De grote Project Gotham Racing 2 Competitie!! [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Metal Mark, 28 apr 2005.

  1. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    [​IMG]

    Welkom bij een nieuw en vernieuwd deel van De grote PGR2 Competitie [Deel 2].
    Het doel van deze mini-competitie is dat je een zo snel mogelijke tijd haalt op de deze
    aangegeven baan. zet hem op jongens/meisjes...Wij hopen dat er veel mensen willen mee
    doen zodat wij Offline gamers ook een kans krijgen om in een Ranglist te komen
    The offline XBW ranglist Voor vragen PM Superbol en/of Metal Mark.

    [​IMG]

    Maandag 9 Mei: CarChallange

    Washington DC.
    Northside Slide

    WR is van "Porsche 911 gt1" met 0:48.434.

    Porsche 911 GT1 (Ultimate)

    1.Fredkroket -- 0:49.365[XboxLive rank: 31][Manual]


    2.Vic Vega -- 0.49.912[XboxLive rank: 66][Manual]

    3.Metal Mark -- 0.50.582[XboxLive rank: **][Manual]

    4.Gaming 4 Ever -- 0:50.865[XboxLive rank: **][Manual]

    5.Superbol -- 0.51.107[XboxLive rank: 464]

    6.Blanqua -- 0:52.070[XboxLive rank: **]

    7.Master of Blades -- 0.56.450[XboxLive rank: **]

    8.Naam --tijd[XboxLive rank: **]
    [​IMG]

    Word jij in deze Mega Challange Eerste/Tweede of Derde, dan heb jij de eer om 1 van
    deze Avatar's in je macht tekunnen slepen.

    Rank 1
    [​IMG]

    Rank 2
    [​IMG]

    Rank 3
    [​IMG]


    [​IMG]

    Voorgaande Competitie's

    De grote Project Gotham Racing 2 Competitie!!

    De tijden van de banen van PGR 2

    [​IMG]

    CarChallange die we in de loop der tijd al gehad hebben.

    Ferrari 355 F1 (Super Car) -- Stockholm [Bridges]
    Pagani Zonda S (Ultimate) -- Florence [Battistero 2]
    Ferrari 360 spider (Super Car) -- Florence [Uffizi]
    Ferrari 550 Barchetta -- Chicago [Well & Lake]
    Aston Martin Vanquish -- Edinburgh [Princes Street East]
    Jaguar XKR (Sports Coupé) -- Edinburgh [Princess Street Loop]
    Caterham 7 Classics (Roadster) -- Barcelona [Barri Gotic]
    Porsche 911 RS 2.7 (Classics) -- Florence [Battistero 1]
    Lancia delta integrale (Compact Sports) -- Moskou [Lenin]
    Porsche 911 Turbo (996) (Super Car) -- Barcelona [Passeig de Colom] [Wereld Record By Fredkroket]
    BMW M3 (Coupe) -- Barcelona [Catalan]
    Honda S2000 (Sports Convertible) -- Hong Kong [Harbour Run]
    AC 427 MKIII (Roadster Series) -- Barcelona [Place de Jaume]
    Audi S4 (Coupé) -- Moscow [St. Basil's Circle]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2005
  2. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Uitleg Mega Challenge

    [​IMG]
    Hallo allemaal,

    Als introductie van de nieuwe thread hebben we een voorlopig eenmalige mega competitie opgezet. Hierbij hebben we alle elementen van PGR 2 samengebundeld en ervoor gezorgd dat iedereen een gelijke kans heeft. Wil je hier als grote winnaar uit gaan komen en jezelf koning van PGR 2 willen noemen dan moet je snel, behendig en vooral koel zijn.

    Allereerst staat hieronder een globaal programma voor de aankomende week. Elke challenge beslaat maar één dag. Mocht je er eentje gemist hebben, dan zijn er twee dagen in de week om de misgelopen challenges in te halen. We hebben gekozen voor de week van 2 t/m 8 Mei omdat de meeste van de deelnemers dan vakantie zullen hebben en dan uiteraard de meeste tijd hebben om mee te doen. Hieronder het schema:

    Maandag 2 Mei: Arcade Mode – Street Race
    Dinsdag 3 Mei: Circuit Challenge
    Woensdag 4 Mei: Arcade Mode – Cone Challenge
    Donderdag 5 Mei: Mogelijkheid tot inhalen
    Vrijdag 6 Mei: Car Challenge
    Zaterdag 7 Mei: Arcade Mode – Timed Run
    Zondag 8 Mei: Mogelijkheid tot inhalen.

    Vanuit het bovenstaande schema zijn uiteraard de te spelen onderdelen op te merken. Er wordt dus gebruik gemaakt van zowel de Arcade mode als de Time attack mode. Om een zo eerlijk mogelijke puntenverdeling te krijgen hebben we zelf een systeem opgesteld. Hieronder volgt een schema met hoe je de meeste punten kunt halen per onderdeel.

    Arcade Mode – Street Race: Het aantal kudos wat je tijdens de race haalt geldt als het aantal punten dat je kunt halen. Er wordt geraced op difficult Silver. Dit is om niemand te benadelen en iedereen gelijke kansen te geven. Voorbeeld: Karel speelt op Silver en haalt totaal 1891 kudos. Het aantal kudos dat meetelt voor de challenge is gewoon 1891 punten.
    Circuit Challenge: De tijd die je haalt wordt genoteerd in een ranglijst. De persoon die aan het eind van de dag de snelste tijd heeft krijgt 1000 punten. Degene die daarna volgt krijgt telkens 50 punten minder dan zijn voorganger. Voorbeeld: Karel rijdt een tijd van 0.58.493. Hiermee wordt hij 4e in de challenge. Hij haalt hiermee 1000 – [50*3] = 850 punten. Hij heeft namelijk 3 mensen voor zich dus krijgt hij 3*50 = 150 punten minder dan zijn voorgangers.
    Arcade Mode – Cone Challenge: Het aantal kudos wat je haalt geldt als het aantal punten dat je kunt halen voor de challenge. Er wordt geraced op difficult Silver om de tijdslimiet te beperken Voorbeeld: Karel speelt op Staal en haalt 1547 kudos. Hij krijgt gewoon 1547 punten.
    Car Challenge: De tijd die je haalt wordt genoteerd in een ranglijst. De persoon die aan het eind van de dag de snelste tijd heeft krijgt 1000 punten. Degene die daarna volgt krijgt telkens 50 punten minder dan zijn voorganger. Voorbeeld: Karel rijdt een tijd van 0.58.493. Hiermee wordt hij 4e in de challenge. Hij haalt hiermee 1000 – [50*3] = 850 punten. Hij heeft namelijk 3 mensen voor zich dus krijgt hij 3*50 = 150 punten minder dan zijn voorgangers.
    Arcade Mode – Timed Run: De tijd die je haalt wordt genoteerd in een ranglijst. De persoon die aan het eind van de dag de snelste tijd heeft krijgt 1000 punten. Degene die daarna volgt krijgt telkens 50 punten minder dan zijn voorganger. Voorbeeld: Karel rijdt een tijd van 0.58.493. Hiermee wordt hij 4e in de challenge. Hij haalt hiermee 1000 – [50*3] = 850 punten. Hij heeft namelijk 3 mensen voor zich dus krijgt hij 3*50 = 150 punten minder dan zijn voorgangers.

    Zoals is te zien hebben we de kans voor de wat minder goeie racers sterk kunnen vergroten. De challenges zullen duren van 00.00 tot 23.59. De nieuwe challenges hebben we dit keer zelf bepaald en die zullen we pas op de dag zelf, om 00.00 posten. Dit weer in het kader om iedereen gelijke kansen te geven en niet van te voren al een hele goeie tijd of score te behalen. De inhaaldagen zijn slechts bedoeld om één onderdeel te verbeteren. Je kunt zelf bepalen welke dit is en hier zeer nuttig gebruik van maken als je een beetje slim nadenkt. Hij mag dus ook gebruikt worden om een score te verbeteren.

    In tegenstelling tot eerdere berichten hebben we een aanpassing gemaakt aan de hoeveelheid van posten. Je mag uiteraard gewoon je tijd posten of editten wanneer je wilt. Alleen bij de inhaal momenten heb je maar de keuze uit 1 onderdeel. Dit kan een gemiste zijn, of eentje die je wilt verbeteren. Hier mag je per dag altijd maar één challenge uitkiezen. Hier zullen we de challenge waar je als eerst een nieuwe of verbeterde tijd of score van post als je keuze beschouwen. Je mag van die challenge je tijd dus wel verbeteren en posten, maar daarna niet meer een andere challenge kiezen.

    Ook willen we jullie vragen om telkens als je een record rijdt even je ghost op te slaan. De meeste zullen wel al hoge scores hebben staan, maar mocht je deze verbeteren, sla dan je ghost op zodat je eventueel een foto kunt maken van je tijd of score als daarom wordt gevraagd.

    We hopen dat we met deze eenmalige challenge jullie weer een keer wat nieuws kunnen bieden en dat het tot veel plezier gaat zorgen. Mochten er onduidelijkheden zijn, stel dan je vraag gewoon hier in de thread want dat kan anderen ook misschien helpen.

    Veel raceplezier, Metal Mark & Superbol
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2005
  3. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe thread: wat is er nieuw?

    [​IMG]
    Zoals iedereen inmiddels wel zal hebben gezien hebben Metal Mark en ik een nieuwe thread geopend voor 'De Grote Project Gotham Racing 2 Competitie!!'. Het meest opvallende wat eigenlijk niet bijdraagd aan verbetering van de competitie, maar wel voor de professionaliteit is de nieuwe lay-out. Hierbij hoort wel een belangrijk nieuw punt. We hebben in de stijl van deze nieuwe stijl drie bijbehoorende avatars gemaakt. Deze zullen beschikbaar worden voor de nummers één, twee en drie van elke challenge. De eerste gelukkigen zijn de winnaars van de mega challenge. Zo kun je aan iedereen laten zien dat jij tot de beste PGR2 racers ter wereld hoort.

    We hebben ook een nieuwe structuur aangebracht in het noteren en bijhouden van alle tijden. We merkten dat er de laatste tijd nogal veel gevraagd werd naar de tussentijden, ook wel Checkpoints, van andere racers. Hierdoor hebben we besloten om voortaan de Checkpoints (CP) te vermelden. Het zal er dan voortaan zo uit komen te zien:

    1. Metal Mark -- 1.12.123 [XboxLive rank: 13]
    CP1: 0.19.199 – CP2: 0.38.388 – CP3: 1.01.001


    2. Superbol – 1.12.321 [XboxLive rank: 18]
    CP1: 0.19.286 – CP2: 0.39.021 – CP3: 1.01.420

    De tussentijden kunnen het beste worden genoteer door ff met een pen en papiertje erbij een rondje te rijden, kijken waar de CP's zijn en daar je tijd en je achterstand noteren. Hieruit kun je dan makkelijk je CP uitrekenen.
    Voorbeeld:
    Ik rij over een checkpoint met een tijd van 0.28.025. Bovenin zie ik dat mn tijd op mijn ghost -0.00.333 is. Mijn tussentijd van de snelste tijd (ghost) is dus 0.28.025 + 0.00.333 = 0.28.358

    Ik weet niet of er makkelijkere manieren zijn of dat je het via replay kunt zien, maar als je ideën hebt, laat het weten en dan passen we het aan.

    Voor de duidelijkheid nog even: deze competitie draait gewoon om car challenges, maar ter gelegenheid van de nieuwe thread hebben we eenmalig een mega competitie opgezet. Heb je nu nog vragen, stel ze dan gewoon aan ons in de andere thread totdat die gesloten is zodat het voor iedereen duidelijker kan worden.

    Nogmaals veel raceplezier, Metal Mark & Superbol _0/
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2005
  4. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is maar éénmalig he, want ik vond het oude concept 10x zo leuk. :'-(
     
  5. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo _0/

    Bij deze open ik namens Mark en mijzelf de nieuwe topic. Het is nog geen 00.00 maar laat genoeg om de eerste challenge van de mega-challenge te posten:

    Challenge Maandag 02 Mei
    Arcade Mode - Street race nr. 6

    Sydney - Hickson Run
    Porsche 911 Carrera Coupe (996)
    Laps: 3 (Zonnig)
    Difficulty level: Silver


    Mocht er iets niet duidelijk zijn, lees dan eerst de uitleg in post 1,2 of 3 door, en stel dan pas je vraag.
    Deze challenge loopt tot Maandag avond 02 Mei tot 23.59 uur.

    Veel succes,
    *proost op opening van nieuwe en succesvolle competitie _O_
     
  6. Megramons

    Megramons Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Oja, moet je bij Street Races/Cone Challenges ook Checkpoint tijden opschrijven? Lijkt me niet toch.
     
  7. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Tmag wel :)/ Tis verder niet noodzakelijk.
     
  8. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    Dus gewoon de arcade rijden op silver en dan je kudos (incl. silver medalbonus (1500)) en dat is je score? Zo Ja:

    2.698 punten, plaats 3, Tijd nr. 1: 4,55,775. Mijn achterstand: 0:15:803. Ik weet niet of die laatste informatie nodig s, maar ik post het maar ff.
     
  9. Megramons

    Megramons Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    2546 Kudos exclusief bonus punten, maar er kan nog zeker 275 bij, want ik knalde ergens tegen aan.

    4046 Kudos inclusief dus.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2005
  10. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, even voor de duidelijkheid:
    - Checkpoints zijn niet nodig bij deze street race
    - Iedereen rijdt op Silver, dus tellen de 1500 kudos aan het einde gewoon mee
    - XboxLive rank is niet van toepassing, dat is meer voor de snelheids races

    Ik hoop dat het zo wat beter te begrijpen is. Dit staat overigens ook in de aangepaste uitleg :cool:

    Succes!
     
  11. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar in die aangespaste uitleg staat dat 'Karel' op Goud rijdt en toch alle punten mag meerekenen :confused: :eek:
    Want zelfs na 20x de speciale uitleg te hebben gelezen snap ik er nog weinig van. Ik moet gewoon race 6 rijden op Silver en op het eind me aantal Kudos hier neerzetten. Moet ik dan ook nog m'n positie en tijden erbij zetten ofzo?
     
  12. Megramons

    Megramons Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zet gewoon je score op silver neer met bonus.
     
  13. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet alleen ff je tijd neerzetten en de totale score die je hebt gehaald op Silver. Als je een zeer goeie score haalt dan moet je niet vergeten om je ghost ff op te slaan zodat je eventueel later nog een foto kan maken.
     
  14. Xboxmod

    Xboxmod ^^That's me^^

    Berichten:
    1.087
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat snap ik nou niet (ik zit nu ergens anders dus kan hetniet proberen), maar als je je ghost opslaat dan kan je toch niet zien hoeveel kudos je daar had? Volgens mij kun je voor de races in de arcade mode het beste een nieuw profiel aanmaken en dan gewoon alleen op ziver rijden of je moet het hiervoor ook op zilver hebben uitgespeeld, maar de meesten hebben dat al wat hoger.
     
  15. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb voorlopig 3334 Kudos voor de eerste challenge. Je kunt dit echt eindeloos blijven proberen, echt gaaf :) Ik ben we benieuwd hoeveel de 'goede' van de competitie halen... Ik heb het gewoon op zilver gedaan en m'n bonus enzo is er gewoon bij opgeteld, dan klopt alles toch? :) Maar bij het voorbeeld in de uitleg staat dat Karel de bonus erbij krijgt als hij het op goud uitspeelt, dat klopt niet toch?
     
  16. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Ik heb zonet een score van 3647 gehaald.

    style Kudos: 2147
    Zilver kudos: 1500

    Mijn tijd was 5.02.742

    neen dat klopt dan nog niet, maar toen wij dit maakte wisten we nog niet dat wij het op Zilver gingen doen. Dus nog ff wachtten dat Superbol der weer is en dan zal hij het veranderen :)

    Je kunt wel een save maken van je baan die je hebt gereden. En ja je kunt dan wel zien hoeveel kudos je haalt alleen de Tijd die je rijd niet
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2005
  17. FredKroket

    FredKroket Hardcore racer

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen moet gewoon op zilver spelen lijkt mij. Ik ga zo btw maar eens een poging wagen. Ik ben best wel aardig ziek atm en hoop niet dat ik zo mun x-doosje onderkots |:-.
     
  18. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuw: 3.494 Kudos...

    @Metal heb je nog bepaalde technieken? :) Ik probeerde net even of het zin had om ze langs je te laten gaan en dan te zorgen dat je elke keer Sweet Takeover krijgt, maar na een tijdje krijg je daar maar weinig punten voor... En in de lange omhoog-gaande bocht na dat rechte stuk kun je een aardig Slide maken van 100 punten ofzo... Heb je verder nog tips? :)

    Edit// Wil je eens kijken bij Kudos Breakdown? Ik heb het meeste bij Slide en Race Line, waar jij?
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2005
  19. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Ga gewoon achter de 2 plek rijden voor een Drafting en rij nergens tegen aan zodat je later een Clean Race krijgt. En ga vooral als 3de rijden, want als je 1ste rijd haal je haast geen punten. En doe op het einde nog een 360!, heb je weer 100 punt :)

    Kudosbreak down Hmm ik heb geen id want ik heb alleen de Replay nog en ik kan het niet meer terug kijken. ik zal vanmiddag nog weer ff kijken. :) ff een nieuw kudos punten halen :p
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2005
  20. FredKroket

    FredKroket Hardcore racer

    Berichten:
    672
    Leuk Bevonden:
    0
    Kudos verbeterd naar 4752 Kudos :). Tijd -> 5:10.905

    edit* Lol, ik doe hem per ongeluk op platinum. Haal ik 8214 kudos en sta ik 3e van de wereld 8). Egt grappig ^^.
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2005

Deel Deze Pagina