1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Geen GTST meer \o/

    Voor TV kijken gebruik ik een nog lagere contrast waarde.
    Je wordt tegenwoordig dood gegooid met verschillende logo's in beeld.

    Bij sommige digitale zenders heb ik een witte streep helemaal boven aan het scherm :mad:
    Kan het beeld bij de GT20 helaas niet handmatig iets hoger zetten zoals bij de Sony Bravia in de woonkamer.

    Blu-ray's kijken gaat via de THX modus.
    Alleen bij 3D Blu-ray's zet in de GT20 op standje Dynamisch omdat beeld door de bril veelste donker is.
     
  2. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, geen GTST meer...hooray! \o/

    Jij hebt verder helemaal geen last van inbranding? Ik ben nu thuis en heb het contrast bij tv kijken helemaal naar beneden gezet, op 5. Beeld is wel wat donker nu, maar ik kijk zelf toch niet veel tv en mijn vriendin zal daar niet veel van merken.
    Logo van NL3 is wel volledig weg, dus daar ben ik blij mee. RTL4 zie ik nog wel steeds, daar baal ik toch wel van. Ik zal eens contact zoeken met Panasonic, kijken wat zij er van zeggen. Ik lees op verschillende fora dat ze dit soort gevallen toch wel serieus nemen...
     
  3. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zitten nou eenmaal nog panelen tussen welke echt inbranden. 1 op de 1000 denk ik. Jammer, maar so be it. Bellen met Panasonic en je tv wordt omgeruild.

    Andere panelen hebben wat meer last van IR en de andere totaal niet.

    Dan nog, met deze "hindernissen" is er geen ander paneel dan plasma welke deze beeldkwaliteit evenaart.
     
  4. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat stelt mij gerust. Ik heb inmiddels een e-mail naar Panasonic gestuurd. De vorige keer hadden ze een snelle reactie.

    Het is inderdaad vervelend dat dit soort dingen voorkomen. Maar inderdaad, over mijn beeldkwaliteit ben ik zeer goed te spreken. Als ik eerlijk ben zie ik het logo van RTL4 niet eens heel erg tijdens het tv kijken, maar toch. Je hebt er in geïnvesteerd, dan verwacht ik ook dat het scherm geen mankementen heeft. Zeker niet als ik hoor dat andere tv's van hetzelfde model geen last hebben va inbranding bij normaal gebruik.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb de GT20 straks bijna 2 jaar en ik heb totaal geen last van ernstige inbrandingen.
    Logo's en andere ongein verdwijnen na een paar minuten.
     
  6. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ach, het is pas lastig als je in slaap valt met een HP film op freeze! :+
     
  7. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehehe...Ik snap vooralsnog niet dat ik het logo d'r in heb gebrand. Mijn vriendin zegt dat ze hooguit 1.5 uur per dag naar RTL4 kijkt. Je zou zeggen dat het dan mee moet vallen.

    Heb inmiddels contact gehad met Panasonic. Zij raadden mij aan naar de dealer te gaan en een afspraak in te plannen met E-care. Dat heb ik dus gedaan, binnenkort komt hier iemand om een en ander te onderzoeken. Ben benieuwd wat ze er van gaan maken. Als ik meer weet, dan plaats ik het hier wel weer. Misschien voor mensen met hetzelfde probleem interessant om op de hoogte te zijn van de service anno 2013.
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zolang je maar een NL model Panasonic hebt is de service daar zeer goed.
    Panasonic gekocht via de parallelle verkoop (ex Oostblok) is vragen om problemen.
    Dat is niet alleen van toepassing bij Panasonic maar ook bij Canon en Sony.
     
  9. Danny081

    Danny081 Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    9
    Televisie

    Nadat ik een xbox 360 had aangeschaft wilde ik daar ook allles uithalen.
    Ik heb toen bij verschillende winkels gevraagd wat de beste tv was om op te gamen. Allemaal gaven ze hetzelfde antwoord. Tevens werd dit in verschillende reviews bevestigd. De philips plf52" 90003D serie. Als je online speelt kan je beter een kleinere tv nemen natuurlijk maar mij gaat het vooral om het beeld.
    Samsung staat bekend om zijn heldere kleuren wat games perfect naar voren brengt. Maar films kijken is dan minder mooi. Bij de 9000 serie zit een game functie die dan de kleuren aanpast zodat ze verschrikkelijk helder zijn. Deze gaat automatisch aan als je gaat gamen. Nog een groot voordeel is het 3d gedeelte. Nooit meer splitscreen want ook zit er een game functie op de brillen. Zet beide een bril op, de 1 player 1, de ander player2 en je kijkt naar hetzelfde scherm terwijl je volledig je eigen spelbeeld ziet. Prachtig. Ik kan deze tv aan iedereen aanraden. Kost wat maar dan heb je ook wat.
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Mag ik vragen welke winkels je die philips hebben aangeraden?

    want normaliter zou ik een philips LCD niet als kandidaat voor een ideale game tv zien. Wat is de responstijd van het scherm van dat ding?


    edit:// of zit ik nou tegen een spambot te praten, want google kent die hele typeaanduiding niet :+
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2013
  11. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Punked!:9
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn Sony 3D Display heeft deze functie (SimulView) ook maar deze werkt alleen als de game deze functie ondersteund.
    En dan nog kan ik het alleen gebruiken met de 3D brillen die meegeleverd zijn bij de tv.
     
  13. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Update over inbranding logo's op Panasonic plasma-scherm:

    Inmiddels zijn de monteurs van E-care langsgeweest. Ze wilden een foto's maken van de inbranding. Volgens mij hadden ze daar de grootste moeite mee. Ik stelde nog voor om de rolgordijnen dicht te doen zodat er geen licht op het scherm scheen. Hoefde niet.

    Gisteren gebeld door E-care met de mededeling dat de foto's niet duidelijk genoeg zijn. Of ik zelf even wat foto's kan sturen. Haha, sturen ze voor niets vanuit Duiven monteurs naar Sneek toe. Sukkels 8)
     
  14. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Mijn ouders zijn op zoek naar een degelijke HD tv van ongeveer 40", smart tv en 3d hoeft er niet op te zitten. Het budget is ongeveer € 500, iemand suggesties?
     
  15. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.785
    Samsung UE40D5000. Prima ding. Geen poespas, gewoon een goede tv voor een mooie prijs :)
     
  16. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik zat ook al aan een Samsung te denken, ik ga even research doen, thnx!
     
  17. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Update inbranding Panasonic P42ST50:

    E-Care heeft vandaag contact met mij opgenomen. Ze komen vrijdag een nieuwe tv brengen: de P42ST60, de nieuwere versie van de P42ST50. Nu heb ik de review op hdtvtest gelezen en het moet wat betreft films/tv kijken een vooruitgang zijn op de ST50. Echter, wat betreft gamen ga ik er op achteruit: waar de ST50 een input lag van 16 ms had, heeft deze een input lag van 47ms.

    Ga ik dat verschil heel erg merken? Hebben jullie ervaring met tv's met een dergelijke input lag?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De 47ms wordt alleen bereikt in de "Game Mode" en met de functie "1080p Pixel Direct" uit.

    Ik heb helemaal niets met de Game Mode en heb deze functie ook nog nooit gebruikt.
     
  19. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens de review van hdtvtest is 47ms de minste input lag die ze konden krijgen. Ook op andere instellingen (dus niet alleen in game mode) werd het er niet beter van:

    ''We tried everything we could to reduce the TX-P42ST60′s lag, including cycling through picture modes, enabling/disabling “1080p Pixel Direct”, changing the “HDMI Content Type” mode… but 47ms was the lowest number we could get.''

    Er op een forum zelfs een thread waar uitvoerig gediscussieerd wordt over het feit dat de ST60 serie met input lag kampt:
    www.avsforum.com/t/1467481/official-st60-input-lag-thread


    Vind ik toch wel jammer. De ST60 zal wellicht mooier beeld geven, etc...Maar ik heb de ST50 gekocht, omdat deze én mooi beeld én ideaal was om te gamen.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit wordt er gezegd over mijn Panasonic GT20.

    For 2D gaming, the Panasonic TX-P42GT20 lags by about 30ms (in both the “Game” and “Professional” modes).
    Hardcore first person shooter players who are used to slightly quicker displays will probably find this mildly sluggish at first and have to readjust, but 30ms is still on the good side of acceptability.
    Speaking personally, I’m highly sensitive to input lag and find that for very fast-paced games, 30ms is where it’s just starting to get noticeable.
     

Deel Deze Pagina