1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 19]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja wat boeit dat als je hem alleen ziet als je TV kijkt. Anders 'mag' je alleen een plasma tv in huis halen als je toch al een überlelijk geen sfeer hebbende futuristische design huiskamer hebt.

    Een TV breekt altijd het beeld van een huiskamer, net zoals alle andere elektronische aparatuur ;)

    Maarre wie heeft ervaring met de LG 50PG100R of de Samsung PS50A450? Aangezien de 50" Panasonic al 2x zo duur is dan een 42", wordt het dus of een 42" Panasonic of een ander merk 50".
    (hoewel 42" op onze kijk afstand ( 4m ) niet te klein is, is het ook niet lekker groot)

    Edit: Ik had kennelijk de Panasonic TH50PX8E over het hoofd gezien. Met online prijzen vanaf 1250 is dit misschien nog een dure optie. Heeft iemand ervaring met deze tv?
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2008
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik vind dat ook een gruwel, een platte tv in een kast!
    Dat is zooooooo seventies! ;)

    Smaken verschillen hoor, maar ik vind dat niks. Bovendien: als je een tv aan de muur hangt, is het helemaal niet dominant in je kamer. Een schilderij is net zo groot.
    Dus hier ben ik het niet met je eens Melbuuln. En het verschilt inderdaad behoorlijk met de grootte en de indeling van de huiskamer.

    Hmm, ik heb laatst enkele ervaringen gelezen met LG lcd's en die waren op zn zachts gezegd niet best!
    Neem je xbox mee en vergelijk een paar toestellen in de winkel! (ik ben net zo'n plaat die blijft hangen ;) )


    Ook jij moet absoluut in de winkel gaan vergelijken, vooral omdat je er nog niet uit bent welk formaat je wilt terwijl je wel aan een budget zit.
    De vraag is dus ook: koop ik een hele goede 42 inch of voor hetzelfde geld een iets mindere 50 inch. Aan de specs alleen kan je niks zien. 2 tv's met precies dezelfde specs kunnen een heel verschillend beeld laten zien!

    Zo kan je kijken voor een Panasonic TH42PZ80 online €1186 ex verzend of een PZ8 voor €1069 ex verzend
    http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductList/cid/15002/Plasma_42_50_(106_127_cm)/

    of je gaat voor een goedkopere zoals een Samsung PS50A410 voor €1029 ex verz.
    Je kan ook doorsparen voor een Samsung PS50A550 voor €1359.
    http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductList/cid/15009/Plasma_vanaf_50_(_127_cm)/
    De A650 kwam laatst in een test als zeer goed uit de bus.

    Ik weet nog niet wat je er precies op gaat kijken. Hou rekening met extra kosten.
    Zo is analoog tvkijken op een 50 inch zeer af te raden. Het beeld is bij 42 inch al niet geweldig, maar bij 50 inch is het nog slechter. Digitale tv is dan al een must!

    Heb je alleen dvd's en geen blu-rayspeler? Neem die dvdspeler dan mee met een paar van je eigen films die je goed kent, kan je goed zien hoe dit eruit ziet op n groter scherm. De resolutie van een dvd is lager dan die van de tv en dan zie je toch meer ruis enz. Ook hier geldt: waarschijnlijk zien dvd's er beter uit op een 42 inch dan op een 50 inch!
    Heb je eenmaal blu-ray gezien op zo'n scherm, dan wil je geheid een blu-ray speler kopen met een aantal films en dat kost ook weer geld. (ik koop helemaal geen dvd's meer, alleen hd-dvd en blu-ray's, vanwege het grote verschil in beeldkwaliteit).

    Hou daar rekening mee! Koop je een TH42PX80 dan hou je geld over voor dit soort zaken. Het is maar wat je wilt.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2008
  3. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga binnen een paar maanden een Samsung LCD 6-serie kopen. Nu zat ik zojuist op Kieskeurig.nl te kijken en zag daar ineens diverse modellen staan, allen 40 inch:
    - LE 40A 616
    - LE 40A 656 (die kende ik)
    - LE 40A 659
    - LE 40A 676

    Mijn vraag is of iemand weet of er uberhaupt verschillen bestaan tussen deze modellen. Zelf ken ik bij winkels enkel de 656-aanduiding.
    Ben benieuwd naar jullie reactie, bedankt alvast!
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De verschillen tussen de 616 en de 656 zijn
    616 heeft een dynamisch contrast van 30.000:1 de 656 heeft 50.000:1
    616 heeft 3 hdmi (2 aan achterkant) de 656 heeft er 4
    de 656 heeft een digitale audio uitgang.

    De 659 en 676 zeggen mij niks, misschien buitenlandse modellen?
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2008
  5. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    @ Ferry,
    Geen redcoon linken aub. Ze leveren buitenlandse Panasonic modellen :p Krijg je weer gezeik met de garantie als er iets is, want je hebt geen thuis monteur. je meot dus telkens je tv opsturen als er iets mee is. Dan ben je hem 5-7 weken kwijt. Koop je tv bij een winkel. Weet je zeker dat je een nederlands model hebt. En daarbij geen gezeik met de Garantie.
     
  6. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    We zitten inderdaad aan een bepaald budget, maar willen best een maand of 2 langer doorsparen als het echt de moeite is. Maar een half jaar doorsparen vinden we dan toch weer wat overdreven.
    Natuurlijk willen we eerst de tv's in een winkel vergelijken, doch wil ik eerst onderzoeken naar welke tv's ik in de winkel uberhaupt zou willen kijken en welke tv's bij voorbaat al afgeschreven zijn. (In de MM hangen bijv 100 tv's en die ga ik niet allemaal ter plekke bestuderen)

    Begin oktober willen we de tv aanschaffen (we zien het als een soort beloning voor de grootschalige interieur-reorganisatie die we thuis gaan ondernemen). Ons budget zal dan minimaal 900 euro zijn en maximaal 1150. Eventueel willen we wel een maand of 2 langer doorsparen als we onder de 1350 een goede 50" kunnen vinden, maar meer dan dat willen we niet uitgeven aan een TV.

    Wat we er dus mee willen:
    TV kijken doen we dus niet, dus het kan ons niet schelen of analoge signaal er belabberd uitziet, want we hebben geen kabel abonnement (analoog noch digitaal) en zijn ook niet van plan er een te nemen.
    We gebruiken de TV enkel voor de XBox 360 (die helaas geen hdmi aansluiting heeft, maar misschien over een jaar of wat hebben we er een die dat wel heeft) en voor het bekijken van DVD's. Op lange termijn (eind volgend jaar) willen we misschien wel overstappen naar Bluray (of een PS3 aangezien die net zo duur is).
    Daarom zijn, met het oog op langere termijn, 2 HDMI poorten wel gewenst en ook 24p technologie. Verder zijn we 100HZ gewend en dat willen we graag zo houden.

    Op 4 meter afstand is Full HD bij 42" een beetje nutteloos, dus de Panasonic TH42PZ80 is niet echt interessant. De TH-42PX80 daarentegen wel, is een goede TV en past goed binnen ons budget en is onze eerste keus als een redelijk goede 50" toch te duur wordt, maar het idee van een lekker grote tv gaat op een afstand van 4 meter een beetje verloren bij een 42".

    Op 50" is het verschil tussen HD-ready en Full-HD wel enigszins waarneembaar, maar dan komt het budget om de hoek kijken, waardoor Full-HD waarschijnlijk te duur is en we HD-ready goed genoeg vinden.
    Als F-HD 50" is de Samsung PS50A550, mogelijk wel interessant, maar die is niet 100HZ en aangezien we nu een 100HZ tv gewend zijn, gaan we dat waarschijnlijk wel merken.
    Als alternatief denken we misschien aan de Samsung PS50A450 (HD-R, aardige specs en kost vanaf 1093 of de panasonic TH50PX8E (beter merk en kost vanaf 1280).
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Als er geen tv mee gaat worden gekeken, vervalt dat nadeel. (ik kijk ook geen tv op mn 50 inch Panasonic PV70, fantastisch ding trouwens). Hierdoor kan je wel voor een 50 inch hdready gaan.

    Een full hd zou toch tricky worden, aangezien je xbox geen hdmi heeft en een hoop full hd plasma's deze resolutie alleen accepteren via hdmi. Wel weer jammer van het ontbreken van de hdmi, want hierdoor kan ik bij mn 1366x768 scherm een input gebruiken van 1080p en dat ziet er beter uit dan 720p.

    Je hoeft geen 100 schermen te vergelijken natuurlijk. Bekijk om te beginnen enkele hdready 50 inches die in je budget liggen en zie welke jij mooier vindt qua beeldkwaliteit.
     
  8. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    en Neem je xbox dan mee. en een paar films. Want tv kijken doe je er niet op. Dus dan kun je mooi vergelijken. En zet zelf de instellingen goed van de tv
     
  9. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Mag je gewoon je eigen Xbox meenemen en ermee klieren in grote zaken als MM en BCC? (zijn ze niet bang dat je hem stiekem omruilt voor een nieuwere ofzo?)
     
  10. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb eindelijk mijn tv, een Sony 32W4000. Wat een prachtig beeld geeft dit.. Ik heb de instellingen van hdtvreviews genomen. Ik was altijd gewoon om op een 55 cm Philips crt te spelen (PS:cool:. Dit is écht een wereld van verschil. En BluRay ziet er ook echt gaaf uit. Ben blij met mijn aankoop! :) Ik heb gewoon kabel (geen digitaal) maar kan wel heel wat (zo niet, alle interessante) digitale zenders ontvangen en die zien er PRIMA uit. Hier had ik echter wel schrik voor..

    Weet iemand trouwens hoe het zit met de updates?
     
  11. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is hdtvreviews eigenlijk? ik heb deze naam vaker zien vallen maar www.hdtvreviews.com en hdtvreviews.net zijn alleen maar spam sites en www.hdtvreview.com laat maar weinig reviews zien
     
  12. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
  13. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5

    idd hele mooie tv heb je (heb m zelf ook;)) maar jij zegt dat je een hoop digitale tv zenders hebt maar ik krijg alleen ned1,2,3 en sbs6 en bbc 4geloof ik hoeveel heb jij er ? en hoe heb je t gedaan? en in welk gebied zit je? (upc?)
     
  14. Alexis

    Alexis Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, woon in België.. :) Mss daarom, ik heb gewoon kabel van maatschappij Integan en die hebben digitale TV. Ik heb bijna alle Belgische kanalen (Vlaams en Waals) en een heleboel Franse, Engelse en alle gewone Nederlandse (1 2 3 ) zenders, digitaal wel te verstaan.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2008
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Tuurlijk neem je je eigen xbox mee, wel ff vantevoren vragen natuurlijk. Omruilen zal moeilijk gaan, je neemt de spullen gewoon mee in een normale doos, dus niet de originele xbox doos.
    Neem wat games en films mee die je goed kent en ga gamen, instellingen veranderen van de tv (contrast, helderheid, kleur!!)en vergelijken.

    Ik heb dat ook gedaan en dan zie je toch behoorlijke verschillen. Let vooral op fouten in het scherm: als je snel draait, draait het beeld wel soepel? Worden de bomen en lantaarnpalen bij het racen wel mooi strak weergegeven?
    Hoe zijn de kleuren, zwartweergave enz enz.
     
  16. AC/DC

    AC/DC Active Member

    Berichten:
    529
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat raden jullie mij aan? Ik heb geen groot budget, hooguit 550,-. Ik zoek minimaal 32" en 720p, ik had dus die LG 32LC51 in gedachten maar zie dat er ook Samsung modellen zijn van hetzelfde kaliber, 32", 720p etc etc. Ik zal er voornamelijk op gamen en zo nu en dan wel tv kijken.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vraag het wel bij de info-balie !!

    Bij de kassa kunnen ze je het heel moeilijk maken.
    Had een tijdje geleden mijn SonyEricsson P900i in mijn hand , had in de winkel even met mijn zusje gebeld.
    De muts achter de kassa bleef maar zeiken over een kassabon.
    Volgens haar dat ik eerst bij de info-balie een papiertje moeten ophalen waaruit dat de P900i van mij zou zijn.

    Bij de meeste winkel is het geen probleem wanneer je de Xbox360 of PS3 wil aansluiten op een LCD/Plasma.
     
  18. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Op het moment is ook deze 32'' in de aanbieding: Philips 32PFL5522D.
    549,- euro incl gratis bezorging bij de BCC.
    En zelfs voor nog minder als je hem online bij een andere winkel besteld, kijk maar eens bij kieskeurig: Kieskeurig
     
  19. vons

    vons Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Kzalt hier maar posten zeker, op aanraden van iemand anders:p

    I
    Heb sinds kort een xbox 360 (elite pack) gekocht.
    Tot vandaag hadden we een gewone, oude tv maar vandaag hebben ze onze samsung 6 series geleverd.

    Nu zijn echter de kleuren compleet nr de kloten.
    Het ziet er allemaal groener uit.
    Hoe kan ik dit veranderen?

    tv is hdtv en 1800p
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoe is de Xbox360 aangesloten op de Samsung (Component , VGA of HDMI).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina