1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote mobiele telefoons thread [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RemcoM, 28 apr 2012.

  1. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik had 'm voor de S4 nog niet gevonden. :p
     
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Heren met de goedkope Chinese toestellen, hoe bevallen ze tot nu toe? Min en plus punten gevonden?
     
  3. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.649
    Leuk Bevonden:
    4.760
    De iOcean bevalt tot nu toe uitstekend :) Het FHD scherm is echt een plaatje en de 1.5 GHZ cpu is voldoende om alles soepel te draaien. Alleen Real Racing 3 (als testje) draait de telefoon niet lekker maar Rayman Jungle Run draait bijvoorbeeld prima en ziet er echt geniaal uit op het scherm! Batterij houdt het met normaal gebruik 2 dagen vol en er is voor 20 dollar ook een 3000 Mah batterij te koop waardoor die nog langer meegaat.

    Het design en bouwkwaliteit ben ik erg over te spreken. Telefoon is echt een plaatje en lekker uniek in design. Het scherm schijnt vrij kwetsbaar te zijn dus maak nu gebruik van een flipcase maar telefoons zijn nu eenmaal ook kwetsbare dingen tegenwoordig... Kwaliteit van de foto's en filmpjes is ook prima. Beter dan ik verwacht had eigenlijk. Telefoon is supersnel in het laden van internetpagina's, filmpjes etc. Luidsprekers end dergelijk ook niks op aan te merken.

    Al met al is het een gestoorde telefoon als je naar de specs kijkt en de prijs die je er voor betaald. De telefoon is ook lekker dun en voor een 5 inch zeer licht (iets van 130 gram). Enige minpuntje wat ik heb kunnen ontdekken is dat het lichtje dat aangaat bij opladen, mail etc niet perfect geplaatst is, maar daar kan ik me persoonlijk niet heel erg aan storen. Ook amper Chinese meuk op de telefoon op drie verwijderbare apps na. Stond al ingesteld op Engels. GPS heb ik nog niet kunnen testen maar van de Mediatek is bekend dat dat niet goed werkt. Wel iets om eventueel rekening mee te houden.
     
  4. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Oke thanks :)! Goed om te horen
     
  5. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Maak is foto's dan!

    Van de zijkant, achterkant etc.... ;-)
     
  6. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.649
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Google is your friend :p Onderstaande heb ik dus. Besteld voor 160 euro bij BangGood en was net iets langer dan een week onderweg.

    [​IMG]

    Je hebt hem ook in zwart-witte variant, maar ik vond de matzarte achterkant erg sexy :)
     
  7. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Even een 'korte' impressie over de Cubot GT99 die ik laatst voor 88 euro heb ontvangen.

    Het toestel bevalt tot nu toe uitstekend.
    Nog weinig problemen mee gehad, alleen af en toe een vastloper maar dit heb ik volgens mij softwarematig al opgelost dmv een aantal tweaks.
    Heerlijk rap toestelletje, draait de meeste games (bv Real Racing 3, FIFA 14, Dead Trigger 2, Fast & Furious 6) zonder enkele moeite.
    Dit komt waarschijnlijk omdat er geen 1080p scherm in zit itt de iOcean X7, maar wel een iets langzamere CPU/GPU.

    Het geluid wat uit de speaker komt is van redelijk volume maar wel erg schel, maar dit gebruik ik toch zelden, soms alleen om ff snel een filmpje te kijken als ik geen oordopjes of speaker bij de hand heb of om mee te bellen.
    Geluidskwaliteit van het toestel bij gebruik van oordopjes of een speakertje is echt uitstekend, beter als m'n twee vorige toestellen heb ik het idee (LG Optimus 2x Speed en Jiayu G:cool:.

    Ik kan ook zonder enige problemen 1080p video's streamen, WIFI ontvangs is ook erg goed.
    Ik had met mijn vorige toestel niks anders dan gekloot met het internet, vooral op mijn kamer, zelfs met een range-extender maar bij de GT99 heb ik altijd een uitstekende snelheid, zelfs zonder range-extender.

    Het scherm is ook goed, perfecte kijkhoeken en de kleuren zijn ook dik in orde.

    Batterij gaat bij zwaar gebruik gewoon een dag mee, wel iets minder dan m'n vorige telefoon (deze heeft een 2200mah batterij, m'n vorige toestel een 2750mah batterij) maar nog steeds prima.

    Bouwkwaliteit is voor een plastic toestel van 88 euro uitstekend, mooi glossy plastic op de achterkant en en voor de rest een redelijk eenvoudig, clean design met 'zilveren' glimmende knoppen.
    Het toestel kraakt wel wat als je op bepaalde punten aan de zijkant drukt.

    De camera is goed voor een Chinaphone, nog niet heel goed getest maar ook een stuk beter dan m'n twee vorige toestellen, maakt ook aardige foto's in het donker.
    Af en toe wel wat wazige foto's maar dat komt door de lange sluitertijd, ik moet ook nog even een fatsoenlijke app downloaden voor het foto's nemen van de standaard app laat wat te wensen over.

    Navigatie heb ik nog niet getest, bij sommige mensen met de GT99 werkt dit redelijk zonder enige aanpassingen maar bij de meeste mensen niet.
    Ik heb al wel binnenshuis gekeken of ik via GPS verbinding kon maken met een sateliet en dat kon wel, dus ik denk dat de GPS wel aan de praat is te krijgen.

    Dit was alles wat er zo 123 in me opkwam, er komt nog een review over een paar weken als ik het toestel goed heb getest.

    Nog wat foto's:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  8. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Zijn er mensen die ervaring hebben met het vervangen van een scherm van de SII? Heb die van mij na 2,5 eindelijk een keer uit mijn klauwen laten vallen, en het scherm zit redelijk vol barsten :+
     
  9. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Thanks voor de reviews :D! Klinkt goed, nu nog ff wat geld bij elkaar sparen :9
     
  10. Brocade

    Brocade Active Member

    Berichten:
    1.072
    Leuk Bevonden:
    38
    Vandaag de overstap gemaakt van Lumia naar de Note 3. Zometeen eerst maar ff uitvogelen hoe je het beste de conacten kan overzetten. Alles is me tot nu toe gelukt, dit moet ook wel lukken lijkt me. Ik heb dus echt geen zin om al die telefoonnummers opnieuw in te voeren 8)
     
  11. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Woop, nieuwe update voor de Oppo Find 5. Had al enkele maanden die double tap to wake up-functie, zoals die van de G2, maar nu gaat het nog een stapje verder. Wanneer het scherm uit is is het mogelijk om bijvoorbeeld de camera te starten of muziek te bedienen door simpel weg te tekenen op het scherm. Bij de volgende update hopelijk ook costum gestures, zodat je door een W op het scherm te tekenen snel whatsapp opent.
     
  12. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
  13. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ja ik zit te twijfelen om het te doen :9 Óf de R819. Óf de kutbot. Óf de IOcean x7...

    Twijfel twijfel...
     
  14. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Damnit, zit nog steeds met mijn S2 maar begin hem zat te worden. Wilde daarom maar gaan voor de Note 3 omdat ik veelal trailers e.d. kijk op mijn telefoon en sowieso grote klauwen heb en dan lees je weer dat de S5 in april komt met mogelijk een überprocessor en ramgeheugen en daar bovenop zijn er nog geruchten over een aluminium behuizing. Dus dat wordt nóg een paar maanden wachten :mad:
     
  15. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.649
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Gebruikers op Tweakers zijn niet bepaald tevreden over die Phone. Specwise en qua design erg sexy maar softwarematig schijnt het een drama te zijn...

    Ben echt super tevreden met mijn iOcean X7 tot nu toe trouwens. Batterij is ook top. Houdt het makkelijk twee dagen vol met normaal gebruik :)
     
  16. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Die mensen sporen niet :+ Software was op het begin niet optimaal (en miss nog steeds niet helemaal), maar Oppo was/is hard bezig en het is echt geen drama. Je hebt op het forum ook daadwerkelijk inspraak in features en verbeteringen voor het toestel ;) Echt het meest klantvriendelijke bedrijf waar ik mee te maken heb gehad tot nu toe.

    Edit: batterij vond ik aan de find 5 wel wat minder..

    Waar had jij die phone ook alweer gehaald? Ik zie hem alleen maar voor duurder dan 170 (toch?) voorbij komen
     
  17. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.649
    Leuk Bevonden:
    4.760
  18. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Afgelopen week de Note 3 even in m'n handen gehad, wat een grote telefoon 8) Display zag er erg mooi uit en de telefoon voelde niet zo cheap aan als andere Samsung telefoons :+

    @Anubis: Heb je nou de Xperia Z of de Z1?
     
  19. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    En Tweakers zijn echt heel kritisch normaal gesproken. Dat is natuurlijk goed, maar de eisen die zij hebben zijn vaak onmogelijk om (standaard) aan te voldoen. Veel chinese phones zijn echt meer dan prima voor veel gebruikers.
     
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Xperia Z,

    Ik ben nog tevreden met de Z, terwijl de Z1 een verbetering is qua hardware en feel (kwaliteit van de outer shell)

    Ga gewoon wachten op de Z2 ;-)
     

Deel Deze Pagina