1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou www.hdtvtest.co.uk aanraden, heel veel reviews van plasma en lcd tv's en erg objectief.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Het probleem wat ik heb met de grotere plasma's is het debiel hoge stroomverbruik. Een 50" gaat echt nergens meer over. :)
     
  3. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, die 5 euro per maand die je meer betaald voor 50" is echt een strop.
     
  4. Robuust

    Robuust Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben mij ook al een tijdje aan het orienteren alleen speelt de prijs niet zo'n rol bij mij. Als ik jou een advies mag geven zou ik absoluut voor de Samsung plasma PS50A656 gaan. 50", een schitterend beeld en alles erop en eraan voor nog geen €1400,-.

    Zelf wilde ik deze ook aanschaffen alleen als plasma-liefhebber ben ik wel erg onder de indruk van de nieuwe Philips 42PFL9803 met LED-backlight. Deze TV is echter alleen in 42" en dat formaat heb ik al en ik wil nu liever groter. Toen kwam ik uit op de Samsung 46LE956 / 55LE956 met LED backlight alleen lees ik weer verhalen over behoorlijke inputlag en snel doffer wordend zwart indien de kijkhoek al een klein beetje groter wordt. Aangezien ik een fervent FPS-speler ben (COD) moet ik deze helaas laten lopen maar daarvoor zal ik 'm eerst nog uittesten. Alternatief is nog de nieuwe Aurea 42PFL9903 maar deze heeft waarschijnlijk ook inputlag (eigenlijk outputlag;-)
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66


    Het verschil in stroomverbruik tussen een lcd en een plasma is klein. Bij plasma wordt altijd het maximum verbruik opgegeven.
    Een plasma verbruikt minder naarmate het beeld donkerder is, terwijl bij een lcd de backlight aanstaat.
    Meerdere plasmabezktters hebben een verbruiksmeter achter hun tv gezet en hieruit bleek dat het verschil klein is.

    Als je stroom wilt bezuinigen moet je bij je koelkast zijn.

    Ik zie me al zitten met mn vriendin op de bank: wat een matig beeld heeft die tv zegt zij en dan zeg ik: maar wel 30 euro per jaar zuiniger!
     
  6. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee iedere nummer heeft een ander uiterlijk.

    De mijne (80) heeft een platte zilveren rand wat imo weer mooier is dan de 85.

    En tja de 800 moet je zelf idd even kijken,ik vond het in de winkel iig wel meevallen.
     
  7. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Op de panasonic website staat dat hun eigen website staat dat hun 42PZ80 gemiddeld 324 watt gebruikt, mijn tv gebruikt gecalibreerd 147 watt dus kom niet aan dat het verschil klein is. Plasma is inderdaad met de jaren zuiniger geworden maar zeker nog niet zuinig en absoluut niet zo zuinig als LCD.
    Zie hier de link naar de Panasonic website.

    Sja de PZ85 is daarnaast duurder voor een feature die alleen maar problemen met zich meebrengt, de motion resolution verlaagt van 1080 naar 950 en een extra inputlag geeft.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2008
  8. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Haal je dat vanuit de gegevens op de panasonic site of uit ervaring? Dus jij zou de 80 kiezen boven de 85 of 800?
    Zou wel een hoop geld schelen iig.
     
  9. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou iemand nog kunnen aangeven wat de D65 standaard is? Dit wordt aangegeven bij calibreren. Moet je hier zo dicht mogelijk bij in de buurt zien te komen ofzo?
     
  10. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Laatst bewerkt: 27 sep 2008
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66


    http://tweakers.net/reviews/887/4/panasonic-th-42pz85-en-conclusie-middensegment-pagina-4.html
    De Panasonic-plasma verbruikt met een gemiddeld vermogen van 208W ongeveer evenveel als de eerder geteste 42" lcd-televisie van JVC.
    Het is al door meerdere mensen gemeld dat het vermelde verbruik op de Panasonic site veel te hoog is.

    Dus kom niet aan dat het verschil zo groot is. En zoals ik al zei: beeldkwaliteit vind ikzelf belangrijker. Jij hebt toch ook de lcd gekocht met het mooiste beeld en toch niet de zuinigste lcd gekozen?

    Ik heb het trouwens 's opgezocht wat dat verschil nou precies kost.
    http://www01.keren.nl/mediafiles/686_XJQI7OKRE5.pdf

    In deze lijst zie je dat een tv met 136 Watt bij een verbruik van 3,5 uur per dag zo'n €33 per jaar verbruikt. Ikzelf vind de 3,5 uur redelijk laag dus laten we het dubbele nemen en dat wordt €66 per jaar.

    Een tv met een verbruik van 210 Watt kost €43 per jaar en bij 7 uur per dag dus €88 per jaar.
    Het verschil is dus €22 op jaarbasis en dat is minder dan 2 euro per maand. Laten we door de stijging van energieprijzen zeggen dat het 4 euro per maand is en dan hou ik het zeer ruim.

    Ook een saillant detail is hetvolgende
    http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=61011&sid=7e3dd1bac10f3e84e68b6a1e8b3e785d
    Ik heb recentelijk een 32R81B van Samsung gekocht. Volgens het handboek gebruikt de TV <1W stroom op standby. Deze TV kan ook niet uit maar zoals ik op veel forums lees is dag geen probleem omdat het verbruik zo laag is.

    Nu heb ik de TV aangesloten op een energiemeter en het standby verbruik blijkt krap 16W te zijn. Inmiddels twee keer per mail en een keer telefonisch contact gehad. De eerste mail sprak over een defect maar ik moest met 0900-SAMSUNG bellen voor een afspraak.
    Daar begon iemand over <1W is een gemiddelde er is niks mis met de TV als het verbruik 16W is


    Een plasma kan altijd helemaal uit, bij de meeste lcd's moet je toch echt de stekker eruit halen en dat doet niet iedereen.
    16w is niet veel maar dan wel 24 uur per dag, 7 dagen in de week, 52 weken in het jaar!



    Overigens vreemd dat jij aankomt met een hoger stroomverbruik van een plasma tegenover jouw lcd. Dit voor iemand die 2x Asus GeForce 8800GTX 768MB in sli in zn pc heeft zitten die alleen al 130 watt verbruiken.
    Ikzelf heb een onboard videochip die zo goed als niks verbruikt en daarmee heb ik het verschil met een 50 inch lcd allang ingelopen.


    Een motion resolution die van 1080 naar 960 daalt, is nog steeds een stuk hoger dan de motion resolution van een full hd lcd. Een verhoging van inputlag is wel jammer, maar dat krijg je bij iedere beeldverbeteraar denk ik zo.

    http://hdguru.com/wp-content/uploads/2008/09/2008-resolution-tests-125-hdtvs.pdf
    http://hdguru.com/will-you-see-all-...008-model-test-results-hd-guru-exclusive/287/
    Je hebt overigens je Samsung afgesteld dmv een afstel dvd. Om nou steeds de term "mijn gecalibreerde Samsung" te gebruiken gaat me wel wat ver.
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2008
  12. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Thx, ik leer iedere dag weer bij ;)
    De ene plasma / lcd ligt qua fabrieksinstellingen zeker dichter bij D65 dan een andere? Weten jullie hoe dat is bij de panasonic plasma's en loont het de moeite om de tv voor 200 euro te laten calibreren?
     
  13. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Het loont altijd de moeite om je tv te calibreren ;)

    De mijne word 2 december gedaan :)

    Natuurlijk is elke tv anders(dus een tv kan veel of weinig winst krijgen met calibratie) en met zelf aan de instellingen zitten kom je ook al een heel eind.
    De fabrieksinstelling liggen dan ook ver van de D65 norm meestal.

    Kost misschien wel wat maar je weet zeker dat het goed gedaan word.
    En die 200 euro op een tv van 1500 euro kan er imo ook wel bij.
    Het is iig een hele verbetering voor het totaalplaatje.
     
  14. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijke ervaringen en reviews. De PZ800 heb ik geen ervaringen mee.

    Pioneers zijn vanuit de doos het beste gecalibreerd, Panasonics en Samsungs hebben altijd een beetje red push (dominerend rood) maar liggen behoorlijk dichtbij D65 en merken als Sony en Philips slaan volledig de plank mis, ze hebben of een te warme (te rood of te geel) of een te koele kleuren temperatuur (te blauw).
     
  15. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    nou jongens k heb toch de samsung LE 32a552 besteld en zal hem ongeveer over 2 dagen binnen hebben.
    ik zal laten weten hoe hij bevalt voor de mensen die het willen weten!
     
  16. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Jep, is altijd leuk. Post dan gelijk een paar pics als je wilt:)
     
  17. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    natuurlijk ;)
    hij zou morgen binnen moeten komen dus ik ben benieuwd!
    AAAAH KAN NIET MEER WACHTEN!:p
     
  18. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Hmmm, ik heb m'n Xbox 360 Elite nu via HDMI op m'n Samsung LE32R72B aangesloten en het ziet een beetje vaal uit zoals met VGA. Met Component lijkt het mooier alleen nu heb ik dan weer PiP wat erg handig is! :) Maar eh... wat moet ik precies met Reference Levels? Ik kan kiezen uit Standard, Intermediate en Expanded waar die nu op ingesteld is. Ik zie niet echt een verschil tussen die instellingen. :confused:
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat heeft met kleur te maken, expanded is de meeste kleur, maar er moet wel verschil te zien zijn dacht ik.
    Bij mij zie ik het verschil echt.
     
  20. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Bij mij niet echt, maar Expanded lijkt wel wat kleurrijker te zijn ja en tekst lijkt ook wat scherper. Ik laat 'm zo wel staan! :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina