1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Heeft alles al bewezen in Liverpool, dus wellicht zelf op zoek naar nieuw avontuur in een mooie nieuwe competitie. Dan is Spanje natuurlijk een schitterend land, goed weer, mooie competitie, bij Barca alleen de altijd geblesseerde Dembele op ‘zijn’ positie, die binnenkort ook gratis weg loopt (contract loopt af), en met Xavi en veel jonge talenten staat Barca aan de start fan een nieuwe maar wellicht hele mooie periode. Hij zou bij Barca dus net zo belangrijk kunnen zijn/worden als hij de afgelopen jaren in Liverpool is geweest.
     
  2. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Even los van de financiële kant denk ik dat ondanks alles Barcelona voor veel voetballers nog steeds een droomtransfer zou zijn
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    als salah naar barca gaat hangt @Fiasco zichzelf op
     
  4. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Is dit dan een reden dat hij er niet heen moet gaan of juist wel?
     
  5. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
  6. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Gelukkig speelt die niet zo vaak.
     
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    https://www.nu.nl/voetbal/6170748/f...dowski-na-ophef-gouden-bal-2020-te-geven.html

    Ik begrijp trouwens wel dat Messi op 1 eindigde, als ik voor het gemak even aanneem (en ik kan het mis hebben, dus verbeter me als dat zo is) dat de stemmers (170 juryleden) allemaal gevraagd wordt om bijvoorbeeld een top 5 in te leveren met in hun ogen de beste voetballers van het jaar. Als de nr. 1 in zo’n lijstje dan 5 punten krijgt, de nr. 2 krijgt 4 punten, etc, dan verwacht ik dat Messi bij heel veel stemmers sowieso top 3 staat, en bij veel gewoon op 1 of 2.

    Lewandowski is wat dat betreft toch een iets mindere naam, dus als je mensen gaat vragen wie ze een betere voetballer vinden, MBappe, of Haaland, of Lewy, in dat seizoen, dan zal dat wellicht redelijk verdeeld zijn. De een zal MBappe maybe net iets hoger zetten, de ander Lewy, weer een ander zet Donnarumma in zijn/haar top 3.

    Maar Messi zal dan net wat vaker in de top 3 staan dan een Lewy. Alsnog heel close qua uitslag natuurlijk. Geweldige seizoenen gedraaid.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Messi is gewoon niet de beste voetballer van 2020, dat is een beetje het ding.
    Mbappe is 9e en Haaland staat er niet eens is, dus dat heeft er weinig mee te maken lijkt me.
     
  9. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Als dit de manier is waarop er gestemd wordt (en nogmaals, verbeter me als de stemming anders is), en Messi staat bij vrijwel iedereen top 3, en Lewa iets minder vaak, dan geloof ik de uitslag verder wel.

    Kun je daarbij nog andere factoren meewegen, zoals sterkte van het team, sterkte van de competitie, internationaal succes, etc, en dan ligt het gewoon erg dicht bij elkaar, en het valt nu, volgens 170 jury-leden, net aan in het voordeel van Messi uit.

    Ik denk dat bij velen ook het beeld van Messi van vorig najaar (2020) is blijven hangen, bij Barca, toen het natuurlijk een ramp was bij dat team en Messi er na het vertrek van Suarez eigenlijk ook geen zin meer in had, en velen al begonnen waren met het afschrijven van Messi, maar na die 2-3 maanden herpakte hij zich weer en was het bijna weer de oude Messi. Qua kalenderjaar 2021 gewoon prima gespeeld bij Barca en Argentinie, en nu bij PSG valt het nog tegen, maar dat kun je voor vrijwel dat hele elftal zeggen, terwijl ze veruit de beste selectie hebben in een verder redelijk matige competitie. Afgelopen weekend speelde Messi trouwens ook gewoon matig/slecht, en op de een of andere manier toch een paar flashes of brilliance en dan heeft hij weer 2 prima assists. Dus zelfs wanneer Messi een off-day heeft is hij vaak nog steeds (veel) beter dan de rest.

    Dat Messi dit jaar wint vind ik veel minder vreemd dan toen Modric hem won een paar jaar geleden.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Maar hoezo? Vind jij Messi de beste dan? Want daar draait het toch om :p Kun je wel allerlei wazige analyses doen maar dan kan die hele gouwe bal in de prullenbak.

    Zelfs Messi vind dat. En de organisatie ook want die zitten te kijken om het opnieuw te doen.
     
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Copa del rey gewonnen
    Copa america gewonnen
    Laliga topscorer
    Copa america topscorer
    Copa america top assister
    Copa america player of the tournement
    Most goals single club

    MESSI BALLON D'OR 2020&2021 CONFIRMED
     
  12. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik vind het sowieso heel moeilijk om spelers op verschillende positie in verschillende elftallen in verschillende competities 1-op-1 te vergelijken en dan met 100% zekerheid te beweren dat de 1 veel beter is dan de ander, wanneer ze beide top zijn.

    Kijk, een Werner vergelijken met een Haaland of Lewa, dat is no contest. Dan zullen 10 van de 10 mensen het erover eens zijn dat Werner veel slechter is.

    Maar Lewa vs Messi. Tja, beide geweldig. Andere type spelers, andere positie, andere situatie, andere competitie, etc.

    Je ziet de discussie nu met Haller in de Champion’s League. Qua statistieken en in die wedstrijden gewoon ongekend goed, maar tegelijkertijd zien we hem ook wekelijks spelen en zijn we het er bijna allemaal over eens dat hij ook zijn beperkingen heeft en geen absolute wereldspits is voor de echte top. Hoe bepalen we dat?

    We kunnen stellen dat Lewa al (minstens) 2 seizoen geweldig is en alles doet wat je zou willen van een speler op die positie, en we kunnen stellen dat Messi de laatste jaren iets minder uitmuntend en consistent is dan hij was in zijn gloriejaren. Maar goed, dan moet je ook erkennen dat Messi het nu allemaal grotendeels alleen moest doen, terwijl Lewa in een perfecte machine het eindstation is.

    Wat mij betreft ligt het gewoon heel dicht bij elkaar. Als Lewa had gewonnen was het ook meer dan verdiend en prima geweest. Ik probeerde alleen aan te geven dat door de manier van stemmen, wat volgens mij een vrij eerlijke manier van stemmen is voor dit soort verkiezingen, het niet heel vreemd is dat een Messi dan alsnog de meeste punten weet te pakken.
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    [​IMG]
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809


    RIP CHELSEA
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  17. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    UNITED UNITED UNITED










     
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Gekke gast
    Tyfus Liverpool gelijk
     
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    BIG DICK ORIGI
     
  20. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    [​IMG]
     
    RemcoM, Reckuuza en Fiasco vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina