1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kwam heel toevalig hier terecht http://bva-auctions.com en vond daar de complete inventaris van het failliete Progress.nl
    Voor mij is het nog geen 10 minuten fietsen.

    Sommige mensen slaan compleet door , wie betaald er nu € 490 (excl 16% veiling kosten en 19% btw) voor een 1e generatie iPhone.
    Heb het even uitgerekend en kom uit op € 694 voor een 1e generatie iPhone.
     
  2. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet vergeten om hem te Updaten.
    (Ga ervan uit dat je het al gedaan heb.)

    De speler gaat het er een stukbeter door doen.
    Updaten kan gewoon via de internetaansluiting die eropzit.

    Duurt wel gruwelijk lang...

    ---

    Iemand mijn vraag op de vorige pagina nog gelezen?

    Ik overweeg nu de HDMI kabels van BetterCables Kost 40 euro voor een meter (30 voor een halve meter, moet nog even kijken welke lengtes ik moet hebben)
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat is de laatste versie , ik heb nu v1.1 in de speler ?

    Als ik op update klik , krijg ik namelijk de melding dat de server niet wordt gevonden.
    IP-adres en DNS-server krijgt de Toshiba van mijn router en heb ook het mac-adres toegevoegd.
     
  4. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    3.?? Geloof ik (Ben hem zelf nu ook aan het updaten, hij gaf daarstraks aan dat ik 1.1/2.0 had)

    Ik had daar eerst ook problemen mee,
    Had dat toen geloof ik opgelost door de speler uit te zetten, router te resetten en daarna de speler weer aan te zetten.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Sluit ik hem straks wel rechstreeks aan op de router :thumbs: !

    Merk dat het opstarten van een HD-DVD bij 1.1 heel lang duurde.
     
  6. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    duurde bij mij ook erg lang,
    Ben bang dat dat ook niet veel zal verbeteren.

    Ach, het geeft je de tijd om even drinken te gaan halen nadat je de (hd)dvd erin hebt gedaan.
     
  7. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik was er ook tevreden mee toen ik 'm net kocht :+ Maar nu weet ik dat het nog veel beter kan qua beeld. En geen gekloot meer met backlight bleeding en oerlelijk grijs i.p.v. zwart. Ook de kleuren zijn veel mooier op m'n huidige tv.

    Laat ik nog buiten kijf het gezeik dat ik had met lelijke strepen door m'n beeld (die wel netjes verholpen zijn door een Samsungmedewerker die een volledig nieuw beeld er in heeft gezet).
     
  8. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Godsamme kerel jij bent hier nonsens aan het verkondigen. Bij een full hd is zeker wel het verschil tussen 1080p en 720p te zien als je een echte native 1080p en 720p bron voert. NATIVE DUS NIET UPSCALED!!!
    Probeer maar eens een PC game ipv je Xbox 360. Xbox 360 games zijn namelijk 720p beeldmateriaal die alleen maar upscaled worden naar 1080p en dan is er inderdaad geen verschil te zien. Bij een PC game wordt er wel gebruik gemaakt van de native resolutie van je scherm en worden dus graphics wel op deze resolutie origineel getoond. Het verschil tussen 720p en 1080p is dan wel duidelijk aanwezig.

    Bij een goede blu-ray die native in 1080p gefilmd is (denk bijvoorbeeld 300 of Die Hard 4) zal er bij het afspelen op een full hd het beeld zeker gedetaileerder en scherper ogen dan op een hd ready. Wanneer een native 1080p blu-ray namelijk op een hd ready scherm getoond wordt moet de tv 2.073.600 pixels op 921.600 pixels tonen dan gaat er zeker scherpte en detail verloren. ZO NIET, WAT IS DAN PRECIES DE REDE WAAROM WE HDTV'S GEKOCHT HEBBEN VOLGENS JOUW???

    Begrijp me niet verkeerd op een hd ready ziet het er alsnog spatzuiver uit maar wel een stapje minder.

    TV's die hd ready zijn (bijvoorbeeld met een 1024x720p resolutie) maar wel 1080p bronnen ondersteuning geven bij een 1080p geen mooier dan bij een 720p bron simpelweg omdat de tv niet ineens meer pixels kan tonen dan zijn native resolutie.

    Nee misschien niet maar dat is meer het limiet van de bron dan iets anders.

    Zag jouw buurman ook beide tv's met ieder een eigen (dezelfde soort) blu-ray speler tegelijke tijd draaien?
    Waar kijken die gasten van cnet.com naar, want er moet alleen puur naar scherpte en detail gekeken worden en niet naar kleuren, schaduwdetail of zwartwaarde.

    Het ligt aan je bronmateriaal je moet wel native bronmateriaal gebruiken.

    Ja en daar ga je precies waar het hier en op andere forums altijd fout gaat er wordt op mening vergeleken. Wat de ene mooi vindt de ander niet mooi over smaak valt niet te twisten. Bij het verschil tussen hd ready en full hd moet alleen gekeken worden naar het verschil in scherpte en detail door het verschil in resolutie dus niet naar kleuren, schaduwdetail, zwartwaarde of wat dan ook. In een winkel met gedeelde bronnen en duurdere merken die op een blu-ray speler of ongecomprimeerde hd bronnen staan aangesloten ten opzichte van sd aangesloten tv's kan nooit een juiste mening worden gevormd.

    Niemand die hier zegt dat je dat bent tenminste ik niet. Ik denk zelf dat jij een hd ready en full hd altijd heb vergeleken aan de hand van 720p bronmateriaal. Dan is er inderdaad geen verschil merkbaar of aanwezig tenminste niet in het voordeel van een full hd tv.

    Hogere contrasten en betere 24Hz dmv een native of pulldown methode heeft niets te maken met hd ready vs full hd maar met merken die jouw als klant liever een full hd in je maag stoppen.

    Beauty is in the eye of the beholder!
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2008
  9. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Ah wou net zeggen :p

    Maar ik heb de PZ80 en ik ben er zeer te spreken over.
    Echt supermooi beeld.

    En dan laat ik hem in november nog calibreren :)
     
  10. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik had (heb nog steeds) de 32M71B.

    Als de kabels korter zijn dan 5 meter kan je gewoon de goedkoopste HDMI kabels kopen die je kan krijgen (15-20 euro). HDMI is digitaal en verzend zijn signaal dmv enen en nullen. Een Hirschmann van 200 euro geeft geen betere enen en nullen dan een nietszeggend merk van 15-20 euro. Ook afscherming en goude contactpunten maken geen verschil, want wanneer er sprake is van signaalverlies bij HDMI dan is dat meteen te zien door fouten (artifacts) in het beeld of zelfs wegvallend beeld en geluid.
    HDMI is gewoon HDMI of je nou een 200 euro kostende Hirschmann of 15-20 euro kostende nietszeggend merk koopt. Goedkope merken leggen echt geen kabels in de winkel die geen signaal doorvoeren, alle bedrijven hebben quality control.

    Bij analoge kabels maakt de kwaliteit van de kabels (afscherming en contactpunten) uit bij digitale kabels maakt het niets uit. Dit is ook het geval bij DVI, optisch en coaxiaal.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2008
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het updaten van de firmware duurde bijna 1 uur :mad:
    Maar V3.0 is nu geinstalleerd.

    Was over het beeld van mijn LE32R71B altijd zeer tevreden. Zet ik mijn Bravia naast de R71B dan zie ik toch duidelijk verschillen. Het beeld van de R71B is veel grijzer dan die van de Bravia. Bij de Bravia is zwart nu zwart en geen licht zwart zoals bij de R71B. Mijn ouders zijn dol gelukkig met mijn oude R71B.
     
  12. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, ik had ook wel interesse in de TV's van Progress maar er word gewoon niet normaal veel geboden. En dat voor 2ehands producten.:confused:
     
  13. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    ik ga geen lang verhaal plaatsen, behalve dat ik de Sony Bravia gekocht heb, en DAMN!!! Wat een pracht van een beeld!!!! me = mega happy
     
  14. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    Goede keuze... Gefeliciteerd... Veel plezier ermee...

    Ik heb trouwens een vraag...

    Normaal, als ik mijn tv aan doe, krijg ik de balk in beeld waarop staat welke zender en welk programma er op is. Soms krijg ik in die balk de boodschap, "gekozen programma is niet beschikbaar". Dan blijft het beeld zwart en kan ik de tv helemaal uit doen en dan weer op nieuw aan. Ik kijk tv middels Digitenne en heb de sony/KPN CAM-module achterin de tv zitten. Kabels zitten allemaal goed, kaart zit ook goed.

    Iemand een idee wat dit kan zijn?
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het Digitenne probleem wordt veroorzaakt doordat de smartcard niet goed wordt geupdate.
    Als de Samsung Decoder in de standby staat dan kan de smartcard door KPN nog steeds geupate (geactiveerd of gedeactiveerd) worden , ledje brand namelijk op de antenne.

    Heb een paar weken Digitenne niet gebruikt en had dus ook de stekker van de decoder uit het stopcontact gehaald.
    Maar toen ik de Decoder weer aanzette , kon ik niet meteen naar Digitenne kijken.
    Het duurde bijna een ½ uur voordat de smartcard zijn nieuwe update had gekregen.

    Vermoed wanneer jij de tv , de CAM-module ook zonder spanning komt te zitten.
    Hierdoor kan de smartcrad niet meer geupdate worden en na een tijdje wordt gedeactiveerd.
     
  16. El Jazzaff

    El Jazzaff Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    3
    Hmm... Net even gekeken, als de tv helemaal uit is, brandt het lampje van de antenne nog. Dat moet ook wel omdat de 5 volt stekker er nog tussen zit en deze zit rechtstreeks op het stroom.

    Daarbij komt nog dat het ook wel eens gebeurt als de tv in standby staat...

    Dat met de decoder kan wel kloppen, heb namelijk de decoder op de slaapkamer staan en had al een tijd geen tv op de slaapkamer gekeken, vorige week moest ik ook even wachten tot ik weer commerciele zenders kon bekijken...
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik heb mn Samsung 32 457 binnen, wat heb ik spijt dat ik niet eerder een HDTV heb gekocht! Echt een verbetering van de game ervaring. Super!
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66


    Had ik het maar eerder geweten, ik heb nog 2 hdmi switches liggen waarvan nog eentje nieuw in doos.

    De kabels: er schijnt wel verschil te zijn, maar dat is eigenlijk bij korte afstand door niemand te zien en dus niet nodig. Pas bij lange kabels ga je verschil zien.
    Ik gebruik hdmi kabels van de onderdelenshop: nog geen €10 per stuk en helemaal 1080p met een echt prachtig beeld.:thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2008
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik denk zelf dat jij een hd ready en full hd altijd heb vergeleken aan de hand van 720p bronmateriaal. Dan is er inderdaad geen verschil merkbaar of aanwezig tenminste niet in het voordeel van een full hd tv.

    Ik kijk eigenlijk alleen maar 1080p content, op de sommige games na die tot 720p gaan.
    Ik kijk namelijk alleen hd-dvd's en blu-rays en alles komt op 1080p binnen. (alleen het internetten doe ik op 720p)

    TV's die hd ready zijn (bijvoorbeeld met een 1024x720p resolutie) maar wel 1080p bronnen ondersteuning geven bij een 1080p geen mooier dan bij een 720p bron simpelweg omdat de tv niet ineens meer pixels kan tonen dan zijn native resolutie.

    Hoor je mij iets anders zeggen dan? Bij een resolutie onder de 1280x720 klopt dat inderdaad.
    Echter:een tv met een 1366x768 geeft wèl een gedetailleerder beeld bij een input van 1080p, omdat de resolutie hoger is dan 1280x720. Bij GTA IV was het verschil zelfs groot.
    Ik had dit ook niet verwacht toen ik de tv kocht. Blijkbaar is downscalen vele malen gemakkelijker dan upscalen en dat is nou precies de reden waarom 720p content er op jouw full hd een stuk minder mooi uitziet.

    Ik spreek dus uit ervaring als ik zeg dat de 1080p input een gedetailleerder beeld geeft. Waarschijnlijk is dit ook per tv verschillend.

    Zag jouw buurman ook beide tv's met ieder een eigen (dezelfde soort) blu-ray speler tegelijke tijd draaien?
    Waar kijken die gasten van cnet.com naar, want er moet alleen puur naar scherpte en detail gekeken worden en niet naar kleuren, schaduwdetail of zwartwaarde.


    Mn buurman had inderdaad dezelfde blu-ray net uit zijn ps3 gehaald en daarna in mijn ps3 gestopt. Hij kon niet geloven dat mijn tv geen full hd was. De tv's stonden helaas niet naast elkaar nee (zo'n plasma is werkelijk niet te tillen)

    Cnet:
    as usual we found it nearly impossible to distinguish any difference in detail between the 1080p Samsung and the 720p Pioneer
    Zoals gewoonlijk vonden wij het bijna onmogelijk om enig verschil in details op te merken tussen de 1080p Samsung en de 720P Pioneer.

    http://reviews.cnet.com/flat-panel-tvs/samsung-pn50a550/4505-6482_7-32887581.html

    Bij een goede blu-ray die native in 1080p gefilmd is (denk bijvoorbeeld 300 of Die Hard 4) zal er bij het afspelen op een full hd het beeld zeker gedetaileerder en scherper ogen dan op een hd ready. Wanneer een native 1080p blu-ray namelijk op een hd ready scherm getoond wordt moet de tv 2.073.600 pixels op 921.600 pixels tonen dan gaat er zeker scherpte en detail verloren. ZO NIET, WAT IS DAN PRECIES DE REDE WAAROM WE HDTV'S GEKOCHT HEBBEN VOLGENS JOUW???

    Jouw full hd samsung geeft zeker een beter en scherper beeld dan de M86 die je hiervoor had, maar dat zegt niet zoveel.
    Mijn hdready plasma had namelijk ook al een veel scherper beeld dan de M86. Ik kan het weten omdat ik eerst de M86 wilde hebben, maar na een vergelijkingstest van 2 uur was het overduidelijk dat de plasma scherper was.

    Jouw ervaring is dus het verschil tussen de M86 en je nieuwe A656 en die laatste geeft een veel mooier beeld (en dàt is ook de reden dat je deze heb gekocht).
    Maar als het beeld gaat bewegen zoals bij films dan wordt het verschil in resolutie nihil (motion resolution). Dan komen zaken als contrast en kleur/zwartweergave en motion handling naar voren. Ook daarin is jouw 656 veel beter dan je vorige denk ik en ook mijn tv is daar gewoon erg goed in (mag ook wel, dat ding kostte €2300).

    Nogmaals: vaak heeft een goede full hd meer features die het beeld prachtig maken om naar te kijken zoals een hoger contrast en betere beeldverwerking, maar een verschil in resolutie is bijna niet te zien bij bewegende beelden. (wel met internetten/letters)
    De reden dat je een full hd hebt gekocht is dus vanwege de eerdere punten en niet vanwege de resolutie.

    Wees gewoon blij met je tv (ikzelf vind de ontwikkelingen geweldig en alleen maar leuk als meer mensen hd gaan kijken) en ik ben dat ook.
    Ik zeg alleen dat sommige dingen die jij zegt niet kloppen, aangezien ik andere ervaringen heb.
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2008
  20. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja het was dat ie op ibood stond op de dag dat ik hier een post wilde maken om het een en ander over hdmi switchen te vragen.
    Anders had ik er nog geen gekocht.

    Ik weet niet of die van jouw ook 5 ingangen en 1 uitgang hebben? (hd dvd, digi tv, xbox 360, pc en in de toekomst een ps:cool:

    Kwa kabels ga ik waarschijnlijk voor 1 meter lange kabels van hetzelfde merk als de switch (Octava) kosten 10 euro per stuk en zullen wel goed zijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina