1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 27]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Dirk Scheringa heeft wel wat langer dan 4 jaar aan de weg getimmerd hoor. Die heeft 15 jaar lang geïnvesteerd in AZ.
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Precies, dus lange termijn werk en dan het geluk (of inzicht) dat je een coach als van Gaal treft die dan ook nog eens een groep bij elkaar zoekt die bij elkaar past en ze dan ook nog eens een seizoen lang goed laat voetballen. (met die 4 jaar doelde ik meer op de periode dat van gaal er zat)

    Dat bewerkstellig je niet door even 50 miljoen in een club te pompen. Tuurlijk , dat haalt ze wel uit het rechter rijtje en misschien is het genoeg voor europees voetbal maar geld is niet zaligmakend in het voetbal. Het is HEEL belangrijk maar zegt niet alles.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Nu kunnen ze wel Piet Velthuisvili behouden :+
     
  4. fifaforthewin

    fifaforthewin Active Member

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    De spelers die nu nog in georgie servie enz enz spelen dat zijn echt geen toppers. Echte top spelers willen nooit maar dan ook nooit naar nederland komen.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Wat een onzin weer zeg.. Waarom zouden topspelers nou niet naar Nederland willen komen?
     
  6. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd, het investeren is vooral de infrastructuur opbouwen om tot die resultaten te komen. Want AZ en Twente hebben voornamelijk met goede mensen op de juiste plek goede teams kunnen kweken. Ze kochten geen grote spelers, maar eerder wat onbekendere talenten uit kleinere competities en die werden dan opgeleid. De spelers die AZ heeft gekocht voor veel geld zijn lang niet allemaal goed gebleken. Ari en Pelle zijn daar voorbeelden van, El Hamdaoui en Dembele zijn dan weer betere aankopen gebleken.
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Echte echte top zoals Messi , Torres , Rooney, Ronaldo etc die hebben hier toch niks te zoeken? Die willen bij een internationale topclub voetballen die kans maakt op CL winst en winst in een GROTE competitie.


    Ari en Pelle zijn wat tegen gevallen maar dat is niet te voorkomen. Er zijn er altijd een paar die de verwachtingen niet waar kunnen maken, dat geld ook voor Twente en iedere andere club.

    Maar relatief veel sportief rendement uit je investeringen halen , daar gaat het om. En dat is ze allebei door de goede lange termijn visie uitstekend gelukt denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2010
  8. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ja tuurlijk, maar topspelers voor 'Nederlandse begrippen'. Ik denk dat een Bellamy, Di Natale, Toni, Klose, Pavluchenko en Bendtner bijvoorbeeld echt wel willen spelen hier als een club als Vitesse hun een dik salaris aanbied en goed elftal heeft staan.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Als er op de lange termijn enorm veel geld wordt gepompt in onze competitie, krijgen wij toch ook een topcompetitie? Ik zeg nergens dat met deze gebeurtenis bij Vitesse de Eredivisie naar een hoger niveau zal worden getild, maar hypothetisch is het zeker mogelijk.. Dus zeggen dat topspelers 'nooit maar dan ook nooit' hierin zouden komen is niet alleen voorbarig maar ook onzinnig. Jullie denken teveel op de korte termijn, tuurlijk zullen er geen topspelers naar Vitesse komen, maar wie zegt dat Ajax over 10 jaar geen budget van 180 miljoen heeft?
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    Toni verdiende toch iets van 6 miljoen per jaar? Zou die georgier echt zo groot uit gaan pakken dat de salarissen bij Vitesse 2, 3 of 4 keer hoger worden dan bij Ajax of PSV? Kan ik me eigenlijk niet voorstellen

    Tuurlijk kan het maar wij zullen nooit zo groot worden als bijvoorbeeld de PL omdat wij maar met 17 miljoen mensen zijn en het achterland dus te klein is om dezelfde opbrengsten te halen als in Engeland.

    Tuurlijk verdien je ook wereldwijd aan merchandise en TV rechten maar het is toch echt je achterland wat in eerste instantie je competitie moet dragen.

    Ik vraag me dan ook echt af "what's in it voor meneer Zjordania"

    Zou hij gewoon geld teveel hebben of zou hij echt mogelijkheden zien er ook nog iets aan over te houden?
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2010
  11. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Dat misschien nog niet, het was enkel een voorbeeld. Ik weet niet hoeveel Toni precies verdient, maar het gaat om het idee. Zeker afdankertjes van Man City zouden best hier willen ballen met een dik salaris denk ik hoor!
     
  12. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje speculatief, niet? En natuurlijk gaat het nu over korte termijn. We hebben het toch over welke spelers Vitesse gaat aantrekken. Het woordje nooit moet je hier niet te letterlijk nemen. ;)
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ja lekker, iemand heeft het hier toch over 'nooit maar dan ook nooit', tuurlijk reageer ik daarop. 8).
     
  14. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Kan iemand voor mij misschien kijken of er bij Ajax - Kiev nog 2 plekken vrij zijn naast elkaar in vakken 125 t/m 129? Ik hoor van de ene dat je een account moet hebben, maar ik ga dat toch nooit via internet bestellen. Als iemand dat voor mij wilt kijken, stel ik dat echt graag op prijs :).
     
  15. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Met geld is bijna alles te koop, zo ook topspelers.

    Ik denk niet dat een Nederlandse club zulke spelers nodig heeft om kampioen te worden.:+
     
  16. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    F-side kon ik een week geleden al niet meer uit kiezen. Ik denk dat je nu wel iets van 40 euro moet gaan neerleggen voor een plek.
     
  17. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Denk dat ze ongeveer 36 euro kosten, idd.
     
  18. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    waaaa gek dagje achter de rug :D wij hebben er weer helemaal zin in. Toedan!!

    Thx :D

    Wel grappig btw dat sommige lui beginnen over "kopen van prijzen etc.".. is in principe ook niet "eerlijk" maar zo is voetbal altijd geweest eigenlijk. Waarom heeft Ajax zoveel titels gehaald? Omdat zij altijd heb meeste geld hadden en dus spelers bij andere clubs weg konden kopen. Voetbal is altijd geld... en nu hebben wij eens een keertje geld (ipv spelers altijd maar moeten verkopen naar bijv. twente etc.) en dat voelt goed :D
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2010
  19. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Hahahaha dat geloof ik best. Ik morgenavond, eigenlijk vandaag, ook zin in Kiev - Ajax. Hopen op een goed resultaat zeg! Maar ik geloof er zeker in. Ben ook benieuwd naar samenwerking El Hamkaas en Suarez. Als het morgen al gaat werken, is het dodelijk!
     
  20. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Hmm, dat is niet helemaal waar. De kampioensploegen van Ajax hadden vaak de kern van spelers die uit de jeugd komen of buitenlandse spelers die als jong talent zijn gehaald. Met uitzondering dan van het seizoen 1997-1998 waar wel veel aankopen in zaten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina