1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote mobiele telefoons thread [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RemcoM, 28 apr 2012.

  1. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    1 1/2 is toch nog wel erg lang. Ik heb verder vaak gebruik gemaakt van iphone's en vind dit Ios toch velen malen beter als android, weet niet hoe ik dat moet uitleggen.

    Verder ben ik ook een beetje klaar met de samsung. Vaak wat aan de trage kant. Blijft even hangen als je bijvoorbeeld de twitter app of anndere app's sluit.
     
  2. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Mensen hier tevreden met de Xperia? Ik ga denk ik de P bestellen, aangezien de Go waarschijnlijk pas laat 2012/begin 2013 in NL zal zijn.
     
  3. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Meer dan tevreden en ik kom van 4 jaar iPhone af.....
     
  4. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Nice. Hoe vind je de batterij? Die is wat klein in dit toestel.
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2012
  5. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja, ik ben ook meer dan tevreden (Xperia S). De nieuwe NXT Xperia toestellen zijn echt toppertjes en ik ben blij dat ik van die andere foons (o.a. Samsung) af ben! :)

    Ik ben alleen wel benieuwd hoe dat display van de Xperia P is, want het HD-display van de Xperia S is echt belachelijk mooi en scherp en ik denk dat het voor mij een terugval zou zijn. :p
     
  6. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Het scherm zal wel een terugval zijn uiteraard, maar ik kom van mijn twee jaar oude desire en dan zal het wel een leuke stap zijn. Daarbij hoef ik niet per se een extreem goed toestel, al zie ik opeens op studentmobiel dat ik beide toestellen kan krijgen voor hetzelfde abonnement bij Vodafone (37,50). Dan zou het misschien wel stom zijn om de P te halen...

    Via Studentmobiel kan ik sowieso wel betaalbare abonnementen vinden, Tele2 bijvoorbeeld voor 25 (250 minuten) + 10 (500 mb). Wat me meer belminuten zou geven dan Vodafone (90 + onbeperkt sms + 500 mb). Dan is de vraag welk netwerk beter is. Ik erger me soms toch wel aan het bereik dat ik heb met mijn telefoon bij Vodafone.
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2012
  7. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Tja, het materiaal is mooier van de Xperia P. Maar van binnen is de Xperia S sterker. Ik heb zelf ook een alu foon gehad en voelt heerlijk aan, maar ik vond het wel erg glad en erg gevoellig voor krassen/beschadigingen.
     
  8. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Stuk beter natuurlijk, ook groter qua geheugen en batterij. Dat zou wel bueno zijn, want dan kan ik gewoon mijn telefoon als mp3 gebruiken (hoef ik niet een nieuwe te kopen).

    Ik denk dat ik gewoon voor de S ga, dacht dat die veel duurder zou zijn, maar aangezien dat totaal niet het geval is...
     
  9. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    De Xperia S is al een beetje aan het zakken, omdat het natuurlijk de eerste van de NXT-familie was en er komen echt een hoop nieuwe toestellen aan. :)
     
  10. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Glad en gevoelig voor krassen is echt specifiek per telefoon, had mijn Desire HD geen last van.
    Toch zou ik geen aluminium telefoon meer willen. Mijn One X is echt een stuk lichter dan mijn Desire HD en dat vind ik een verademing, zo'n zware telefoon is gewoon niet prettig. Sommigen vinden het luxe aanvoelen, maar als je ze beide vasthoud voelt de One X echt een stuk prettiger.
     
  11. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Er is trouwens nog een groot nadeel aan alu foons trouwens en dat is de straling. Vaak vergeten of als niet belangrijk gezien helaas.
     
  12. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Wat raadden jullie aan qua netwerk? Kan ik het best gewoon bij Vodafone blijven? KPN is wat duurder en Tele2 juist wat goedkoper, maar ik heb echt geen flauw idee wat het beste is. Weet dat in principe KPN het beste bereik heeft (maar die laten hun masten ook uitzenden boven het toegestane maximum), maar die is ook best wel duur.
     
  13. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik heb zelf al 2+ jaar Vodafone en ik heb opzich niks te klagen, maar ik merk wel dat het signaal niet altijd even sterk is. Maar qua data zit ik op een 14MB/s HSDPA-signaal en dat zie ik KPN niet zo snel doen, tenminste niet dat ik weet... kan anders zijn nu. :)
     
  14. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Ah dit is echt klote. Ik denk ik bestel gewoon de Xperia S via studentmobiel, want dan heb ik hem met hetzelfde abbo als de P voor maar 15eu meer. Echter omdat het verlengen betreft is de prijs nu opeens 117 euro voor de S. En bijbetalen heb ik dus echt geen zin in. Voor de P moet ik ook opeens 57 bijleggen bij studentmobiel. Fok die shit, dan kan ik beter naar vodafone zelf gaan.

    Dan is het goedkoper om over te stappen van provider. Ik kijk trouwens naar die XL abonnementen van KPN, die claimen gewoon een maximum van 14,4mb/sec en hun netwerk is toch betrouwbaarder.

    Keuze nu dus:
    - Xperia S, 40 eu in de maand, 4 maanden voor 25 (37,50 gemiddeld), KPN: 14,4mb/sec 500 mb, 200 belminuten/sms
    - Xperia P, 37,50 eu in de maand, 6 maanden gratis (28,50 gemiddeld), Vodafone: 7,2mb/sec 500 mb, 90 belminuten, onbeperkt sms

    Dekking van KPN is beter, maar abbo is wel duurder, telefoon natuurlijk wel een stuk beter.

    Lastig :+
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2012
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wait, what? Die moet je even uitleggen. Bedoel je het blokkeren of doorlaten van straling? Dat specificeer je namelijk niet, maar het leest alsof je dat laatste bedoelt.
     
  16. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Blokkeren, slecht ontvangst. Maar er zijn wel een aantal alu toestellen geweest die een extreem hoge straling hadden (Samsung Wave o.a. geloof ik). Geen idee hoe dat kan, maar waarschijnlijk door de plaatsing van de ontvanger.
     
  17. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Mijn Desire HD had op de achterkant 3 zwarte plastic stukken voor de ontvangst.

    [​IMG]

    De onderste is voor 3g, 2g en wifi, net als die aan de zijkant. De andere naast de camera is volgens mij voor BT en GPS, resultaat is prima ontvangst :)
     
  18. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik zou even naar een belcompany of vodafone winkel gaan, je zou gewoon dezelfde deal moeten krijgen als bij een nieuw abonnement. En mogelijk zelfs nog extra korting;)
     
  19. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Vodafone zelf verkoopt de Xperia S niet, alleen de P. Was vandaag naar de winkel gegaan.
     
  20. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Maar Belcompany wel;) Kan je ieder toestel met ieder abbo nemen;)

    Even snel gekeken, maar je bent 75 euro goedkoper uit bij vodafone, met de xperia S.
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2012

Deel Deze Pagina