1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb net een p50gt60 gekocht

    Lang getwijfeld over de p55vt60 maar qua kijkafstand is 50 toch passender en ik kon de gt60 voor 1000 krijgen dus de knoop maar door gehakt.
     
  2. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ik heb 32" en vind dat meer dan prima. Wellicht dat het met de next gen een groter scherm iets belangrijker is, maar ik ben zeer tevreden met dit formaat.
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    M'n p50gt60 is binnen

    geweldig beeld meteen al. Heb even een paar viewmodes gekalibreerd met wat recommended settings en ben echt heel te spreken over het beeld , ook bij wat meer licht in de kamer

    zit alleen een beetje met 1 ding. Het is vloeken in de kerk misschien maar op 50" vind ik het beeld mooier met 24p smooth film aan dan uit :+ terwijl dat natuurlijk gewoon stiekem een soort extra frame creation is dus normaliter zou je dat juist uit willen zetten om het filmische effect van 24Hz te houden

    maar op zo'n groot scherm vind ik het eigenlijk wel lekker dan ook snelle panning shots superstabiel zijn..
     
  4. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Foto's van je setup!
    Fijne TV in ieder geval. :)
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    [​IMG]

    nu alleen nog de tv en de speakers ophangen, en kiezen of ik de muur waar die aan komt nog ga schilderen.

    ben pas verhuist en beneden is ALLES nog wit, op zich heel lekker maar ik denk dat ik toch wel een donkere muur achter de tv wil
     
  6. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ziet er goed uit. :)
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Beetje kaal nog he:+ qua apparatuur en meubels zit t wel snor maar qua aankleding is t hier nog net een kantoor

    Moet denk ik toch maar aan de overgordijnen want mn mooie dubbele rolgordijnen laten zoveel licht door dat ik bij 3D kijken de hele tijd flickering zie

    En nu de zon echt weg is zie ik t niet meer

    Das t nadeel van active 3d
     
  8. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Knoop doorgehakt! Gisteren de Sony KDL40W605b gekocht. Wat een wereld van verschil in vergelijking met mijn oude 26" HDready.

    GTA V is echt sick nu 8)

    Merk wel dat ik echt even moet wennen aan de 40" zo aan mijn bed eind. Lichtelijke hoofdpijn soms en merk dat mijn ogen nog "zoekende" zijn.

    Nu wachten op Fifa 15 + een nieuwe console.
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2014
  9. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Weet niet of dit de juiste thread is maar vraag het toch gewoon:p

    Zijn er hier mensen die ook gebruik maken van een HDMI switch/splitter?

    Helaas heb ik maar 1 HDMI poort op mijn scherm, maar om nu meteen weer een nieuw scherm te kopen. Dat gaat me ook weer iets te ver, aangezien die net nieuw is en ik er gewoon tevreden mee ben. Was eerst alleen bedoelt voor de PS4, maar intussen ook een PS3 en Xbox 360 in huis:+

    Ik wil mijn Xbox 360/PS3 en PS4 aansluiten op mijn scherm. Dus eigenlijk zoek ik een 5in1 switch/splitter.
     
  10. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
  11. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Over een maand brengt LG de 4k oled op de markt.

    Ben benieuwd wat dat met de prijzen van alle tvs gaat doen.
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bedoel je de LG 55A9809 ?

    Deze heb ik vorige week zien staan bij de MediaMarkt voor € 4199
     
  13. Muamba123

    Muamba123 FC TWENTE

    Berichten:
    784
    Leuk Bevonden:
    7
    Deze hebben we idd staan bij MM Hengelo, maar dit is geen ultra hd tv ;)
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan moeten jullie hem niet tussen de 4K zetten ;)

    Zaterdag er even naar gekeken en de kleuren waren gigantisch mooi :eek:
    Heb nog steeds liever een ordinaire 1080p in huis dan een 4K.

    Ben nog steeds zeer tevreden over mijn Panasonic 3D plasma.
     
  15. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat 4k oled wel echt iedereen gaat overbluffen hoor.

    Ziet er belachelijk goed uit. De prijs ook helaas, haha, ;-).

    Maar die gaan ook kelderen, de oled van lg die nu 4000 kost, was een dik jaar geleden nog 15000 euro.

    En de yields gaan omhoog, en de productie ook. Dus die prijzen zullen keihard gaan kelderen.

    Nog steeds veel geld hoor.... Heel veel geld voor een tv. Maar het voordeel is, ze nemen de andere tvs mee in hun daling.

    En dat wordt binnen een paar maanden al heel interressant. En niet pas over een jaar of 2. Want ik denk dat je daar wel op moet rekenen wil je een groot 4k oled scherm hebben.

    Binnen 5 jaar verkopen ze alleen nog maar 4k oled schermen. Alle merken.

    Of.... Weer iets nieuws natuurlijk. 8k ligt voor de hand, zijn ze in japan al mee bezig.
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2014
  16. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Heb het wel eens eerder gevraagd, maar ga nog een poging wagen;

    Mensen met een samsung led tv (wellicht 6500 serie) met aan te raden settings icm met gamen op Xbone/PS4!? Thanks!


    Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij de 46" moet je de tv in de gamemodes zetten en de "noise reduction" uitschakelen en dan heeft de tv een acceptable inputlag van 33ms.
     
  18. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Wat Melbuuln zegt, daarnaast helpt het bij Samsung tv's om de hdmi aansluiting die je gebruikt voor de Xbox One/PS4 te hernoemen naar PC.
    Als je de lijst met aansluitingen oproept kun je met de tools knop kiezen welke naam je elke aansluiting geeft. Als je daarvoor PC kiest wordt er nog een aantal functies uitgeschakeld zodat de input lag lager is.
     
  19. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    OKe, super! Thanks mannen. Daarnaast ben ik erg op zoek naar settings qua contrast, helderheid, achtergrondverlichtig, scherpte etc. Daar nog tips voor?


    Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
     
  20. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Het overnemen van settings van iemand anders is niet altijd even nuttig. Op bepaalde vlakken kan je beeld er zelfs slechter van worden omdat elk panel net iets anders is. Dat gezegd hebbende kan het voor een deel van de instellingen prima werken.
    Zie bijvoorbeeld deze 2 links:
    UE48H6700 en UE55H6400
    Het zou kunnen dan je een ander type hebt en de instellingen niet optimaal zijn voor jouw tv, pas ze dan naar wens aan.
    Mijn advies zou zijn, laat de instellingen qua colour space, white balance en gamma voor wat ze zijn. De rest zal vermoedelijk een aardig startpunt moeten geven. Dit zijn instellingen die de reviewer van AVForums na kalibratie heeft genoteerd en dat betekent mogelijk dat voor jouw kijkomgeving de tv te donker is. Voor reviews wordt namelijk gekalibreerd voor het kijken in een verduisterde ruimte wat in jouw geval vermoedelijk niet altijd het geval zal zijn. Zet de backlight dan wat hoger als concessie of maak 2 user settings waarvan 1 voor overdag en 1 voor 's avonds (als de tv dat toelaat).
    Sharpness op 0 is met name voor BluRays, voor tv uitzendingen of games mag je die best wat hoger zetten als jij dat mooier vindt. Zie het als een startpunt en pas aan zodat het aan jouw eigen wensen voldoet.

    Als je je er meer in wilt verdiepen zou je hier kunnen kijken en een aantal van de clips kunnen gebruiken voor het instellen van helderheid en contrast, maar dat vraagt om een beetje meer leeswerk.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2014

Deel Deze Pagina