1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkiebb

    henkiebb Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik heb recentelijk een Loewe TV gekocht, en heb mijn Xbox 360 middels de composiet ingang en ¨Component HA AV kabel¨ aangesloten op mijn TV. De schakelaar van de kabel op HD gezet. Nu merk is dat het een vertraging op de bewegingen zit. Bij een race spelletje, mis ik nu regelmatig de bocht door die vertraging.:'-(

    Heeft iemand hier ook problemen mee? Kan het te maken hebben met de kabel, moet ik naar een HDMI verloop stekker?
     
  2. MarijnB

    MarijnB Special User

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk had je eerst een "gewone tv" hiermee merk je geen vertraging van het beeld. Ook wel de responstijd genoemd. Een lcd tv werk met een responstijd van enkele m/s. Jouw tv zou een hoge responstijd kunnen hebben. Volgens mij maakt het dan niet uit of je het via een hdmi of een component aansluit.
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Ik had de eerste bij de consoleshop.nl gekocht, maar die ging helaas kapot.
    Toen zag ik ineens een aanbieding bij 1dayfly, een hdmi switch voor €35 en die heb ik meteen besteld.
    Daarna de kapotte teruggestuurd voor reparatie, maar ik kreeg meteen een nieuwe teruggestuurd (goede service van consoleshop).

    Beide switches zijn 4 in en 1 uit. Dat is echt zat, want je tv heeft er meestal minimaal nog een input en dan heb je er 5.

    De kabels van een €10 zullen een perfect beeld geven.
     
  4. henkiebb

    henkiebb Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, kom van een CRT. Mijn Loewe heeft een M/S van 6. Dat zou toch snel genoeg moeten zijn. Heb toch het idee dat het iets anders is.
     
  5. axess

    axess time wasted

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    0
    Response tijd heeft hier niets mee te maken en wordt vaak verward met input-lag, het kan zijn dat uw tv een hoge input-lag heeft.
    Dit wordt namelijk zo goed als nooit vermeldt bij het verkoop van HDTV's

    http://en.wikipedia.org/wiki/Input_lag

    Mja dit is een probleem dat meerdere mogelijke oorzaken kan hebben denk ik bv controller
    Misschien moet je eens navragen bij Loewe of dit wel normaal is ?
     
  6. henkiebb

    henkiebb Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    He thanks, Het voorbeeld (CRT-LCD) in je link laat precies zien wat ik bedoel. Ik zal dit eens doorsturen naar Loewe.

    Bedankt.:thumbs:
     
  7. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe hoge de resolutie des te gedetaileerder het beeld kan zijn. Dat is ook de rede waarom hd ready gedetaileerder is dan sd. Je moet alleen niet te ver van het beeld af gaan zitten anders is het verschil niet meer te zien.

    Ik vergelijk geen verschillende type's, ik vergelijk niet in winkels en ik vergelijk niet op het totaal plaatje. Ik vergelijk op resolutie en niets anders.

    PC's gebruiken 1080p bronmateriaal en dan zoals je zelf al zegt merk je een verschil, nuff said. Full hd is op dit moment alleen maar handig bij het gebruik van PC, enkele in full hd origineel geschoten blu-rays en hd-dvd's. Gebruik je je PS3 enkel om te gamen, heb je Xbox 360 en kijk je DTV/HDTV dan heb je helemaal niets aan full hd.

    Ik ben net als jouw heel erg blij met m'n tv en weet donders goed dat er praktisch iedere 3 maanden wel iets beter is, maar dat boeit me niets. Ik stap pas weer over bij OLED of Laser tv.
    Je heb ervaringen en ik heb ook heel veel ervaringen met hdtv echter over dat de extra resolutie van full hd tov hd ready niets zou brengen is niet correct. Dat is omdat je 1080p bronmateriaal moet gebruiken en een heleboel blu-rays vallen daar buiten, want daarvan zijn de meeste niet full hd geschoten en slechts upscaled.
     
  8. darth malak

    darth malak Day Dreamer

    Berichten:
    521
    Leuk Bevonden:
    0
    zijn hier al veel mensen die een full hd + xbox 360 HDMI cable hebben en daarmee momenteel het beste van het beste hebben? en hoe bevalt dit?

    Ik zit zelf namelijk te twijfelen om nu een lg lcd hd ready 81 cm van 550 te kopen + HD cable van 25 euro ipv een full HD van rond de 900-1000 euro + HDMI kabel. Ik denk iig dat het eerste ook al ontzettende leuke kwaliteit bied.

    heeft iemand hier een idee hoe snel de prijzen zakken van een full hd met dus 1080p want 1K voor een tvtje van 81cm is imo nog net ff wat teveel maar als over een paar maanden de prijzen alweer 200-300 euro goedkoper zijn kan ik miss nog ff wachten en geen hd ready kopen.
     
  9. alleycat

    alleycat OnlyInItForTheMoney

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan het ook omdraaien: Bij gelijkblijvende kijkafstand kan je met een hogere resolutie een groter scherm nemen met behoud van kwaliteit. Dit zou voor mij een argument zijn.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ga met de Xbox360 even langs de winkel en probeer of de Loewe die daar staat ook problemen heeft.

    Het beeld wordt normaal opgebouwd in ongeveer 8ms , maar een bocht missen vanwege een vertraging is nieuw voor mij.
    Het lijkt mij eerder dat de hardware (Beeld Engine) niet instaat is om snelle beelden te verwerken.
     
  11. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Op het moment heb ik een Sony Full HD aangesloten met component. Deze tv pakt namelijk 1080P over component. Dit bevalt natuurlijk erg goed. Pas alleen wel op. Jij zit nu al te twijfelen of je nu eerst een goedkopere wilt en daarna een dure of gelijk een dure wilt nemen. Als ik heel eerlijk ben zie ik bij deze tv soms al de nadelen van LCD. Niets ten bezware van deze tv want hij geeft gewoon een geweldig beeld. Maar als je dus nu besluit een "goedkope" instaptelevisie koopt vraag ik me af of je daar op korte termijn geen spijt van krijgt. Begrijp me niet verkeerd: ik wil iedereen in zijn waarde laten en ik geloof heel graag dat er genoeg mensen die helemaal gelukkig zijn met het beeld van zo'n tv, maar je moet jezelf afvragen of jij tot die groep behoort.
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Vandaag ook maar even Sport 1 besteld. Kan nu dus genieten van Sport in HD!
    Hoef nu dus helemaal niets meer te missen op het gebied van sport, nu ik Eredivisie Live én Sport 1 heb! :+
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Hoe hoge de resolutie des te gedetailleerder het beeld kan zijn

    Blijkbaar zijn er nog andere factoren die een rol spelen, anders zou een full hd een stuk scherper moeten zijn dan een hdready.

    Dat is ook de rede dat hd ready gedetaileerder is dan sd

    Het verschil tussen sd en hdready is groot en het verschil tussen hdready en full hd klein is.

    Je moet alleen niet te ver van het beeld af gaan zitten anders is het verschil niet meer te zien.

    Ik zit op 2,5mtr van mn scherm.

    Ik vergelijk geen verschillende type's, ik vergelijk niet in winkels en ik vergelijk niet op het totaal plaatje. Ik vergelijk op resolutie en niets anders.

    Ik vergelijk juist wèl verschillende type's, ook in verschillende winkels en zeker op het totale plaatje.
    Nog 1 keer: het is onmogelijk om het verschil in scherpte tussen hdready en full hd te bekijken door op een full hdtv, 720p-content te gaan bekijken.
    Aangezien jouw tv dit moet upscalen naar de resolutie van het scherm.

    PC's gebruiken 1080p bronmateriaal en dan zoals je zelf al zegt merk je een verschil, nuff said.

    Nuff said? Dat komt omdat dit stilstaand beeld is. Mijn hele verhaal is dat t verschil tussen hdready en full hd nauwelijks te zien is bij bewegende beelden zoals films en games.
    Full hd is op het moment alleen maar handig bij het gebruik van PC, enkele in full hd origineel geschoten blu-rays en hd-dvd's.

    Met het gebruik van pc bedoel je dus internetten en programma's als Word?
    Daarvoor lijkt mij de meerprijs van full hd het niet waard.

    Enkele in full hd origineel geschoten blu-rays en hd-dvd's?
    Ik mag toch aannemen dat alle moderne films die ik heb in full hd worden geschoten zoals 300;The day after tomorrow;Fantastic4; The hulk; I am legend enz.

    Gebruik je je ps3 enkel om te gamen, heb je xbox 360 en kijk je DTV/HDTV dan heb je helemaal niets aan full hd

    Ik gebruik mn ps3 hoofdzakelijk als blu-ray speler, maar ook vanwege sommige games. Waarom zou je bij gamen niets aan een full hd hebben? Toen ik GTA IV op de ps3 forceerde naar 1080p, werd t beeld n stuk gedetailleerder.
    Vandaar mn opmerking dat je meerdere vormen hebt van hdready en door de 1080p input wordt t verschil bijna onzichtbaar. Ook al worden de spellen gerenderd op 720p.

    Aan mn xbox360 hangt mn hd-dvd speler en ik kijk geen tv.

    NB: bij bewegende beelden is het verschil tussen een goede hdready en een full hd nauwelijks zichtbaar. De motion handling en motion resolution is dan belangrijker voor wat betreft de vloeiende weergave en de scherpte van het beeld.
    (er zijn nog meer dingen belangrijk. Ik zag afgelopen week een stuk van the fantastic 4 op blu-ray op de Philips Aurea: prachtige lichteffecten, maar de huidtinten in de gezichten van de acteurs waren gewoon slecht. De beeldfouten in een full hd Harman/Kardon waren ook fors!).
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Meestal heeft de vga ingang de minste input-lag volgens de meeste tests. Het uitzetten van digitale beeldverbeteraars wordt ook aangeraden.
    Echter: ook mij lijkt t dat t probleem ergens anders vandaan moet komen, want een bocht hierdoor missen lijkt me toch sterk!

    Heb je t bij iedere bocht en zie je duidelijk dat de auto niet meteen reageert?
    Is t bij ieder spel?
    Heb je t ook bij andere controllers?
    Is alles goed aangesloten? Rode groene blauwe tulpje in de componenteningang met dezelfde kleuren in de tv, die andere rode en witte voor geluid uit je tv en de gele gebruik je niet!
    Is het beeld echt mooi en op welke resolutie staat de
    xbox? (meest rechter tabblad console settings/display)
     
  15. christvs

    christvs Active Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,
    Ik zat te denken om de Sony KDL-32V4500 te kopen!
    Iemand deze, of iemand die weet of het een goede tv is? En voor de experts, hoe vergelijkt hij met de 32W4000?
     
  16. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    We hebben het niet over het totaalplaatje, we hebben het over dat de extra resolutie van full hd volgens jouw niets brengt boven de resolutie van hd ready.
    Puur resolutie en niets anders.

    2,25x is klein volgens jouw? Oke dan. Het verschil is inderdaad wel kleiner dan tussen sd als hd ready (720p) maar het is alsnog een groot verschil.

    Volgens mij heb ik heel duidelijk meerdere keren gezegd dat dit inderdaad het geval is. Volgens jouw zit er geen verschil tussen 720p bronmateriaal en 1080p bronmateriaal op een full hd en daar heb je 100% ongelijk in.

    PC's gebruiken 1080p content als de tv op 1080p ingesteld wordt, game consoles upscalen 720p content naar 1080p daarom zie je wel een verschil tussen full hd en hd ready bij de pc maar niet bij de consoles.
    Bij het gebruik van 1080p content is er zeker wel een verschil, bewegend of niet.

    Draai maar eens een pc game als Crysis op een full hd en hd ready scherm, als jij het verschil niet ziet sja dan is het tijd voor een bril. Volgens jouw zit er dus geen meer waarde bij zo'n 30" Apple of Dell met een XHD resolutie?

    Pas na Star Wars Episode II zijn de filmstudios met het filmen in hd begonnen. Alleen 300 en I am Legend van de bovengenoemde films zijn in hd geschoten, de andere 2 zijn upscaled (er vanuit gaand dat je Fantastic4 bedoeld en niet Rise of the Silver Surfer).

    Bij een WXGA scherm (1366x768p) zal het gebruik van 1080i of 1080p een beter effect hebben dan 720p omdat de tv niet hoeft te upscalen maar moet downscalen en dat heeft een altijd een positief effect. Echter is GTA4 op de PS3 slechts 1024x600p en zal forceren na 1080p niets brengen.
    Het bovenstaande haalt het niet bij de scherpte van een echte full hd wanneer er 1080p content gebruikt wordt. De tv heeft alsnog bijna een miljoen pixels minder.

    NB: we vergelijken hier niet lcd's met plasma's of wat dan ook. We vergelijken resolutie, een full hd plasma van 50" zal een scherper beeld geven bij het gebruik van 1080p content dan jouw 50" hd ready.

    In winkels zijn tv's nooit afgesteld en worden letterlijk zo uit de doos gehaald en neergehangen, daar komt nog bij de Philips gewoon geen goede panelen maakt, de D65 norm aan hun laars lappen en bekend staan om huidtinten niet natuurlijk over kunnen laten komen.
    Harmon/Kardon is alleen maar duur net als B&O en leveren op hun speakers na helemaal geen goede producten. Hun receivers zijn gewoon bagger tov andere merken uit dezelfde prijsklasse (Denon, Pioneer, Onkyo, Marantz en Yamaha).
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2008
  17. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Sja de ene is hd ready en de andere full hd. De interne componenten zullen bij de W4000 ook iets beter zijn evenals het paneel contrast.
     
  18. christvs

    christvs Active Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles is zo te zien hetzelfde, behalve dan dat de W4000 Full HD is en de V4500 niet:).
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik had een heel tijdje een test dvd al niet meer gebruikt voor mijn plasma. Dat is zo'n dvd die volledige witte/groene/blauwe etc beelden laat zien om alles te 'cleanen' zeg maar. Om alle 'retention' weg te halen.

    Gisteren heb ik een tijdje GTA IV gespeeld en verdomme....ik blijf die cirkel van de radar zien als het scherm volledig wit is, bij groen is het niet heel erg zichtbaar en blauw ook niet erg maar bij fel wit zie ik het gelijk. Word ie echter een beetje donkerwit dan zie ik het gelijk niet meer....het is echt bij het fel witte dat die radar zichtbaar is en ook dingen van de map uit GTA IV (pauzescherm) zijn dan zichtbaar.

    Dit was gisteren....en nu is het eigenlijk hetzelfde, al lijkt het ietsje minder...het is er nog steeds.


    De laatste tijd speel ik wat meer games...maar heel veel achter elkaar niet, want als ik bijv GTA IV een uurtje of 2 a 3 gespeeld heb , heb ik qua gaming het wel even gehad weer. Wat ik echter wel regelmatig heb gedaan de afgelopen tijd was dat tijdens het spelen van GTA IV, ik ook op de laptop een beetje bezig was (MSN, internet etc...) en toch wel vaak drukte ik dan GTA IV op pauze...geen ramp zou je zeggen, echter is het pauze scherm de hele wereldmap van die game, en ik zie de map in de inbranding of retentie terug. Ik ben in elk geval blij dat ik er niks van zie als het scherm blauw, grijs, lichtelijk wit is....bij fel wit zie ik het alleen. Zou ik deze test dvd nooit gemaakt hebben dan had ik nooit die inbranding (of misschien toch retentie) nooit gezien.

    En ik zit ook met een dode pixel geloof ik :mad:....of kan dat ook een 'stuck' pixel zijn, en zijn deze te verhelpen of heb ik gewoon dikke pech daarmee? Het hoort er in elk geval duidelijk niet te zitten.
     
  20. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Ivm persoonlijke omstandigheden zullen we de komende 2 maanden nog geen tv aanschaffen. Doordat we dus 2 maanden langer om te sparen hebben en we toch spijt gaan krijgen van een huiskamer opstelling van 2m kijkafstand icm 37 inch, besluiten we toch voor de 50" te gaan op 4 meter.

    Doch de keuzeopties maakt het wel lastig:

    Binnen het budget van 1200,- valt het volgende:

    Samsung PS50A450/451/456/457 = vooralsnog m'n eerste keus, aangezien ik wat twijfels heb over het merk LG, maar misschien zijn die volledig misplaatst.

    Samsung PS50A410 = wel pauper versie, maar mocht die ergens in de aanbieding komen voor 800 euro, wel interessant ;)

    LG 50PG100R = ook pauper model, maar ondersteund volgens specs wel 24p, heeft alleen weinig aansluitingen

    iemand heeft me eens gezegd om ook maar eens te kijken naar de volgende LG modellen:
    LG 50PG3000
    LG 50PG6000

    Heeft iemand ervaring met een van deze tv's, dan ben ik er erg benieuwd naar.

    Ter overvloede wat ik er mee wil:
    Gamen - Xbox360 (component), vanaf volgend jaar ook PS3 (hdmi)
    DVD kijken
    Bluray - vanaf volgend jaar (PS:cool:
    tv kijken = doe ik verder niet
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina