1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 20]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Verschillen zijn oa ondersteuning voor de nieuwste hd audio zoals dts hd en dolby true hd.
    Als je geen surroundreceiver hebt die die aankan is t niet belangrijk.
    Gewone dolby surround of dts doet t dus wel gewoon.

    Verder lypsinc en ondersteuning voor hogere bitschermen waardoor meer kleurdiepte kan worden getoond, maar voor dit geldt hetzelfde.
    Bovendien moet àl je apparatuur dit ondersteunen zoals de speler/de tv/de surround.

    Jij kan gewoon een hdmi kabel gebruiken want t is compatible, alleen heb jij niets aan die extra opties.
    De xbox360 ondersteunt trouwens geen hdmi 1.3.

    Games voor de xbox gaan gewoon in 1080p (officieel worden bijna alle games eerst in 720p gerendered/berekend en daarna geupscaled/herberekend).
    Dvd's zijn op de dvd gezet in 576p (uit mn hoofd).

    Waarschijnlijk bedoel je dat zowel de games alsook de dvd-film op dvd staan, maar de games zijn wèl hd en de film niet.
    Dit komt omdat de film gewoon beeld voor beeld is gebrand en de dvd-speler speelt dit af. Het zijn eigenlijk een hele boel plaatjes die snel achter elkaar worden getoond, net als je snel enkele foto's achter elkaar toont.
    Bij een game echter staan er data op waarmee de xbox de beelden berekent, daarom past er ook zoveel op. Zonder deze complexe berekeningen is er geen beeld.
    Bij een blu-ray film zijn de beeldjes er wèl in hd opgezet (beeldje voor beeldje) en daarom bevat zo'n blu-ray meer dan 20GB! En dan heb je maar een uurtje of 2 film in hd, een game duurt veel langer.
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2008
  2. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    en waarom heeft ms dan die extra dvd hd drive gemaakt, of was deze bedoeld voor de x box premium en arcade omdat die geen hdmi hadden?
    bedankt voor je antwoord.

    heb zelf een scherm die full hd is, dus de games ken ik het beste ook op 1080p spelen en de dvd's die ik kijk worden gevormd naar 1080p?

    en die dvd hd drive is die wel beter dan gewoon dvd kijken via de x box zelf?(met hdmi kabel aangesloten is de x box)

    mvg Arno,
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2008
  3. wjtheman12

    wjtheman12 Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    melbuuln.
    dus als ik het goed begrijp moet mijn tv PAL 60 aankunnen, als hij zowel PAL als NTSC ondersteund?
     
  4. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De hd-dvd add-on was een losse hd-dvdspeler die je via USB aan de xbox360 kon koppelen. Microsoft & Toshiba waren de 2 partijen die hd-dvd zagen als opvolger van dvd (en terecht: verder ontwikkeld en veel goedkoper om te fabriceren; de bestaande produktielijnen konden gemakkelijk worden omgebouwd).

    De steun van Microsoft was niet al te groot, zij denken dat de schijfjes al snel vervangen gaan worden door downloadable huren/kopen van hd films (eerst zien).

    De add-on kon aan de toen beide consoles (met/zonder harde schijf; de Elite kwam net iets daarna dacht ik.
    Deze sloot je dus via USB aan. Als de xbox verbonden was aan je tv met componenten, was de max resolutie 1080i vanwege kopieerbeveiliging. Via vga en hdmi had je wel gewoon 1080p.

    Het inbouwen van de blu-ray ín de ps3 maakt m wel duurder dan de xbox, maar heeft er absoluut voor gezorgd dat blu-ray heeft gewonnen ten koste van hd-dvd.

    Als jij een full hdtv hebt, dan moet je de xbox idd op 1080p zetten.
    Bij aansluiting via hdmi (en vga) worden dvd's idd geupscaled door de xbox. Bij componenten wordt dit gedaan door de tv.

    Is het de moeite waard om de hd-dvd te kopen omdat deze beter upscaled?
    Goede vraag, ikzelf ben sowieso niet onder de indruk van geupscalede dvd's, zelfs niet bij mn ps3. Als je eenmaal hd heb gezien ben je verslaafd :)

    De hd-dvd is wel erg goedkoop nu, maar het is een dood spoor. Er wordt niets meer op hd-dvd uitgebracht.
    Dan zou ik het verstandiger vinden om een blu-rayspeler te kopen. Die scalen ook je dvd's op, maar belangrijker is dat je dan blu-ray kan gaan kijken.
    Er zijn nu acties: spelers voor €230 of €300 en bij die laatste (samsung of sony, weet t niet meer) krijg je 4 films erbij.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2008
  5. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    De HD-DVD speler van de 360 kan niet upscalen volgens mij hoor. Dat doet de xbox 360 zelf en dus is de gewone DVD speler in de 360 net zo goed. Je hebt voor het upscalen wel een HDMI of VGA kabel nodig, meer niet. Geen HD-speler dus.
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je hebt gelijk Chaizen. Mensen gebruikten toen de hd-dvdspeler ook om dvd's af te spelen, alleen maar omdat de xbox zelf zo'n lawaai maakte toen.

    Dus is die als upscaler voor dvd's nutteloos.

    Ik heb nog een stuk of 8 hd-dvd's goedkoop kunnen krijgen. Misschien dat ik nog 3 titels koop als deze ook worden gedumpt en daarna is het over en uit.

    Hopelijk gaan de prijzen van blu-ray wat sneller omlaag, want ik vind €20 nog steeds te duur.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2008
  7. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd ik heb ook een hd-dvdspeler liggen en koop zo nu en dan nog eens een HD-DVD als ik er toevallig een tegen kom voor een euro of 5 maximaal.

    20 euro voor een blu-ray schijf vind ik ook veel te duur en daarnaast zijn de spelers ook niet al te goedkoop.
     
  8. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jullie Hulp :thumbs:
    nu weet ik tenminste wat meer haha.

    en blu-ray moet inderdaad zeer goed zijn he, maar mij gaat het om de games, want heb boven een x box elite maar onder hebben we ook groot scherm en al en daar habben we pa maanden geleden ook nog een elite voor gehaald, maar ik moet zeggen ik vind het beeld van de x box niet slecht met dvd.

    Groet arno
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2008
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Graag gedaan G of War!

    Heb je Gears of War al gespeeld op dit grote scherm? (waanzinnig!)
    Ook aanraders zijn PGR4 (3 vond ik waardeloos, maar deel 4 geweldig) en absoluut ook Assassin's Creed en Ace Combat 6 :)


    Ik zit alleen nog op Transformers te wachten en Planet Earth.

    Ik vond het gewoon zonde om geen blu-rayspeler te kopen en heb daarom de ps3 gekocht.
    Eerst enkele blu-rays besteld bij hdmoviesource.com (erg goede zaak en zeer snelle leveringen), want daar kon je titels kopen voor €12-€15 euro. Dat was erg interessant alleen waren ze zonder Nederlandse ondertiteling.
    Maar als het verschil minder is dan een eurootje of 6 dan koop ik hem hier wel.

    Ik zou het niet willen missen hoor, die blu-ray films!

    -------------------------------

    Ik heb wel een vraag voor hier:

    wat is nou de echte definitie van 100 hz?

    Ik dacht dat dit gewoon betekende dat de 50 hz beelden 2 x werden getoond.
    Echter: de Samsung plasma PS50A656 heeft volgens hun eigen site geen echte 100 hz, maar ze vermelden dat de 50 hz beelden gewoon 2 x worden getoond.

    Verder heb je natuurlijk ifc (intelligent frame creation) waarbij de tv tussen de 50 hz beelden zelf een tussenframe berekent. De tv berekent dus een beeld waarvan het denkt dat dit beter past en er mooier uit komt te zien.
    Ik dacht dat dit juist geen 100 hz is.

    Is echte 100 hz alleen als de tv een 100 hz input aankan en dit daadwerkelijk ook kan laten zien?
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2008
  10. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja Gears of War is inderdaad een super game en zeker op het grote scherm, super om tedoen, nu nog op Gears of war 2 wachten haha.
    Dan zal ik die eens halen PGR4 :b:, en Assassin's creed heb ik, ook een super game, Ace Combat heb ik niet. wat ook leuk is om online tedoen is unreal tournament.
    het scherm onder is 52 inch (panasonic) dus dat is wel redelijk groot he, boven op mijn kamer heb ik 42 inch full hd dus is wel leuk gamen.
    ben ook benieuwd hoe cod word :)

    Groet Arno
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Welke Panasonic is dit dan? (Panasonic heeft geen 52 inch volgens mij, zal wel een 50 inch plasma zijn neem ik aan ;) )~

    Gears of War 2 koop ik geheid, moet far cry2 ook nog halen.

    Ik ben bijna klaar met het opnieuw inrichten van mn game-room.
    Het behang zit er prachtig op (bruin/zwart) en ik heb het plafond zwart geschilderd.
    De surroundspeakers hangen nu aan de muur, alleen vóór moet ik ze nog ophangen.
    Zwartbruine kasten van Ikea (lack stijl) voor de draaitafels/mixer/vinyl platen.

    Nu nog ff wat posters bestellen (gears of war en louis royo).
    Probeer wat foto's te maken, maar mn toestel heeft last van onderbelichting.....vreemd hahaha!
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2008
  12. Kruimeldief

    Kruimeldief AFCA CBS

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb van de week de LG 32LG5700 besteld
    Iemand ervaring met deze TV?
     
  13. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    ja klopt ook wij hebben de Panasonic TH-50PZ800. de volgende wat we gaan halen word de Panasonic TH-65PY700, maar deze gaat nog wel even mee haha.

    dus je heb je eigen game, muziek room dat is wel vet.
    ja ik heb alles gewoon op men eigen kamer, we hebben nog een kamer over kan ik ook ervoor gebruiken maar hoef niet haha.

    ja kamer leuk inrichten moet wel is het tenminste leuk als je aan het gamen bent!

    onder heb ik de vraag goed gesteld enz, had niet op edit gedruk was even niet op het letten haha!!

    LG32LG5700 of de LG32LG5000?
    een bekende van me het dezelfde tv meen ik, en hij is er zeker tevreden over dus, ook een mooi scherm trouwens!

    ja klopt ook wij hebben de Panasonic TH-50PZ800. de volgende wat we gaan halen word de Panasonic TH-65PY700, maar deze gaat nog wel even mee haha.

    dus je heb je eigen game, muziek room dat is wel vet.
    ja ik heb alles gewoon op men eigen kamer, we hebben nog een kamer over kan ik ook ervoor gebruiken maar hoef niet haha.

    ja gears of war 2 haal ik meteen en de nieuwe cod en far cry misschien ook wel

    ja kamer leuk inrichten moet wel is het tenminste leuk als je aan het gamen bent!
    dus nog even en dan kan je super gamen met surround enzz haha :)

    trouwens hoe ken ik een bericht verwijderen die ik perongeluk dubbel gepost heb?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 okt 2008
  14. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Kan niet je moet de EDIT knop gebruiken:)
     
  15. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    weet ik maar was niet op het letten haha nouja dan blijft die maar staan haha

    /Mod En weg zijn ze !! - Melbuuln
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Misschien dat ik later een 60 inch pioneer koop of de door jou genoemde 65 inch Pana. (moet ik wel ff langer sparen).
    Die 50 inch Pana van jullie is natuurlijk al waanzinnig mooi! Ik heb zelf de hdready PV70 variant nu een jaar en het is nog iedere dag genieten. Vooral de calibratie heeft ook enorm geholpen.

    Mn game-room is helaas maar 3,8 meter bij 2,5, maar hij is echt vet aan het worden en de surround is waanzinnig. 60/65 inch wordt echt de max denk ik, niet veel hoger in ieder geval ivm kijkafstand.
    Ik zit nu op 2,5 meter en dat is perfect.
    Ik deed al in surround gamen en films kijken, maar nu heb ik de speakers aan de muur hangen.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2008
  17. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Heb vorige week best wel veel sints row 2 gedaan. Maar als ik nu op een zwart scherm kijk. dan staat de minimap, en het wapen dingetje nog beetje in me scherm. Het is niet vervelend ofzo, maar gaat dit van eigens weg als ik byv. Fable 2 ga spelen? want dat is full screen zonder hud. moet ik nu gewoon veel fable gaan doen?
     
  18. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    zit dit echt in het scherm?
    namelijk bij wat oudere schermen was er nogal last van inbranden wij hebben al heel wat jaren plasma schermen en de 1ste van ons was een pioneer 50 inch plasma was toen net pa dagen uit en hadden we vaker een zender opstaan en na lange tijd bleef het tekentje van rtl en sbs6 teken telkens zichtbaar(erin gebrand dus en dat gaat niet meer weg normaal)

    ja dit scherm is inderdaad zeer mooi, maarja zoals ze zeggen alles went he, maar toch elke x dat ik dvd kijk of onder het game ben is het weer superr beeldje.
    boven heb ik lcd 42 inch full hd ook heel mooi moet ik zeggen. ( boven zit ik op een 2 tot 2.5 meter afstand ongeveer)

    ik neem aan dat jou pana scherm toch ook een super beeldje het en zeker voor te gamen

    nouw is toch een mooi formaat voor een game room, je kan er zeker heeeel wat uren met dik plezier doorbrengen haha! :b:

    en surround geluid is ook genieten zeker als je alles goed in orde hebt.

    groet Arno

    /Mod Gebruik voortaan A.U.B. de EDIT knop - Melbuuln
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 okt 2008
  19. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    denk niet dat het in het scherm zit, want het wordt wel iets minder. had wel op internet gelezen dat je met een witscherm, wel eruit kon branden. en de tv is pas net een 3kwart jaar oud.
     
  20. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    als je geluk heb gaat het weg, maar tis zeker niet goed als het nu al inbrand zo snel al. en met dat witte beeld dat het dan weggaat kan best, heb er alleen nog nooit van gehoord, dus ken daar niks over zeggen. kan zijn dat het lichter word en weg trekt, maar als je pech hebt blijf je het altijd wat zien.
    mijn ervaring met schermen en tekens inbranden is dat het nietmeer weggaat, maar kan zijn dat het in jouw geval anders is :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina