1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0

    Het verschil is inderdaad groot tussen de 42PX80 en de Pioneer HD-R. Net als het prijsverschil :thumbs:

    In de prijsklasse van de 42PX80 komt er geen enkele tv in de buurt van die beeldkwaliteit. Ik heb hem direct kunnen vergelijken met verschillende LCD's van ongeveer 500 euro meer maar ook die kwamen vanaf een normale kijkafstand niet in de buurt in mijn ogen.
     
  2. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er nog een beetje betaalbare muurbeugels waarmee de 37PX80/42PX80 kan worden opgehangen?
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vergeet niet dat een Plasma meer weegt dan een LCD en dat de muurbeugels daardoor ook stukken duurder zijn.
     
  4. Michel V

    Michel V Xbox 360:)

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    0
    gewoon die coax kabel die je huis binnen komt analoge televisie zegmaar
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zolang je de kabel (Ziggo) niet opzegt , kan deze natuurlijk altijd gebruiken.

    De verschillen in beeldkwaliteit tussen Digitenne en Ziggo is behoorlijk groot.
    Zo is het signaal bij Ziggo veel stabieler , bij Digitenne heb ik redelijk vaak (gisteren de hele avond) kleine storingen in het beeld.

    Voor het actiefpakket ( decoder + smartcard) betaal je nu € 39,95
    De eerste 2 maanden zijn gratis (>120 zenders) zijn gratis , daarna neem je pas een beslissing.
    Volledig pakket houden (€ 9,95) of standaard digitale pakket (gratis).
     
  6. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    In de huidige kameropstelling is onze kijkafstand dus ca 2.20-2.40 en lijkt mij de Panasonic TH-37PX80 dan de ideale tv, doch ik bedacht me net een optie (moet ik wel heel de L-vormige huiskamer inrichting veranderen) waarbij de kijkafstand zo'n 4 - 4,5 meter zou kunnen worden. Maar dan lijkt me 42" weer wat aan de kleine kant en ik vraag me af of er goede HD-ready Plasma's zijn van 46" of 50" die nog beetje binnen ons budget vallen (1000 euro)?
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2008
  7. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand het antwoord, of is het te noob-achtig ;)
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat jij zoekt bestaat nog niet !!!

    Er zijn wel apparaten die een digitaal signaal draadloos kan sturen van de Decoder naar tv.
    Maar voor interactieve tv moet er ook weer een signaal van tv terug naar de decoder gestuurd worden.
    Anders is het natuurlijk niet interactief.
     
  9. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn schoonvader (die liever goedkope B-merken koopt dan A-merken) zag bij de Aldi toevallig nog een 42" Full HD LCD tv voor 800 euri staan. Zijn dat nog een beetje ok televisies?

    Zelf betaal ik liever dan 50 euro meer voor een Panasonic HD-ready TH-42PX80, want op 4 meter afstand zie je volgens mij het verschil toch niet en ik ook niet in staat ben die tv's naast elkaar te vergelijken
     
  10. mr.elite

    mr.elite Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    ook niet met die kleine kastjes die je in je stopcontact stopt en dan draadloos interactieve tv doorstuurd? die kastjes die je ook kunt gebruiken om n draadkoos netwerk te leggen

    deze reactie is voor wc-bril
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 aug 2008
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het verlies van beeldlijnen van een A-merk lcd is al zo groot, dat er bij beweging minder lijnen overblijven dan die van de Panasonic hdready!
    Ik hou mn hart vast wat er gebeurt bij t Aldi ding.
    Ik heb t dan nog niet eens over contrast zwart-en kleurweergave die veel belangrijker zijn dan resolutie. De pana komt overal zeer goed uit de tests en de eigenaren op forums zijn zeer tevreden.

    Ik heb t wel 's vaker gezegd: voor dingen als mp3 spelers of dat soort electronika kan je gerust een b-merk nemen, maar niet voor een tv waar je iedere dag naar kijkt.
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2008
  12. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vond ik ook :p

    Maarre nu het er toch op lijkt dat onze kijkafstand 4 meter zal worden is de TH-42PX80 een beetje aan de magere kant. Er zijn bar weinig HD-ready tv's met 46", maar 50" is weer zo lomp duur, dus we zitten een beetje in dubio. Gelukkig hebben we nog 2 maanden voordat we de plek hebben gecreëerd, dus misschien dat de prijzen nog eens zullen dalen :)

    De goedkoopste 50" Panasonic kost ook al zo'n 1300 euro, maar er zijn wel een aantal Samsung 50" van rond de 1000 euri, heeft iemand ervaring met dit merk?
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2008
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Jullie moeten 1 dingen niet vergeten , de speciale decoder voor Interactieve televisie MOET bij de tv staan.
    Anders kan je in interactief meedoen met een programma.

    Een normale decoder plukt alleen het tv-signaal uit de kabel en laat dit vervolgens zien op een televisie.
    Maar een Interactieve decoder werkt via een 2-weg verbinding.
    1. Normale tv-signaal.
    2. Informatie wordt van de decoder naar de server (omroep) gestuurd.
     
  14. sharkdawg

    sharkdawg yo m@mma

    Berichten:
    1.180
    Leuk Bevonden:
    3
    Mja als je toch al doorgaat voor 50'' zou ik de Pana nemen.
    Maar waarom 2 maanden voordat je een nieuwe koopt?

    Als je misschien langer de tijd hebt waarom dan niet gelijk Full HD 46 of 50''?

    Een tv koop je natuurlijk voor een lange tijd dus waarom niet gelijk goed doen ;)
     
  15. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    We moeten eerst onze inrichting veranderen (zware kasten leeghalen verplaatsen etc) en nog iets bijsparen. We zitten nu op ca 700 euro en we kunnen per maand ca 100-200 sparen. dus eind september zouden we genoeg hebben voor een Panasonic TH42PX80, maar op 4 meter afstand is die niet echt imposant en de goedkoopste grotere panasonic (waarvan ik niet weet of die goed is) kost dus al het dubbele.

    Dus voor we 1500 euro hebben voor een 50" panasonic of voor een full hd 46", dan zijn we zo een half jaar verder.
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2008
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    50" is voor een normale woonkamer veelste dominant aanwezig.

    Vind 40" of 42" voor mooie maat voor een woonkamer.
     
  17. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sony lcd gekocht, mijn vraag is: om een ps3 er op aan te sluiten --> enkel hdmi neem ik aan? En maakt niet uit wat voor een hmdi kabel?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb het al vaker gezegt hier , de HDMI-kabel van de LIDL werkt hier perfect.

    Door de HDMI gaat zowel video en geluid , dus heb je aan 1 kabel genoeg !!
     
  19. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Wilde gewoon bevestiging.. that's it.. en bij deze 'danku' ! ;)
     
  20. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Denk dat dat meer een persoonlijke mening is.
    Ze zeggen dat voor een Full-HD tv 46 of 50" de perfecte maat is als je zo,n 3 mtr van je scherm zit.

    Tuurlijk is het in het begin dominant,maar dat went snel.

    Ik weet nog dat ik toen mijn 32" samsung had.
    Vond de tv in het begin veels te groot maar na een week dacht ik al "hmm had ik mischien niet beter een 37 inch kunnen nemen"

    Maar begrijp ook wel dat het voor sommigen mensen mischien toch teveel van het goede is.
    :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina