1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 61]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 7 mei 2012.

  1. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Heel voorbarig inderdaad tegen een zeer matig elftal. Wel een leuke/goede wedstrijd van PSV overigens. Dan spelen ze straks in ieder geval Europa League. CL lijkt mij voor PSV helaas onhaalbaar.
     
  2. fifaforthewin

    fifaforthewin Active Member

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil is dat wij eindeloos rondtikken zonder iets te bereiken. En alles via de vleugels. We stellen Siem de jong op en vinden het 1 van onze belangrijkste middenvelders. De jong is goed voor in de spits maar komt als middenvelder zwaar te kort. Daardoor kunnen we niet combineren door het centrum en moet alles van een individuele actie van Fischer, Eriksen of Bojan komen.

    We zullen echt wel meedoen om de titel maar als we zo blijven spelen worden het weer heel veel saaie wedstrijden eindeloos rondtikken zonder enig gevaar. Natuurlijk moet het nog blijken of PSV dit kan vasthouden maar hoe zij spelen ziet er erg fris uit en vol met creativiteit en lef. Zo zouden wij moeten spelen.
     
  3. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het helemaal met je eens, zolang het middenveld maar op één positie adequaat is ingevuld en men positioneel te diep blijft staan, zullen we blijven 'schijndomineren' en dus niet in staat zijn echte kansen te creëren. Ook tegen compacte ploegen kan en moet dat beter.

    Maar het ging me even om de vergelijking met deze wedstrijd, die loopt mank in mijn optiek. Ik heb mijn vraagtekens bij de PSV-middenvelders als het gaat om opbouwen in de kleine ruimtes. Wijnaldum is ook meer een loper en Schaars komt natuurlijk tekort (zou gewoon die Hiljemark opstellen).
     
  4. fifaforthewin

    fifaforthewin Active Member

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Ging mij er meer om dat PSV meer des Ajax speelt dan Ajax zelf. En ik denk dat PSV er met al die verkopen zelf op vooruit gaat. Vooral voetballend gezien. Moet inderdaad nog blijken als ze onder druk worden gezet.

    In iedergeval is PSV weer leuk om naar te kijken. Kende die Bakkali al een wel uit de jeugd, dat kan echt een grote worden.
     
  5. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Ajax combineert nooit door het centrum? Ze bereiken niets met het spel dat ze spelen? Je zou toch even wat beter moeten kijken voortaan. ;)
     
  6. fifaforthewin

    fifaforthewin Active Member

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Mischien moet jij wat beter kijken voortaan. Ze spelen echt niet vaak door het centrum hoor. gaat voornamelijk via de backs, die dan vaak weer terug moeten naar de CV's. Of ze spelen de Recht/links buiten in die dan weer terug moet naar de Back. Het is allemaal zo voorspelbaar en als een tegenstander volledig inzakt kom je er zo haast nooit door. Dan moet alles via een individuele actie komen.

    Als ze via het centrum spelen gaat het bijna altijd fout als ze Sightorson aanspelen, zijn aannames zijn echt matig. Daarom zou ik Siem of Hoesen liever in de spits zien en dan Serero/ Andersen op het middenveld erbij. Veel en veel meer voetbal. Helaas gaat Frank dit nooit doen.
     
  7. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Het seizoen is nog niet begonnen en het opportunisme dan wel negativisme vieren weer hoogtij. We zien volgend jaar mei wel weer wie er met die schaal staat. De afgelopen drie jaar was dat gelukkig Ajax. ;)
    That being said: ieder seizoen is weer anders en dit is het eerste seizoen dat de selectie van Ajax redelijk intact lijkt te blijven. Dat verhoogt de verwachtingen wel enigszins.
     
  8. Wahlberg

    Wahlberg Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    24
    Ook al wint Ajax elk jaar, van mij mag het wel wat frivoler.

    Dat seizoen met Jol en Suarez toen ze meer dan 100 doelpunten hadden gemaakt (maar net geen kampioen werden) vond ik qua spel leuker. Was niet het typische Ajax voetbal maar het liep wel.
     
  9. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat naar voren pompen op Suarez en hopen dat de bal goed viel? En je hebt ook nog als club een bepaalde identiteit (gelukkig). Ik vind het nog wat te vroeg om gebaseerd op 2 wedstrijden te concluderen wie wel ''leuk'' speelt en wie niet.
     
  10. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat maakt dat nou helemaal uit als je geen teletekstsupporter bent? Als je vrijwel elke week 90 minuten kutvoetbal ziet wordt dat voor mij niet goedgemaakt door 1 dag een feestje hoor.

    Door de opstelling en uitgesproken instelling van dit elftal ben ik al jaloers. Hopelijk raakt Frank geïnspireerd om zijn lef terug te vinden.
     
  11. Seh

    Seh Guest

    8)

    Hier snap ik dus echt niks van. :+ 3 keer op rij kampioen geworden, PSV speelt 1 wedstrijd goed tegen een club met een begroting van nog geen 10 miljoen (?).
     
  12. Wahlberg

    Wahlberg Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    24
    Loopt toch iets goed als je gemiddeld 3-4 keer per wedstrijd scoort. Al moet ik wel eerlijk toegeven dat ik het me allemaal niet meer zo goed herinner ook al heb ik merendeel van de wedstrijden gekeken.

    Ik wil gewoon iemand bij Ajax die wat lef toont zoals je bij PSV ook zag vandaag. De enige bij Ajax die wat durf/lef toont is Serero.
     
  13. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Overdrijf niet zo.
     
  14. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Leek Schaars zo matig op TV dan? Hij liep zichzelf continu vrij, verlegde het spel netjes en durfde ook ballen te vragen met een man in de rug. Ik vond hem érg goed spelen itt zijn wedstrijd tegen Fener.

    Bakkali, Schaars, Rekik en Bruma waren echt om te genieten. Ongelofelijk hoe goed dat centrale duo is. Bruma was deze wedstrijd nog indrukwekkender dan Rekik deze pot. Durfde veel mee op te stomen met z'n grote passen en vloog echt ieder duel in, zowel door de lucht als over de grond. Rekik was ook top. En tja, Bakkali is gewoon genieten. Ontzettend leuk spelertje met enorm veel techniek, maar wel nog te weinig rust en inzicht, maar dat moet wel goed komen. Ik hoop dat hij meteen bijtekent als hij 18 wordt.

    Depay, Matavz, Maher en Willems waren trouwens wel erg matig zeg. Nondeju. =(
    Aanvallend mogen ze ook wel meer scoren inderdaad, had minimaal 4-0 moeten worden.
     
  15. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Tegen Zulte bleven ze achterin goed op de been. Zullen zien of dit centrale duo ook geschikt is tegen echte spitsen.
     
  16. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Met Fener hadden ze ook weinig moeite.
     
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Maar siemen, hoe kijk jij nu eigenlijk aan tegen dit nieuwe PSV :)?
     
  18. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Vond Schaars erg slordig in z'n passing. Stond wel veel vrij idd, maar verloor de bal ook vaak. En die Brenet speelde op een paar goede momenten, zoals de assist bij de 2-0, ook slecht. Waardeloze voorzetten, veel balverlies en verdedigde ook erg matig.
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Er stond ook vrijwel geen druk op Schaars. Dat hij aardig kan passen wisten we wel, maar ik moet het nog maar eens zien tegen een tegenstander die wel druk op hem zet

    Maar ik moet zeggen, het ziet er leuk uit zo voor PSV.

    Tuurlijk gaan ze nog wel eens lelijk onderuit met zo'n nieuw team maar het spreekt me nu al meer aan dan het team van Advocaat

    Word een leuke competitie zo met Ajax, Feyenoord en PSV
     
  20. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Ga je mij nu een teletekstsupporter noemen? _0/_0/

    Als jij de afgelopen twee jaar trouwens vrijwel iedere week kutvoetbal hebt gezien, heb je een enorme plank voor je kop. :emo:

    Ras-opportunist. :)

    Edit: PSV speelde gewoon 4-3-3 met de punt naar achteren. Zo speelt Ajax al drie seizoenen onder Frank..... :lol:
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2013

Deel Deze Pagina