1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie thread [Deel 18]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat moet gewoon werken.
    Als je een hd tv hebt met een hdmi ingang en een xbox hebt met een hdmi. :D
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Om even terug te komen op m'n post bovenaan deze pagina:

    Ik denk er nu aan om voor een 37 inch te gaan, en zodoende een iets nieuwer model te kunnen kopen voor dezelfde prijs als de Sony 40 inch.

    Iemand suggesties of aanraders? Die Sony 40D3500 is toch al weer van begin 2007 en ik vind het design niet zo mooi.

    Ik heb nu bijvoorbeeld deze op het oog:

    [​IMG]

    Technische specificaties - 37PFL5603:
    Beeld/scherm
    - Beeldformaat: Breedbeeld
    - Helderheid: 500 cd/m²
    - Dynamisch schermcontrast: 44000:1
    - Responstijd (normaal): 6 ms
    - Kijkhoek: 176º (H)/176º (V)
    - Schermdiameter: 94 cm, 37 inch
    - Schermtype: Full HD LCD W-UXGA Act. matrix
    - Schermresolutie: 1920 x 1080p
    - Beeldverbetering: Pixel Plus HD , 3:2/2:2 motion pull-down , 3D-combfilter , Active Control met lichtsensor , Color Transient Improvement , Digital Noise Reduction , Dynamisch-contrastverbetering , Luminance Transient Improver , 1080p 24/25/30 Hz verwerking , 1080p 50/60 Hz verwerking
    - Schermverbetering: Scherm met anti-reflectiecoating

    prijs € 857
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2008
  3. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik zou absoluut voor de Pana plasma gaan. Heb zelf de Sony 40V3000 en ben er zeer tevreden mee, maar de nieuwste generatie plasma is gewoon erg goed betaalbaar en de nadelen wegen daarmee niet meer op tegen de grotere voordelen van plasma tov LCD.

    In mijn ogen. En dat was 8 maanden geleden bij mij nog andersom.
     
  4. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik kom net terug van de stad en heb mijn eerste HD-Ready TV gekocht.
    Zonder al te veel van deze TV te weten heb ik gekozen voor de: LE32A457
    Voor zo'n 650 euro. Deze bevat ook een speciale game 'mode' zodat alles nog wat vloeiender loopt.

    Maar nu heb ik deze vrij snel op mijn 360 aangesloten en het valt soms een beetje tegen. Ik heb Cod 4 en PGR4 getest maar ik zie aardig wat kartels langs sommige dingen. Bijvoorbeeld gras in Cod en langs de lijnen van de auto in PGR4. Kan ik dit ergens instellen zodat dit er wel helemaal vloeiend uit ziet?
     
  5. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ja, maar de zwartwaardes bij de Sony 40D3500 schijnen prima te zijn voor LCD-begrippen (waarschijnlijk niet te vergelijken met plasma) en de Panasonic is HD-Ready. Aangezien ik er redelijk dicht op zit denk ik dat F-HD wel beter is.

    Met welke kabel zit je 360 aan je TV aangesloten?
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2008
  6. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    De normale die bij de xbox zit.
     
  7. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    De zwartwaardes van de 40V3000 zijn denkik nog iets beter en in een compleet / behoorlijk donkere ruimte wordt me af en toe duidelijk dat zwart eerder donkerblauwgrijzig is. Ondanks ISF calibratie. Niets ten nadele van het scherm, ben er echt blij mee, maar plasma zwart is veel zwarter.

    Daarnaast zit ik op +- 3m van het scherm voor Full HD en inderdaad is alles supergedetailleerd. Ik ga toch binnenkort door een samenloop van omstandigheden mijn scherm inruilen en zal dan voor een plasma gaan (wel ook full hd).
     
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    *Zucht*

    Haal de SCART-stekker er af, zodat je rood/groen/blauwe stekkertjes en rood/wit/gele stekkertjes overhoudt, steek die achterin je tv (hoop voor je dat je een componentaansluiting hebt):

    [​IMG]

    Ook het (andere) rode en witte kabeltje moet je in je TV steken, alleen de gele niet, dacht ik.

    Zet het schakeltje op de kabel op HDTV (aan de kant die in je Xbox zit) en zet de Xbox in het menu op 720p.

    Enjoy.

    Ja precies. Als die Panasonic nou Full HD was bestond er geen twijfel, maar omdat dat niet het geval is en de max. PC resolutie 1024*768 (ofzo) is schijn ik rechthoekige pixels te krijgen en geen 1:1 pixelmapping, en daardoor vertekend beeld.

    En nog even sparen voor een F-HD plasma gaat me wel weer erg ver (dan betaal ik straks 1200 euro of meer voor een televisie).
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2008
  9. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Reageer maar niet als je er geen zin in hebt... *Zucht*

    De SCART had ik er al afgehaald en er zo ingedaan. Schakeltje staat ook al goed. Alleen had ik de xbox op 1080i ingesteld geloof ik. De TV hoort dat ook te ondersteunen namelijk. Dus als ik dat verander naar de 720p dan moet dus alles opgelost zijn?

    Toch bedankt!
     
  10. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Dan zou ik zeker voor de Sony gaan idd. Helemaal als je er veel mee wilt gamen ook en niet zoals ik veel films in het pikkedonker gaat kijken :)
     
  11. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Volgens mij moet je dan optimaal beeld hebben ja.

    Ik kijk dus wel veel films, da's wel naar ;)

    Maar je ziet op zo'n korte afstand van het beeld dus wel verschil tussen F-HD en HD-R als je zit te gamen of blu-rays/dvd's kijkt op een scherm van 40/42 inch?
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2008
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Me broer heeft sinds deze week een 37 inch Sony Bravia en hij heeft digitale tv van upc.
    Maar als die een programma kijkt op de digitale tv dan is de ondertiteling rechts en links een klein beetje uit beeld en dit kijkt heel irritant.
    Hij heeft al een paar dingen geprobeerd zoals op smart, zoom en al die andere functies en de ondertiteling blijft steeds een stukje uit beeld.
    Iemand misschien een idee wat hij daar aan kan doen?
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit zijn de instellingen van mijn D3500.
    Auto formaat: Aan.
    4:3 standaard: Uit.
    Beeld bereik: Normaal.

    Het probleem kan natuurlijk ook veroorzaakt worden door een verkeerde instelling van de UPC setupbox.
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zal even kijken, bedankt.
     
  15. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke tv raden jullie mij aan van deze pagina( dient uiteraard voor te gamen)?
    http://www.photohall.be/nl/2_1.cfm?type=116&brand=*&cat=6
    Ik weet niet zo goed waarop ik moet letten, dus vraag ik het hier maar even.
    Budget is t.e.m. 500€
    Als je ergens anders iets beters weet, mag je dat natuurlijk ook linken :b:

    Alvast bedankt voor de hulp.
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Is het probleem verholpen nu? Het beeld moet gewoon heel mooi zijn als het goed is. Het zou mij verbazen als t verschil met 1080i zo groot is. Het scheelt wel met snelle games, maar dit verschil lijkt me nogal groot.

    Anyway....hoe is het beeld nu?
     
  17. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb het intussen veranderd. Nog niet echt uitgebreid naar gekeken. Maar toch vind ik het nog steeds een beetje kartelig in sommige delen van bijvoorbeeld Cod4. Het kan misschien zijn dat bijna alles wel erg strak is en daarom de delen die gekartelt zijn erg opvallen.

    Het verschil tussen de 1080 rn 720 zie ik trouwens ook nauwelijks.
    Hoe zit het trouwens met de 50hertz en 60hertz instellingen? Mijn TV is blijkbaar 50 hertz en kan dus nergens iets op 60 hertz zetten. Terwijl ik op mijn oude TV altijd op 60 hertz speelde. Kan dit het probleem zijn of is dit normaal?
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Iedere hdready en hdready 1080p (full hd) kan zowel 50 als 60hz games afspelen.
    De 50hz op bijv de sticker achterop de tv is iets anders.

    Volgens mij is de 50 en 60 hz ook alleen een input signaal wat de tv aan moet kunnen en niet wat die weergeeft.
    Als n hdtv de bekende 24 hz van n blu-ray aankan, speelt deze t in het beste geval ook af op 24/48/72 hz en in t mindere geval op 50 of 60 hz.

    Met games op xbox360 moet je soms de console op 60 hz zetten, maar niet de tv.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    ze mogen mij afsluiten, kijk toch nauwelijks tv :p

    maar aan wie ik de kabel betaal is mij een raadsel.....
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat moet je voor jezelf gaan uitmaken. Gewoon ff vergelijken in de winkel en kijken of je verschil kunt zien.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina