1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sander1986

    Sander1986 Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat klopt. Dan heb ik alleen geen vergelijkingsmateriaal. Als het me tegenvalt weet ik niet of het veel beter zal zijn met een duurdere tv.

    Ik heb gewoon echt helemaal geen verstand van tv's. Het is natuurlijk moeilijk onder woorden te brengen omdat het subjectief blijft, maar kun je een inschatting maken van de verschillen tussen zo'n aldi tv en een wat duurdere 81 cm hdtv van bijvoorbeeld samsung?
     
  2. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    MelbuulnDe verschillen tussen Scart en Component/HDMI zijn heel enorm.
    Vooral op mijn FullHD zijn de verschillen nog duidelijker te zien en bij mijn vorige Samsung LE32R71B (HDready).

    De decoder kan een normale tv-zender via Component/HDMI upscalen naar 720p of 1080i.




    Dus zo een standaard decoder is niet goed genoeg voor een fullhd 37 inch tv?
     
  3. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk met name aan;
    image-processing -> judder en geen vloeiend beeld bij HD-materiaal
    slechte inkijkhoek -> ga beneden staan bij de tv en doe 3 stappen naar links bijvoorbeeld, het zwart wordt grijzig en de kleuren erg flets
    slechte zwartwaardes -> het zwart is erg belicht en vaak donkergrijs of blauwig bij goedkopere tv's
    backlightbleeding -> bij volledig zwart beeld zie je aan de randen meer licht doorkomen dan in het midden en het is niet gelijkmatig donker over het scherm
    hoge responstijd -> dus ghosting
    matige kleuren -> erg computergemaakt
    slechte motion resolution -> beeld wordt erg blurry bij bewegende beelden

    Echter, op een duurdere HD-TV van 81 cm (automatisch een LCD tv -> plasma is alleen 37" of groter) zullen deze problemen minder zijn, maar helemaal weg zullen ze niet zijn.

    Mijn persoonlijke advies aan jou, spaar nog een paar maanden door en ga voor de 37PX80 (684 euro kieskeurig.nl). Dit is een 37" plasma tv van Panasonic en dit beeld is verbluffend voor die prijs. Helemaal vergeleken met de LCD tv's in die prijsklasse.

    Dit is wel mijn persoonlijke mening en mijn persoonlijke ervaring, heb zelf de 42PX80 en dit is de grotere broer van de 37PX80. Prachtig beeld.

    Natuurlijk word ik nu waarschijnlijk weer voor plasma-fan uitgemaakt -> Sue me! I love it :thumbs:
     
  4. Sander1986

    Sander1986 Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je reactie. Die tv ziet er leuk uit inderdaad. Ik denk alleen dat ik er weinig aan heb als hij groter is dan 32'' omdat ik in mijn slaapkamer toch nooit erg ver van mijn tv af zit. Ik ga eens rondkijken voor tv's. Bedankt voor je advies.
     
  5. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik denk dat het voor mij de Samsung PS-50A756 (plasma) gaat worden.

    Grote nadeel is echter de prijs: Iets meer dan 1500 euro.

    Iemand enig idee of dezelfde TV in bijvoorbeeld Belgie of Duitsland iets goedkoper is!? Zou hem graag kopen, maar denk dat ik wel even wacht tot ie onder de 1300 duikt.

    En wat is het verschil tussen de 50A656 en deze?
     
  6. Robuust

    Robuust Active Member

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, de kogel is door de kerk. Vanmiddag is mijn splinternieuwe Philips 52PFL9703 LCD tv bezorgd ter vervanging van mijn 3 jaar oude LG plasma. Na maandenlang twijfelen tussen de Pana 50PZ800, Samsung LE55A956, Pioneer 5090 Kuro en de Samsung PS50A756 is het dus deze geworden. Ambilight heeft voor mij de doorslag gegeven en het moest een scherm van minimaal 50" zijn dus kwam ik bij deze uit.

    De eerste indruk is geweldig! Aangesloten via de Humax IR-HD5000C decoder en de SD-kanalen geven een zeer goed beeld en de HD-kanalen zelfs een fantastisch beeld. Xbox vooralsnog via component aangesloten (heb nog een oude premium :emo:) maar dit is echt een belevenis in combinatie met Ambilight.

    Ik weet dat de Pioneer het mooiste beeld gaf maar ik vind deze gewoon niet mooi, de Samsung vind ik wel mooi qua design maar dit is echt 1 groot stofnest waardoor je dat ding 3x per dag moet afstoffen (heb een 37" boven staan). Al met al voor de meesten niet de eerste criteria om voor een tv te kiezen maar voor mij persoonlijk dus wel. Nu ga ik eerst klooien met de instellingen etc. en zal in een later stadium een uitgebreidere review doen en misschien wat foto's plaatsen :).
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Is het heel erg als de voet aan iedere kant 3 cm uitsteekt? De tv draait dan toch gewoon mee?
     
  8. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Feli Robuust, veel plezier met je aankoop :thumbs:

    Was mijn keus op zen zachtst gezegd niet geweest maar het is jou geld dus geniet ervan zou ik zeggen :)
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2008
  9. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Vandaag terug gegaan naar de winkel met mijn LE40A656.
    Er kwamen hele rare trillingen over het scherm. Dit gebeurde meestal nadat de tv 10 tot 15 min aan stond. Iemand ervaring mee gehad? De BCC verkoper had er nog nooit van gehoord namelijk.

    Heb vandaag een nieuwe gekregen (zonder problemen) en deze heeft dit probleem niet. Ook geen dode pixel gevonden deze keer. :)
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Persoonlijk vind ik van niet.
    Een goede kennis heeft een 42" Sharp FullHD + Samsung PVR decoder.
    De Decoder is aangesloten via Scart RGB en ik vond het beeld op >4m er behoorlijk slecht zien.
    Heb mijn Samsung HD-decoder (HDMI) op de Sharp aangesloten en het beeld was meteen veel beter.

    Het liefst wil ik overstappen naar een HD-decoder + ingebouwde HDD , maar deze dingen zijn onbetaalbaar.
    Heb een ingebouwde DVB-T tuner (Digitenne) in de 40" Bravia FullHD maar vind dat beeld ook niet mooi.

    Heb zelf even een vraag.
    Hoeveel pixels heeft eigenlijk een FullHD ?
    Een resolutie van 1920x1080 heeft toch 2.073.600 pixels.
    Maar volgende de Speqs van Sony zou mijn Bravia er 6.200.000 pixels hebben.
    Dat zou betekenen dat eventuele storingen in het tv-signaal nog eerder te zien zijn op mijn Bravia dan op een standaard FullHD.
    Of denk ik nu verkeerd !!
     
  11. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    2.073.600 pixels (1920x1080 pixels)
    1 pixel bestaat uit 3 subpixels (rood, groen en blauw)

    2.073.600 X 3 = 6.220.800 = Afronden naar beneden is: 6.200.000

    Zo heeft sony dat volgens mij berekend
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2008
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vond een klein PDF-bestandje ergens op de site van Sony (dankzij Google).
    Panel: FullHD 1920x1080 / 6.220.800 (2.073.600 x3 ).

    Doet mij denken aan de reclame van Trust een paar jaar geleden.
    Zij verkochten een 10,2MP camera en in werkelijk zat in de camera een 3,2MP CCD chip en de resolutie werd software matig opgekrikt naar 10,2 MP.
     
  13. pApzAkkii

    pApzAkkii Active Member

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt.. dan zal ik vast wel een hd decoder kopen, al heeft dat niet mijn prioriteit.. eerst een mooi surround setje..
     
  14. wjtheman12

    wjtheman12 Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    melbuuln.
    dus als ik het goed begrijp moet mijn tv PAL 60 aankunnen, als hij zowel PAL als NTSC ondersteund?
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Misschien met een flinke boor door het plafond naar de kamer erboven boren en van daaruit naar zolder.

    Anders is Digitenne iets voor jou, al zou ikzelf dat niet nemen. Ben niet onder de indruk van het beeld hiervan. Ik zou boren.

    Heb je de schermen nog niet getest en vergeleken dan?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 okt 2008
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik heb ze op kieskeurig naast elkaar gezet, maar vrijwel geen echte verschillen voor zover ik dat kon beoordelen. De duurdere schijnt 'echte' 100hz ofzo te hebben, maar ja...

    Ben al wel meerdere winkels binnengelopen, zoals BCC en mediamarkt enzo, maar ben deze TV's nog niet echt tegengekomen.
     
  17. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33

    Hoe is die TV in combi met een xbox360?

    heb gelezen dat die tv een inputlag schijnt te hebben als je niet in game-mode of vga-mode zit.
    Alleen game-mode schijnt weer minder mooi te zijn?
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2008
  18. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Heb vorige week best wel veel sints row 2 gedaan. Maar als ik nu op een zwart scherm kijk. dan staat de minimap, en het wapen dingetje nog beetje in me scherm. Het is niet vervelend ofzo, maar gaat dit van eigens weg als ik byv. Fable 2 ga spelen? want dat is full screen zonder hud. moet ik nu gewoon veel fable gaan doen?
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Misschien moet je 's rondbellen waar die te zien is.
    Je moet echt zelf testen om de beeldkwaliteit te checken. Die zogenaamde specs zeggen bijzonder weinig (echte 100 hz, 100.000:1 contrast etc)
    Ik zie tv's met dezelfde specs (of veel hoger) dan mijn tv, maar als ik het beeld daarvan bekijk dan ben ik heel blij dat ik hun tv niet heb... zegt niet veel dus.
     
  20. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    wat is het verschil tussen de hdmi 1.3 en 1.2a wat de x box het?
    kan ik een kabel die 1.3 is gewoon op mijn x box aansluiten ofniet? (heb de x box elite)

    en hoe zit dat nou precies met de x box en hd, met game is die dan wel gewoon full hd 1080p dus maar met de dvd niet of hoe zit dit precies? want snap er niks van haha.
    bedankt voor de hulp.

    Mvg Arno,
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina