1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

  1. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Beetje dramaqueen wel. Als je Ajax vergelijkt met Twente, AZ, Feyenoord, dan staat Ajax er als nog beter voor. Feyenoord kan denk ik ook gewoon top 3 halen, PSV wordt wel makkelijk kampioen ben ik bang.
     
  2. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Dramaqueen, ja. Ajax is Blind, Poulsen en De Jong kwijtgeraakt. De Jong was afgelopen seizoen de helft van de tijd er niet bij, Poulsen vond ik enorm wisselvallig (soms erg goed, soms erg slordig) en Blind heb je 18 miljoen voor gekregen, terwijl het i.m.o. echt geen speciale speler is. Hij was belangrijk als opbouwer op de CVM, zeker waar, maar onder druk vond ik het niet zoveel. In de PL zal hij nog zwaar genoeg krijgen op het middenveld qua concurrentie en qua tegenstanders, ik hoop dat hij me verrast daar. Als linksback zal hij het nergens gaan maken in de top.

    Het was voor Ajax inderdaad beter geweest om in íeder geval een nieuwe controleur te halen i.p.v. Blind. Dat is waar. Maar Poulsen en De Jong ga je niet echt missen, denk ik. Zimling is hoogstwaarschijnlijk geen topaankoop, maar wellicht kan hij de rol van Poulsen prima overnemen als ervaren middenvelder. Verder krijg je nu El Ghazi, Viergever, Zivkovic en Milik erbij en kunnen Kishna en Fischer ook weer terugkomen in vorm.

    Oftewel, zoveel anders dan vorig jaar is het niet, en vorig jaar werd je weer makkelijk kampioen. Net als dit jaar, waarschijnlijk. Niet omdat Ajax een fenomenaal CL-waardig team heeft, maar gewoon omdat het beter de zaakjes op een rijtje heeft dan de overige Nederlandse 'top'-clubs. Twente is poep en heeft met Tadic en Promes z'n beste spelers verkocht, Feyenoord is alles behalve vooruit gegaan (al is Toornstra wel leuk) en bij PSV blijft de verdediging een enorm zwaktepunt. En daarnaast: PSV is de afgelopen zes jaar al zo wisselvallig als de pest en heeft totaal geen automatismen in het voetbal. Dit jaar? Precies hetzelfde. Bovendien krijgen we ontiegelijk veel kansen tegen, maar hebben we ook gewoon geluk dat er tot dusver weinig gescoord wordt.

    Dus je zo overduidelijk in die compleet onterechte underdogrol te verwanen, vind ik wel dramaqueengedrag, ja. ;) Ajax gaat gewoon weer eerste worden of (max) tweede.
     
  3. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Makkelijk kampioen? volgens mij is het ieder jaar met hangen en wurgen, geen idee of jij daadwerkelijk wedstrijden van Ajax kijkt, maar deze zijn verre van overtuigend.
    Gezien de ranglijst worden ze ook niet makkelijk kampioen.

    Ajax heeft er inderdaad spelers bij gekregen maar Zimling, Viergever, Milik zijn allemaal niet goed genoeg.
    Spelers erbij hoeft niet automatisch gelijk een verbetering te zijn.

    Blind is zeker wel een fikse aderlating voor Ajax, gevalletje Anita in zijn laatste jaar, niet opvallend maar echt wel belangrijk, ik heb wel wat zitten vloeken op hem maar terugkijkend was het gewoon een zeer nuttige speler.

    Ajax had gewoon moeten investeren in de spelers groep, en dat hebben ze nagelaten en ja er zijn talenten bij gekomen maar hoe kunnen deze spelers groeien als de selectie matig is?
    Als je mijn posts vaker had gelezen dan had je kunnen weten dat ik Ajax vorig seizoen al matig vond en het spel ook.
    Dat gaat dus dit seizoen nog verder naar beneden, wat een aantal kampioenschappen al niet kunnen verbloemen, het was nogmaals echt niet het machtige Ajax dat kampioen werd, het was dat de rest nog slechter was.

    Overigens vind ik je laatste alinea wel grappig, want eigenlijk benoem je jezelf dan ook al een dramaqueen, heel veel mensen denken dat PSV kampioen wordt, maar jij eigent jezelf toch die underdog positie toe.

    Grappig.
    Dramaqueen.
     
  4. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Eens met Siemenn :p Sowieso vind ik dat opportunistische kortetermijndenken van al die "Ajax" supporters gruwelijk irritant. Vier keer op rij kampioen en Champion's League, paar andere prijsjes en een sloot geld in kas met een redelijke selectie steeds is gewoon top. De Champion's League ga je toch nooit meer winnen. Ajax is subtop van de subtop geworden. Net zoals de Boer al zegt willen de echt grote spelers niet meer bij Ajax spelen, al heb je het geld er voor over. Tijden veranderen en ik snap niet hoe je zo kan kankeren op Ajax als je ziet wat we de afgelopen jaren klaargespeeld hebben... Of wil je weer terug naar de tijd van grote spelers maar geen team en prijzen? Doe mij dan maar wat minder attractief voetbal maar wel constant prijzen en CL.

    @ Siemenn: PSV heeft zeker een goede selectie (beste in NL imo) maar ben het met je eens dat er weinig automatismen en lijn in het spel zit. Afgelopen paar potjes van hun gezien en het is echt mazzel dat ze 12 uit 4 hebben gehaald. Vooral tegen Vitesse zag je de kwetsbaarheid, al was het aan Vitesse te wijten dat ze er niks meer deden. Blijf die Cocu ook een lulletje rozenwater vinden met een paar onbegrijpelijke beslissingen...
     
  5. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik kijk naar Ajax omdat het altijd stond voor attractief voetbal, dit is de laatste jaren gewoon bijna niet aanwezig.
    Dan kun je inderdaad resultaat voetbal spelen, leuk die kampioenschappen maar dat doet mij niets.
    Een kampioenschap waarin je oppermachtig bent of in ieder geval een echt gevecht heb met een nummer 2 is gewoon veel mooier.
    Je hebt duidelijk laten zien dan dat je de beste bent.

    Afgelopen seizoen 5-1 pak slaag van Zwolle, weekje later kampioen? ik heb het niet gevierd.

    Overigens wat de Boer zegt neem ik met een korreltje zout, dit bij een goed bedrag de spelers heus wel willen komen.
    Dan uiteraard niet de spelers met namen maar de minder bekende.
    Komt nog eens bij dat de Boer niet eens wist van de transfer van Vermeer, dus zo veel zal de Boer ook niet met het aankoop beleid te maken hebben.
    Of denk je dat Milik daadwerkelijk door de Boer is gehaald?

    Een Bony is ook gescout, een Tadic ook evt Suarez ook dit zijn allemaal spelers die wat miljoentjes hebben gekost maar zijn in Nederland toppers geworden.
    Met enkel de viergevers, de zimlings ga je het niet redden, Ajax had even over de grens moeten scouten, ipv dichtbij huis bord op schoot scouting.

    Je kan me wat dat betreft een zeikerd vinden prima, maar als een Ajax supporter verwacht ik ietsjes meer dan een kampioenschap en nee ik verlang geen CL.
    Overigens is het nog maar de vraag hoelang wij nog in Nederland kunnen geniet van de CL, met de waardeloze resultaten van de Nederlandse club in Europa, zouden we zomaar eens plaatsing CL kwijt kunnen zijn binnen korte tijd.
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2014
  6. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik snap niet dat Nederlandse clubs ajax/feyenoord niet vooruit kunnen kijken. Feyenoord weet al tijden dat pelle (en een heel aantal andere) ging vertrekken en toch slagen ze er niet in om een nieuwe spits te halen. Ookal zijn er een aantal spelers bijgekomen waar ik zeker blij mee ben. Maar een spits had prioriteit moeten hebben.

    En bij ajax lijkt het nog een stapje erger te zijn. ze zitten op een berg geld maar toch doet Overmars er geen klap aan om het elftal te versterken in de angst om geld te verliezen. Dit terwijl Ajax ziyech en mokotjo voor 6 miljoen binnen had kunnen hebben. Dat zijn jongens voor de toekomst waar je voor dat geld iig geen buil aan valt en die het waarschijnlijk beter zouden doen dan niki zimling....

    Tevens denk ik dat te vrede er best 15 in kan schieten dit seizoen. Het probleem is alleen dat hij als aanspeelpunt teveel ballen verliest en verkeerd kaatst waardoor je ook redelijk wat tegengoals extra krijgt op de counter. Dus in het 16 meter gebied maakt hij zijn goaltjes wel maar in de rest van het veld is hij dodelijk voor zijn eigen team ookal maakt hij er 20.
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2014
    Mallakai vindt dit leuk.
  7. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik vraag me af of een speler als Zivkovich daadwerkelijk beter zal worden als hij een jaar of langer in de JL speelt. Je moet een speler gewoon beoordelen op zijn kwaliteiten en niet aan de kant schuiven omdat hij zou moeten wennen aan het spel van Ajax terwijl het spel niet om aan te zien is. Die kansen wat de spitsen van Ajax 1 krijgen in een wedstrijd zal Zivkovich ook krijgen, alleen heb ik in de spits Zivkovich veel meer vertrouwen. En nu we het toch over vertrouwen hebben. Die Zivkovich loopt totaal niet met plezier te ballen in de JL. Laatst in Sittard ook totaal geen emotie bij die jongen, ook niet toen hij scoorde.

    In Sigthorsson ziet niemand iets in en hij blijft teleurstellen. Neem dan gewoon je verlies en zet Zivkovich erin, slechter kan het toch niet en als ze zonodig eerst allemaal aan het 'Ajax-spelletje' moeten wennen kan dat ook in Ajax 1, of wouden ze Eto'o ook eerst een jaartje naar de JL sturen?
     
  8. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    En een tweetal jaar terug was Siggy toch wel een prima spits. Hij kan het wel gewoon.
    Ik hoop dat Frank 'm nog even in de etalage wilde zetten zo voor het sluiten van het tranferwindow. Over twee wedstrijden mag Zivkovic weer meedoen en hoop dat ie dan direct in het eerste instroomt. Het is toch ook onzin om 'm "ervaring" op te laten doen in de JL terwijl ie gewoon bij Groningen op het hoogste niveau heeft meegedaan.
     
  9. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo slecht. Je weet dat spelers als Blind en de Jong een keer weggaan. Dat zullen Depay en Wijnaldum ook een keer gaan doen bij PSV al is het een jaartje later.. Dan moet je dus eigenlijk iemand klaar hebben staan al die zo kan instromen. Ik ben wel benieuwd wat Zivkovic en Milic ed kunnen. Er is ook al weer een nieuwe deen voor Blind gekocht.. verder lijkt het me goed om ook naar de eigen opleiding te kijken en zoveel mogelijk proberen te laten doorstromen. Zo blijf je voordurend een combi houden van ervaren spelers en nieuwe die weer instromen.

    Vind Overmars het erg goed doen moet ik zeggen. Voor de kas van de club is het iig heel goed als je goedkope jonge spelers haalt en aan de andere kant een Blind weer verkoopt voor 18 mln. Ik denk wel dat PSV sterker is op het moment.. maar je weet nooit hoe het gaat lopen precies.
     
  10. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Het anticiperen op verkopen die je al maanden ziet aankomen is ronduit slecht. Ga op tijd op zoek naar een spits die doelpunten maakt. Het kan toch niet zo zijn dat "de kleinere clubs" in Nederland wel een fatsoenlijk scoutingsbeleid hebben die wel juweeltjes weten te kopen voor enkele tonnen?
    Anticiperen en de scouting kunnen en moeten gewoon veel beter

    Verder heb ik geen probleem met Overmars en zijn beleid. Dat lijkt eigenlijk wel prima.
     
  11. Wahlberg

    Wahlberg Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    24
    Moet je kijken hoe goed Heerenveen weet te scouten. Afgelopen paar jaar was het elke keer een schot in de roos qua spitsen en andere spelers. Ze vinden altijd wel wat. Ajax kan dit blijkbaar niet.

    Zou leuk zijn als De Boer gewoon eens jongens zoals Bazoer, Muric, Zivkovic, ... zou opstellen, elke week minstens 60 minuten. Dan ontwikkelen zich veel sneller en heb je er volgend seizoen profijt van. Het risico is er maar dan nog, als je met je basiself al verliest tegen Groningen.
     
  12. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    ik vraag me af en toe af of Feyenoord nog wel scouts heeft...
     
    Erasmus vindt dit leuk.
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Zelfde verhaal met Ajax, bizar toch.
     
  14. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Khedira geblesseerd en zal waarschijnlijk 6 tot 8 weken niet kunnen spelen. :whistle:
     
  15. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Gelukkig hebben ze nog Xabi Alo-oh nee.
     
  16. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik snap het gezeur op het beleid van Ajax eigenlijk niet zo. Ik begrijp de kritiek op het niveau van de spelers die worden aangetrokken (en de spelers die op het veld staan). Maar, we zijn het er allemaal denk ik wel over eens dat het niveau van de Eredivisie vrij beroerd is en er ook niet heel veel voor nodig is om kampioen te worden. PSV heeft nu dan wel een leuk team maar dat is ook een team dat binnen een of twee jaar wel weer uit elkaar valt doordat spelers zullen verkassen naar betere clubs in Europa. Dan worden ze maar een jaartje kampioen.

    Ik denk (en hoop ook vooral) dat Ajax bezig is met een lange-termijn plan ipv korte termijn. Er staat steeds meer geld op de bank en dat kan nog veel meer worden met verkoop van spelers als bijv. Fischer of Klaassen in de nabije toekomst. Voorlopig redden we het nog wel met jeugdspelers en relatief goedkope meer ervaren spelers die worden aangetrokken. De afgelopen vier jaar waren de teams ook niet al te jofel maar werden we wel kampioen. Misschien lukt dat dit jaar niet (gezien PSV) maar dat lijkt me niet het einde van de wereld.

    Kijk, het was heel leuk en aardig geweest als je een Eto'o had weten aan te trekken maar die maakt je ook geen winnaar van de CL of uberhaupt van de UEFA Cup. Je kunt wel elk jaar 1 of 2 heel goede spelers aantrekken die behoorlijk wat geld kosten, maar die vertrekken ook weer na een jaar.

    Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat ik hoop dat Ajax kapitaal probeert op te sparen zodat ze over een jaar of 2/3 een stuk of 6/7 bijzonder goede versterkingen weten te binnen halen - in een keer -. Zodat al die spelers in ieder geval voor 2/3 jaar bij de club spelen aangevuld met jeugdspelers. Volgens mij is dat op dit moment de enige manier om echt weer in de game te komen.

    Het voetbal verandert ook he. Over vijf of zes jaar komen clubs als Real of Barca niet meer weg met die enorme schulden en gaan de verhoudingen echt wel weer veranderen. Ik denk dat je dan bijzonder in je handjes mag knijpen dat Ajax een financieel gezonde club is.
     
  17. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Maar de transferbalans was in de periode 2009-2013 al +68m voor Ajax volgens Tussen de linies. Dit jaar hebben ze zeer zeker ook positief afgesloten. Als ze al voor een kwart terug investeren is het al een hele verbetering.
     
  18. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja, maar ik denk dus dat je nog wel wat meer monnies kunt gebruiken mochten ze daadwerkelijk bovenstaand plan hebben. Daarbij is geduld ook wel een schone zaak, de hele voetballerij is qua transfers en geld sowieso een grote zeepbel. Toch wel onvermijdelijk dat dat eens fout gaat.
     
  19. fifaforthewin

    fifaforthewin Active Member

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat gaat Ajax nooit doen. Ze focussen zich op de jeugd en gaan niet in 1 keer 6/7 bijzondere versterkingen halen. Dit aankoopbeleid schiet i.m.o. door naar te veel focussen op jeugd. Ik sta absoluut achter het beleid dat ze voeren m.b.t. de jeugd maar er moet ook gewoon kwaliteit op het veld staan. Nu ligt er op de jeugdspelers zo'n gigantische druk om te moeten presteren dat het er bij sommigen niet uitkomt. Er staat geen elftal dat kwalitatief zo sterk is dat je als talent lekker instroomt. De ervaren jongens dragen het team niet maar hebben het al moeilijk zat om zelf op de been te blijven in de eredivisie. Spelers uit de eredivisie die direct een versterking voor ons team zijn had je moeten aantrekken. Mokotjo vind ik een uitstekende VM die bij ons spel past, Ziyech en Propper zijn kwalitatief erg goed en voegen meteen iets toe aan ons team, 1 van de twee had je kunnen halen. De spits positie had ook beter ingevuld moeten worden.

    Hoezo zouden spelers die we nu aantrekken met een jaar weer vertrekken? Als die het goed doen in de eredivisie zijn ze niet meteen datzelfde jaar al weer weg hoor. Zo wel dan maak je op die spelers veel winst. Ik snap het probleem niet.

    Het beleid in grote lijnen is prima maar je moet ook investeren in directe versterkingen. We zijn 4 jaar kampioen geworden wat fantastisch is, maar het spel was niet om aan te zien en onze selectie wordt alsmaar zwakker. Dat had je simpel kunnen voorkomen door te investeren in de juiste spelers en niet te investeren in breedte aankopen die uiteindelijk weinig toevoegen( V.d Hoorn, Duarte).
     
  20. Wahlberg

    Wahlberg Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    24
    Dat stadion waar Oranje vanavond in speelt ziet er echt niet uit. Zo'n typisch Italiaans stadion met een lelijke atletiekbaan er rond en dan nog eens 30 meter extra voor andere shit.

    Filmpje:

    Ze lieten het stadion in een eerder filmpje ook al aan bod komen en toen viel het me al op. Nu hebben ze er een korte reportage over gemaakt. Zo druilerig, depressief en lelijk. Net zoals het Italiaanse voetbal.
     
    Mallakai vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina