1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 25]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik geil meer op tietjes persoonlijk.

    Verder beargumenteer je bar weinig maar dat kan natuurlijk aan mij liggen. Persoonlijk denk ik dat je te weinig inhoudelijk ingaat op de posts van anderen waarin men jouw mening betwist.

    Je bent ook in de waan dat je de eerste bent die heeft ontdekt dat Ajax het niet meer moet hebben van haar eigen opleiding. Bij deze heet ik je welkom bij het nieuwe Ajax. Tevens ben je ook echt niet de eerste die deze discussie wil aangaan.

    Deze discussie heeft overigens weinig zin omdat je weigert naar de harde feiten te kijken. Ik heb je er al eens op gewezen dat de laatste spits van Ajax welke door Ajax zelf is opgeleid Patrick Kluivert heet. Dat was in het seizoen 94-'95 maar liefst. Tevens heb ik je er op gewezen dat Patrick Kluivert nog nooit in februari op 22 goals en tig assist heeft gestaan. Puur naar de feiten gekeken gebruik je -nogmaals- de verkeerde speler om je punt te maken.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2010
  2. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Dit is gewoon nog altijd dezelfde "discussie :emo:" die in het vorige deel begon. Ik ben blij als er weer gevoetbald gaat worden. Misschien is iedereen dan te druk om zich te richten op al deze dramatische uitspraken. Ik kan ook wel gaan schreeuwen om ontopic te gaan maar dat werkt toch niet aangezien iedereen het laatste woord wil hebben hierin. Hopelijk is het van het weekend eindelijk eens klaar. Ik dacht dat het niveau op dit forum wel goed was maar op voetbal gebied heb ik me daar toch aardig in vergist.
     
  3. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Om ff ontopic te gaan: Joepie, vanavond RKC - Feyenoord. \o/Wel raar, de eerste wedstrijd dit seizoen waar geen Feyenoordsupporters (en ik dus ook niet) bij zijn, vanwege de belachelijke buscombi die Waalwijk verplichtte. Dus nu maar thuis ff een streampje downloaden ofzo. Of op stadhuisplein kijken :'-(
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wil niet de zeikerd uithangen. :D
    Maar was is dan ontopic in dit gedeelte?
    Deze "discussie" is toch perfect voor dit gedeelte? :)
     
  5. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Als het een discussie zou zijn wel ja. En het is zelfs geen "discussie" meer.

    Maar dat is het verre van. Dit is gewoon een orgie van loze uitspraken die kant noch wal raken en het wordt ook steeds meer op de man gespeeld.

    RKC speurt zelfs op Marktplaats rond om te kijken of er kaarten worden aangeboden. Mocht dit het geval zijn dan loopt de verkoper zelfs het risico op een stadionverbod. Ze zijn een beetje de weg kwijt daar als je het mij vraagt.
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Leuk en aardig. Maar dat is nog nooit gebeurd, hier of ergens anders op het forum dat mensen het uiteindelijk met elkaar eens worden. :)
    Maar dit is nu wel offtopic. Zo klaar. ;)
     
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik las in de krant dat Been zijn Feyenoord vol op de aanval gaat laten spelen tegen RKC. Kijk...dat is nog eens lef tonen........
    :+
     
  8. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Heeft toch niks met ricky van de Bergh te maken. Hoop alleen dat ie bv tegen psv onderuit word geschoffeld en dat ie dan weer geen pingel krijgt. Dat zou ik wel weer mooi vinden. Kunnen jullie ook weer naar de scheidsrechter wijzen!

    En wij hadden ook verplichte buscombi naar RKC. Veel hadden ook kaarten voor de RKC tribune maar daar werd goed op gecontroleerd en konden weer gelijk terug naar huis!
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2010
  9. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog ff over de vorige discussie:

    We zijn het gelukkig eens geworden dat de ajaxleiding al wat jaren gefaald heeft en ook zijn we het eens dat de jeugd van ajax best potentie heeft.

    Ook zijn we het eens geworden dat het nieuwe ajax zijn spelers koopt en voor veel geld verkoopt

    Ook zijn we eens dat dat ook wel eens gigantisch misgaat (Sulaymani)

    We zijn het niet eens over de waardering van Suarez

    Ik vind hem overgewaardeerd(o.a. door zijn onsportieve manier van voetballen) en jullie niet.

    Dus eigenlijk is deze discussie best wel goed afgelopen :thumbs:
     
  10. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Alleen op het Suarez punt ben ik het niet met je eens maar dat is gewoon persoonlijk.

    Maar om even door te gaan over het beleid van Ajax.
    Wat is in jullie ogen nou de oplossing voor Ajax om weer op het hoge europese niveau mee te doen. In mijn optiek zal Ajax dan weer terug moeten gaan naar waar ze groot mee zijn geworden, en dat is de jeugd.
    Laat ze maar eens het geld steken in de jeugdopleiding en het scoutingsapparaat in plaats van dure spelers te kopen.
    Natuurlijk kan dit niet in een seizoen maar duurt dit een lange tijd. Op de lange termijn is dit ook de enige oplossing om er financieel weer goed voor te staan, want we zijn het er allemaal over eens dat Ajax bij lange na niet zo rijk is als dat ze onder van Basten deden voorkomen.
     
  11. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Mijn oplossing voor elke nederlandse club, niet alleen ajax dus, is je jeugd de kans geven en dan proberen veel geld te beuren. Of er moeten investeerders komen die heel veel geld erin willen steken. Geld is namelijk tegenwoordig de belangrijkste factor voor succes in het voetbal. Natuurlijk is efficient scouten en een goede organisatie ook belangrijk, maar je ziet dat je met geld in korte tijd echt stappen kan maken (o.a. Chelsea, Manchester City).
     
  12. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    En een trainer na een slechte periode, waarin hij de jeugd voldoende kansen en vertrouwen geeft, niet gelijk te ontslaan.

    Als je een jeugdspeler een paar wedstrijden laat meedoen en dan weer een paar niet krijgt ie niet het ritme wat een doorsnee prof heeft die wel wekelijks speelt.
     
  13. Voltreffer

    Voltreffer A.F.C.A. CBS

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap het niet. Ajax speeld sinds jaren met 5 man uit de jeugd opleiding. Meerdere nederlander en heeft met Suarez de beste speler uit de nederlandse competitie. En toch blijf jij maar zeiken op het feit dat de jeugd opleiding niet werkt. Waarom niet? Waarom zijn Vertonghen en Alderweireld geen jeugd producten?

    Ook vergeten dat spelers zoals bijvoorbeeld v. Basten en Sneijder gewoon bij utrechtse clubs zijn weg gehaald?
     
  14. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik als Ajax supporter zeg ook dat de jeugdopleiding niet werkt. Kijk eens naar de mensen die we nu hebben met als grote voorbeelden Emanuelson en van der Wiel. Beidde jeugdspelers van Ajax en beidde niet meer dan aardige voetballers. Het grootste probleem bij hun vind ik de mentaliteit. Enorme ego's maar ze laten niet veel bijzonders zien. Tonen beidde veels te weinig inzet in hun duels op het veld. Dat is wat er ontbreekt bij de jeugd van Ajax. Het willen vechten voor je club, gewoon 200% geven hoe kut het ook gaat.
    Dat zie ik alleen bij Anita die een enorm goede inzet heeft elk duel. Jammer dat hij voetballend te kort komt voor Ajax (als linksback dan).

    Edit:
    Even leuk nieuws dan maar.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2010
  15. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Had er dan maandag niet in de krant moeten staan van: ''Ajax 3e keer op rij door scheids genaaid in de Kuip''?

    Van der Wiel is echt een van de beste spelers van Ajax. En sowieso de beste Nederlandse rechtsback en de beste rechtsback in de eredivisie. En ik ben bang dat hij deze zomer al de overstap maakt naar een Europese topclub. En hij heeft in mijn ogen echt wel een goeie mentalitiet.

    Emanuelson is soms idd wel een beetje laks...:mad:
    Bijvoorbeeld tegen feyenoord....
    Maar hij heeft wel veel kwaliteit, redde ons bijvoorbeeld uit tegen Dordrecht, zorgde voor de ommekeer tegen AZ.

    En Ema
     
  16. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het een combinatie van oorzaken is waardoor Ajax ten eerste nu in deze positie zit.

    Het begon met het bosman-arrest waardoor de talenten uit kleine landen zoals wij, sneller kunnen (en willen) naar de grote competities in het buitenland waar veel geld te verdienen is. Een ploeg uit Nederland kan dus bij voorbaat de grote talenten die je ploeg beter maken niet lang genoeg vasthouden om er ook veel sportief profijt van te hebben.

    2e oorzaak is het wanbeleid van de afgelopen 10 jaar en dan vooral het aanstellen van een nieuwe trainer elk jaar. Elke trainer heeft zijn eigen voorkeuren van spelers die hij wil halen, gevolg, Ajax kampt met een veeel te grote selectie die ongelooflijk drukt op de begroting. Komt nog eens bij dat de spelers dié gehaald werden geen toegevoegde waarde beleken te hebben voor Ajax.

    De oplossing begint natuurlijk met het uitdunnen van de selectie. Dure en ervaren spelers die geen échte toegevoegde waarde hebben (bijv. Wielaert, Kennedy, Ogararu) zullen weg moeten. Dit is veel beter voor de doorstroming van de jeugd en het zorgt weer voor adem op de begroting.

    Ik moet wel zeggen dat ik echt vind dat de huidige staf daar goed mee bezig is. Jongens als Sno, Luque, Silva en Cvitanich zijn al verhuurd. Het is jammer dat het niet lukt om ze ook daadwerkelijk te verkopen, maar die gasten verdienen bij Ajax tussen de 1 en 2 miljoen, veeel meer dan ze ooit nog bij een andere club zullen verdienen, en het is heel moeilijk om ze kwijt te raken.

    Ook zijn jongens als vd Heijden, Donald, Blind, Sarpong en Bodul dit seizoen verhuurt aan een eredivisie ploeg. Kijk naar bijvoorbeeld Vertonghen, die zat destijds tegen de basiself aan, maar kwam niet veel aan spelen toe. Die is toen een jaartje naar RKC gegaan en heeft daar heel veel profijt van gehad als je ziet hoe hij het nu doet.

    Daarmee zijn ze dus eigenlijk al bezig met het oplossen van de problemen van Ajax, want wanneer Ajax met een kleinere selectie zit en weer meer financiële middelen heeft kan het pas echt naar boven kijken. En dán valt of staat alles met de sportieve resultaten.

    Moet ik wel bij zeggen dat Ajax denk ik nooit meer in de échte Europese top zal meedraaien. Zoals ik boven al vermelde, daarvoor blijven de spelers en talenten die je ploeg echt beter maken niet lang genoeg bij Ajax.
     
  17. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Edit: verkeerde topic.
     
  18. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Er stond in ieder geval genoeg over de penalty in de krant, over de schwalbe helemaal niks, ook niet op teletekst, niet op vi.nl... Afgelopen zondag werd overal uitgebreid belicht en bij studio voetbal heeft jack van gelder ook weer 10 minuten lopen janken, dag erna bij VI moesten ze er ook weer over huilen.
    Moeten ze nu ook eerlijk zijn. En alle 3 de keren hadden jullie nooit meer met 11 man op het veld mogen staan op het moment dat er slechte beslissingen van de scheids waren. Maar dat ziet niemand omdat dat niet wordt laten zien in de ajax-gerichte media.
     
  19. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Never mind,

    Het heeft geen zin om deze discussie te voeren.
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2010
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824

    Dit is niet het Vi forum, of de Nos forum. Dus ga daar zeuren. Wtf kunnen wij eraan doen als supporter. Ik snap dat je dan je frustratie kwijt moet. Maar doe het dan niet op de supporters die er niks aan kunnen doen wat de media wil vertellen of niet.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina