1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

  1. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik vind Krul een vele malen betere keeper dan Vorm, maar Jasper of Jeroentje zouden het ook best wel kunnen zijn Van Gaal kennende.
     
  2. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Dat is redelijk de opstelling die ik ook verwacht gaizka al zie ik van Gaal Kongolo ook nog wel basis zetten en mogelijk Fer eruit voor de Guzman.
     
  3. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Blind gewoon naast De Jong en Kongolo linksback.

    Als hij De Vrij opstelt, maakt het sowieso geen donder uit trouwens. :mad:

    ------------------------------Cillessen------------------------
    Janmaat-----Veltman-------Vlaar-------BMI-----Kongolo
    ------------------------De Jong-----Blind---------------------
    ------------------------------Sneijder-----------------------
    -----------------------Robben------V. Persie---------------

    BMI ook bij gebrek aan beter.....
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2014
  4. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Kongolo ipv Blind zou inderdaad kunnen, Kongolo maakte op mij wel een goede indruk, ik heb hem echter alleen tijdens samenvattingen gezien en geen hele wedstrijden.

    Als de Guzman in de ploeg komt is dat eerder ipv Sneijder denk ik, de Guzman is meer een '10'. De Guzman is trouwens met zijn vrije trappen (net als Sneijder) ook een wapen!
     
  5. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Wat doet Body Mass Index in de basis? gtfo.
    Ik zou zoiets doen:


    ------------------------------Cilissen------------------------
    ---Janmaat-----de Vrij-------Vlaar-------Veltman-----Blind---
    ------------------------De Jong-----vd Vaart---------------------
    ------------------------------Sneijder-----------------------
    -----------------------Robben------V. Persie---------------
     
  6. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Volgens mij was het idee wat ik hoorde om een 3 mans verdediging met 2 zeer verdedigende CDM's. En de backs knallen mee naar voren Waardoor je alsnog 4 man achterin houdt.

    En een middenveld met vd Vaart én Sneijder maakt het enorm traag (zie EK 2012). Liever zo'n jonge hond als Depay op de flanken, die geeft 90 minuten lang 100%.
     
  7. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Mensen die Blind opstellen in een 5-3-2 snappen er vrij weinig van. Die gast heeft amper diepgang en totaal niet het vermogen om veel meters te maken.

    En Fer. Alsjeblieft zeg.
     
  8. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Wat zou jou favoriete opstelling zijn dan?!
     
  9. Fergie

    Fergie FR vak W1

    Berichten:
    938
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit zou ook mijn opstelling zijn. Zou zelf alleen Krul in het doel zetten en Fer omruilen voor een iets offensievere middenvelder.
     
  10. mitchdylan

    mitchdylan Active Member

    Berichten:
    1.410
    Leuk Bevonden:
    28
    over Blind ben ik het met je eens. Vandaar dat ik Van Aanholt zou opstellen ivm diepgang. Fer heb ik neer gezet omdat het een loper is. Zag zelf geen betere optie. Clasie vind ik namelijk drie keer niks. Wijnaldum is te aanvallend en vdVaart is totaal uit vorm
     
  11. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Geen. Ik ken veel spelers uit de Eredivisie niet genoeg genoeg. Zo'n Van Aanholt bijvoorbeeld, of die gasten van Feyenoord. Ik kan daar weinig zinnigs over zeggen.
     
  12. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Clasie is exact hetzelfde type als De jong, De Jong is alleen verder. Clasie zal zijn stand-in worden in de selectie. Fer als loper klinkt logisch, toch kan je ook kiezen voor Blind daar. Is wat verdedigender ja, maar dat is ook de insteek van deze opstelling. Jammer dat Van Ginkel nog niet zo ver was, die had prima box to box kunnen spelen. Verdediging wordt vermoed ik Janmaat-De Vrij-Vlaar-BMI-Kongolo... Al kan hij best kiezen voor Veltman voor 1 van die centrale gasten (ik weet niet eens of Veltman links of rechtsbenig is?) Kongolo denk ik omdat die het beste die meters kan maken, binnen de huidige selectie dan. Had ook wat kunnen zijn voor Emanuelson, die heb dan tenminste nog wat internationale ervaring.
     
  13. mitchdylan

    mitchdylan Active Member

    Berichten:
    1.410
    Leuk Bevonden:
    28
    Klinkt logisch, maar komop man. Anderen bekritiseren dat ze er geen verstand van hebben omdat ze voor bepaalde spelers kiezen, terwijl je zelf geen idee heb.

    Klinkt logisch. Had zelf ook graag emanuelson gezien
     
  14. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Zou ook niet mijn keuze zijn, ik verwacht echter wel dat het de keuze van van Gaal zal zijn. Emanuelson zou die rol perfect in kunnen vullen, jammer dat hij geen kans heeft gekregen!
     
  15. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Hij heeft wel een idee over Blind alleen niet over de andere spelers. Niks komop man aan. Ik vind ook dat je een blinde vink bent als je daley slak lb gaat zetten. Hij moet op het middenveld. Lb kan kongolo denk ik het beste nog met wat er nu bij de selectie zit. Van Aanholt is geen verdediger.
     
  16. Fergie

    Fergie FR vak W1

    Berichten:
    938
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja eerder wist die wel te vertellen dat de Vrij een jonge juffrouw is. Dus enige kennis heeft die wel.
     
  17. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Die conclusie kan een doof-stom-blinde nog trekken.

    Ik lever dan ook kritiek op de keuze voor een speler die ik wél ken (Blind). En 't is natuurlijk niet zo dat ik de rest helemaal niet ken (Van Aanholt dan toevallig wel echt helemaal niet), maar ik kan maar moeilijk beoordelen of een De Vrij een betere keuze is dan een Veltman. Ik vind Veltman persoonlijk ook maar een kutje, hoewel hij voetballend wel weer aardig is, maar of De Vrij beter is, ik heb geen flauw idee.

    Voor deze formatie zou ik een Urby logischer vinden dan Blind, bijvoorbeeld. Terwijl ik totaal geen Urbyfan ben.

    Ben bang dat eigenlijk iedere keuze uitdraait op ellende.
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2014
  18. mitchdylan

    mitchdylan Active Member

    Berichten:
    1.410
    Leuk Bevonden:
    28
    We gaan het allemaal zien. Ik ben ook bang dat het qua verdediging tekort komt
     
  19. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Verder heb je wel wedstrijden van Ajax gezien dit seizoen? Je zegt dat je weinig zinnigs kan zeggen over de Eredivisie spelers van Feyenoord en bijv. Van Aanholt, maar over die van je eigen 'cluppie' (buiten het machtige Inter natuurlijk) zeg je ook weinig zinnigs...
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2014
  20. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Het is gewoon op Robben en Van Persie na allemaal zo matig, denk dat dit wel het slechtste Nederlands 11 tal is van de afgelopen 20 jaar.

    De verdediging is nooit Nederlands sterkste punt geweest maar het is nu wel helemaal treurig.
    Maar goed, desondanks heb ik wel zin in het WK en hoop ik dat Nederland wel erg ver komt.
     

Deel Deze Pagina