1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Digitenne, dus kut. Kan er niet echt over oordelen dus.
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Vind de beeldkwaliteit bij UPC nu goed!
     
  3. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    ok ik sta dus op het punt om morgen de Sony Bravia KDL 32W 4000 te halen. alleen zie ik bij de specs staan van contrast staan van 33.000:1 en een andere Panasonic 8500:1 wat houdt dit precies in? Waar heeft het mee te maken en wat is beter voor gaming/films :)

    alvast bedankt _O_
     
  4. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    Laat je niet misleiden door specs... Ga naar de winkel en bekijk en vergelijk. Verder kan ik niet anders zeggen dat Sony waarschijnlijk een prima aankoop is!
     
  5. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Vraag me persoonlijk af of je op zo'n formaat wt hebt een Full HD, maargoed, kijk en vergelijk inderdaad.

    En die contrast specs zijn bij iedere fabrikant anders. Allemaal verkoopcijfertjes. Niet naar kijken, maar naar het beeld.
     
  6. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    28/08

    Ik werk bij UPC :)
     
  7. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, ik kan je ook aanraden om je Xbox 360 mee te nemen en die te testen. Want HD-TV verkopers hebben er een handje na om op de duurdere tv's Blu-Ray films te draaien en bij de goedkopere TV's SD televisie. En als je ze om advies vraagt komt het er altijd op neer dat je het beste de duurste TV kan kopen.:{
     
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Of de paupersamsung's waar ze waarschijnlijk veel winst op maken :+
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Jup, las het op Chelloo.com forum!
    Heb er erg veel zin in. De voorbeschouwing die ik al heb kunnen kijken middels de 999 truc zag er al heel goed uit!
     
  10. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Op een monitor van 17" is duidelijk het verschil te zien tussen bijvoorbeeld 1280x1024 en 1600x1200 het is alleen een kwestie van hoever je er vanaf zit. Het verschil tussen hd ready (720p) en full hd (1080p) is een groot verschil (921.600 pixels tegen 2.073.600 pixels) als je bronmateriaal gebruikt met dezelfde native resolutie.

    Dynamisch contrast is een punt waar veel mee gerommeld wordt, echter met paneelcontrast valt niet te sjoemelen. Net als response tijd in Grey to Grey.

    Sja ik had met mijn vorige Samsung ook geen goed woord voor Samsung over, maar met mijn huidige moet ik toch zeggen dat ze een flinke 180 graden draai gemaakt hebben.

    Op Philips en Sony's zitten hoge winstmarges daarom word je door verkopers ook altijd naar deze merken verwezen.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2008
  11. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat had je hiervoor dan voor type?

    ---

    Ik heb afgelopen weekend een HDMI Switch bestelt (Octava HDS5) (Dit omdat ik nooit zal kunnen profiteren van surround sound en dus een reciever met meerder hdmi poorten weggegooit geld is, Was het eerst wel van plan)

    Alleen nu heb ik een probleem:
    Ik heb momenteel maar 1 hdmi kabel (Ouhlbach die een jaar geleden nog 80 euro koste)
    En omdat er zowiezo 3 apperaten op de switch komen heb ik dus minstens 3 hdmi kabels nodig. (toshiba EP-30, Samsung hd-tv decoder (h360r geloof ik) en xbox 360)

    Nu weet ik dat het per kabel van onder de 10 tot tegen de 1000 euro aankan maar ik wil het wel redelijk houden.

    Vroeg me nu af of iemand mij een zinnig advies kan geven welke kabels ik het beste kan halen die kwalitatief goed in elkaar zitten en goed zijn afgeschermd.
    Lengte 1 meter of korter (alles staat toch bij elkaar) en maximaal 50 euro per stuk. (Goedkoper is altijd intresanter maar het maakt me eigenlijk niet echt uit als het maar goed is.)

    Want van alles wat ik tot nu toe tegen ben gekomen (marktplaats en normale webwinkels) heb ik bij veel kabels geen goed gevoel en zijn andere weer veel en veel te duur in verhouding met de productiekosten ervan

    Alvast bedankt.

    (En laat het alvast duidelijk zijn: ik wil straks geen discusie zien over het feit dat merk kabels onzin zijn en dat het met een kabeltje van 5 euro ook goed is, Dat mag iedereen voor zichzelf beslissen. Ik wil gewoon een zinnig advies over kabels (en/of webwinkels die ze verkopen) die van goede kwaliteit zijn (afwerking vind ik belangrijk) en niet teveel kosten)
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2008
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je blijft die nonsens maar verkondigen. Ik heb het je al zeker 3 x uitgelegd dat je het verschil tussen full hd en hdready nooit kan laten zien door op een full hd scherm te wisselen tussen 1080p en 720p.

    Een blinde kan het verschil dan nog zien.
    Wat je wèl kan doen is een blu-ray tegelijkertijd afspelen en bekijken op een full hd en een hdready.
    Als jij het verschil duidelijk kan zien, ben je heel apart want dat kan bijna niemand.

    Bovendien zijn er nog meerdere mogelijkheden wat betreft hdready. Zo heb je bijvoorbeeld 1024x720 of 1366x768.
    Dan heb je ook nog schermen die een input aankunnen van 1080p, waardoor de tv meer info binnen krijgt en een meer gedetailleerder beeld kan neerzetten.

    Nogmaals: als er in een winkel meerdere schermen zijn aangesloten op n blu-ray, dan zie je bij n goede hdready echt geen verschil.

    Toen mn buurman mn geleende blu-ray terug kwam brengen en mijn scherm de film zag spelen zag hij geen verschil met zijn full hd.
    Zelfs de bekende testers van cnet.com zien bij een side by side test in een geblindeerde kamer zo goed als geen verschil.


    Het schakelen tussen resoluties op n full hd scherm heeft werkelijk niets te maken met t verschil tussen full hd en hdready. Je kan dit alleen vergelijken met 2 aparte schermen.

    Moet je nou hem of mij geloven? Geen van beide: ga gewoon naar de winkel en test het zelf. Probeer maar 's zonder naar de kaartjes te kijken de hdready en de full hd's aan te wijzen.

    Ik ben overigens niet anti full hd ofzo! Een full hdtv kan wel een mooier beeld geven door bijvoorbeeld een hoger contrast of een meer vloeiende weergave van blu-ray, maar het hoeft dus niet: de laatste full hd die ik zag (harman/kardon) gaf een beduidend slechter beeld dan mn hdready plasma.
     
  13. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Wel interessant om te horen, en ik vind het ook lastig om het verschil te zien tussen een lcd van 699 euro en een van 999 euro. Ik wil echter geen miskoop doen! Ik ga erop gamen met mijn Xbox360 via Component(mss later HDMI) en de Wii. Ik hou van mooi beeld en heb geen zin in ghosting of delay in beeld.

    Ik was gisteren weer bij de Saturn maar om een keuze te maken dat is toch wel erg lastig! Ik kan namelijk mijn xbox niet meenemen daarheen en aansluiten om vervolgens een keuze te maken. Ik mag de tv wel kopen en binnen 14 dagen terug en dan geld terug.

    MAar zo krijg ik maar 1 tv echt te zien op mijn xbox en niet meerdere. Dus daarom vraag ik jullie HD tv bezitters welk merk en type t beste voor mij is. Ik heb Sony Bravia gezien en Panasonic Viera.

    het moet wel een 32' zijn want veel groter dan 81cm is voor mij niet echt nodig, en zo te lezen aan jouw bericht hoef je niet perse voor Full HD te gaan..
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    UPC heeft Eredivisie Live inmiddels ook geactiveerd! :)
    Op kanaal 15 zit de Eredivisie Live Portal en op kanaal 221 t/m 224 vind je de Eredivisie Live kanalen.
     
  15. Kenman

    Kenman psn: oneshot1tkill

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    2
    Heeft iemand ervaring met full hd plasma schermen?

    Heb twee tv's die ik op het oog heb:
    panasonic TH-42PX80E +- 1300 euro
    pioneer PDP-LX5090 +- 3000 euro

    Prijs is duidelijk echter pioneer is beduidend groter, maar weet niet of ik zo'n bakbeest in de kamer wil. Panasonic schijnt qua beeld minder te zijn, iemand een van beide in huis?
     
  16. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Vandaar ook paupersamsung's ;) Ik had een LE32S81 en dat is achteraf gezien gewoon prul van de eerste orde vergeleken met wat ik nu heb.

    Google die Panasonic en je zult zien dat je hem voor een dikke 700 euro al kunt kopen.
     
  17. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je het geld voor de Pioneer hebt zou ik zeker die halen.

    Waarom de PX serie en niet de PZ80/85/800 ofzo?
    Want de PZ serie is toch een stukje beter.

    Qua beeld loopt de Pana ook niet ver achter op de Kuro want het is gewoon een prachtbeeld.

    @Nez ik was anders weltevreden met mij S81 hoor maar tuurlijk is het een supergroot verschil met een Pana.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2008
  18. Kenman

    Kenman psn: oneshot1tkill

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    2
    Bedoel ook de pz serie de px is niet full hd
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vanmorgen een Toshiba HD-EP30 HD-DVD speler opgehaald , had hem gekocht bij een faillissementsveiling van Progress.nl voor maar € 60.
    De beeldkwaliteit is vele malen beter dan bij de HD-DVD speler van de Xbox360.
    In de doos zaten ook 5 HD-DVD's heb de Bourne trilogie meteen compleet.
     
  20. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    zo eentje had ik ook wel gewild :mad:
    ook maar eens googelen op faillissementsveilingen ofzo
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina