1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat probleem heb ik ook mijn oude Samsung LCD.
    Repareren kon wel €400 gaan kosten omdat 1 complete printplaat vervangen moest worden.
    Tv staat nu op zolder , heb hier de Xbox360 + Kinect aangesloten.

    Voor € 749 heb ik me een 42" Panasonic 3D Plasma gekocht.
     
  2. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm dan ga ik ook maar op zoek naar een nieuwe tv denk ik. Films kijken is gewoon niet leuk meer zo.

    Ik lees nu trouwens op internet meer mensen die vergelijkbare klachten hebben bij LCD-tv's (niet het merk-type dat ik heb, maar in het algemeen) Wat me opvalt is dat de meeste berichten daarvan uit 2008/2009 dateren, hopelijk betekent dat dat dit probleem nu grotendeels is opgelost in nieuwe tv's?:D One can hope...
     
  3. DirkS

    DirkS Guest

    Hallo

    Ik heb zelf een Philips Ambilight TV en deze werkt bij mij perfect.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn Panasonic maakt laatst wel een irritant bromtoom :mad:
    Oorzaak gelukkig snel gevonden , ik had de schroeven achterop de tv voor de muurbeugel iets te straks gedraaid.

    Bij de Sony FullHD in de woonkamer horen we alleen een bromtoon bij Disney XD en Veronica.
    Daar wordt het probleem helaas veroorzaakt door Ziggo.
     
  5. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu de LG 42LM3450 gekocht en ben er erg tevreden over tot nu toe. Enige echte nadeel dat ik tot nu toe ondervonden heb is dat de houder/stand niet de meest stevige lijkt te zijn en als je het scherm om wat voor reden zacht heen en weer beweegt blijft de tv nog een kort tijdje op en neer gaan. Had de schroeven wel goed aangedraaid volgens mij dus denk niet dat het daar aan ligt.

    Maar goed, groter scherm (van 32" naar 42") is natuurlijk leuk en zeker voor splitscreen. 3D-functie is ook een leuk extraatje maar denk niet dat ik er veel gebruik van zal maken. Geen last van input lag als ik HDMI-ingang als PC label en beeldmodus op Game zet, kan nog lekker ouderwets Perfect Active Reloads timen op Gears bijv.
    Allergrootste voordeel is dat deze gewoon lekker stil is zoals het hoort en ik nu eindelijk weer ongestoord films kan kijken!:thumbs:
     
  6. bavaria

    bavaria Scuderia Ferrari F1

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Samsung UE46ES6530 smart TV gekocht maar kan de game mode niet vinden. Wie weet waar ik dat aan kan zetten of staat dat al gewoon aan?
     
  7. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Iemand ervaring met het updaten van de firmware van een Samsung TV? Heb m'n UE40D5000 aangesloten op het netwerk maar dan wordt er niets gevonden, terwijl ik op de website van Samsung wel nieuwe firmware zie staan 8)
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Wellicht via USB?
     
  9. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ja dat kan ook nog. Kreeg alleen twee downloads te zien: T-MSV4DEUC & T-MST4DEUC en kan het verschil tussen beiden nergens vinden :+
     
  10. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    ging dat ook harder en zachter bij een ander contrast? Want ik heb dat dus ook, maak alleen geen gebruik van een muur beugel. Misschien heb ik dan die voet wel te strak vast gedraaid..
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    dat is altijd, dat de bromtoon harder wordt bij een vergroot contrast,
    De bromtoon komt van de voeding en die moet harder werken bij een witter beeld.

    Hij zit dan waarschijnlijk ergens te strak aangedraaid. Druk ook maar s tegen de behuizing, dan wordt t vaak meer of juist minder.
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het brommen begon meteen al bij het aanzetten van de tv.
    Merkte geen verschil tussen THX (Blu-ray) en Dynamisch ( 3D Blu-ray).

    Het brommen werd wel stukken minder als ik de tv iets heen en weer bewoog.
    Tv van de muur gehaald en nieuwe schroeven gebruikt die iets korter waren.
    Probleem was meteen opgelost.
     
  13. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.785
    Heb dezelfde TV. Wat zijn de voordelen van firmware updaten dan? Wist niet eens dat dat kon :+
     
  14. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Inmiddels al gevonden? Anders zou ik kijken of je je beeldmodus kunt veranderen naar 'Game', meestal slaat 'Game mode' op een bepaalde beeldmodus volgens mij. :)
     
  15. Wahlberg

    Wahlberg Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    24
    2de resultaat google :)

    http://www.samsung.com/us/support/s...de_step_no=1&prd_ia_cd=N0000043&map_seq=15170




    Ik heb de UE40D6750, net ook even gecheckt op de samsung site maar waar zie ik de meest recente staan? Ik zag enkel een post van 2 maart 2012 of zo en de TV is van iets daarna.

    EN indien ik update, moet ik dan alles opnieuw instellen? Want mijn beeld config zou ik graag bewaren want ik weet niet meer waar ik die vandaan heb gehaald.
     
  16. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Media Markt heeft de Samsung UE37ES5500 in de aanbieding voor € 366, iemand ervaring met deze tv?
     
  17. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ben sinds een paar maanden in het bezit van een Panasonic P42ST50. Gisteravond heb ik voetbal gekeken en ging even naar het menu met de schuifbalken, gewoon omdat ik benieuwd was of ik last had van image retention of inbranden. Tot mijn 'schrik' zag ik het logo van RTL4 links, het logo van Nederland 3 rechts en de uitslag van Barça - PSG vaag achter gelaten op het scherm. Had de hele avond geen RTL 4 gekeken (mijn vriendin kijkt dat wel vaak), dus dat logo moet er al een tijdje hebben gezeten.

    Wat adviseren jullie? Heb op dit moment de schuifbalken lopen en vanavond ga ik een blu-ray 3d film kijken. Op het eerste gezicht lijkt het allemaal wat minder te worden, behalve dat logo van RTL4. Moet ik hiermee naar de winkel, of zal ik het nog even aanzien? De beelden vallen niet heel erg op als ik gewoon tv kijk, maar toch. Ik zit er wel constant op te letten en dat is best wel vervelend :).
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Naar de winkel stappen zal weinig zin hebben want je wordt in de gebruiksaanwijzing gewaarschuwd voor eventueel inbranden.

    Ik heb de contrast van mijn GT20 meteen terug geschroefd naar 25%.
    Daar door heb ik bijna geen last van inbranden , gebeurt het wel dat trekt het inbranden snel naar een paar minuten weg.
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    hoe hoog heb jij het contrast staan julien?
    En hij staat staat toch niet op dynamisch?

    Heb je geen white wash stand?
     
  20. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, soms zie ik ook wel wat dingetjes in het scherm die meteen weer wegtrekken. Helaas is dat bij het logo van RTL4 niet het geval.

    Ik heb het contrast nu meteen naar beneden geschroefd. Had de tv op 'True Cinema' staan, volgens mij was het contrast iets in de 30, bij een max van 60. Op dit moment heb ik mijn contrast naar beneden gedaan (naar 20). Wat houdt een white wash stand precies in?

    Vanochtend heb ik om 11 uur de schuifbalkjes (tegen retentie) aan gezet. Toen ik vanmiddag uit het werk kwam was het logo van NL3 zo goed als verdwenen. Het logo van RTL4 zag ik nog steeds, maar had het idee dat deze ook al minder zichtbaar is geworden. Het lijkt er op dat de schade dus meevalt. Op dit moment heb ik de schuifbalkjes nog steeds aan staan. Als ik straks thuis kom, hoop ik dat alles zo goed als verdwenen is.
    Ik zal nu echter ook letten op mijn contrastwaarden: die schroef ik misschien wel nog meer naar beneden. En mijn vriendin mag natuurlijk geen RTL4 meer kijken ;).
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2013

Deel Deze Pagina