1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie thread [Deel 18]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    De versterker moet meteen aan het begin van de aansluitingen zitten anders versterk je ook de ruis. Wij maken gebruik van een splitter direct op de wandcontactdoos. We maken gebruik van Hirschmann Coax kabels en Hirschmann aansluitingen. M'n ouders hebben beneden Digitale TV en ik heb boven ook Digitale TV + HD zenders. Om die zenders goed te kunnen ontvangen was het belangrijk dat we goede aansluitingen hebben.

    Hoe meer versterkers/splitters je er tussen gooit, hoe slechter het signaal wordt. Digitale TV is vrij secuur qua verbinding dus je moet zorgen dat je over goede kabels beschikt en goede stalen splitters.
     
  2. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Hirshmann is echt goede kwaliteit. Kostte me afgelopen week een euro de meter, 13 meter, en dan goede connectors erop. Perfect beeld. Echt heel erg mooi.
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hallo.

    Ik heb een HD-Ready TV, al enkele jaren. Ik heb een probleem en hoop dat iemand me kan helpen. Het zit namelijk zo.

    De Xbox360 is aangelosten en op zowel Ext3 en Ext4 heb ik beeld. Op Ext4 heb ik scherper beeld en iets vollere kleuren dan op Ext3. Op Ext4 heb ik echter geen geluid! Waar kan dit aan liggen? Ook als ik 1080p selecter als resolutie, krijg ik een test (die ik zie), klik ik vervolgens op OK, dan keert de tv terug naar de oude resolutie!
    En hoewel ik een breedbeeld heb, is 4:3 beeldvullend en heb ik bij 16: 9 zwarte balken boven en onder. Dat hoort zo?

    Gaat om deze tv:

    JVC LT-26R70SU

    En dit is nog het beeld wat ik heb:

    4:3 beeldvullend
    16: 9 zwarte balken van onder en boven
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Al geprobeerd wat op pagina 28 van de gebruiksaanwijzing staat (compage. autom. selectie).
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Melbuuln, wat jij noemt is bij mij als volgt:

    Als ik de XBox360 aanzet gaat de tv automatisch naar Ext4, waar ik geen geluid heb. Dan verzet ik de tv naar ext3. Ik zat gisteren nog wat te proberen en merkte ten eerste al dat de tv/hdtv switch nog op tv stond. Ik (terug) gezet naar hdtv, dacht immers dat hij daar op stond. Nu kan ik wel beeld tot 1080i weergeven. Dat is ook duidelijk te zien. Het dashboard is scheprer, letters zijn beter leesbaar, maar het Guide-menu is heel smal en lijkt opgerekt. Daarnaast heb ik nog altijd geen geluid, wat ik het grootste probleem vind. Heel het verhaal dit verhaal geldt voor Ext4, op Ext3 heb ik helemaal geen beeld meer, waarschijnlijk door de hdtv-switch.
     
  6. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat je mischien kan doen is even een foto van de achterkant van je tv maken zodat wij kunnen zien hoe het een en ander aangesloten zit.

    Want volgens mij zit daar iets fout.
     
  7. Nickjuh

    Nickjuh Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand ervaring met het volgende.

    Digital Video Essentials calibratie disc voor het calibreren van uw setup???
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2008
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Volgens de manual op de site van JVC , moeten onder de Component 2 stereo cinch-aansluitingen zitten.
    Als hij ext4 kiest dan moet de tv ook de audio-bron die daar bij hoort inschakelen.

    1. Ergens in het menu zit een optie waar je de audio-bron nog activeerd moet worden.
    2. Audio-in van ext4 is kapot !
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    OMG, heb 't al gefixt... Was echt te stom voor woorden.

    Op de één of andere manier zaten de kabels niet allemaal goed, waardoor ik geen geluid had op het HDTV beeld, maar wel op het normale beeld. Dat heb ik nu goed gekregen, het werkt!
     
  10. Heb een hd-tv lcd van Toshiba en het beeld is echt idioot scherp. Wel even de instellingen goed doen. Hiervoor had ik een kleinere van Samsung maar dit is toch wel andere koek
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Haha, ik eindelijk blij met v'n volledige HD-beeld benutting, stuit ik op een ander probleem. Als ik videos van de computer (in dit geval een laptop) stream naar mijn Xbox, dan past de Xbox niet meer automatisch het beeld aan. Toen ik mijn tv en Xbox nog anders had ingesteld, werden videos die kleiner waren dan het beeld van de tv vergroot. Op 3 meter afstand en je ziet het nauwelijks, hier was ik erg blij mee.
    Nu is dat weg! :eek: Zowel in de breedte als in de hoogte word het beeld niet meer uitgerekt. Ligt dat aan de tv of aan de HD-settings van de Xbox360?
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Moet je even kijken bij HDTV settings in je dashboard en dan de reference levels op expanded zetten, kijk even of dat werkt.
    Hij is toch via VGA kabel aangesloten?
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    VGA kabel? Denk ik niet. Heb de 3 tv kabels en de 3hdtv kabels van de xbox op de tv aangesloten. Maar ik al even kijken bij het item dat jij noemt.
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Reference levels, waar staat dat? Als ik naar Display, HDTV settings ga kan ik enkel de p's en i's selecteren.
     
  15. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    anders kan je toch tijdens het afspelen van een video, het formaat aanpassen zo doe ik het altijd werkt perfect
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ja, dat kan wel, maar dat is verschrikkelijk irritant. En waarom was het eerst wel en nu niet meer? Dan moet het mogelijk om het goed te zetten.
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Reference levels heeft met kleur te maken, dus daar ligt het niet aan. Deed je tv zelf dat schalen niet toevallig?
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Volgens mij heb ik't al door. Het is namelijk, als je eenmaal het beeldtype handmatig selecteert (tijdens het afspelen) van een video, dan blijft dat ook. Het valt me echter wel op dat het vergrote beeld nu minder mooi is dan eerst (toen ik lagere resolutie gebruikte). Maar dat is ook logisch, een klein aantal pixels moet nu namelijk over een beduidend groter aantal pixels verspreid worden dan eerst.
     
  19. Anju

    Anju Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Heya,

    Ik heb op dit moment een Samsung LE27S71B, maar ben op zoek naar een degelijk lcd-schermpje voor in de woonkamer.

    Nou stuitte ik op een Philips 32PFL5322 voor 555 euro. De prijs valt binnen het budget en is slechts een twee tientjes boven de goedkoopste internetprijs.

    Mijn vraag is: kan deze televisie qua beeld meekomen met de 32" varianten van Samsung? Het geluid is niet echt van belang, aangezien hij sowieso op een surround setje wordt aangesloten.
     
  20. sledgehammer

    sledgehammer Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    yep...heb ik. Wat wil je weten?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina