1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dacht dat bij winkels zoals S&F beter personeel werkte als bij de MM.
    Was vanmiddag opzoek naar een 3D Blu-ray speler met 2 HDMI-poorten , 1 voor video +3D en 1 voor Audio.

    *Helaas werkt de oplossing van Onslaught niet.
    De Panasonic wil het audio-uit (HDMI poort 2) alleen versturen als de reciever/versterker werkt volgens HDMI 1.4

    Volgens de verkoper was een 2e HDMI helemaal niet nodig want ik kon mijn huidige BD-speler wel aansluiten via de optische ingang.
    Kon die man niet aan zijn verstand brengen dat DD TrueHD en DTS-HD niet werkt via toslink.
     
  2. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je toch wel naar een andere Blu-ray speler gaat kijken dan is de BDT-310 de beste Blu-ray speler die je kan nemen met 2 HDMI aansluitingen.
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Daar gaat mijn voorkeur ook naar uit.

    Was begin deze week bij de MM voor een draaibare (180°) HDMI-kabel en de goedkoopste die ze daar hadden van een Belkin ( ± €55 ).
    Gisteren heb ik er één gekocht bij de plaatselijke onderdelenhuis voor maar € 14,95 ( 2m + 1.4 ).

    Helaas is mijn bestelling bij DealExtreme nog steeds niet verzonden (Waiting for Supplier ).
     
  4. remy3

    remy3 Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Zag in deze tread dat Melbuuln oa een Panasonic P42G20 had gekocht

    Ik vroeg me af of je nog steeds tevreden bent met je plasma
    Gaat mij voornamelijk om dat ik zo mooi mogelijke game ervaring heb

    Ik wil tot ongeveer 700 euro besteden en hoop dat mensen me hier kunnen adviseren

    Zat ook naar die nieuwe neo plasma te kijken de G30 ...wat is daar dan het verschil in??
    Die is namelijk een paar hundo duurder ??

    Kan iemand me nog andere tv's adviseren ?? Of zalik voor diezelfde als melbuuln gaan
    Ik wil graag een 42 inch niet groter
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De G en V uitvoeringen hebben alleen 2D weergaven.
    De GT en VT uitvoeringen kunnen zowel 2D als 3D weergeven.

    Ik heb voor de 42GT20 maar € 749 betaald.
    Voor de VT20 vroeg de MM iets meer dan €800 (demo) terwijl de nieuwe VT30 bij Plasma-Discounters € 1499 moest kosten.
     
  6. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Dikke kans dat die VT20 voor €800,- ook nog eens een demo model is, dat van 10:00 tot 22:00 aan staat.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is een 3D demo opstelling.
    Tv staat vooraan in de winkel bij de 3D videocamera's.

    Wilde van de verkoper weten of de 42GT20 nieuw in doos zat en geen terug gebrachte artikel was.
    Dat weet is helaas maar nooit bij de MM.
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Meestal kan je in het service menu van de TV zien hoeveel branduren die heeft gehad, mocht je overwegen om een demo model te kopen (wat ik persoonlijk nooit zou doen), moet je dat zeker even checken!
     
  9. remy3

    remy3 Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook de TX g20 van pana gekocht die krijg ik morgen binnen
    Is het nog nodig om een break in dvd af te spelen voor 200 uur ??
    Of is dit niet meer nodig ? Waar moet ik nog meer op letten bij deze plasma
    Had al wat tips van Melbuuln maar wil graag zo goed mogelijk van start gaan
    Is het meteen beginnen games op full hd in game mode een goed idee ??
    Of kan ik beter nog even op mn oude LCD doorspelen en ff 200 uur een break in draaien ?

    alle info is welkom

    p.s waar kan ik zien of het een demo model is ...ik vermoed dat de mijne dat misschien ook is (goedkoop en online besteld...laatste 2 exemplaren)
    Ze zeiden van niet maar ik wil dat als dat kan natuurlijk checken


    Hier heb ik al een antwoord op mn laatste vraag gevonden zal hem even posten voor anderen

    Urencheck G20 (waarschijnlijk ook andere series)
    1.Hou de -/V toets op de zijkant van je TV ingedrukt en druk 3x op de toets 0 (nul) op je afstandsbediening. Het Service Menu zal nu verschijnen.
    2.Met de knoppen 1 en 2 scroll je tussen de verschillende menu-items. Met de OK knop ga je in een menu. Bedoeling is om in het SRV-Tool menu te gaan. Dit gaat het snelst door 1x op 2 en dan op OK te drukken.
    3.Nu zie je een tabel met 2 kolommen. Met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening kan je de cursor in een cel zetten. Zet de cursor in de cel rechts van de cel die als waarde PTCT:00.00.00.00 heeft.
    4.Hou nu de mute knop zo'n 3 seconden ingedrukt. Nu zul je het aantal uren en het aantal minuten zien staan die de TV er al op heeft zitten alsook het aantal keren dat je de TV aan/uit hebt gezet. Om dit menu te verlaten moet je de Exit knop op de afstandsbediening zo'n 3 seconden ingedrukt houden. Je TV zal dan vanzelf uitgaan en terug aangaan


    Op de site waar dit stond zeiden ze ook dat je het best eerst 200 uur een break in kunt doen en je contrast laag te zetten maar dan kun je toch niet op je 360 spelen ???
    Dat zijn allemaal felle kleuren met hoog contrast...mijn contrast van mn 360 via hdmi heeft hij op 89 gezet bij de lcd die ik nu heb geloof ik ...automatisch toen ik de xbox installeerde

    Of ben ik nu uit mn nek aan het lullen ??

    Hulp zou fijn zijn
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2011
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb de contrat zo laag mogelijk gezet om nog normaal naar een Blu-ray te kunnen kijken.
    Contrast staat nu op 22 en het beeld is nog mooier dan van mijn Bravia LCD op ± 70

    Aan de doos zie je zo of deze los is geweest.
    Alle accessoires zoals AB , batterijen , ferrietkernen en manual zitten in een goed afgesloten zak.
    Tevens zitten daar ook de schroefjes is voor de montage op de voetplaat.

    Ik heb meteen mijn PS3 op de Panasonic aangesloten want ik wilde Killzone 3 in 3D gamen :9

    Vraagje.
    Is het normaal dat je de knop van de AB ingedrukt moet houden want anders gaat de Pana niet aan ?
    Bij mijn Samsung en Sony is 1 drukje op de knop voldoende om deze aan te zetten.

    1 ding weet ik nu 101% zeker , ik had veel eerder een Plasma moeten kopen :)
     
  11. remy3

    remy3 Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar nogmaals ....is het verstandig om meteen te gamen zodra je je plasma binnen krijgt ??

    En is het normaal dat mijn huidige xbox mn tv op contrast 85 heeft gezet ....ik zei eerder 89 maar heb het even nagekeken het is contrast 85

    Heb trouwens pas sinds zaterdag deze xbox gloednieuw en vind alles maar lelijk op mn sony 94 cm LCD Full hd...

    Ik had vroeger een panasonic 3 jaar terug van 107 en toen zagen de spellen en 100 x zo mooi uit.Ben toen gewoon gelijk gaan spelen heb nergens op gelet op contrast of wat dan ook.Toen ik kleiner ging wonen heb ik deze gekocht maar wat een verschil zeg....dag en nacht...jeeees

    Echter voor de laatste keer want niemand schijnt antwoord te kunnnen/willen geven

    1 is het verstandig meteen te gamen op je plasma ivm felle kleuren en hoog contrast en vast beelden ?
    2 moet je 200 uur break in periode toepassen met bijv een break in dvd ??
    3 is het normaal dat je 360 je tv op 85 contrast zet ??? is dit normaal ?? (dit is namelijk bij mn huidige lcd zo)
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2011
  12. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat klopt idd. De tv heeft een iets langer signaal nodig om aan te springen vanuit standby.

    Goede conclusie trouwens onderaan _O_

    @ Remy

    met een plasma kan je gerust gamen in het begin. Het contrast kan je het beste iets lager zetten in het begin. Dat vermindert het image-retention gebeuren.

    Daarnaast is het aan te raden films met zwarte balken en normale tv op ZOOM te bekijken. Zodat er geen balken of zender logo's te zien zijn.

    Met games moet je een beetje rustig aan doen met HUD's in beeld etc. Maar bij veel games kan je deze ook uitschakelen meen ik. Je kan best een half uurtje gamen, maar een sessie van 4 uur is niet aan te raden. Het beeld zal niet inbranden, maar de image retention blijft redelijk lang zichtbaar bij een volledig egaal scherm.
     
  13. remy3

    remy3 Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt Loonens hier heb ik wat aan :thumbs:

    Als het goed is kwam hij vandaag maar het is a 17.00 uur geweest
    Track@trace staat chauffeur onderweg dus misschien komt ie nog vandaag *)
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn vorige 40" Bravia had ik ook online besteld en de chauffeur (DHL) stond al om 8:00 uur voor de deur.
    Hij wilde als eerste die onhandige grote doos uit zijn auto hebben 8)
     
  15. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    De Panasonic 2010 modellen zijn zeer gemakkelijk in te branden ondanks inspelen met color slides en white wash. Ik zit persoonlijk al aan mijn tweede TX-P50VT20(EA) nadat mijn eerste TX-P50VT20(E) heel gemakkelijk was ingebrand. Gelukkig zijn de 2009 en 2011 modellen een stuk minder gemakkelijk in te branden.

    Wees dus voorzichtig en gebruik altijd nadat je heb gespeeld de white wash functie of kijk naar TV met zo min mogelijk logo's (statische beelden).
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    JAAAAAAAA, hij heeft een plasma gekocht! :thumbs:

    Foto's graag!

    Contrast heb ik bij de pioneer niet laag gehad en bij mn px80 pana ook niet.
    Aanzetten duurt ff, maar ik druk gewoon de knop op de tv uit. Als ik m dan aanzet, gaat die vanzelf aan.

    In het hotelmenu kan je instellen dat de tv opstart op hdmi input.

    Wat een beeld hè? En het wordt echt nog mooier :9


    Films kijken op zoom heb ik never gedaan en ik ben gelijk gaan gamen. Wel ff kijken of de hud wel weg trekt tijdens inspeelperiode, maar bij mn laatste 2 plasma's echt niks hoeven doen hoor.
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2011
  17. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik wil graag mijn no-name HDMI kabels gaan vervangen door andere exemplaren.
    Moet ik, met het oog op 3D in de toekomst, nog ergens speciaal op letten, of kan ik gewoon 1.3 HDMI kabels kopen?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    3D werkt hier zonder problemen met een z-merk HDMI-kabel van minder dan €10.
    Moet de PS3 wel rechtstreeks aansluiten op de Panasonic omdat mijn Onkyo 606 het 3D signaal niet doorgeeft naar de tv :mad:
     
  19. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Maar 3D signaal + DTS HD zou geen probleem moeten zijn dus?
    (Niet dat ik een 3D TV heb, of een 3D ready receiver, maar toch.)
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kan dat helaas niet controleren omdat mijn Onkyo 606 geen 3D ondersteund.
    Als ik 3D activeer op de PS3 en ik druk de HDMI-kabel achterin de Onkyo dan start de PS3 heel traag op.

    Ik heb de PS3 nu rechtstreeks aangesloten op de Panasonic en tussen PS3 en Onkyo ligt helaas een optische-kabel.

    Vrijdag bij de plaatselijke onderdelenhuis een draaibare HDMI-kabel (1.4 en 2m) gekocht voor maar € 14,95
    Ik wil van het weekend de overige 2 HDMI-kabels achterin de Panasonic ook vervangen door draaibare.
    De Panasonic hangt aan de muur en de overige 2 HDMI-kabels liggen klem tussen muur en tv.


    Nooit gedacht ik ik ooit een Plasma zou kopen.
    Als ik de Panasonic aanzet dan start die als eerst DVB-C ( CI+ Ziggo ) op.
    Snap alleen niet waarom Ziggo alle digitale kanalen het zelfde uitzend.
    De ene zender heeft een volledige plaatje en bij de andere kan ik balken onder/boven of links/rechts van het scherm.

    Vorige week naar StarTrek (2009) gekeken en het heelal was nu echt pikzwart.
     

Deel Deze Pagina