1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote mobiele telefoons thread [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RemcoM, 28 apr 2012.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb twee vraagjes...

    Ik heb een Samsung Galaxy S4 (i9505)

    1- Ik heb het ding al iets van 2.5 jaar en nog altijd geen memory card gekocht, maar dat wil ik nu toch echt gaan doen. Alles wat op deze link aan de rechterkant staat zou gewoon moeten kunnen voor mijn S4 toch?

    http://www.geheugenkaarten.nl/prijzen/microsd_32gb.html

    2- Dan de accu. Die is echt op. Ik heb eens zitten kijken op Google en Marktplaats maar afgezien van de originele accu en een externe lijken er geen anderen te zijn. Dus ik heb als enige keus de 2600mah accu?

    Ik weet nog dat ik voor mij vorige Telefoon een Galaxy Ace geloof ik een veel sterkere accu kon kopen.
     
  2. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ja en ja.
    Let wel op dat de micro-sd kaart minstens class-10 (snelheid) is maar volgens mij zijn ze dat tegenwoordig allemaal wel.
    En zo weinig mogelijk apps op je sd kaart zetten want de interne opslag is sneller.
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Duidelijk! Ja ik ga voornamelijk muziek op de SD zetten.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Vraag: ik merk dat ik steeds minder mijn fototoestel mee sleep. Te veel gedoe, ik maak wel foto's met mijn telefoon. Echter de kwaliteit van de foto's van mijn Huawei G6 (of G5, whatever) is nogal onder de maat. Ik overweeg daarom een telefoon aan te schaffen met een goede camera. Ik heb drie eisen:

    - (Erg) goede camera.
    - Geen onbeperkt budget, des te goedkoper des te beter met bovenstaande eis in gedachten (nog nooit een helemaal nieuwe telefoon gekocht).
    - Vervangbare accu want ik wil er erg lang mee doen.

    Wat zijn modellen die in aanmerking komen?
     
  5. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Is je ZTE eindelijk op aan het raken? ;-)

    Als ik het zo goed lees, kan ik alleen maar aan de LG G4 denken.

    Samsung Galaxy is te duur, Sony Xperia (Z5, Z4) ook.

    Er zullen vast een paar andere modellen zijn, maar van de LG g4 weet ik zeker dat die een vervangbare accu heeft en dat meerdere reviews de camera kwaliteit goed beoordelen.

    De usual suspects (lees highend toestellen) kosten meer dan 500 a 600 euro en daar heb je geen zin in.

    De LG g4 is bij cool blue niet duur, ze hebben zelfs een tweedekansje voor maar 314 euro momenteel.

    Is het niks? Stuur het terug binnen 14 dagen. Coolblue is erg service gericht.

    http://www.pdashop.nl/product/59204...32109-592045&gclid=CL6ri-3D0M0CFesV0wod-8sIWg
     
  6. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.657
    Leuk Bevonden:
    4.774
    One plus 3? Heeft geen vervangbare battery maar is top notch voor een erg leuke prijs.

    Sent from my A0001 using Tapatalk
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  7. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Is ook wel zo, maar als je EN een goede camera wilt EN een vervangbare accu, dan zal de OP3 dus niet in mijn shortlist komen.

    Nu vind ik zelf de camera niet belangrijk, eerder performance + de vorm en stijl van de telefoon. Daarom ik heb al jaren de OnePlus telefoons.... ;-)
     
  8. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.657
    Leuk Bevonden:
    4.774
    Camera van de One plus 3 is meer dan prima :) Komt erg in de buurt van de Samsung S7 volgens Tweakers.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  9. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Klopt ook ;-) alleen het batterij vervangen wordt zo lastig.... Hahaha hah.
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Klopt, maar de batterij van de telefoons met goede specs laat het na een jaar altijd behoorlijk afweten en ik heb niet elk jaar zin om een nieuwe telefoon te kopen. Want zoals @AnubisNefer terecht opmerkt, ik doe het liefst jaren met een telefoon.

    Tnx voor dre tip. Wellicht ga ik idd voor de LG.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  11. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
  12. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Iemand bekend met de UMI Super? Ziet eruit als een prima toestel voor extreem weinig geld.
     
  13. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Niet met het toestel zelf maar Umi is wel een van de betere Chinaphone merken.
    Misschien hier iemand.
    https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1635492/last

    Wel een prima toestel zo te zien, zoek zelf ook nog een vervanger voor m'n Huawei Ascend P7 maar een fatsoenlijk horloge is net zo duur, lastig...
     
    being-xboxed vindt dit leuk.
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Vage shit hoor. Heb ik vandaag mijn nieuwe S4 accu binnengekregen die zelfs een hoger mah heeft dan die van Samsung zelf en toch loopt de accu gewoon leeg terwijl ik de foon gebruik. Laten we zeggen dat ik nog geen twee minuten alleen maar bezig was in mijn telefoon en het ging van 100% naar 93%. Dat kan niet kloppen toch?

    Ik dacht dat mijn Samsung accu die al iets van 2.5 a 3 jaar is meegegaan flink af was maar ik merk eigenlijk geen enkel verschil. Battery saving mode is aan en brightness is op de helft......
     
  15. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Dat is normaal met een net nieuwe batterij. Na een paar keer opladen werkt die pas optimaal. ;)
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Hij stond op 18% toen ik de accu erin deed en heb hem toen gelijk opgeladen. Dan nog maar even afwachten. Maar ik zou bijna zweren dat mijn eerste accu al gelijk heel wat langer meeging na 1 recharge. Nou ja even kijken maar.
     
  17. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Wacht nou maar af. Alleen is 18% wel wat laag nieuw uit de verpakking. Normaal worden ze met 60% oplading verscheept, dus kan ook slechte batch zijn.
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  18. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Ik heb sinds een aantal maanden de LG G4 en ik ben er tevreden mee. Maakt erg mooie foto´s. Verder ziet het toestel er ook wel tof uit vind ik. Ding werkt prima de hele dag ook. Gebruik mijn spiegelreflex niet heel vaak meer sinds ik hem heb.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  19. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    LG maakt sinds de G2 ook hele toffe toestellen, alleen de G5 valt wat tegen.
    Heb altijd een zwak gehad voor de G4 en G2, beide willen kopen maar toch voor andere toestellen gegaan (door de hoge kosten).
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Misschien een slechte batch of er is iets anders aan de hand, want het is niet goed in ieder geval. Ik heb de accu nu meerdere keren opgeladen en hij blijft crap. Vanochtend om 08:00 was hij op 100%, hij heeft toen tot iets van 08:30 op standby gestaan en verder niets. Vanaf 08:30 ben ik de foon een beetje gaan gebruiken, voornamelijk Whatsapp en op internet een beetje kijken en verder niets. Nu staat hij a op 56%. In het weekend had ik dat hij op 100% stond en ik deed er helemaal niets mee maar binnen een kwartier was er al 10 % van af. Dit kan nooit goed zijn.

    Daarnaast had ik ook dat de S4 weer een paar keer crashte. Een bekend probleem van de S4 voor sommigen en dat begint dus nu hier ook te spelen. Misschien moet ik voor 100 a 200 euro toch maar voor een andere telefoon gaan kijken en dat de S4 gewoon af is. Ik betaal nu 6 euro per maand bij Simyo voor alleen bellen, 3G/4G hoef ik allemaal niet. Ik moet gewoon weer een foon hebben die qua snelheid en alles net zo als de S4 is, dat is voldoende. Ik zou best een recente foon willen hebben maar ik wil niet meer die extreem hoge abonnementskosten hebben. Dus ik denk dat een losse foon voor mij beter zal zijn. Alleen is dan de vraag...welke en hoe duur is die?
     

Deel Deze Pagina