1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn 3D Panasonic springt automatisch in de spel modus.
    Alleen voor 3D games schakel ik over naar Dynamisch omdat het beeld anders door de 3D bril te donker is.
     
  2. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit heb ik ook met mn monitor maar hoe moet je je instellingen zo goed mogelijk krijgen?
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is waar ook.
    Ik kan bij mijn LG monitor via DVI (Digitaal) heel weinig instellingen veranderen , enige aanpassingen zijn kleur , contrast en gamma.
    De vorige instellingen zijn via Digitaal niet eens beschikbaar.
     
  4. Urtica

    Urtica Levensgenieter

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een aantal jaar terug mede op aanraden van dit forum de Panasonic TH42PX80 gekocht. Nog steeds een prima TV, ik kijk HD met een Samsung H380R decoder aangesloten met HDMI kabel. Maar omdat ik met niet HD-uitzendingen vaak links bovenin het beeld van die witte lijntjes zie, zat ik vandaag wat met de instellingen te spelen. Als ik de beeldscan aanzet zijn deze weg (logisch), als ik de aspect ratio op "juist" zet ook.

    Maar toen viel me nog iets veel belangrijkers op: Met wél 16: 9 HD uitzendingen, beeldscan uit en aspect op auto of 16: 9, is er een paar mm aan de linkerkant van het beeld zwart en zie ik vaak onder en boven aan de rand van het beeld flikkerende lijnen.

    Als ik de aspect ratio op juist zet is dit allemaal weg, maar het beeld lijkt dan wat naar boven en beneden uitgerekt. Als ik m'n tv kastje bovendien uit en weer aan zet dan staat aspect nog wel op juist, maar is links weer een paar mm zwart beeld en zijn boven en onder de lijnen weer te zien. Als ik dan dan op OK druk bij aspect op juist is het wel weer goed, behalve dus het uitgerekte beeld zoals hier boven beschreven.

    Ik dacht altijd dat je met HD overscan uit moest zetten en aspect op 16: 9, maar hiermee heb ik dus geen top beeld. Wat doe ik verkeerd? Of zou dit een defect in m'n tv of decoder kunnen zijn? M'n Xbox en Mac (beide ook met HDMI aangesloten) geven wel volledig beeld zonder problemen met aspect op 16: 9 en overscan uit. Ik heb al via Google en op dit forum gezocht maar ik kom er niet echt uit, ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2012
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De witte lijntjes heb ik helaas ook boven in beeld bij Ziggo :mad:
    Heb het probleem zowel bij de oude H360R , Cisco 8455 en bij de CI+ in mijn Panasonic.

    De bewerking van het tv beeld door Ziggo is helaas heel slecht.
    Heb helaas ook regelmatig dat ik geen 16/9 beeld heb maar een 4/3.

    Er zijn helaas maar 2 oplossingen.
    1. Ziggo moet het tv-signaal goed doorgeven.
    2. Verschuif het beeld heel iets naar boven.
     
  6. Urtica

    Urtica Levensgenieter

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm het ligt aan Ziggo dus:mad:

    Ik erger me er vooral aan dat ik links een paar mm geen beeld heb. Het zou idd mooi zijn als ik het beeld zou kunnen verschuiven, maar dit is standaard niet mogelijk met mn tv. Het kan misschien wel in het service menu voor monteurs, maar daar durf ik niet zomaar wat aan te kloten zonder te weten wat ik doe:9
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    hmmm ik heb daar geen last van denk ik???
    Ik ga morgenavond meteen ff checken.


    (heb ook de samsung 360 icm panasonic px 80. Beeldscan moet inderdaad UIT en 16-9 is ook goed. JUIST is voor niet breedbeeld uitzendingen).
     
  8. Urtica

    Urtica Levensgenieter

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het inmiddels al opgelost, had een beschrijving van het servicemenu gevonden. Ik heb d.m.v. H-amp en V-amp het beeld een beetje uitgerekt en met H-pos het beeld iets naar links verplaatst. Ik mis nu een paar mm beeld van hoe het uitgezonden wordt, maar heb in ieder geval geen last meer van witte streepjes, geen beeld links en flikkeringen onder of bovenin :D

    Als jij of iemand anders deze instellingen ook wil veranderen:
    - Druk op de V- knop op de voorkant van je tv, en terwijl je deze ingedrukt houdt 3x op de 0 van de afstandsbediening drukken. Nu ben je in het servicemenu.
    - Druk dan op de rode knop op je afstandbediening tot je bij H- en V- pos/amp optie komt (met de groene knop kun je evt 1 terug).
    - Met de gele en blauwe knop pas je de waardes aan.
    - Druk na elke aanpassing op OK om het op te slaan.

    Pas wel op met de andere functies, ik heb geen idee wat je daarmee kunt doen!
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2012
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb de problemen niet bij alle zenders.
    Kanaal 122 SyFy.
    [​IMG]
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ha! Dat heb ik jaren geleden gepost :cool:
    Heb zelfs de overscan destijds uit mn pv50 voor n deel uitgehaald via dat menu

    nog handiger: via dit menu kan je zorgen dat je panasonic opstart in de source waarop jij dat wilt, zoals HDMI 1 waar je ziggo decoder op zit!
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2012
  11. Urtica

    Urtica Levensgenieter

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat had ik ooit al eens gedaan, waarschijnlijk via je post hier dan haha. Iig bedankt!
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn GT20 start eerst de CI+ (smartcard wordt geactiveerd) en na een paar seconden wordt automatisch overgeschakeld naar de HDMI 1/2/3/4 die op dat moment actief.
    Laat ik de tv meteen schakelen naar het HDMI kanaal dan heb ik later het probleem dat mijn smartcard niet herkend wordt en de tv opnieuw moet opstarten.

    Mijn Panasonic 3D Blu-ray speler start op de Onkyo op en zorgt ervoor dat deze meteen op het goede kanaal staat.
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Klopt het dat bij Panasonic tv's de helderheid zicht aanpast aan wat er op het scherm te zien is. Net een film gekeken en elke keer was het net even iets anders, in donkere scenes was de tv qua helderheid een stuk donkerder, en met veel licht wat sfeervoller. Viel vooral te zien aan de ondertiteling dat er wel degelijk verschil was. Eco mode staat uit. Valt dit uit te doen of aan te passen, opzich wel tof, alleen was het daardoor bij sommige donkere scenes echt behoorlijk donker.
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Welke beeldmodus gebruik je ??
    In de modus Cinema staat volgens mij de <Auto Dimming> standaard aan.

    IK gebruik op mijn 3D Plasma voor Blu-ray's altijd de THX modus.
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Bij mij past de pana de helderheid aan het omgevingslicht alleen in stand ECO
    ECO is wel heel handig als je gaat kijken in een kamer met zonlicht.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2012
  16. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was vandaag in de Media Markt en LG had daar een totale stand gehuurd waar ze een of andere 70" 3D tv hadden staan en omdat LG gebruikt maakt van passief hoefde je alleen zo'n bioscoop brilletje op te doen en zonder usb rompslomt etc en dat was pas 3D!

    Omdat ik dus de 'kleine' broer heb die ook gebruikt maakt van het concept Cinema 3d hoop ik dat ik dat ook zo kan bekijken alleen weet ik dat niet zeker aangezien dat apparaat maar liefst €7000 kostte. Natuurlijk zijn dat de in hoog detail opgenomen filmpjes maar het idee was naar mijn idee beter dan het actieve 3d. Als ik dan weleens keek moest je echt heel goed kijken wilde je iets zien. Het kwam bijna overeen met de Efteling.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn voorkeur gaat uit naar actieve 3D brillen.
    De accu in de 3D brillen die ik thuis heb gaan maar liefst 30 uur mee.

    Bril is nu achter de usb van mijn computer want vanavond ga ik The Advengers kijken in 3D :9
     
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Normaal, kleurtemp ook normaal, levendige kleuren en Eco mode staan uit. Energiebesparing functie staat ook uit. Beetje raar, THX modus heb ik overigens niet.
     
  19. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    De enige ervaring die ik heb met actief is in de winkel die of nooit werken of gewoon niet goed is. Ik ben zelfs zo enthousiast dat ik morgen waarschijnlijk weer langs ga gewoon omdat het kan, kan dat ding echt nergens terugvinden8)
     
  20. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Het grootste probleem en verschil qua 3D tv's is gewoon de brillen denk ik. Het probleem qua actief is vaak dat de winkels vaak TL lampen gebruiken die niet al te goed de kwaliteit van actief weergeven.

    Persoonlijk was ik ook van het actieve kamp tot wij op mijn werk overgingen naar passief en eerlijk is eerlijk, ik heb hier thuis een LG47LW650S staan die het uitstekend doet en ik heb altijd genoeg brillen in huis waarbij ook de Polaroid 3D brillen het uitstekend doen. Qua gaming en bij 3D Films helemaal fantastisch is. LG heeft het met passief erg goed voor elkaar, helemaal omdat zoveel andere merken hun technologie gebruiken. Het verschil van resolutie tussen 1080P en 1080i (540P per oog) merk je niet echt als je niet met je neus op het scherm zit.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2012

Deel Deze Pagina