1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Toevallig vandaag naar de MM gegaan om deze tv te bezichtigen. Ben van plan om deze ook te halen. Voor hoeveel heb jij deze tv bemachtigd, als ik vragen mag?

    En speel jij de PS4 of de X1 op? (Heb zelf de PS4). Was benieuwd naar de beeldkwaliteit.
     
  2. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Hoe heb je hem aangesloten? Optical of via HDMI? Via de wit-rode tulpjes is niet echt aan te raden heel erg zonde van je geluids qualiteit.

    Als je HDMI gebruikt moet je hem in de ARC HDMI 2 port doen ARC =Audio Return Channel

    Wellicht moet je ook op je versterker nog iets instellen.


    Heb de 55w805b gehad en toevallig eergisteren de 50w829b bij een familie lid afgesteld voor z'n kerst PS4 & TVtje 8) , interface werkt fijn (na de relatief trage opstart) en de Mobiele App icm CI+ werkte goed.
    Beeldkwaliteit vond ik zelf heel erg goed voor een LCD, zwart waarden waren zeer netjes. Ook heeft hij 22ms Input-lag in game mode wat uiteraard weer heel prettig speelt.

    In die prijs klasse ga je zeker geen betere (LCD) TV vinden

    Voor prijzen vind ik zelf altijd de Tweaker's Pricewatch het fijnst werken.
     
  3. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Mijn versterker heeft geen optische aansluiting.

    Bij die 2de optie sluit je die kabel dan aan op de hoofdtelefooningang van je tv? Dan laat je je tv als het ware denken dat er een koptelefoon aangesloten is?
    Wel omslachtig gedoe.



    bedankt voor je reactie iig.

    Net ook even in het smartmenu gekeken. Daar gaan ze er toch wel vanuit dat je of via optisch of via HDMI aansluit.
     
  4. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik heb hem gewoon via 2 Tulpjes eraan hangen idd. Op mijn oude panasonic was dat gewoon een kwestie van aansluiten en klaar. Nu krijg ik dus geen enkel geluid via die aansluitingen.

    En Oudji: Ik heb hem voor 799 bij BCC vandaan.
    Beeldkwaliteit is heel mooi. Mooie van dit toestel is dat hij niet heel groot oogt als hij uitstaat. Maar het komt wel echt tot leven als je hem aanzet.
    Raad je wel aan om goed je kijkafstand te meten. Zit zelf op 3.05 en had echt niet dichterbij moeten zitten.
    Er komt wel behoorlijk veel beeldinformatie op je af die je allemaal moet verwerken.
    Denk ook dat je van te voren ff moet bedenken wat voor soort spellen je wil gaan spelen. Als je echt fast paced shooters gaat doen als COD kan je op een kleiner scherm misschien beter uit de voeten. Kan zijn dat dat een kwestie van wennen is, maar wel mijn eerste indruk.
     
  5. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Thnx voor de info! :)
     
  6. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Eigenlijk wilde ik er een nieuwe thread voor maken maar laat ik eerst een poging wagen hier in de televisie thread.
    Iemand bekend met bijvoorbeeld Ligtberry? Zie http://lightberry.eu. Oftewel, het creëren van een Ambilight ervaring zonder een Philips televisie met Ambilight te hoeven aanschaffen.
     
    Dr0kz vindt dit leuk.
  7. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Er zijn momenteel allerlei acties met TVs, vooral de Sony 50w805 gaat er goedkoop uit (660 E) bij de MM, HiFiCorner, Wehkamp en FotoKlein. Goede deals!

    Lijkt me leuk om mee te pielen voor maar 80 euro ofzo, bedankt voor de link iig binnenkort maar eens kijken of het wat is.

     
  8. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik verwacht deze week mijn Lightberry systeem!
    Raspberry Pi ligt al achter de tv en is zo goed als ingesteld. Dan hoef ik straks alleen de software te bewerken en hoop ik vrij snel mijn Lightberry werkend te krijgen achter mijn Samsung 55HU7500 televisie. Ben heel erg benieuwd hoe het eruit gaat zien bij zowel films als games.
     
  9. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Dat ziet er vet uit zeg. :eek:
     
  10. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ok, dat gaat hier dus in huis komen. In dat duurdere pakket zit ook al gewoon een splitter zie ik, alleen wel met maar 3 uitgangen. Maar goed, dat ziet er echt heel netjes uit :)
     
  11. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    De mijne wordt vandaag verzonden!
    Inderdaad duren pakket genomen om niet teveel te hoeven pielen met kabels en dergelijke. Daarbij wel de splitter genomen en dan uiteraard de Lightberry HD lights. Hoop het vrij eenvoudig op mijn Samsung 55HU7500 te kunnen monteren. Qua software op mijn Rasperry Pi heb ik zo goed als alles voorbereid. Want dit was nog het meeste werk als Noob op programmeer gebied! Zou dus ook zeer teleurstellend zijn als het straks niet snel werkt na het aansluiten. Maar we denken positief en gaan er vanuit dat het straks vlotjes een prachtig licht aura gaat geven tijdens het kijken van films,tv en uiteraard spelen van games! Ik zal eens kijken of ik misschien een filmpje kan maken komende week. Weet niet hoe lang een verzending vanuit het buitenland (Polen) met DPD er over doet maar hoop stiekem toch alles binnen te hebben voor het komende weekend.
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik snap het niet helemaal, word de Pi nu alleen als controller gebruikt voor de leds of moet ik perse een Pi als mediaspeler gebruiken? Want op zich lijkt dit me wel een leuke gadget , ik heb er ook echt een geschikte setup voor nu met een volledig witte muur achter mijn tv, maar ik wil mijn Xtreamer ultra niet inruilen voor een Pi

    edit:// ik zie in de download links op de site ook gewoon XBMC plugins en een Openelec build staan, dus ga ff googlen of ik dit gewoon kan integreren in mn huidige XBMC setup

    Mooiste zou zijn een splitter achter de receiver naar Pi en Tv en de Pi alleen als controller zodat ik dit effect voor alle apparaten heb die op de receiver aangesloten zijn , of nog beter , tv-out > controller

    er zijn ook al mensen die voorgeprogrammeerde plug en play setjes aanbieden zo te zien

    https://www.indiegogo.com/projects/ambivision-standalone-ambient-lighting-device#home

    alleen een beetje jammer dat de opties die ik vind allemaal nog een beetje in de prototype of funding fase lijken te zitten en ik vertrouw die crowdfunded shit nooit zo als het om hardware gaat

    misschien nog maar even een maandje of wat wachten om te kijken of 1 van die kant en klaar solutions ergens in een webshop te scoren gaat zijn.

    Want voor 1 device wat ik of achter de receiver kan hangen of alleen op de video output van mn tv aan hoef te sluiten en dat meteen werkt heb ik wel wat over

    Denk dan alleen wel dat ik een aluminium framepje maak voor de leds en dat achter de tv hang, dat plakken van led strips op mn tv zie ik niet zo zitten
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2015
  13. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Hey, heb je toevallig een screentje van de items die je hebt besteld?

    Thanks :)

    En voor het weekend zou je het wel moeten hebben, net aan. Laat ff weten hoe het is, ben echt benieuwd namelijk. Ik heb er zelf ook de ideale muur voor.
     
  14. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Hier heb ik mijn Starter Kit voor de Rasperry Pi B+ gekocht.
    Via de Lightberry shop heb ik de Premium HDMI kit gekocht samen met Lightberry HD led's en de HDMI switchen omdat ik niet wil pielen met kabels. Pakket staat in het depot van DPD in Polen. Het zou ideaal zijn als het pakket morgen in Nederland aankomst en vervolgens zaterdag wordt afgeleverd. Ben dan namelijk thuis en ik kan dan direct beginnen met aansluiten.
     
    Cookie en AnubisNefer vinden dit leuk.
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Goede webshop hoor.

    Vaker daar besteld en netjes op tijd binnen.
     
  16. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Pakket vrijdag helaas gemist van DPD. Hoopte dat ze om zaterdag zouden leveren maar helaas... Morgen bij DPD punt af laten leveren en dan dinsdag eens gaan spelen. Hoop echt dat ik het werkend krijg!
     
  17. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Eindelijk weer thuis en struikel meteen over een zeer teleurstellend en vooral verontrustend stukje van Samsung dat dus reclame injectie op "smart" TVs probeert uit te rollen...
    Tweakers.net
    Ik vond het al een schamel bedrijf maar dit slaat werkelijk alles. :F:


    Ben even wat verder gaan rondlezen, er zijn aardig wat Ambilight alternatieven. Het staat wel nog relatief in de kinderschoenen en veel oplossingen komen met converters, splitters en extra doosjes bovenop het gepiel met Raspberry. Niet erg aantrekkelijk voor de gemiddelde persoon denk ik.

    De AmbiVision, startup heeft het goede idee maar door de Royalties van HDMI gebruik ondersteunen ze officieel geen HDMI, en moet je dus weer met een converter en splitter aan de slag.


    Denk dat ik zelf iets in elkaar knutsel met Hyperion en dan maar onder m'n meubel een bracket maak voor het hele circus..

    Interessante begint rond 0:50
     
  18. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Pfiew, ik lijk het te hebben gefixt! Voor degene die wel eens op Tweakers kijken... Daar valt de hele bevalling te volgen in het DIY Ambilight topic. Het kost even wat kruim om echt alles op de juiste wijze aan de praat te krijgen. Althans, er zijn zoveel tutorials en het lastig om te vinden waar het probleem zit. Maar mijn Lightberry lijkt te werken! De zon schijnt alleen nu als een gek hier naar binnen dus ik kan nog niet zo goed het effect van afstand bekijken. Gelukkig heb ik dit weekend wel wat tijd om ermee te spelen. Er zijn nog wat kleine probleempjes maar die lijken wel opgelost te kunnen worden. Nu is het de truc om het exact werkend te krijgen met die Youtube filmpjes.
     
  19. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Heb je een linkie?
     
  20. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Het is zover! Tijd om mijn beelden te laten zien.
    Hierbij mijn RGB test met mijn Lightberry HDMI Premium kit Set up.


    Hier met bewegend beeld =)
    I Love It!
     
    Burt Macklin, Oujdi, Kevf en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina