1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Waarom zouden ze niet geschikt zijn?

    Zoek ze op op internet zou ik zeggen.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een decoder + smartcard kost nu € 39,95.
    Dit pakket kan je gewoon bij de plaatselijke audio-boer kopen.
    In het pakket zit 2 maanden á € 9,95 gratis.

    Daarna maak je pas een keuze.
    1. Standaard analoge pakket maar dan digitaal ( gratis ).
    2. Stel je eigen pakket samen.

    In de tijd van @Home werd de 2e smartcard gekoppeld aan de 1e.
    Je betaalde toen € 3,95 extra.

    Nu bij Ziggo staat de 2e smartcard los van de 1e.
    Heb je de woonkamer Film1 en moet je voor de 2e smartcard ook een abonnement nemen op Film1.
    Dit kan behoorlijk in de kosten lopen.
     
  3. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    In de multikabel tijd betaalde je 50 cent extra per maand.

    Maar nu het ziggo is staat de 2de decoder dus kwa abbonement los van de eerste als het gaat om de extra zenders?
    Raar.

    En hoe zit het dan nu als je als je voordat het ziggo werd al 2 decoders had?
    Blijven de tarieven van toen dan gelden of moeten wij nu 2 keer voor film 1 enzo gaan betalen?
    Kan daar niet echt iets over terugvinden op ziggo.nl. (Site is waardeloos vergeleken met die van multikabel voorheen.)
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vindt de info van Ziggo ook niet duidelijk.
    Ben al een paar dagen bezig om al mijn kosten te vergelijken met de gegevens op de site van Ziggo.
    Wil namelijk weten wat goedkoper is , de verschillende abonnementen die ik nu heb of Alles-In-één pakket.
    Je kan uit 31-08 nog overstappen maar de site geeft steeds een foutmelding :mad:
     
  5. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Na ons oriënteren op 50" plasma's bij een kijkafstand van 4-4,5 meter, zijn we tot de conclusie gekomen dat de meerprijs van € 550,- (bij een Samsung 50A450) tov van onze oude situatie (kijk afstand 2.2 meter, waarvoor 37" groot zat is ) het ons toch niet waard is. € 550,- euro is toch al een half jaar sparen en eigenlijk willen we het geld ook gebruiken voor ondere dingen.
    42" is op een afstand van 4-4,5 meter aan de kleine kant, dus hebben we onze huiskamer weer aangepast, zodat we een kijkafstand hebben van 2-2,20 meter.
    De logische 37" opties zijn dan ook:
    Panasonic TH37PX80 en de TH 37PX8

    De eerste heeft een extra hdmi poort en pc aansluiting. Wij zullen echter max 2 hdmi poorten gebruiken (op termijn PS:cool:, dus voor die extra poorten gaan we niet meer betalen. Zijn de schermen verder hetzelfde of zijn er nog meer verschillen?
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Of er werkelijk verschil in de panelen zit is niet duidelijk. Bij de specs staat volgens mij wel dat de px een iets lager contrast zou hebben, maar dat kan ook marketing kunnen zijn.

    Mocht je later hdmi aansluitingen tekort komt, kan je ook een hdmi switch kopen. Twee weken geleden stond bij de Axxo in Amersfoort de 42PX8 in de aanbieding voor €800
     
  7. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    nu bij de saturn een Sony Bravia KDL-32W4000 Full HD lcd tv (82cm) voor 999euro, normaal kost ie 1299. Als ik hem tussen 19-22 uur haal deze week krijg ik nog eens 100 eur korting!

    de vraag nu, heeft iemand deze tv, en is Full HD echt nodig of zie je er in de praktijk niets meer van terug? Hij ondersteund geen 100hz dus er is kans op een vertraging in snelle games maar hoe groot is die kans? Ik kan de tv 2 weken houden en bevalt ie niet krijg ik me geld terug :)
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2008
  8. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Hirschmann is echt zwaar overbodig, zeker voor HDMI dan geeft een HDMI kabel van 20 euro namelijk hetzelfde beeld en geluid als een 200 euro kostende Hirshmann. Ook bij analoge kabels is het het prijsverschil niet waard.

    Het verschil tussen HD ready en full HD is merkbaar bij 32" maar dan kan je maximaal maar 2 meter van het beeld zitten. Wil je het verschil met full HD zien van een wat grotere afstand dan kan je toch beter een maatje groter (37"+) nemen.
    IMO is full HD een goede investering voor de toekomst, bij nattive 1080p beeld materiaal is een full HD tv toch wel een stuk scherper dan een HD ready tv.
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2008
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Merk geen verschil tussen mijn Oehlbach € 79,95 en de Silvercrest (Lidl) van € 7,99
    Heb moet deze week toch een 3e HDMi-kabel hebben en ga maar eventjes langs de Lidl.

    Als de Silvercrest een slechte kabel zou zijn geweest dan had ik dat allang in het beeld moeten zien.
    Maar het beeld is storingsvrij en haarscherp.

    Mijn Bravia heeft ook geen 100hz , was niet van plan om >€200 voor 100hz te gaan betalen.

    100hz komt pas tot zijn recht bij 50hz games. Wil je een 60hz game spelen , dan zou de tv eigenlijk moeten werken op 120hz.
     
  10. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    50'' ook, heb nu een paar dagen 50''. Groot, maar mag altijd groter!
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Zaterdag mn nieuwe surround apparatuur gehaald. Gelukkig hadden ze de speakers in de luisterkamer opgesteld (wàt een geluid zeg!) icm een Harman/Kardon receiver en een Harman/Kardon full hd lcd.
    Hij speelde de blu-ray Terminator 3 op die tv en al in de eerste scène zàg ik me toch een paar fouten, ongekend! Bij een langzame horizontale pan, verdwenen gewoon stukken uit de vertikale houtjes in enkele ramen. Door de judder en fouten behielden ze gewoon hun vorm niet!

    Aangezien ik alleen voor het geluid kwam, heb ik geen instellingen veranderd. Het verbaasde me omdat ik niet zo heel gevoelig ben voor judder, maar dit was niet best.

    Nou alleen alles in mn kamer installeren en de kabels wegwerken. Hmm, op de foto leek t alsof de subwoofer net zo groot zou zijn als mn vorige, zo'n kubusje van 10cm....Fout: hij bleek zo groot te zijn als een bijzettafel!!! Lol.
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2008
  12. Acolyptus

    Acolyptus Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Shit mensen...

    Eindelijk een HDTV aangeschaft en nu kom ik erachter dat mijn xbox geen HDMI output heeft.. Is er een andere manier om wel mijn HDTV maximaal te kunnen benutten?
     
  13. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja, hopen dat je tv 1080p via component ondersteunt ;). Mijn samsung kan dit wel.
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je kan zowel digitaal (HDMI of DVI-I) als Analoog ( Component of VGA ) gamen in HD-kwaliteit.
    Bij de Premium Xbox360 zit standaard een Component-kabel.
    Deze is te herkenen aan de 6 stekkers en de schakelaar op de stekker TV/HDTV.
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Zojuist Eredivisie Live besteld! Als je het voor 28 augustus bestelde, dan betaal je de komende 3 maanden maar €6,- en daarna €9,95 p/m.

    Ben benieuwd! :)
     
  16. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    wat voor model heb jij dan als ik vragen mag? en welk merk kabel gebruik je?
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Is dit aan Melbuuln gericht? Of naar mij..
     
  18. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan ben ik benieuwd via welke provider jij dit gaat kijken. Wij betalen bij Ziggo 9,95 tot eind 2008 en daarna 14,95.
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Wij hebben Digitale TV via UPC.
    We hebben al lange tijd het abonnement: Royaal HD + DVR. Dus ik heb al alle HD zenders die er momenteel zijn (Disc. Channel HD, History Channel HD, Voom HD en Nat. Geo HD).

    Vanaf vrijdag dus ook Eredivisie Live erbij! :)
     
  20. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Hmm dan worden we bij Ziggo dus mooi weer genaaid.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina