan WiskundeA. Verder heb ik geen A gehad dus kan ik het niet écht vergelijken, maar het wordt iig door de meesten als een stuk moeilijk beschouwd.
    Het enige voordeel wat ik er aan heb gehad is dat ik dat niveau gewend ben en statistiek op mn opleiding nu echt makkelijk aankan(niet omdat ik het eerder heb gehad[dat is dus niet zo], maar omdat het gewoon niet heel diepgaand is :)).
     
  9. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Morgen beginnen de examens. Succes iedereen.
     
  10. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Vandaag:
    - Beginnen aan Nederlands :emo:
    - Wiskunde examen maken
    - 42 eindtermen van Filosofie lezen en markeren.
    - Biologie 20 bladzijdes lezen van SamenGevat.
     
  11. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    8). Ik ga vandaag het laatste boek van MnO leren en samenvatten. In de avond ga ik Ned een beetje doornemen (verbanden, soorten drogredenen) en dat is het. Gelukkig heb ik voor de echte leervakken meer dan een weektijd, dus ik hoef niet alles in 1x te leren.
     
  12. fifaforthewin

    fifaforthewin Active Member

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dinsdag ook Nederlands examen, maar heb nog niks geleerd. Moet je op het examen ook een samenvatting maken? Is dat moeilijk? Morgen toch maar even wat leren voor Nederlands :+
     
  13. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ga er maar vanuit dat je een tekst zult moeten samenvatten ja. Echt nog geen enkele keer geoefend in de klas? :eek:


    In ieder geval iedereen hier veel succes met zijn/haar examens, even 2 weken knallen en dan genieten van je vakantie! :)
     
  14. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Succes iedereen! \o/\o/
     
  15. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ik poep em echt.
     
  16. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Nog 13 uur. Ik ga nu slapen en straks nog even leren. Nederlands is wel te doen. MnO ook klaar met leren, en hopelijk hoef ik het boek daarna nooit meer aan te raken. Mag iedereen slagen!
     
  17. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Het is toch bekend wat er in het Nederlands examen gevraagd wordt? Het is altijd tekstverklaring + een van: samenvatting/betoog/enjehadernogeenpaar
     
  18. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    VWO NL is altijd tekstverklaring + samenvatten hoor :).
     
  19. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    ik heb één tip, ga met goede cijfers je examens in!!

    onee ben ik nu beetje laat mee helaas.
    En ik hoorde dat dat tegenwoordig ook niet meer helemaal geldt... je mag maar x aantal onvoldoendes e.d. op centraal halen. Vroegah was alles betah!
     
  20. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Oke :) misschien dat dat bij ons nog anders ging, ik was 5 jaar geleden :+ Dacht dat de schrijfopdracht het jaar voor ons geen samenvatting was.
     

Deel Deze Pagina