1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie thread [Deel 18]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Dat verschil zou je dus in de winkel moeten bekjken, want wij weten niet het verschil tussen die 2
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb zelf de KDL-40D3500 ;)

    De overstap van de Samsung LE32R71B naar de D3500 was een reuze sprong vooruit.
    De kleuren van de D3500 zijn veel helderder van die van de R71B.

    De DVB-T tuner pikt de Digitenne signalen via een normale coax-kabel uit de lucht.
    Alleen werkt de DVB-C tuner niet met Ziggo (@Home).

    Kan de D3500 nu met een knop bovenop de LCD helemaal uitzetten.
     
  3. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Samsung zijn serie 9 tv's schijnen LED TV's the worden met iedere pixel 1 LED waardoor er geen response time meer is en zwart 0CD/m2 perfect zwart is. Als de geruchten waar zijn dan schat ik dat deze TV's beginnen bij 52" voor minimaal 5000 euro.
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Weet je zeker dat de reden van de langzamere respons van een hedendaagse lcd komt door de huidige backlight?
    Dat het native contrast eindelijk richting de plasma's zullen gaan staat wel vast. Ben benieuwd wat dit gaat doen met het beeld en hoe deze zich houdt naast de Kuro van 2010 die ook absoluut zwart gaat krijgen.

    De LG's hebben local dimming. Het is dus niet 1 led voor iedere pixel, maar er kunnen wel delen aan en uitgezet worden. Ik heb ook iemand horen zeggen dat dit storend kan zijn vanwege halo effect, maar het is afwachten of hij de waarheid sprak.
    's Kijken of Samsung het al wel voor elkaar krijgt om achter iedere pixel een led te krijgen. Dan krijg je natuurlijk de voordelen van een plasma in een lcd.

    De techniek van tv's gaat echt in een stroomversnelling zeg. Hopelijk gaan de prijzen net zo hard (naar beneden).

    Hier een stukje over die Samsung. Helaas ook local dimming, maar het ziet er erg goed uit.
    http://gizmodo.com/5028157/samsung-updates-led backlit-lcd-series-9-expensive-but-probably-worth-it
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2008
  5. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik weet dat je de 40D3500 hebt, vandaar ook dat ik m'n vraag mede aan jou richtte :+

    Ik ga er waarschijnlijk nog meer op vooruit, want ik heb momenteel 'maar' een 32S81B.

    Maar je kunt me dus niet vertellen of het verschil tussen de 40W4000 en de 40D3500 350 euro waard is?
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Er is er maar 1 die daar antwoord op kan geven en dat ben jij.
    Zelf testen en vergelijken ;)
     
  7. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ja, maar ik kan tot op heden dus geen zaak vinden waar ze beide staan :'-(

    Alleen de Media Markt, maar daar wil ik niet eens over beginnen...
     
  8. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    Als jij de w4000 voor die prijs kan nemen zou ik daar zeker voor gaan omdat:
    ingebouwde HD tuner
    hoger contrast
    mooiere kleuren
    bravia engine 2

    daarintegen is het toch 350 euro en dat zal je voor je zelf moetren bepalen en vergelijken

    (heb zelf de 32w4000 en kan je zeggen dat het beeld fantastisch is ).
     
  9. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Tsja, erg moeilijk.

    Weer wat gelezen en gediscussieerd en nu neig ik weer naar de Panasonic TH42PX80 :'-( Die is goedkoper dan de Sony's, heeft veel betere zwartwaardes (hoewel ik ook lees dat de W4000 uitstekend is wat dat betreft, maar die kost wel 400 euro meer) en natuurlijk geen gezeik met backlight bleeding enzo (daar hebben alle LCD's nou eenmaal last van).

    Maarja, is wel HD Ready en heeft een kleinere resolutie, waardoor browsen op de PC weleens vervelend kan worden. Maargoed, dat doe ik amper, ik stream alleen vaak films via de PC en daar schijn je het niet te merken.

    Dus waarschijnlijk toch de Pana... Nog één keer extra checken in de winkel hoe HD-bronnen (Blu-Ray en games) er uitzien op dat ding, en als dat me bevalt koop ik die.

    De Bravia 40D3500 lijkt me een prima tv maar die heeft oudere hardware, is niet echt een topdesign imo, grijstinten en backlight bleeding.

    De W4000 is wel een geweldige tv, qua zwartwaardes en kleuren indrukwekkend voor een LCD, maar toch ook het gevaar van backlight bleeding irritaties én enorm duur vergeleken met z'n concurrenten.


    Dus ik denk toch dat ik ondanks het HD-Ready label (het verschil blijft nou eenmaal enorm klein) voor de Pana plasma ga.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2008
  10. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Goede keus ;)
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het desig is volgens ontworpen door Fred Flintstone :+
    De behuizing is niet zo statisch als van mijn R71B , de R71B leek meer op een stofmagneet.

    De combinatie D3500 en PS3 werken perfect naast elkaar.
    Ook werkt 24p True Cinema super op de D3500.
     
  12. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke tv zouden jullie mij eerder aanraden. Het is vooral om PS3 op aan te sluiten. Een Samsung 32A656 of Sony 32W4000? Ik weet dat full HD op 32" niet zo de moeite is, maar in mijn kamer kan ik echt niet groter gaan en dan wil ik ineens top kopen.. :)
     
  13. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Je kan beter gewoon HD Ready nemen met 32'' want Full HD zie je toch geen verschil met die maat.

    En scheelt je gewoon in prijs.
    Maar ga kijken in de winkel welke je mooier beeld vind hebben en qua design mooier vind.
    Waarschijnlijk verschillen ze ook aardig in prijs(Sony is meestal wel een stuk duurder)
     
  14. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus ik zou misschien beter voor de Sony V4500 kunnen gaan ipv de W4000, is quasi dezelfde TV maar enkel is die HD Ready en is ongeveer 240€ goedkoper.

    Wat ik mij afvraag, als ik hoge definitie foto's bekijk op een 32" full HD of HD ready, maakt dit wél veel verschil uit?
     
  15. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit snap ik dus niet, hoe zo zie je geen verschil met die maat? Dat ligt er toch gewoon aan hoe dicht je bij je tv zit, als je er bijvoorbeeld 1 meter van een 32 ins vandaan zit, dan lijkt het met dat je het verschil tussen 720 p en 1080 wel merkt?
     
  16. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Tja wat betreft Sony ben ik er niet zo fan van de TV's maar goed smaken verschillen gelukkig.
    Dus dat zou je toch echt zelf moeten bekijken.

    En denk dat met foto's ook niet echt verschil maakt(kijk ook nooit foto's op de tv)

    Full HD ga je pas echt verschil in zien vanaf 42''
    Met 32'' is het beeld gewoon te klein om het verschil te kunnen zien tussen 720p en 1080p.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2008
  17. (Smart)ass

    (Smart)ass Active Member

    Berichten:
    2.084
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar naarmate je dichter bij komt bij het scherm hoe groter het word ( niet letterlijk natuurlijk) dus hoe meer details je ziet, dus lijkt het me dat je niet alleen van de maat moet uitgaan maar ook van de afstand waarop je van je TV zit.
     
  18. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Mja maar een normaal iemand zit niet een meter van zijn tv af :p
    Tenzei het niet anders kan.

    maar 32'' Full HD is gewoon weggegooid geld imo
    Met een goede 32'' HD Ready bereik je het zelfde beeld
     
  19. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, tis eigenlijk gewoon voor het werk, soms is het handig om foto's op groter scherm te kunnen zien voor de details.. En dan lijkt het me toch beter om een scherm met hogere resolutie te hebben?

    Moet trouwens zeggen dat ik ook niet fan ben van Sony, eigenlijk enkel de W4000.
    Heb jij mss een tip, een toestel dat ik ook zeker in de gaten moet houden? Zat ook even met de Samsung A-5 reeks in gedachten, maar weet soms niet wat ik van Samsung moet denken..
     
  20. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zie je het verschil inderdaad al iets beter maar hoe vaak zit je op 1 meter van je 81cm beeldscherm?

    Zoals hierboven gezegd, vanaf 42" is het verschil merkbaar, maar dan nog moet je binnen 3 meter van je tv staan. Anders is het alsnog te verwaarlozen. (het verschil in resolutie dan, niet de andere eigenschappen van de tv)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina