1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie thread [Deel 18]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Welkom pinotje 8)

    Kijk even in de gebruiksaanwijzing van de Philips , weet namelijk niet of de DVI ook een digitale signaal kan verwerken.
    Kan zijn dat alleen de VGA (analoog) en Component ondersteund worden !!!
    Dan heb je aan een HDMI-kabel namelijk niets !!!!

    Op welke resolutie game je nu via de VGA ??
     
  2. pinotje

    pinotje Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Als goed is ondersteunt mijn TV wel digitaal HD, ik heb even voor de duidelijkheid de handleiding ingescant.

    Ik speel momenteel met 1024x768, Widescreen in PC-modus.
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2008
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Om welk type Philips HDready LCD gaat het !!
    Dan kunnen we beter naar de speqs kijken namelijk.

    Voor de VGA is 1360x768 de beste keus , weet niet of jouw Philips deze resolutie ondersteund.
    Zo niet , dan zou je het beste kunnen gamen met de Component kabel.
    Hiermee kan je wel op 720p gamen , hiermee haal je een hogere resolutie 1280x720 dan via de VGA 1024x768.
     
  4. pinotje

    pinotje Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat om de 26pf8946 PHILIPS 26" LCD TV HD-Ready (handleiding ingescant met specs)

    foto van mijn TV ingangen
    foto van mijn xbox-kabel naar mijn TV
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2008
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Met een verloopstekker DVI>HDMI is het mogelijk om een Xbox360 op de Philips aan te sluiten.
    De Xbox360 moet dan wel een HDMI-uitgang hebben.

    Jouw Philips ondersteund wel 1280x1024 via de VGA !!
    Waarom heb je de Xbox360 hier niet op in gesteld ???

    Het beeld moet veel beter worden dan met 1024x768
     
  6. pinotje

    pinotje Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey je hebt gelijk! ik kan inderdaad bij de opties Display de resolutie naar 1280x1024 instellen, wat moet ik selecteren bij Reference Levels? Standard, Intermediate of Expanded? wat is eigenlijk Reference Levels? want ik zie geen verschil bij deze 3 als ik ze instel.

    Mijn Xbox heeft wel een HDMI-uitgang, kan ik ook met deze kabel mijn xbox op de Philips aansluiten?
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2008
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zie je geen verschil , laat de Xbox360 dan mooi op standaard staan.

    Die kabel werkt beter dan een standaard HDMI-kabel + losse adapter !!
     
  8. pinotje

    pinotje Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zojuist deze kabel gekocht, het is nu i.p.v. PC-A PC-D geworden, en ik zie dat de beeld wel iets scherper is geworden dan voorheen, maar helaas is het nog steeds geen "HD-modus"? moet ik dan een DVI kabel kopen met een DVI2HDMI verloopstekker?
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Philips ziet nu wel een digitaal signaal.

    Maar wat bedoel je nu precies met HD-modus ???

    Ik kijk nog even in de manual van de LCD.
    In de gedownloade gebruiksaanwijzing staat jouw gescande bladzijde helemaal niet :confused:
    Hier in staat helemaal niets voor de HD-modus , er wordt alleen gesproken over PC-A en PC-D.
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik moet het nog ff checken, maar ik meen me toch echt te herinneren dat dit soort toestellen een speciale verloopkabel hadden met een componenteningang. Ik meen een dvi-componentenverloop.
    Aangezien hdready betekent dat t toestel een hd signaal aan moet kunnen van minstens 1 digitale en 1 analoge input. In de beginperiode waren er tv's met dit soort verloopjes. Ik meen dat de Sharps dat toen ook hadden.

    Je ziet ook duidelijk staan in de handleiding dat de YPbPR (dat is componenten, dus het rode blauwe en groene tulpje) een resolutie aankan van 720p (dat is die jij moet hebben, 1080i kan ook). Als er echter niet zo'n verloop bij het toestel zit, heeft het geen zin vanwege de prijs.


    (ferry kijkt ff in de xbox forums, want daar waren toen allerlei vragen over zoals jij nu)

    Kom er ook niet helemaal uit. Aan de andere kant: 1024x768 is volgens de handleiding de beste optie en dat is gewoon 720p hd. Vaak zie je aan t begin van de game het hd logo ook komen, wat je volgens mij niet ziet wanneer je niet hd speelt.
    Wat me wel verbaast is dat t op de foto lijkt alsof je een pinnetje mist bij de vga, het moeten er toch 24 zijn? Je tv heeft een dvi-i aansluiting maar weet niet of dat iets uitmaakt.

    Toch staat er duidelijk in de handleiding dat via componenten 720 p kan worden gespeeld al is je huidige 1024x768 ook 720p, dus of het wat uitmaakt?
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2008
  11. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand toevallig ervaring met de Sony 32V4500 ? Heb interesse in deze TV maar vind er geen reviews of dergelijke over.
     
  12. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Onzin, de xbox scaled alles up. Dus beter kan het niet worden. 1080p kan ook niet beter zijn dan 720p bij de xbox als de spellen niet native in 1080p lopen. Wat wel kan is dat 1080p er beter uiziet op een full hd tv dan 720p als er gescaled wordt. Dit omdat de tv zelf een slechtere scaler kan hebben dan de xbox zelf. Het is alleen zo dat bijna alle spellen in 720p of lager lopen.

    Dit kan ook gelden voor de Philips, maar dat moet je even zelf ondervinden. Er blind van uit gaan dat een hogere resolutie meteen beter is, is onzin.
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Waar heb je het nu over :confused:

    Je wilt dus zeggen dat je beter voor een lagere resolutie kunt gaan (1024x768 ) , dan gebruik maken van de volledige resolutie van het scherm (1280x1024).

    Als ik bij mijn oude HDready schakel tussen 1024x768 en 1360x768 , dan zie ik duidelijke verschillen.
     
  14. pinotje

    pinotje Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb GEEN componenten-ingang, geen HDMI-ingang en geen VGA-ingang, ik heb alleen één DVI-ingang (foto) op mijn LCD HD-Ready TV.

    Ik speel nu mijn Xbox op PC-Digital mode, d.m.v. Xbox360's HDMI-out met een HDMI-DVI-kabel (foto) naar de DVI-in van mijn TV.

    Voorheen speelde ik op PC-Analog mode, d.m.v. Microsoft VGA Cable met een VGA2DVI-verloopstekker (foto) naar de DVI-in van mijn TV.

    Maar ik wil toch liever optimaal gebruik maken van de TV-kwailiteit dus in HD mode (foto) spelen zoals in de handleiding staat vermeld. Helaas krijg ik geen beeld en de foutmelding "Videomode niet ondersteund" als ik overschakel van PC-Digital mode naar HD mode in de menu.
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2008
  15. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat een kut tv is het dan :p
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Jouw Philips wel een Component-ingang want dat staat in de handleiding.
    Digital HD (DVI-I) en Analog HD (YPbPr).
    YPbPr staat voor Component , deze is verwerkt in de DVI-aansluiting.

    Normaal levert Philips zo'n adapter bij de lcd's.

    [​IMG]
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat was mn eerste gedachte ook ja. De Sharps hadden dat ook in het begin, zo'n verloopje.
    toch kwam ik het niet tegen in de handleiding (hmm, meteen naar nederlands gebladerd, misschien stond het eerder vermeld?)
     
    Laatst bewerkt: 1 aug 2008
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Normaal moet deze in de doos hebben gezeten.

    Vind de downloade manual van Philips behoorlijk kort.
    Mis hierin de inhoud van de doos en geen woord over de Speqs.
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
  20. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Goed, na veel wikken en wegen ga ik waarschijnlijk toch voor een Sony en vallen de HD-Ready plasma's af. Maar dan ben ik nog niet klaar...

    Sony Bravia 40D3500 (850 euro)

    ...of 350 euro meer betalen voor de...

    Sony Bravia 40W4000 (1200 euro)

    ?


    Is het verschil in kwaliteit het geld waard? Eerlijk gezegd kan ik het me bijna niet voorstellen, maar toch de vraag. Ik kon het vandaag zelf niet aan den lijve ondervinden want ze hadden in de bewuste speciaalzaak de D3500 niet staan.

    Wat jullie (Melbuuln, Ferry, anderen)?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina