1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 33]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Siemenn, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Er wordt wel weer lekker met twee maten gemeten. Vertongen bij een officiele huldiging krijgt 1 wedstrijd (als ik me niet vergis), Immers krijgt er 4 voor een klein feestje in het supportershome voor een vergelijkbaar vergrijp. Niet echt eerlijk imo.
     
  2. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Start die discussie nou niet:D Vertonghen zei kutkakkerlakken. Mag ook niet en die schorsing was meer dan terecht. Maar verwijzingen naar WOII worden gewoon wat minder gewaardeerd hier in Nederland. De straf is daarom ook hoger. Had van mij niet gehoeven overigens, die jongen was gewoon vrolijk en blij en heeft zich even laten gaan. Gewoon een wedstrijdje was meer dan zat geweest.

    Maar het is logisch dat zijn straf zwaarder is dan die van Vertonghen.
     
  3. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    De term jodenjacht doet heeft een iets zwaardere betekenis dan kutkakkerlakken;)
    Vind 5 wedstrijden schorsing belachelijk, maar een zwaardere straf dan dat Vertongen is imo wel terecht!
     
  4. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het geen verwijzing naar WOII, puur en alleen omdat de Ajacieden de naam 'joden' als geuzennaam gebruiken. In die context moet je het ook zien. Anders moet je ook alle Israelvlaggen uit de Arena weren, maar die hangen er ook elke keer weer.
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Misschien moet dat ook maar eens afgelopen zijn , tijd voor een nieuwe bijnaam :+
     
  6. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Maar zo werkt het nu eenmaal niet. Nergens niet. Jodenjacht heeft een negatieve klank, in die context wordt het dan ook gezien. Dat Ajacieden zelf ook altijd roepen dat ze joden zijn is suf, maar niet relevant. Natuurlijk, hij bedoeld het niet letterlijk, maar zo komt het wel over. Mijn opa had hem vervloekt, in welke context hij het ook had bedoeld. It doesn't matter, want ook Immers weet dat je daarmee mensen pijn kan doen.
     
  7. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Mwaah. Een speler die honderdduizenden Feyenoordsupporters uitmaakt voor kutkakkerlakken, en een speler die na 2 overwinningen op 'de joden', zoals ze zichzelf noemen, roept dat ze op jodenjacht gaan, vind ik dat die twee dezelfde straf verdienen. Maar daar kunnen de meningen heel goed over verschillen ;)
     
  8. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Alleen zullen er buiten de feyenoorders geen mensen gekwetst worden door de term kutkakkerlakken en worden er door de term jodenjacht mogelijk veel mensen gekwetst, om nog maar te zwijgen over herinneringen aan WOII die mogelijk naar boven komen bij veel mensen. En daar zit het verschil in;)
     
  9. Munnie

    Munnie Guest

  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Het gaat niet echt om onze persoonlijke mening. Het gaat er eigenlijk om dat Jodenjacht een hele andere lading heeft dan kutkakkerlakken. Het is beide natuurlijk fout, maar de lading die Jodenjacht heeft drukt gewoon veel meer op de maatschappij. Daarbij is het niet relevant dat Ajacieden zichzelf joden noemen. Het gaat om de groep die wordt geraakt door "Jodenjacht". Die groep is groter dan de supporters van Feyenoord. Veel groter, dus is de straf hoger. Ik zeg dus niet dat ik het ermee eens ben, maar ik geef alleen maar aan dat dit waarschijnlijk de reden is geweest voor de hogere straf.

    Dat heeft niets te maken met het bevooroordelen van Ajax, wij hebben er niets aan dat Immers geschorst wordt. Joden en verwijzingen naar WOII (bedoeld of onbedoeld) hebben gewoon meer effect in ons land dan het zeggen van kutkakkerlaken.
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2011
  11. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja oke, ik snap jullie punt inderdaad. Feit blijft dat ik het een buitengewoon hoge straf vind.
     
  12. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Volgens mij zijn we het daar allemaal wel over eens. Zoals ik al eerder zei, 2 wedstrijden had meer op zijn plaats geweest. De 5 die hij nu krijgt zijn gewoon overdreven.
     
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Als ik de KNVB was had ik zijn goal gewoon achteraf afgekeurd. Haha, maar goed, dat mag zeker weer niet......
     
  14. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Als je toch de KNVB bent maak er dan gelijk een reglementaire 3-0 overwinning voor Ajax van:+
     
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Helemaal mee eens. Moet je maar niet spelen met een geschorste voetballer.
     
  16. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Jodenjacht is hetzelfde als boerenjacht. Heeft totaal niks met de 2e wereld oorlog te maken....

    Echter gebeurt het nu tegen Ajax en dat doet de KNVB natuurlijk pijn.
     
  17. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Het is gewoon belachelijk dit, vijf wedstrijden schorsing voor Immers; een van dé spelers van ADO. Het enige liedje wat hij begonnen was, was: "Wij gaan op jodenjacht!", wat gewoon een normaal liedje is, en als je zelfs daarachter WOII-boodschappen gaat zoeken ben je toch wel triest hoor, KNVB zijnde. Op een gegeven moment hoorde ik de supporters in dat zaaltje: 'Hamas, hamas, joden aan het gas' zingen, dát gaat te ver en daarvoor mag je van mijn part wel gewoon 5-wedstrijden geven, maar niet voor zoiets kleins.

    Gaan Ajax supporters nou ook stadionverboden krijgen wanneer ze over joden gaan zingen? Kom toch op zeg :emo:.
     
  18. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Jezus, zwaar overdreven. Had het er gister nog over met de ado fan in mijn team. Kwamen tot de conclusie dat ze gewoon hetzelfde als Vertonghen moesten doen.
     
  19. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik zou inderdaad gaan voor 1, hoogstens 2 wedstrijden. (aangezien ik kan begrijpen dat Jodenjacht iets erger klinkt dan kutkakkerlakken.)

    5 wedstrijden is absurd hoog; de meeste doodschoppen krijgen zelfs minder.
     
  20. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Goed onderwerp voor een nieuw, fresh topic: Hierrooo!

    Met de best presterende Ajacied in de startpost :cool:.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina