1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zijn leuke cadeautjes :D
    Het is toch wel handig om te weten wat het budget mag zijn. Tenzij de cadeau-gevers miljonair zijn zullen ze misschien niet op de hoogte zijn van de prijzen van tv's. een 96 of 107cm tv kost toch al snel zo'n 600-1000 euro.

    over plasma vs lcd valt natuurlijk veel te zeggen en over hd-ready vs full-hd ook.
    Het een en ander hangt ook weer een beetje af van je situatie: Wat is je kijkafstand, heb je een lichte/donkere kamer (en kan je je evt. lichte kamer makkelijk verduisteren?), welke console gebruik je voor games, kijk je films op dvd of bluray en kijk je ook gewoon TV en zo ja, analoog of digitaal?
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Als het niet zoveel uitmaakt dan zou ik persoonlijk de nieuwe 3d-fullhd-tv van Philips kopen. 56" en slechts 18000,- :9

    http://www.nu.nl/news/1773704/130/Quad-HD_3D-televisie.html
     
  3. Willem-P

    Willem-P Fifa 09

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat rond de €1000,- wel het maximum is. Hij mag van mijn ouders niet groter zijn dan 105 cm ongeveer. Een beetje belachelijk, want als ik in de 'relax hoek' van mijn kamer zit, is de afstand wel 4.5 meter. Ik heb een redelijk lichte kamer, hij is fel oranje met fel licht. Ik kan hem wel gemakkelijk verduisteren. Ik gebruik voor games de 360 premium, maar zit er aan te denken een elite te kopen. Films kijk ik gewoon op me xbox. Ook wil ik er gewoon tv op kijken, dit zal dan zijn in een digitaal signaal.

    Dit heb ik tot nu toe zelf gevonden, ik weet niet of het wat is. http://www.plasma-discounter.nl/ful...dtelevisie/sonykdl40v3000bravia-art-13005.htm

    Ik hoop dat jullie wat leuks weten en advies kunnen geven.
     
  4. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0

    Op 4,5 meter zal je het verschil tussen full hd en HD ready niet zien bij 40-42", dus ik weet niet of je van plan bent om regelmatig dichterbij te zitten (op 2 tot 2,5 meter max), anders is een hd-ready goed genoeg. Ben je wel van plan om regelmatig dichterbij te zitten dan is full-hd wel interessant

    Ik ben zelf meer een plasma fan en als 42" jouw max is dan lijkt de Panasonic TH42PX80 of TH42PZ80/85/800 mij de beste keus.

    Er zijn ook diversen die LCD prefereren boven plasma dit is deels een kwestie van smaak, maar deels ook niet. Ik heb de voordelen van LCD (behalve stroomgebruik en betere weergave in ruimtes met veel (zon)licht) niet echt op een rijtje, dus ik kan je daarin geen advies geven.

    Zelf heb ik vandaag een Samsung PS50A550 (full hd plasma) besteld bij Wehkamp, omdat Panasonic's in dat formaat mij te duur zijn en de Samsung een goede tv is voor z'n geld.
     
  5. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Mannen ik ben toe aan vervanging van mijn Audiosonic bak van 55 centimeter (jaja). Veel geld heb ik er niet voorover.

    Ik ben de hele tijd aan het kijken voor een 32'' maar nu sprak ik laatst met iemand die genoeg had aan 26'', zit ongeveer 3 meter van dat ding af dus denk dat 26 inch ook genoeg is.

    Heeft iemand nog een idee voor een goede en betaalbare 26 inch Lcd tv? Of zeggen jullie je moet voor 32 inch gaan?

    Edit// oja, meer dan 500 euro ga ik er niet voor uitgeven.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    26" is echt klein en zou het zelf niet doen. Ik zit nog geen 3 meter van mijn 37" en vind dat al klein. Persoonlijk zou ik nog een klein beetje doorsparen en voor een mooie 37" plasma gaan ;)
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    3m afstand van een 26"? Damn ik zit op 2m van m'n 32" en verder wil ik er echt niet vanaf zitten.
     
  8. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Mmm ok, heb een 24'' iMac en dat vind ik behoorlijk groot eigenlijk maar daar zit je ook dichterbij. Kwestie van sparen is het niet ik wil gewoon niet over de 500 euro voorr een tv (zovaak word ie niet gebruikt)

    Zie laatste tijd voor €500 naar mijn id goede lcd tv's van 32 inch te koop, daar maar voor gaan dan ;)

    Edit// LG ELECTRONICS 32LG5000, is dit wat?
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2008
  9. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    3 meter is een beste afstand. Ik zit zelf hooguit 2 meter van m'n 26".
    Ben er wel tevreden mee, maar groter mag uiteraard wel. ;)

    Ik zou, als ik jou was, iig voor 32" gaan kijken. Misschien zelfs 37".
    Groter is beter. Zeker met HD(Ready).
     
  10. X-Seventeen-X

    X-Seventeen-X Forum lurker

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik heb een vraag.

    Zelf heb ik al een maandje een LCD scherm (Samsung 26"). Ik ben er helemaal blij mee en alles, maar nu willen mijn ouders er ook één. Nu hebben zij een veel groter budget (lijkt me duidelijk).

    Mijn vraag aan jullie, wat is op dit moment de beste 40" Full HD? Ik heb een beetje zitten zoeken al, en ik kom steeds op een Sony uit. Wat denken jullie. Ze willen iig geen plasma, vraag me niet waarom, maar ze willen per se LCD. Zogezegd de prijzen maken nog niet veel uit.
     
  11. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    26" is op 3 meter echt klein.
    Ik heb zelf al jaren een 66cm breedbeeld tv en op een afstand van 2 meter heb ik al grote moeite met het ontcijferen van de (belachelijk kleine) ondertiteling en speluitleg/instructies bij spellen als Mass Effect en Assassin's Creed, hoewel we hem daarvoor ook groot genoeg vonden.

    Nu staat hij tijdelijk op 4 meter afstand (we hebben de huiskamer indeling veranderd en binnenkort komt de 50" plasma binnen die hem op die plek moet vervangen) en dan is dat helemaal niet te lezen. Gewone ondertiteling (bij films) is wel te lezen, maar ik kijk dan bijna liever films op m'n 17" pc monitor, omdat dat in verhouding groter is.

    op 3 meter zou ik dus minimaal voor de 32" gaan. Ik persoonlijk zou dan ook minimaal een 42" nemen, maar ik wil graag een beetje leuke bioscoop ervaring thuis en lekker gamen op groot scherm en heb daar wat meer geld voor over.
     
  12. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee. (Zelf nooit tevreden geweest over LG LCD's, heb er 1 gehad en een andere tijdelijk als leen toestel. Vooral de budget schermen van LG ga je gegarandeert spijt van krijgen.)

    LCD's = Sony en Samsung
    Plasma = Pioneer en Panasonic

    Sony is inderdaad de beste keus dan.
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2008
  13. Robuust

    Robuust Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Indien je ouders niet van plan zijn om veel online te gamen is dat m.i. de Samsung LE40A786.
     
  14. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom willen ze geen Plasma? Ik vraag het toch maar, omdat heel veel mensen een gedateerd gekleurd beeld hebben over Plasma TV's. Veel mensen in onze kennissenkring vonden het ook raar dat we een Plasma kopen (stroomverbruik), behalve de audiofiele vriend die tig tv's heeft vergeleken en getest en op basis van zijn bevindingen een Hitachi plasma had gekocht (pioneer was net iets te duur) en die merkt eigenlijk geen verschil op zijn energierekening. Zelf vind ik de 30-60 euro die een plasma meer per jaar kost ook totaal niet boeiend.
     
  15. Willem-P

    Willem-P Fifa 09

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ouders willen liever dat ik een LCD neem, heb je daar nog ideeën voor?
     
  16. X-Seventeen-X

    X-Seventeen-X Forum lurker

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de snelle reacties allemaal! Ik zal ff doorgeven over de Sony en Samsung. Dan kunnen ze zelf in de winkel wel gaan beoordelen. En om de vraag van Rengsar te beantwoorden, ja het is het gedateerde plaatje van een plasma tov de LCD.

    Maar goed, als zij een LCD willen, ga ik gewoon op onderzoek naar een LCD ;).

    Iig bedankt iedereen
     
  17. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    hallo iedereen.
    ik wil nu een digitale ontvanger kopen voor me tv maar heb daar dus totaal geen verstand van.
    we hebben thuis digitaal tv van @home en ben nu op zoek naar een niet al te dure ontvanger/decoder of hoe dat ding ook heet.
    iemand sugesties?
    ik hoef er geen hd zenders op te ontvangen dus hdmi (lijkt me) overbodig maar ik weet niet of die ook de normale zenders op schroeft?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Samsung HD-decoder schroeft ook normale zenders op naar 720p of 1080i
    De verschillen tussen de HD-decoder (Component of HDMI) en normale decoder (Scart) zijn heel goed te zien.

    Neem eens een kijkje in dit Ziggo forum.
    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/forumdisplay.php?f=71
    Je vindt hier alle beschikbare decoders + gebruikers ervaringen.
     
  19. Robuust

    Robuust Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar is maar 1 antwoord op:
    De Humax IR-HD5000C :thumbs:
    http://www.kieskeurig.nl/product/420F646A24B4668AC12574860037CAFA.htm
    Deze geeft ook de "normale" digitale uitzendingen veel beter weer dan elke andere decoder. Moet je natuurlijk wel een TV met een HDMI-aansluiting hebben om het verschil te zien.
     
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Als je alleen UPC in de buurt hebt als provider, moet je dan verplicht een decoder van UPC gebruiken, of kun je dan beter deze kopen!?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina